Tibet

Dag 19: Lhasa - Vlucht met KLM Chengdú - Amsterdam - Barcelona (beste foto's van Tibet) Het is kwart over drie in de ochtend wanneer het alarm afgaat, na te hebben gedroomd over de beste foto's van Tibet waarvan we het geluk hebben gehad om ervan te genieten gedurende deze dagen en we beginnen aan wat de laatste dag van deze reis naar Tibet zal zijn en de dag dat we van Lhasa naar Chengdu vliegen en vervolgens met KLM naar Amsterdam en Barcelona.

Lees Verder

Hotels in Tibet en Shanghai Shanghai Fish Inn East Nanjing Road Zeer centraal gelegen hotel in de Bund, een paar meter van de halte Nanging Road East. Zie het artikel "Hoe kom je van de luchthaven naar Shanghai" hoe je vanaf de luchthaven naar het hotel komt. Hoewel het hotel vrij verborgen is in een zeer smal steegje, hadden we gelezen dat het geen erg goede indruk gaf.

Tips voor reizen naar Tibet De eerste van de tips voor reizen naar Tibet en die we al gaven toen we de reis naar China in 25 dagen maakten, verwijst naar de verwerking van het visum naar China. U moet niet vergeten dat om naar Tibet te reizen, u eerst het visum naar China moet verwerken en vervolgens via het agentschap (u moet niet vergeten dat u Tibet niet gratis kunt binnenkomen en het is noodzakelijk om dit te doen met een reisbureau dat u voorziet gids en chauffeur), beheer toestemming om Tibet te bezoeken.

Dag 17: Sunrise at Everest - Rongbuk Monastery - Shigatse Sunrise at Everest in deze tijd van het jaar vindt plaats rond 7.40 uur 's ochtends, dus gisteravond, na aankomst op Everest Base Camp in Tibet, zetten we de wekker om 7 uur 's ochtends, aan alles denkend, om een ​​paar extra minuten te hebben voor het geval dat ons lichaam niet zo goed reageert als we hadden verwacht.

Lees Verder

Dag 18: Shigatse - Tips voor hoogteziekte Tibet - Lhasa Vandaag is onze laatste volledige dag van deze reis naar Tibet en we moeten van Shigatse naar Lhasa verhuizen, na deze laatste twee dagen op Everest Base Camp, op een reis van 6 uur om 270 kilometer af te leggen en zo is het ons overkomen op alle routes van de route door Tibet met de auto, hoewel de wegen op zich in zeer goede staat zijn, zijn de snelheidscontroles extreem moeilijk, waardoor het ze moeten bijvoorbeeld in 75 minuten 38 kilometer afleggen, iets dat als u niet voldoet, punten intrekt plus de bijbehorende boete.

Dag 16: Shigatse - Sakya-klooster - Everest Base Camp in Tibet Vandaag is de dag dat we aankomen bij Everest Base Camp, een van de zure kersen van deze geweldige reis naar Tibet, dus we hebben een lange auto voor de boeg, van bijna 9 uur naar onze bestemming. Gisteren, na een meest complete dag bezoeken van veel van de essentiële plaatsen om te zien in Tibet, ontmoetten we Pasang die om 8 uur 's ochtends vertrok na het ontbijt in het Shigatse Hotel.

Dag 15: Wat te zien in Tibet: Gyantse - Pelkor Chöde-klooster - Kumbum Pagoda - Gyantse Dzong - Tashilumpho-klooster - Shigatse Vandaag moeten we om 6 uur 's ochtends opstaan ​​zodat het lichaam zich aan de hoogte begint aan te passen, om verder te gaan met de route We hebben alle plaatsen in Tibet gepland die we vandaag hebben gepland.

Lees Verder

Dag 13: Route door Tibet met de auto: Lhasa - Tsedang - Yungbulakang Palace Vandaag ontmoeten we Pasang en Tre om 8:30 's ochtends om de route door Tibet te starten die ons in 5 dagen naar Everest Base Camp brengt , maar dat zal ons vandaag leiden naar Tsedang, waar we Yungbulakang Palace zullen bezoeken, een van de plaatsen die we het meest willen weten tijdens deze reis naar Tibet in 19 dagen.

Dag 14: Tibet met gids in het Spaans: Tsedang - Samye-klooster - Yamdrok-meer - Kambala-pas - Kalais Kora-gletsjer - Gyantse Vandaag hebben we een meest complete dag op deze reis naar Tibet met een gids in het Spaans. We hebben Pasang om 8:30 's ochtends ontmoet bij de receptie van het hotel om de dag te beginnen met een bezoek aan het Samye-klooster, een van de plaatsen die we hebben gelezen, het meest ongelooflijk in Tibet.

Dag 9: Lhasa: Potala Palace, Norbulingka en Sera-klooster Vandaag begon onze dag iets later, ongeveer 7 uur 's ochtends en dat is gisteren, nadat we veel van de plaatsen hadden bezocht die we in Lhasa hadden gepland, toen we aankwamen bij Pasang belde ons om een ​​kleine wijziging in de plannen aan te brengen voor vandaagochtend ter vervanging van het bezoek aan het Drepung-klooster, voordat hij het Sera-klooster bezocht, voor het bezoek aan het Potala-paleis, die plaats, wat een van de grote redenen is van deze reis naar Tibet, waar we om 09:30 uur de ingang hebben gereserveerd.

Lees Verder

Dag 12: Lhasa - Namtso-meer in Tibet Vandaag moesten we eerder wakker worden dan normaal, omdat we Pasang om 7 uur hebben ontmoet om naar het Namtso-meer in Tibet te gaan, een van de plaatsen die we het meest wilden weten tijdens deze reis en dat door Hoe dan ook, we kunnen vandaag genieten. Na een douche en een snelle koffie verlaten we het Tashitakge Hotel Lhasa, om Pasang te ontmoeten en op weg te gaan voor het bezoek van vandaag.

Dag 10: Drepung-klooster en Jokhang-klooster in Lhasa Vandaag begint onze dag om 6 uur 's ochtends, wanneer we de gelegenheid aangrijpen om een ​​tijdje te werken, een kopje koffie in de kamer drinken om ons te belasten met energie voor vandaag die we hebben gepland bezoek aan Drepung-klooster en Jokhang-klooster in Lhasa en wanneer het 8:15 's ochtends is, gaan we naar het terras van het Tashitakge Hotel Lhasa waar we, zoals elke dag sinds we in Lhasa zijn aangekomen, hebben genoten van een geweldig ontbijt, vergezeld van het beste uitzicht op het Potala-paleis dat we ons hadden kunnen voorstellen.

Dag 11: Wat te doen in Lhasa - Beste beelden van het Potala-paleis Vandaag is de laatste volledige dag die we in de stad zullen doorbrengen op deze reis naar Tibet, na bijna alle dingen die we de afgelopen dagen in Lhasa moesten doen, dus we nemen het met een beetje meer gemoedsrust, hoewel dit betekent dat we wat eerder moeten opstaan ​​en dat ons idee is om de ochtend door te brengen in het Potala-paleis en de omgeving, om vroeg op de dag van alle mogelijke perspectieven te genieten , op welk tijdstip de hemel meestal helder is en er niet zoveel mensen zijn als de dag begint te passeren.

Lees Verder

Dag 8: Wat te zien in Lhasa: Kora de Barkhor, Jokhang-tempel, moslimwijk, Potala-paleis Onze eerste dag in Lhasa is vandaag om 6:00 's ochtends begonnen, aanvankelijk niet zo goed als we hadden verwacht, tenminste voor mij (Vanessa), want hoewel ik gisteren in de Trein van de Wolken naar Tibet perfect was, zoals 's nachts toen we in Lhasa aankwamen, vandaag in de ochtend niet hetzelfde lot bleef hebben.

Dag 7: Trein van de wolken naar Tibet - Lhasa Er zijn een paar minuten tot 7 uur 's ochtends wanneer we wakker worden en na een paar seconden herinneren we ons waar we zijn, assimilerend dat we in ons compartiment zijn in de trein van Shanghai naar Lhasa, bekend als de Train van de Clouds naar Tibet, op welk moment het tijd is om te profiteren om naar de badkamer te gaan, op dit tijdstip van de ochtend is er niet veel transfer en begin je ons ontbijt te bereiden, met de instant koffie die we van thuis brengen en de koekjespakketten die We kochten in Shanghai.

Dag 6: Trein van Shanghai naar Lhasa Het is 5 uur 's ochtends wanneer we na onze eerste nacht op de trein van Shanghai naar Lhasa te hebben doorgebracht, waarvan we moeten zeggen dat het perfect was, het tijd is om de badkamer schoon te maken en te benaderen (om het op de een of andere manier te zeggen) om door plaatwerk en verf te gaan en dus aan deze eerste dag te beginnen die ons zal nemen om volledig de reis naar Tibet in te gaan.

Lees Verder

Dag 5: Shanghai in drie dagen: Jing'an-tempel, Wujiang Road, People's Square, Shanghai Museum - Shanghai Trein naar Lhasa Als de voorspellingen waren dat het zowel gisteren als gisteren regende en uiteindelijk niet werd vervuld, gisteravond toen we keken hoe Het zou vandaag de tijd zijn dat we over drie dagen een compleet reisschema voor deze Shanghai hadden, er werd direct verwacht dat er regen voor morgen werd verwacht, iets dat bij deze gelegenheid is gelukt.

Dag 4: Wat te zien in Shanghai in twee dagen: Xintiandi, Fuxing Park, Tianzifang, Jade Buddha Temple en ERA aerobatic show in Shanghai Circus World Hoewel de voorspellingen van vandaag regenachtig waren en ons een beetje wiebelden op de route die we hadden gepland met verschillende plaatsen om te zien in Shanghai in twee dagen, word gewoon wakker en kijk uit het raam zien we dat een zon eruit ziet alsof het vandaag naar verwachting zal voortgaan met dezelfde zon en dezelfde hitte die we gisteren hadden in hoe het gisteren op reis was in Shanghai in op een dag

Dag 2: Parijs - Shanghai (Hoe van het vliegveld naar Shanghai te komen) Na een rustige en comfortabele nacht op de KLM-vlucht van deze reis naar Shanghai te hebben doorgebracht, praktisch zonder de uren te weten die zijn verstreken, openen we onze ogen om naar de klok te kijken en de tijd te veranderen, in een poging om ons zo snel mogelijk aan te passen aan de tijd van China, op welk moment ze ons ook iets te eten brengen dat we niet zullen ontkennen, we voelen ons geweldig om klaar te worden met wakker worden en te beginnen deze nieuwe dag van de reis naar Tibet in 19 dagen.

Lees Verder

Dag 1: Lloret de Mar - Barcelona Airport (reis naar Shanghai) Vandaag begint wat een van de reizen zal zijn die we het meest wilden doen en waarmee we waarschijnlijk het meest hebben gedroomd: de reis naar Tibet in 19 dagen, waarmee we beginnen In een paar uur met een reis naar Shanghai, een stad die zal dienen als een gateway voor deze reis.