Zomerpaleis in Peking

Dag 6: Beijing: Summer Palace, Panjiayuán Market, Beijing Hutongs - Nachttrein van Beijing naar Datong

Vandaag beginnen we de dag een half uur later dan de vorige dagen, omdat we vandaag de meest complete dag hebben om de Zomerpaleis in Peking Stop 's morgens bij de auto om een ​​nachttrein te nemen die ons van Pakín naar Datong brengt, wat onze volgende stop op de reis naar China zal zijn.
Na het uitchecken in het 161 Hotel en onze bagage achtergelaten bij de receptie, benaderen we McDonalds voor het ontbijt een paar Amerikaanse koffie plus twee snoepjes voor 63 RMB.
Op dit moment maken we ook van de gelegenheid gebruik om enkele ansichtkaarten te schrijven en zo de postzegels te kopen en deze naar het postkantoor te sturen dat recht voor ons ligt.

Na 9 uur 's ochtends, vandaag nemen we de stilste dag, naderen we een ICBC in de buurt van het hotel en wisselen we wat meer geld voor de volgende dagen.
De verandering is vandaag om 6.50 uur. Wat een verandering een paar jaar geleden toen ik bijna 8 was !! Maar het is wat er is en we verifiëren hoe waar de bewering is dat reizen in dit tijdperk met euro's 30% duurder is dan een paar maanden geleden.
Na deze ochtendboodschappen gaan we naar de Donsi-metro om naar Xiyuan te gaan, de metrohalte die ons zal verlaten bij de Beijing Summer Palace.
We kwamen er om 11 uur 's ochtends aan en zodra we het metrostation verlieten, zagen we al een winkelstraat waar we al in de gaten hadden dat het geen slechte plek was om te eten toen we vertrokken en voordat we naar het volgende bezoek van de dag gingen.
We betalen 15RMB per persoon, deze keer accepteren ze de studentenkaart, als ze geen 60RMB waren geweest en daar zien we een van de meest representatieve plaatsen in de stad: Beijing Summer Palace.
Een goede optie om meer te weten te komen over de geschiedenis van het paleis is om deze rondleiding in het Spaans te boeken die ook de Tempel van de Hemel of deze met de Verboden Stad omvat.

Zomerpaleis in Peking

Anders dan wat ons is overkomen in de Verboden Stad of de Tempel van de Hemel, hier in de Zomerpaleis in Peking, het gevoel van rust overspoelt ons zodra we de loketten passeren. Je kunt dit ticket vooraf zonder wachtrijen boeken.
Keizer Qianlong breidde deze koninklijke tuinen in de achttiende eeuw uit, waarvoor hij 100.000 arbeiders gebruikte om het Künmíng-meer groter te maken.
Dit meer beslaat driekwart van het park, aan de voet van de levensduur heuvel.
De hoofdstructuur is de Benevolence and Longevity-kamer naast de oostelijke deur, waar we een houten troon kunnen vinden, naast een patio versierd met bronzen dieren.

Zomerpaleis in Peking

Langs de noordkust loopt de Grote Corridor, gemaakt van hout en versierd met schilderijen. Net achter deze gang zien we de Longevity Hill, bevolkt door boeddhistische tempels.

Op dit punt komen we in een van de bekendste enclaves van de Zomerpaleis in Peking: de Boeddha geur paviljoen en de Cloud Room die vervaagt, verenigd door gangen en de heuvel op kronen Boeddhistische tempel van de zee van wijsheid.

Uitzicht op het geurpaviljoen van Boeddha in het zomerpaleis in Beijing

Longevity Hill met het paviljoen van de geur van Boeddha

Vanaf de top van het Fragrance of Buddha-paviljoen hebben we een geweldig uitzicht op het Zomerpaleis, dus we raden je aan de kans om te klimmen niet te missen, ondanks de eindeloze trappen.

Uitzicht op het Zomerpaleis vanaf de Longevity Hill

Vanaf hier naderen we de beroemde marmeren boot, een van de meest bezochte plaatsen van het Zomerpaleis.

Marmeren schip

Op dit punt besloten we een veerboot te nemen om ons naar het South Lake Island te brengen, waar de Dragon King-tempel is. We hadden helemaal rond het meer kunnen gaan, maar als we met voldoende tijd gaan, nemen we dit alternatief, veel sneller, en dat biedt ons ook een nieuwe visie op het meer van Künmíng.

Veerboot op Künmíng-meer

Na een wandeling in dit gebied steken we het meer over via de brug van de 17 bogen en keren we terug naar het gebied waardoor we zijn binnengekomen, opnieuw een soort uitkijkpunt benaderend vanwaar we het beste uitzicht op het meer en de heuvel hebben.

Zomerpaleis in Peking

Uiteindelijk, als we naar de klok kijken, zien we dat een paar minuten over twee in de middag, dus het is tijd om het Zomerpaleis in Beijing te verlaten, waar we zeker de hele dag zouden kunnen komen als we tijd hadden. We vertrokken naar de metro en stopten voor een snelle maaltijd voor 59 RMB in het gebied dat we zagen toen we aankwamen. Het is 14.30 uur 's middags wanneer we de metro nemen naar Jinsong, voor 6 RMB per persoon om wat tijd door te brengen in de Panjiayuan-markt waar we willen lopen op zoek naar een aantal ambachten.

Meer praktische informatie om je reis naar Beijing voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Beijing
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

We kwamen na 3:30 in de middag aan en we hebben niets meer en niets minder dan 18 kilometer moeten reizen, of wat hetzelfde is, 26 metrohaltes!

Panjiayuan-markt

Zodra je de metrohalte verlaat, lijkt de traagheid zelf ons rechtstreeks naar deze markt te brengen waar elke dag meer dan 3000 verkopers zijn met hun antiek en handwerk.

Panaiayuan markt interieur

Na een wandeling over de markt en uiteindelijk enkele handgemaakte souvenirs kopen waar we verliefd op zijn geworden, keren we terug naar de metro, dit keer naar de Nanlouchia-halte, vlakbij ons hotel waar we een rondleiding willen nemen door de hutongs in de omgeving, aanbevolen in de begeleiden.

Kopen op de Panjiayuan-markt

We starten de route vanaf een van de De beroemdste hutongs van Beijing zoals Nanlou Xiang, waar we rechtsaf slaan op Chaodu Hutong, een straat waar we op nummer 77 het landhuis vinden van Seng Gelinqin, een generaal van het leger van de Qing-dynastie.

Hutong Chaodu

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Beijing door reizigers:

- Excursie naar de Chinese muur
- Top 3 van Beijing op één dag
- Beijing contrasteert
- Tempel van de hemel en zomerpaleis
- Acrobatische show in het Chaoyang-theater
- Meer excursies en rondleidingen hier

Zodra we nummer 53 bereiken, slaan we linksaf door een golvend steegje, zonder naam, en na een paar meter gaan we weer links, dit keer in Banchang Hutong.
Vanaf hier, bij portaal nummer 19, slaan we rechtsaf via een nieuwsgierig portaal dat ons naar Dongmianhua Hutong brengt.

Beijing Hutong

Vanaf hier gaan we naar rechts, dan naar links en gaan een niet nader genoemde steeg af met een bord dat de richting naar Péngháo Theater aangeeft.
Hier gaan we weer linksaf richting Beibingmasi Hutong totdat we Mao'er Hutong bereiken.

Zonsondergang in Peking hutong

Op dit punt en aangezien de route verder gaat naar de Drum Tower en de Bell, waar we dagen geleden waren, hebben we besloten om het gebied van Lake Qianhai te naderen, waar de animatie nooit ophoudt.

Een zonsondergang in een van de meest levendige gebieden van Beijing, Di'anmenwai Dajie

Het is tijd om terug te keren, maar we kunnen het op geen enkele andere manier doen dan terugkeren Nanlogu Xiang, een van de beroemdste straten in Beijing.

Nanlogu Xiang Omgeving

Afscheid nemen van Beijing

Om 7.30 uur 's middags keren we terug naar de metrohalte om terug te keren naar ons hotel, hoewel we voordat we onze tassen ophalen langs ons gebruikelijke restaurant komen, de Beijing Roast Duck waar we vandaag het menu herhalen, vlees knoedels en een gelakte eend meer wateren voor 197RMB die ons als nieuw achterlaten.
Het is kwart voor 9 als we klaar zijn met eten en we gaan naar het 161 Hotel om onze koffers op te halen en op weg te gaan naar Beijing Railway, waar onze Beijing nachttrein naar Datong, die we om 11:42 uur bij Helen van ChinaDIYTravel hebben geboekt.

In principe hebben we Helen gezegd de te reserveren Beijing nachttrein naar Datong in zacht stapelbed, maar precies op de dag dat ze in de uitverkoop gingen, gingen ze zonder stoelen naar buiten, dus moesten we de eerste nachttreinreis van de reis naar China maken op een harde ligplaats of in een stoel.
Uiteindelijk vond Helen de oplossing om de tickets van Tianjin te krijgen, wat de eerste stop is van de Beijing-Datong-route en van waar er plaatsen waren (deze Chinezen zijn erg slim en verdienen daarmee meer geld, omdat de reis is langer)

Het eerste wat we doen is door de centrale loketten (buiten het station) gaan waar ze uw ticket controleren en er een stempel op zetten nadat ze met paspoorten zijn gecontroleerd. Vervolgens ga je door een paar beveiligingsbogen en krijg je toegang tot de hal. Daar heb je een scherm waar je het vertrek van de trein, de fabriek en de wachtkamer kunt zien.

Informatief paneel van het treinstation van Beijing

Als we alle gegevens hebben, hebben we nog bijna een uur over, dus gaan we een ijsje eten om de tijd te doden en onszelf een beetje op te frissen 😉

Twintig minuten voor vertrek kondigen ze op de schermen het platform aan waarmee onze Beijing nachttrein naar Datong En ze openen de deuren. Je kunt je niet voorstellen dat de mensen die beginnen te rennen, de eerste proberen te passeren door de roltrappen. Het is het beste om het rustig aan te doen, want er is genoeg tijd.
We zoeken onze wagen en openen het compartiment waarin al 2 stapelbedden bezet zijn, dus proberen we zo min mogelijk lawaai te maken, we passen het aan, geven we het ticket aan de recensent, die het voor ons verandert voor een plastic kaart met ons wagennummer en compartiment om ons morgen een half uur voor aankomst in Datong te laten weten en we gaan slapen onder een hitte van aúpa ...

Dag 7: Datong: Hengshan Hanging Monastery en Yungang Caves - Nachttrein naar Pingyao