Tanzania

Dag 16: STEENSTAD - DAR ES SALAAM - LONDEN - BARCELONA Zondag 14 november 2010 Het alarm klinkt om 4 uur 's ochtends. Vandaag is onze dag terug naar huis en we zijn slechts een paar uur verwijderd van het zijn op de luchthaven van Dar es Salaam vanwaar we onze weg terug beginnen. We halen onze tassen op en gaan naar de ontbijtruimte van het Mtoni Marine Resort, waar we alleen "body" hebben voor een kopje koffie.

Lees Verder

Dag 13: ZANZIBAR ISLAND Donderdag 11 november 2010 Vandaag worden we iets later dan normaal wakker, om 8 uur 's ochtends. We douchen en gaan zonnebaden voor het ontbijt. We moeten profiteren van de laatste dagen die we op het eiland Zanzibar hebben achtergelaten. Na dit moment van ontspanning zitten we in de bar, genieten van de faciliteiten (indien mogelijk genieten van meer van wat we al doen) van het Karamba Resort en maken we een tijdje verbinding, om wat e-mails en enkele foto's te sturen van Zanzibar eiland

Dag 11: ARUSHA - ZANZIBAR (PLAYA DE KIZIMKAZI) Dinsdag 9 november 2010 Vandaag is de eerste dag dat we niet vroeg opstaan ​​in de strikte zin van het woord. We ontmoeten elkaar om 10 uur 's ochtends om het hotel te verlaten en naar het vliegveld van Arusha te gaan om een ​​vliegtuig te nemen dat ons van Arusha naar Zanzibar zal brengen.

Dag 15: STONE TOWN zaterdag 13 november 2010 Gisteravond besloten we dat elk van de groep op het tijdstip dat ze wilden naar de stad Stone Town in Zanzibar zou gaan. De waarheid is dat voor ons om gratis te gaan, met de dingen die te zien zijn in Stone Town, de beste optie is. We zijn een beetje verwijderd van het centrum van Stone Town en we nemen een taxi vanaf het Mtoni Marine Resort om ons naar het bekendste deel van de stad te brengen.

Lees Verder

Dag 8: SERENGETI NATIONAAL PARK Zaterdag 6 november 2010 Vandaag worden we om 6 uur 's ochtends wakker om om 6:30 te ontbijten en beginnen met de Serengeti-safari waar we zo lang op hebben gewacht. Serengeti National Park in Tanzania We begonnen de Serengeti-safari om 07:30 uur, met een volle maag, nog steeds met het enthousiasme van de vorige nacht en 100% opgeladen camera's.

Dag 10: NGORONGORO CONSERVATIEGEBIED - ARUSHA Maandag 8 november 2010 Vandaag is de laatste dag van safari in Afrika, dit geeft ons enerzijds medelijden, maar anderzijds moedigt het ons aan, want morgen zijn we vertrokken naar Zanzibar, een andere van de grote parels van de reis, maar eerst hebben we een van de meest complete ochtend met een safari in de Ngorongoro krater.

Dag 12: ZANZIBAR STRANDEN Woensdag 10 november 2010 Vandaag kunnen we wat meer rusten, maar om die reden staan ​​we vroeg op om de zonsopgang te zien en op tijd te ontbijten. We hebben om 10 uur 's ochtends afgesproken dat we de taxi komen zoeken om de stranden van Zanzibar te verkennen.

Lees Verder

Dag 7: MEER VICTORIA - SERENGETI Vrijdag 5 november 2010 Gisteravond besloten we de wekker in te stellen om de zonsopgang te zien aan het Victoriameer in Tanzania. En zo is het, om 5 uur 's ochtends gaat het alarm en gaan we naar het terras om de zonsopgang te zien aan de oevers van L Aug Victoria. We hebben het gezelschap van eindeloze muggen en de bewaker van de omheining, die het licht vanaf het terras ziet naderen.

Dag 14: OVERDRACHT NAAR STONE STEDEN Vrijdag 12 november 2010 Vandaag moet Roger vroeg opstaan, om 6 uur 's ochtends gaat het alarm af en om 6 en een paar minuten gaat hij met een deel van de groep naar de dolfijnzwemtocht. Ik maak van de gelegenheid om een ​​tijdje te lopen, een douche te nemen en mijn bagage te regelen voor de transfer naar Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar.

Dag 9: EL SERENGUETI - NGORONGORO CONSERVATIEGEBIED Zondag 7 november Vandaag worden we wakker om 5.30 uur, om te genieten van de zonsopgang in het Serengeti National Park en nog een safari in Tanzania. We ontbijten en vertrekken naar de Ngorongoro, over het deel van de Serengeti waar je de eindeloze vlaktes begint te zien.