Shanghai in drie dagen

Dag 5: Shanghai in drie dagen: Jing'an-tempel, Wujiang Road, People's Square, Shanghai Museum - Trein van Shanghai naar Lhasa

Als de voorspellingen waren dat zowel gisteren als gisteren het regende en uiteindelijk niet werd vervuld, gisteravond toen we keken naar hoe het weer vandaag zou zijn, hadden we een compleet reisschema hiervoor Shanghai in drie dagen, direct gezegd dat er morgen regen werd verwacht, iets dat ze deze keer succesvol zijn geweest. Dus zodra we wakker worden wanneer het 6:00 's ochtends is en luisteren naar het geluid van de regen door het raam, moeten we de dag een beetje heroverwegen, deze eerste uren van de ochtend nemen met wat meer rust, waardoor we een en lees de notities die we van de vorige dagen hebben en wanneer het ongeveer 9:00 's ochtends is en we zien dat de lucht veel helderder is, verlaat de Shanghai Fish Inn Hotel East Nanjing Road, vandaag was onze laatste nacht hier, waar Ze houden onze rugzakken recht om direct te ontbijten.

deze Shanghai in drie dagen Het kost ons een aantal van de plaatsen die we in behandeling hadden en die we niet konden bezoeken in de route die we hadden gepland om te zien in Shanghai in twee dagen of de eerste dag dat we in Shanghai waren.

Shanghai in drie dagen

De route van deze derde dag in Shanghai brengt ons naar de Jing'an-tempel, Wujiang Road, People's Square en het Shanghai Museum, voordat we terugkeren naar het hotel en beginnen aan wat onze reis naar Tibet zal zijn, met een trein van Shanghai naar Lhasa, waar we 48 uur zullen doorbrengen, aangepast aan de hoogte.

Het eerste bezoek dat we hierin zullen brengen Shanghai in drie dagen brengt ons naar de Jing'an-tempel. Om aan te komen moeten we lijn 2 nemen op Nanjing Road, naast ons hotel, waar we slechts drie haltes (3RMB per persoon) hoeven te reizen om onze bestemming te bereiken.
We komen aan als het 10:20 uur 's ochtends is en na het betalen van 50 RMB per persoon gaan we deze tempel binnen, minder bekend in Shanghai, maar we moeten zeggen dat het erg interessant is en een bezoek verdient.

Jing'an-tempel

De Jing'an-tempel werd gebouwd in de 13e eeuw en een van de dingen die ons het meest aantrekken, is de locatie, omringd door winkelcentra en wolkenkrabbers, waardoor het ook bekend staat als 'de tempel van vrede en rust”, Omdat het de perfecte plek is om te ontsnappen aan de chaos die vaak de stad binnenvalt.

Jing'an-tempel Shanghai in drie dagen

We genieten van deze kleine tempel en oase van rust, volledig geabsorbeerd door de materialistische wereld op het moment dat je hem verlaat, bijna een uur lang, onszelf verliest en proberen alle sensaties van deze laatste uren in Shanghai te behouden, die als een deur zullen dienen Ingang voor de ongelooflijke reis die we gaan beginnen en die ons naar een van de plaatsen brengen die we al jaren het meest wilden weten: Tibet.

Jing'an-tempel

We gingen terug naar de straten van Shanghai om naar Wujiang Road te gaan, een zeer beroemde winkelstraat, waar we hebben gelezen dat er veel winkels en eetgelegenheden zijn. We zijn anderhalve kilometer verwijderd dat we besloten te lopen, op Beijing West Road, onszelf te verliezen tussen winkelcentra en het vreemde gebouw dat ons naar een andere tijd laat verhuizen.

Beijing West Road

Beijing West Road details

We kwamen aan op Wujiang Road, en zoals gewoonlijk bij sommige gelegenheden gebeurt, een gevoel van teleurstelling Het valt ons binnen. Het kan zijn dat het heel vroeg is en er nog steeds niet veel sfeer is, maar het enige wat we vinden is een vrij kleine straat, waarin veel winkels zowel aan de ene als de andere kant van de straat zijn, ze zijn winkels van westerse merken en verschillende lokale Restauratie, ook erg gericht op het westerse publiek, iets dat ons echt doet twijfelen aan de waarheid van wat we hadden gelezen en van wat we hier zijn gekomen, waar ze verklaarden dat Wujiang Road een traditionele plek was, waar je lokale gerechten kon eten.

Wujiang Road

Toen we dit zagen, besloten we om de hele straat te reizen, iets dat ons niet meer dan 10 minuten kost en door te gaan met het plan dat we hiervoor hebben Shanghai in drie dagen, naar People's Square, een van de groene longen van de stad, die ons ook naar het meest centrale gebied brengt.

We komen al snel meer dan 20 minuten aan en gaan een van de populairste groene gebieden van de stad binnen, waar we genieten van de laatste uren in Shanghai. Bovendien is dit het perfecte gebied om over te steken, net als in de rest van de stadsparken, met plaatsen die sporten, spelen of gewoon hun hobby's in de praktijk brengen.

Volksplein

Meer praktische informatie om uw reis naar Shanghai voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Shanghai
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

Het is bijna 1 uur wanneer de maag onze aandacht begint te krijgen, dus als we hier zijn, hebben we niet kunnen weerstaan ​​aan het naderen van Yang's Dumplings, waarvan ze zeggen dat het een van de beste dumplings in de stad is en dat pal naast People's square.

De plaats is vrij klein, hoewel er binnen tafels zijn, daarnaast is er meestal een rij, maar dit gaat meestal vrij snel. Het proces is vrij eenvoudig. Eerst moet je in de rij in de doos komen, waar je de bestelling moet plaatsen en betalen. Met het ticket ga je de straat op en sta je in de rij van de balie waar de knoedels worden geserveerd en eenmaal met hen kun je naar binnen gaan zitten om ze te proeven of ga je rechtstreeks naar een plek in de buurt om ze te proeven.

Yang's Dumplings

Na het zien van er zijn 5 gerechten om uit te kiezen, hebben we degene gekozen die zes knoedels heeft: 2 groenten, 2 vlees en 2 garnalen. Ze zijn vrij groot, dus om te eten hebben we tenminste genoeg gehad met één dienblad voor elk. En de onverslaanbare prijs: het bord van 6 is 16RMB, dat wil zeggen, twee euro en weinig en je hebt een dienblad met een van de beste knoedels in de stad.

En na deze proeverij, als bureaublad niets beter dan een paar ijs en een paar koffie die we op een plek naast het park hadden, waarmee we iets meer dan een uur recreëren, genietend van deze laatste uren in Shanghai.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Shanghai in het Spaans door reizigers:

- Rondleiding door het historische Shanghai
- Privé-excursie naar Suzhou
- ERA-aerobatische show, Shanghai Circus World
- Nachtcruise en wandeling door Xintiandi

- Meer excursies en rondleidingen hier

Het is iets na twee in de middag wanneer we terugkeren naar People's Square, dit keer om een ​​wandeling te maken om het eten een beetje te laten zakken en dichter bij het Shanghai Museum te komen, het meest aanbevolen museum in de stad, dan in dit gebied te zijn , we hebben het niet willen missen.
Een goede manier om de geschiedenis en bezienswaardigheden van het meest moderne gezicht van de stad te leren kennen, is dit bezoek te boeken met een gids in het Spaans.

Shanghai museum

De toegang tot het Shanghai Museum is gratis, dus als je in de buurt bent en een paar uur hebt, vinden we het een zeer interessant bezoek, evenals aangenaam, om de Chinese cultuur te benaderen. Het heeft ook een verzameling van meer dan 120000 stukken die een periode van meer dan 8000 jaar bestrijken.

Tibetaanse maskers in het Shanghai-museum

Na het bezoek en wanneer het bijna 4 uur 's middags is, hebben we besloten dit te beëindigen Shanghai in drie dagen, terugkerend naar het Shanghai Fish Inn East Nanjing Road Hotel, waar we onze rugzakken moeten ophalen voordat we naar Tibet gaan reizen.
Bij het doen van deze reis met de metro, het maken van een transfer, hebben we nagedacht over wat het zou betekenen om dit te doen, maar met de rugzakken, dus eenmaal in het hotel hebben we gevraagd naar de prijs van een taxi naar het treinstation en ons verteld om binnen te komen 20-30RMB, zoals u zich kunt voorstellen, noch hebben we er even over nagedacht, en hebben gekozen voor deze optie om ons te verplaatsen.
Dus als het 5 uur 's middags is, onze trein van Shanghai naar Lhasa Het vertrekt om 20: 10 uur, we vragen het hotel om een ​​taxi te bellen en voor 26 RMB hebben we binnen 10 minuten op het treinstation van Shanghai geplant.
Zoals we tijdens onze reis naar China in 25 dagen hebben uitgelegd, is het vangen van een trein in China veel eenvoudiger dan het op het eerste gezicht lijkt.
Het eerste wat je moet doen is de tickets ophalen als je ze nog niet hebt en alleen een locator hebt. Hiervoor moet je in de rij staan ​​bij de externe loketten van het station en het ticket ophalen.
Als u al over het fysieke ticket beschikt, moet u naar de ingang van het station zoeken, de bijbehorende wachtrij voor het station maken en eenmaal binnen het ticket en het paspoort tonen.
Er zijn meestal wachtrijen, dus we raden je aan om niet op het juiste moment en minder op grote stations zoals Beijing of Shanghai te gaan, omdat je hier geen manier zult vinden om uit te leggen dat je te laat bent en de trein mist, zodat ze je vooruit laten gaan de staart, met de daaruit voortvloeiende hoofdpijn.
Nadat de documentatie is aangeleerd, moet u een bagagebeveiligingscontrole passeren, waarbij u rugzakken, koffers, handtassen of alles wat u bij u draagt, moet meenemen.
Bij het passeren komt u in de lobby van het station waar u panelen ziet waarin eerst het treinnummer wordt aangegeven, dan de vertrektijd en tenslotte de wachtkamer.
In Chinese karakters kunt u de bestemming zien, hoewel u eraan moet denken dat dit altijd de eindbestemming is, dus als u naar een tussenstation gaat, zult u die naam niet zien, zelfs niet in het Chinees.

In ons geval vertrekt de trein om 20:10 uur en de bestemming is Lhasa.

Het is bijna zes uur 's middags als we ons in kamer 1 vestigen, klaar om te wachten op de komst van de trein van Shanghai naar Lhasa, waarin het ons na 48 uur zo lang naar onze droombestemming brengt.

Wachtkamer van de trein van Shanghai naar Lhasa

Naarmate de middag vordert, zal de wachtkamer meer en meer worden gevuld, evenals de aankondigingen van de openbare omroep, die op zo'n hoog volume zijn ingesteld, dat we ervoor kiezen om verschillende bochten te nemen om te voorkomen dat ons hoofd explodeert. gebied, waarin we zien dat er slechts twee westerlingen behalve ons zijn, iets waardoor we verwachten dat dit een zeer aantrekkelijke route zal zijn.
Met het verstrijken van de minuten beginnen mensen hun zakken voedsel uit te halen, wat we moeten zeggen dat ze echt indrukwekkend zijn, hoewel we niet moeten vergeten dat ze 48 uur reizen.

In ons geval hebben we geluisterd naar de aanbevelingen die we hadden gelezen en we hebben verschillende broodjes en koekjes voor het ontbijt, wat aardappelen, snacks en ook verschillende flessen instant soepen, waaronder een miso-soep en wat noedels, gevuld die je kunt vullen met heet water in de verschillende auto's en waarmee we de komende twee dagen lunchen en dineren.
Gegeven de voorspelling die we de komende dagen hebben en vandaag niet direct in de trein hoeven te eten, profiteren we van het feit dat er een KFC aan de onderkant is, waar we de kans grijpen om een ​​snel diner te maken waarmee we de reeds geconditioneerde maag kunnen dragen en niet hoeven te denk erover om het later in het treincompartiment te doen.
En dus als een paar minuten over half acht 's middags beginnen, beginnen de beveiligingscontroles die ons toegang geven tot de treinplatforms, waar we net uitstappen om te vinden wat onze auto zal zijn, waar we de volgende twee nachten zullen doorbrengen.

Trein van Shanghai naar Lhasa

In ons geval zullen we, zoals we hebben vermeld in de voorbereidingen om naar Tibet te reizen, in eerste klasse reizen, dat wil zeggen in een zacht stapelbed dat een compartiment is met vier stapelbedden, gesloten. In deze categorie wordt een wastafel gedeeld voor elk van de auto's, er is een westerse en een die een latrine is en er is een restaurantwagen die pal naast de eerste klas auto staat.
De zachte ligplaats is de duurste optie, $ 220 per persoon en route en het is ook de optie die eerder eindigt, omdat er bovendien alleen een eersteklas auto is. Tickets zijn 20 dagen van tevoren in de uitverkoop en kunnen alleen worden gekocht via een Chinese intermediaire website of een reisbureau.
In ons geval hebben we alle The China Guide beheerd, de onze metgezellen op deze reis en dat ze zich vanaf het eerste moment zorgen maakten om ons de zachte ligplaatsen te geven, want als ze het niet hadden kunnen kopen, zouden we in de tweede klasse moeten gaan die compartimenten zijn zonder te sluiten, van drie ligplaatsen voor elke rij, dus dat praktisch Je kunt zeggen dat je geen privacy hebt, behalve dat je je meer ongemakkelijk voelt, een hard nest zijn.

Zacht stapelbedcompartiment. Trein van Shanghai naar Lhasa

Besteed ongeveer 20 minuten sinds we de trein van Shanghai naar Lhasa wanneer we al geregeld zijn, elk in zijn bed, wanneer drie treinrecensenten verschijnen, niets meer en niets minder, om ons te vragen om alle documentatie voor de reis naar Tibet, dat wil zeggen, alle vergunningen die de China Guide heeft verwerkt. Dit bevestigt wat we hebben gelezen en is dat je Lhasa aanvankelijk niet per trein kunt bereiken tenzij je de benodigde vergunningen hebt, want als we deze niet hadden gehad, zouden we zonder enige optie uit de trein zijn gestapt.

Na het controleren van alle vergunningen en paspoorten, vertellen ze ons dat alles perfect is, maar in het half Chinees, half Engels, laten ze ons weten dat we morgen om 9 uur 's nachts een treinwissel moeten maken in Xining, de laatste halte die Er is voordat we in Tibet aankomen, die op ons zullen wachten als we aankomen en dat het de aangepaste trein met zuurstof zal zijn die ons naar Lhasa zal brengen.
Met deze nieuwigheid, die we niet hadden, liggen we achterover in onze stapelbedden, boek in de hand en klassieke muziek op de achtergrond, klaar om de eerste nacht door te brengen in de trein van Shanghai naar Lhasa.