China

Dag 15: Wulingyuan - Zhanjiajie National Park: Avatar's Chinese Mountains - Zhangjiajie - Fenghuang Het alarm gaat om 6 uur 's ochtends en na de ervaring van gisteren in Zhanjiajie National Park of Avatar's Chinese Mountains, om 7 uur verlaten we de Destination Youth Hostel, om 's morgens vroeg aan de poorten van het park te zijn, dat ongeveer 200 meter is.

Lees Verder

Dag 11: Chengdú: Panda Bear Conservation Centre, Tianfu Square, People's Park, Old Jinli Street Na slechts 5 uur te hebben geslapen, namen we gisteren een late namiddagvlucht van Xi'an naar Chengdu na een bezoek aan de beroemde Terracotta Warriors van Xi'an, vandaag zijn we meer dan gepakt en deze reis naar China vermoordt ons;), maar vandaag hebben we een punt in de planning dat ons niet te veel hierover laat nadenken: het Conservation Centre van Panda draagt ​​in Chengdu.

Dag 10: Xi'an: Terracotta Warriors - Vlucht naar Chengdu Het alarm gaat om 6:30 's ochtends af. Vandaag hebben we nog een dag van de meest complete in deze reis naar China en dat is dat we gisteren in de stad zijn aangekomen, waar we de moslimwijk van Xi'an hebben bezocht, en vandaag moeten we de kers op de taart kennen van de beroemde Terracotta Warriors van Xi 'an.

Dag 9: Pingyao - Xi'an: Walls of Xi'an, Bell Tower, Drum Tower, Muslim Quarter, Mosque of Xi'an Vandaag is weer een dag zoals elke andere sinds we deze reis naar China gratis begonnen , dus het alarm klinkt om 6.30 uur 's ochtends en dat is vandaag we Pingyao verlaten, waar we gisteren aankwamen, om in een snelle trein naar Xi'an te gaan, waar we vanmiddag onder andere de moslimwijk van Xi'an willen leren kennen bezienswaardigheden

Lees Verder

Dag 17: Transfer van Fenghuang naar Guilin: Fenghuang - Huaihua - Changsa - Guilin Het is 6 uur 's ochtends en we zijn al in de fabriek sinds vandaag hebben we de transfer van Fenghuang naar Guilin waarvan we het eerste deel zullen doen, van Fenghuang naar Huaihua, waar We nemen de eerste trein van de dag met een auto die ons gisteren kreeg toen we aankwamen bij het hotel na het genieten van Fenghuang en die ons tussen 8 en 8:30 in de ochtend zal komen zoeken.

Dag 8: Pingyao: Confucius Temple, City Tower, Rishengchang House of Finance Museum, Qingxu Guan, Wall of the Nine Dragons, Pingyao Walls De wekker gaat om 05:30 uur en na een paar minuten raken ze elkaar aan bij de deur die ons vertelde dat onze halte al dichtbij is. Over een paar minuten komen we aan in de stad, dus we nemen deze tijd om onze tassen op te halen en de lijst met plaatsen te bekijken die we op een dag in Pingyao moeten zien, wat de tijd is dat we in deze stad zijn die we hebben gelezen, het lijkt verankerd in het verleden

Dag 7: Datong: Hengshan-hangend klooster en Yungang-grotten - Nachttrein naar Pingyao Het is 5.20 uur 's ochtends in de nachttrein van Beijing naar Datong wanneer ze de sladeur openen en ons om het plastic kaartje vragen dat ze ons gisteren gaven toen We zijn aangekomen om het in te ruilen voor ons originele treinkaartje en ons te laten weten dat we in Datong aankomen.

Lees Verder

Dag 5: Beijing: Tiananmen-plein, Verboden Stad, Jingshan Park of Coal Hill, Dashilar Street, Qianmen Hutongs, Olympic Village: the Bird's Nest and the Water Cube Het alarm gaat om 6 uur 's ochtends en direct na om onze benen aan te raken en te controleren of ze er zijn na de trekking tussen Jinshanling en Simatai in de Grote Muur van China, nemen we een douche, eten we een paar snoepjes die we gisteren in een bakkerij hebben gekocht en ze blijven nog steeds, die we zeker hebben Wat te zeggen dat de snoepjes hier erg goed zijn, en we gingen naar de receptie van de Tempel van de Hemel in Beijing, om 7:30 gingen we naar de receptie van het 161 Hotel om een ​​paar koffie te hebben die gewoon onze maag zong voor 39 RMB.

Dag 6: Beijing: Summer Palace, Panjiayuán Market, Beijing Hutongs - Nachttrein van Beijing naar Datong Vandaag beginnen we de dag een half uur later dan deze vorige dagen, want vandaag hebben we een meest complete dag om het paleis van Zomer in Beijing in de ochtend stop bij de auto om een ​​nachttrein te nemen die ons van Pakín naar Datong brengt, wat onze volgende stop op de reis naar China zal zijn.

Dag 3: Beijing: The Temple of Heaven, Pearl Market, Drum Tower, Bell Tower, Qianhai Lake, Nanluogu Hutong, Suoyi Hutong, Wangfujing De wekker gaat om 6 uur 's ochtends. We zijn gepakt nadat we gisteren de hele dag zonder slaap zijn geweest en gebruik hebben gemaakt van de middag om enkele van de meest karakteristieke plaatsen te leren kennen, zoals de Tempel van de Lama's in Beijing, maar vandaag hebben we een meest complete dag, inclusief een bezoek aan de tempel van de hemel in Beijing, dus we moeten gaan.

Lees Verder

Dag 4: Beijing - Trekking tussen Jinshanling en Simatai op de Chinese muur - Beijing Het alarm klinkt om 6 uur 's ochtends. Het is duidelijk dat de reizen niet voor ons de beste tijd zijn om te rusten en het is dat we vandaag om 8 uur 's ochtends Susanna hebben ontmoet om een ​​van de doelen te bereiken die we tijdens deze reis naar China gratis hadden: de trekking tussen Jinshanling en Simatai in de Chinese muur die we zullen doen dankzij de Chinese gids die ons heeft uitgenodigd om dit deel van de muur van zijn hand te leren kennen.

Dag 1: Barcelona - Londen - Beijing Het alarm gaat om 4:50 's ochtends af. Iets vreemds als we stoppen te denken dat het vandaag Goede Vrijdag is, een vakantie in Catalonië. Maar niet zo zeldzaam als we ons herinneren dat vandaag een van onze lange reizen van het jaar begint: we gaan op 25 dagen gratis op reis naar China!

Dag 2: Beijing: Tempel van de Lama's, Tempel van Confucius, Qianmen, Tiananmen-plein We landden om 9.30 uur in de ochtend na een vlucht naar Beijing met een tussenstop in Londen vrij zwaar waarin we aan het einde ongeveer twee uur sliepen en is dat dit soort dagvluchten in het land van herkomst het slechtst zijn om de eerste reisdag zoals vandaag te kunnen ondergaan, die we van plan zijn om de Tempel van de Lama's in Beijing te bezoeken, naast vele andere bezoeken.

Lees Verder

REISVOORBEREIDINGEN Toen we begonnen na te denken over de mogelijke bestemming van een van de lange reizen die we dit jaar zouden maken, was dit degene die in eerste instantie het minst bij ons opkwam. Eén ding hadden we heel duidelijk en is dat we dit jaar wilden terugkeren naar Azië, dat continent dat ons zoveel goede tijden heeft gegeven en dat we na de reis naar Peru vorig jaar, die ook een reis in hoofdletters was, zoveel misten.

Onze reis naar China in 25 dagen brengt ons naar een klein deel van dit immense land, waarvoor we enkele maanden nodig zouden hebben als we het volledig wilden dekken. Zonder die tijd hebben we ervoor gekozen om een ​​route te maken waarin we zullen stoppen op enkele van de meest toeristische en belangrijke plaatsen van dit fascinerende land.