Jordanië

Zonsondergang in de Wadi Rum-woestijn in Jordanië Vanaf het begin moet ik toegeven dat ik tot mijn reis naar Jordanië niet de gelegenheid had gehad om een ​​geweldige woestijn te leren kennen, een ervaring waar velen van ons ooit van willen genieten. Voor vrienden die hen hebben bezocht, wist hij van de speciale sensaties die een woestijn veroorzaakt en bracht de nacht erin door.

Lees Verder

Petra's schat in Jordanië Jordanië is een van die landen die veel aantrekkingskracht hebben op diegenen onder ons die graag reizen. Het is grotendeels een droombestemming omdat het een aantal plaatsen bevat die we zeker allemaal willen weten, zoals de verloren stad Petra. Ondanks die speciale halo die de bestemming omringt, is het het beste dat als je eenmaal de mogelijkheid hebt om naar Jordanië te reizen, je niet alleen niet teleurstelt, maar je hoeken zult ontdekken waarvan je de charme niet kon voorstellen.

Koninklijke Nabateese graven in Petra in Jordanië Het is een van de grote wonderen van de wereld, van die plaatsen die je minstens één keer in je leven moet bezoeken als je het kunt betalen. Ik heb het over Petra, de historische enclave van Jordanië die ik heb mogen bezoeken, en die je nog steeds verbaast door wat je je kunt voorstellen als je foto's van zijn beroemde hoeken ziet, met name van de Schatkist.

Baden in de Dode Zee in Jordanië Een van de attracties van de reis naar Jordanië waar ik onlangs van heb genoten, is de mogelijkheid om in de Dode Zee te baden. Klopt het dat je in de Dode Zee zweeft en er geen manier is om te verdrinken? Dat is een nieuwsgierigheid die we ongetwijfeld allemaal hebben voordat we naar Jordanië gaan en de mogelijkheid hebben om een ​​bad te nemen.

Lees Verder

Dag 10: Aqaba - Amman Vrijdag 8 mei 2009 Vandaag hebben we de transferbus van Aqaba naar Amman om 11.30 uur 's ochtends, dus we staan ​​iets later op dan de dagen achter de reis naar Jordanië gratis en gaan om te ontbijten in de lounge van het Captain's Hotel in Aqaba, waar we vannacht hebben verbleven.

Dag 1: Barcelona - Amman Airport - Amman Woensdag 29 april 2009 Vandaag vertrekken we vroeg naar huis, om 14.10 uur hebben we onze vlucht van Barcelona naar Amman, de hoofdstad van Jordanië, die ons naar de bestemming zal brengen waar we de volgende 11 dagen. Bij deze gelegenheid vlogen we met Royal Jordanian, eerder hadden we al met hen gereisd en we kunnen echt zeggen dat het een goed bedrijf is.

Dag 7: Petra: The Altar of Sacrifices Dinsdag 5 mei 2009 Vandaag zijn we om 5.30 uur 's ochtends weer opgestaan ​​en om 6.30 ontbijten we al in de lounge van het Petra Palace Hotel. De route die we vandaag hebben gepland, is iets lichter dan gisteren op de eerste dag van het bezoek aan Petra in twee dagen en omvat: het altaar van de offers, de Schatkist, om het te zien met het licht van 10 De ochtend zeggen ze is erg goed, en dan een paar interessante graven die we gisteren hebben verlaten om te bezoeken.

Lees Verder

Dag 8: Petra - Wadi Rum Desert Woensdag 6 mei 2009 Vandaag zijn we de dag al slecht begonnen en misschien is dit de reden waarom de rest van de dag half scheef is gegaan. Na het ontbijt in het Petra Palace Hotel hebben we gewacht op de taxichauffeur die we gisteren huurden na bijna een half uur aan boord van het altaar van de offers van Petra te zijn geweest en geen spoor daarvan, dus moesten we een andere gaan zoeken, bijna op weg naar Kom op tijd aan naar Wadi Rum.

Dag 6: Petra maandag 4 mei 2009 Vandaag beginnen we de dag iets eerder, hoewel we Petra over twee dagen kunnen bezoeken, om 6.30 uur 's ochtends ontbijten we in het Petra Palace Hotel, een redelijk compleet ontbijt inclusief toast, dat bijna Ze maken me enthousiast nadat ik ze niet heb gezien sinds we deze reis naar Jordanië gratis begonnen.

Dag 4: Madaba - Monte Nebo - Betania Beyond the Jordan - Dead Sea - Madaba Zaterdag 2 mei 2009 We beginnen de dag met ontbijten in het Marian Hotel, de waarheid is dat het ontbijt vrij kort is, maar het is al goed voor ons begin de dag en maak een rondleiding door de bijbelse plaatsen van Jordanië: Mount Nebo en Bethany, de plaatsen waar we vandaag reizen, na gisteren in Madaba aangekomen te zijn door de woestijnkastelen.

Lees Verder

Dag 3: Amman - Desert Castles (Qusair Amra en Qasar Al Azraq) - Madaba Vrijdag 1 mei 2009 We beginnen de dag om 7 uur 's ochtends en gaan ontbijten in de ontbijtzaal van het Toledo Hotel en om 8 uur De taxi die ons gisteren nam om Ajlun en Jerash Castle in één dag te bezoeken, wacht al op ons om de reis vandaag door de weinig bekende woestijnkastelen van Jordanië te maken tot we Madaba bereiken, een van de bekendste steden in Jordanië bedankt aan zijn verbazingwekkende mozaïek.

Dag 2: Amman - Ajlun Castle - Jerash - Amman Donderdag 30 april 2009 Vandaag hebben we elkaar om 8 uur 's ochtends ontmoet om de excursie naar Ajlun en Jerash Castle te starten op een dag met taxi die we gisteren na aankomst hebben gehuurd met de transfer van Amman luchthaven naar het hotel. Een goede optie is om deze excursie naar Jerash en het kasteel van Ajlun te boeken met een gids in het Spaans, waar je wordt opgehaald bij het hotel en ook een rondleiding door Amman zult maken.

Dag 11: Amman - Barcelona Zaterdag 9 mei 2009 We zitten al in het vliegtuig dat ons van Amman naar Barcelona zal brengen en we hebben nog 1 uur om terug naar huis te gaan. Onze gratis reis naar Jordanië is voorbij. Vanmorgen vertrokken we om 5.15 uur in de kamer van het Toledo Hotel en onze taxi stond al voor de deur te wachten om ons te vertellen dat hij niet had geslapen om ons te komen zoeken.

Lees Verder

Dag 9: Wadi Rum - Aqaba Donderdag 7 mei 2009 We werden om 5.30 uur wakker om de zonsopgang te zien en zoals het gisteravond gebeurde, was de lucht behoorlijk bedekt en konden we nauwelijks van de zonsopgang genieten. Vandaag moeten we alles verzamelen na het slapen in de woestijn van Wadi Rum en een taxi nemen om ons vanuit Wadi Rum naar Aqaba te brengen.

Dag 5: Madaba - Wadi Mujib Gorge - Kerak Castle - Petra Zondag 3 mei 2009 We beginnen de dag om 7.30 uur met het ontbijt in het Marian Hotel en net als de dag voordat we in de bijbelse plaatsen van Jordanië zoals Mount Nebo brachten en Betanië achter de Jordaan, het ontbijt is vrij 'arm'.

Toledo Hotel Dit was het eerste van de hotels in Jordanië waar we verbleven. Een goed hotel in Amman, gelegen in het bovenste gedeelte van de stad. De kamers zijn ruim, zeer comfortabel en schoon. Het restaurant is erg goed net als het ontbijt, dat zeer compleet en gevarieerd is. Amman van Hotel Toledo Maak hier uw reservering: Hotel Toledo Hotel Marian Hotel in Madaba, met zeer goede meningen in de reisforums.

Lees Verder

Deze gratis reis naar Jordanië in 11 dagen leerde ons een van de meest ongelooflijke landen kennen waar we ooit zijn geweest. De beste tijd om naar Jordanië te reizen is de lente en herfst, in de zomer is het te warm en de winter is koud met sterke wind en regen. We vlogen van Barcelona naar Amman waar we de eerste nacht sliepen om de tweede dag een reisroute te beginnen met een taxi waarin we Ajlun Castle en de ongelooflijke Jerash ontmoetten.