Oostenrijk

Kerstmarkt in Wenen Foto: (c) Österreich Werbung, Harald Eisenberger Mooi, altijd onweerstaanbaar, de hoofdstad van Oostenrijk is de perfecte setting voor een magische kerst. En niet alleen met Kerstmis. De eerste zondag na 25 november begint de advent, of wat hetzelfde is, de maand van voorbereiding op Kerstmis, die in Oostenrijk een periode van 30 dagen wordt om de meest innemende tradities van het jaar te leven.

Lees Verder

Kerstmarkt in Salzburg Foto: (c) Österreich Werbung De eerste sneeuwvlokken vallen, kerstmarkten overspoelen de stad en de lichten sieren een verhaal. Er is geen twijfel, Salzburg Christmas is voor romantici. Tegenwoordig, wanneer Advent wordt gevierd, het aftellen tot de kerstperiode, wordt de stad de meest gewenste bestemming.

Musea en het Parlement in de Ringstrasse in Wenen © WienTourismus_Christian Stemper Ik reis al jaren naar Wenen, dat herken ik, en ondanks dat ik een van de eerste grote Europese steden was die ik bezocht toen ik begon met reizen. Het jaar 2015 kan een goede gelegenheid zijn om weer naar Wenen te reizen, omdat het 150-jarig bestaan ​​van de Ringstrasse, de belangrijkste stad en monumentale as van de Oostenrijkse hoofdstad, wordt gevierd.

Dag 11: WENEN - BARCELONA Zaterdag 3 juli 2010 Vandaag is het vroeg geweest. Het alarm klinkt om 2.45 uur in de ochtend en om 3.30 uur in de ochtend rijden we al vanaf Hotel Capricorn met de taxi naar de luchthaven van Wenen. Een andere optie is om een ​​rechtstreekse transfer van het hotel naar de luchthaven te boeken.

Lees Verder

Dag 10: WENEN: Belvedere Palace, El Prater, Hundertwasserhaus Vrijdag 2 juli 2010 Vandaag hebben we besloten om een ​​beetje te ontspannen. We vertrokken om 8.30 uur in Hotel Capricorn om een ​​eendaagse route door Wenen te maken, beginnend bij Belvedere Palace. We hebben de metro genomen en ons in het onderste deel van het paleis achtergelaten, dus we moesten een beetje lopen totdat we daar aankwamen.

Dag 8: GRAZ- PALACIO DE SCHONBRUNN - WENEN Woensdag 30 juni 2010 Vandaag was het tijd om vroeg terug te gaan Om 6 uur zaten we al op de vloer en verlieten ons hotel in Graz, het Hotel Mercure Graz City om 7 uur op weg naar Schonbrunn Palace, de zomerresidentie van Sissi in de buurt van Wenen. Omdat we geen ontbijt in dit hotel hadden, stopten we bij een restaurant op de snelweg, waar we een aantal geweldige stokbroodjes hadden.

Dag 7: GRAZ dinsdag 29 juni 2010 Vandaag was een dag van totale ontspanning in Graz. We gaan u op één dag vertellen wat u kunt zien en doen in Graz. We zijn om 9 uur 's ochtends begonnen en verlaten ons hotel, het Hotel Mercure Graz City, op zoek naar een cafetaria voor het ontbijt. Het is het enige hotel in Oostenrijk waar we geen ontbijt hebben inbegrepen en de prijs is 14 euro per persoon, dus we hebben besloten dat het het beste is om naar het centrum te gaan en daar een goede portie Sachachecake te eten en deze beroemde typische cake te proeven .

Lees Verder

Dag 2: MELK - CONCENTRATIEVELD MAUTHAUSEN - SALZBURBO Donderdag 24 juni 2010 7 's morgens klinkt het alarm. We moeten gaan, dat we vandaag een hele dag bezoeken hebben. Onder hen het concentratiekamp van Mauthausen en Salzburg. Douche en ontbijt in Hotel Wachauerhof met weinig variatie, maar overvloedig, dus we kunnen niet teveel klagen.

Dag 4: INNSBRUCK - STUBAI VALLEY - INNSBRUCK zaterdag 26 juni 2010 Vandaag hebben we een rustigere dag, dus we hebben besloten om een ​​half uur meer te slapen en een beetje meer te genieten van de kamer van het Best Western Hotel Engl waar we verblijven Innsbruck. Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar het Stubaital in Tirol, met onze huurauto in Oostenrijk, waar we net zijn begonnen vanaf de snelweg, zijn we begonnen te zien waar we echt naartoe gingen: een spectaculair Stubaital, vol groen, bezaaid met huizen vol bloemen op de balkons en met een indrukwekkend decor: besneeuwde bergen die ons eraan herinneren dat ondanks dat het in de zomer is, sneeuw in deze omgeving gebruikelijk is.

Dag 6: OBERTRAUN - HALLSTATT - SLECHTE ISCHL - ST. WOLFGANG - ST.GILGEN - GRAZ Maandag 28 juni 2010 Vanmorgen zijn we begonnen met een zeer compleet ontbijt in ons Apartment Hotel Seerose hotel en omgeven door een spectaculair landschap rondom Hallstatt, het mooiste dorp in Oostenrijk. Obertraun Na het ontbijt en het dragen van onze bagage naar onze huurauto in Oostenrijk, zijn we direct naar het meer gegaan, om een ​​paar foto's te maken en 's ochtends eerst te ontspannen.

Lees Verder

Dag 1: BARCELONA - WENEN - KREMS - DE DANUBE VALLEI - MELK Woensdag 23 juni 2010 Onze vakantie begint en dit is vooral opgemerkt in het uur waarop onze wekker ging, 4 uur 's ochtends. Vandaag hebben we een meest complete dag, niet alleen met het vliegtuig, maar om dingen te zien in Oostenrijk, een land dat we over een paar uur zullen bereiken.

Dag 5: INNSBRUCK - DE KRIMML CATARACTS - HEILENGENBLUT - GROSSGLOKNER ROAD - OBERTRAUN Zondag 27 juni 2010 Vandaag wilden we vroeg vertrekken, maar uiteindelijk kregen we tussen het een en het ander acht uur 's ochtends toen we weggingen van het Best Western Hotel Engl en we namen de huurauto in Oostenrijk naar de Krimml-watervallen en de Grossglockner-weg.

Dag 3: SALZBURG - WATTENS SWAROVSKI MUSEA - HALL IN TIROL- INNSBRUCK Vrijdag 25 juni 2010 Vandaag besloten we wat later op te staan, om 7 uur ging de wekker en om 8.30 gingen we ontbijten in de lounge van het Best Western Hotel Stieglbräu. We hebben een zeer strakke dag met een bezoek aan het Swarovski Museum in Wattens en Innsbruck.

Lees Verder

Dag 9: Historisch centrum van Wenen: Hobsburg Palace, Kapucijnenkerk, Kathedraal van Wenen Donderdag 1 juli 2010 Vandaag vertellen we u wat u moet doen in het historische centrum van Wenen. Hiervoor zijn we om 8 uur 's ochtends begonnen, na een zeer compleet ontbijt in Hotel Capricorn.

Hotel Capricornio Dit was het laatste van de hotels in Oostenrijk waar we verbleven. 4 sterren hotel in Wenen. Zeer centraal en met terrassen en restaurants in de omgeving. Grote en zeer schone kamers. Gratis wifi Het zeer complete ontbijt. Zeer vriendelijk en vriendelijk personeel. Maak hier uw reservering: Hotel Capricornio Hotel Wachauerhof Hotel in Melk.

Deze reis naar Oostenrijk met een huurauto voor 11 dagen leidde ons naar een van de mooiste Europese landen waar we ooit zijn geweest. Het idee om een ​​auto te huren en vrij door het land te kunnen reizen, kwam tegelijkertijd met de mogelijkheid om naar Oostenrijk te reizen, omdat we deze reis niet hadden opgevat als deze niet met de auto zou rijden.