Moslimkwartier van Xi'an

Dag 9: Pingyao - Xi'an: Xi'an Walls, Bell Tower, Drum Tower, Muslim Quarter, Xi'an Mosque

Vandaag is een dag zoals elke andere sinds we deze reis naar China gratis begonnen, dus het alarm klinkt om 6:30 in de ochtend en is dat we vandaag Pingyao verlaten, waar we gisteren aankwamen, om naar Xi'an te gaan in een snelle trein, waar we vanmiddag het willen weten Moslimkwartier van Xi'an onder andere bezienswaardigheden.
Er zijn twee opties om het te doen route van Pingyao naar Xi'an, de eerste nachttrein met een reis van ongeveer 9 uur of snelle trein die, hoewel het duurder is, in 3 uur van Pingyao naar Xi'an aankomt. Na 2 nachten met de trein twijfelden we er niet aan dat de tweede optie de beste voor ons was.

Na het eten van een paar taarten die we gisteren in een winkel hadden gekocht, verlieten we het Pingyao Cheng Jia Hotel.

Rood in de straten van Pingyao op weg naar het station met onze Gladiator-koffers

Zodra we de hoofdstraat bereiken, vragen we naar de prijs om ons naar het oude Pingyao-station te brengen, waar de snelle treinen naar Xi'an vertrekken en niet naar het nieuwe station waar we gisteren uit Datong zijn aangekomen. Het eerste wat we doen is het papier in het Chinees laten zien waarin het elk woord dat Helen ons van China gaf, DIYY Travel samen met de kaartjes aangeeft en de man met wie we praten ons vertelt dat ze ons per 10RMB per auto meenemen. Dus zonder nog een seconde te denken, daar gaan we.

Weg naar Pingyao Station

Wanneer we ons realiseren dat de man ons naar het nieuwe station van Pingyao brengt, niet naar het snelle treinstation, geluk van de CityMaps2Go waar we zien waar we naartoe gaan en waar we naderen.
Wanneer we het hem vragen, hem de krant opnieuw tonen en op basis van borden, vertelt hij ons dat we vanaf hier een taxi of bus nummer 103 moeten nemen om bij het andere station te komen. Afgezien van ons te vertellen wanneer we u gaan betalen dat het niet 10 RMB maar 10 RMB per persoon is.

De beste rondleidingen en excursies in Xian in het Spaans

Als u liever de voorbereidingen vergeet of weinig tijd heeft, kunt u de volgende tours in het SPAANS boeken
- Excursie naar de Terracotta Warriors
- Rondleiding door Xián
- Aanbieding: Xián + Terracotta Warriors

We begrijpen dat we "bedrogen"en ondanks het feit dat ik van streek was, zegt Roger, die veel praktischer is in deze gevallen, me te laten passeren, dat totaal niet zo veel geld is en dat we een taxi stoppen om te vertrekken.
Gezien wat we zagen en dat we niets gaan krijgen, doen we dat en na het stoppen van een taxi, laten we hem de krant zien en zeggen dat het ons 30RMB kost, we gingen aan de hoop dat het niet lang zou duren om aan te komen.
We arriveren om kwart voor 9 's ochtends in het oude station van Pingyao en het eerste wat we doen nadat we de kluisjes zijn gepasseerd, is op zoek gaan naar een koffie, zo nodig op dit moment als ademen.
En verrassing! Het hele seizoen door is er absoluut niets om koffie, thee of wat dan ook te drinken. Alleen een kleine winkel waar een meisje met de mobiel speelt, iets dat we overal zien en dat de mobiele telefoon hier in China een verslaving lijkt, zelfs meer dan in Spanje.
We besteden de tijd die we nog hebben om de planning van vandaag te lezen en te herzien, waarin we de moeten bezoeken Moslimkwartier van Xi'an onder vele andere plaatsen en wanneer er een paar minuten voor 10:05 zijn, wanneer onze trein vertrekt, passeren we naar perron nummer 2, dat is vanaf de weg waar de trein vertrekt trein van Pingyao naar Xi'an.

Snel station van Pingyao

Punctueel als een klok onze trein aankomt en we rijden in onze tweede klas auto, want hoewel we het eerst hadden gevraagd, waren er niet meer over toen Helen de tickets boekte.
De tweede klasse is erg goed, om niet te zeggen, op hogesnelheidstreinen hebben we nog niet eerst gezien, nou ja, in een soort video die ze hebben geplaatst en het lijkt een vlucht, maar voor een reis van 3 uur, Het is meer dan genoeg, zo niet perfect. We zouden voor deze ruimte in een vliegtuig betalen.

Tweede klas auto op de trein van Pingyao naar Xi'an

We genieten van de reis met de trein, recreëren in de landschappen die we doormaken en profiteren van het bekijken van de occasionele foto en om 13:12 uur komen we aan in Xi'an, waarvan we hopen dat het een van de andere kersen van deze reis naar China is.
Zodra we vertrekken, gaan we op zoek naar een taxi, ervan uitgaande dat het nemen van de metro een moeilijke taak zal zijn in een stad als deze en meer nieuwkomers, dus volgen we de borden en nemen een officiële taxi met een meter.
Eenmaal erin namen we de papieren van de reservering van Xi'an Travelling With Hostel An Yuan Men en zagen we dat we naast de deur een metrostation hadden !! Dit zijn de fouten die worden gemaakt door niet alle informatie te lezen voordat je het huis verlaat of beslissingen neemt.
Tijdens de reis van ongeveer 10 kilometer tussen het station en de accommodatie hebben we al een idee van hoe Xi'an is. Een andere stad vergelijkbaar met Beijing, waar we deze dagen geleden niet gewend waren geraakt in Datong en Pingyao.
We kwamen om bijna kwart voor twee 's middags aan in het hotel na 36 RMB te hebben betaald voor de taxi van het station naar het centrum van de stad, waar we ons bevinden, en gezien het feit dat ze een restaurant en cafetaria hebben, denken we niet veel na en besloten we hier te eten Voordat je de stad gaat bezoeken. We checken snel in en na het achterlaten van onze bagage in de kamer gaan we naar het terras waar we een pastagerecht, een gebakken rijst plus water en bier bestellen voor 70 RMB die onze energie aanvullen.

Eten in Xi'an

Hoewel we niet perfect eindigen omdat ze de koffiemachine hebben beschadigd en we de desktop niet kunnen doen die we hadden verwacht, dus na een tijdje rusten in de kamer, beginnen we opnieuw, dit keer op weg naar de Drum Tower en de Bell Tower, beide gelegen in het centrum van de stad, eenmaal voorbij de stadsmuren.

Muren van Xi'an

Terwijl we ons door de hoofdstraat bewegen, hallucineren we ons en herinneren ons meer aan de dagen die we in Tokio in Japan hebben doorgebracht. Meer en meer winkels en meer en meer sfeer bij elke stap die we zetten.

Voordat we aankomen bij de Drum Tower en de Bell Tower zien we een McDonald's en maken van de gelegenheid gebruik om de eerste koffie van de dag te drinken voor 25 RMB die ons doet terugkeren om mensen in de eerste slok te zijn.
Om 5 uur gaan we terug naar de straten van Xi'an om twee van de meest karakteristieke plaatsen te naderen, de Drum Tower en de Xi'an Bell Tower, naast elkaar gelegen.

Drumtoren in Xi'an

Meer praktische informatie om uw reis naar China voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

Bell Tower

We hadden het idee om naar binnen te gaan, omdat de gids zegt dat er vanaf de bovenkant een fantastisch uitzicht over de stad is, maar gezien het feit dat ze bijna dichtbij zijn en dat het moderne gebouwen zijn, hebben we besloten langs te gaan en de Moslimkwartier van Xi'an, zonder twijfel de kers op de taart vandaag en een van de bekendste plaatsen in de stad.

Moslimkwartier van Xi'an

De moslimwijk van Xi'an ligt ten noorden van de Drum Tower en het is praktisch onmogelijk om het niet te identificeren, want als we dichterbij komen, zullen we de honderden steegjes ontdekken die al eeuwen thuis zijn hui gemeenschap, Chinese moslims uit Xi'an.

De smalle straatjes van de moslimwijk van Xi'an zijn vol slagers, sesamolie-fabrieken, kleine moskeeën, mannen met witte hoeden en vrouwen met hoofddoeken.
Ongetwijfeld een unieke plek om een ​​middag door te brengen van de meest vermakelijke in de stad.

Kraampjes in de moslimwijk van Xi'an

Straten en straten en meer straten vol kleuren, geuren en smaken die al onze zintuigen prikkelen en dat naarmate de middag valt, ze veel levendiger worden.

Moslimkwartier van Xi'an

Een netwerk van straten waar gastronomie wordt gemengd met handwerk en winkels van alles wat je je maar kunt voorstellen.
En dit is waar we meer dan twee uur verdwalen, doelloos, alleen geleid door de geuren tot de middag valt en de Moslimkwartier van Xi'an Het wordt weer een feest, net zo levendig maar compleet anders.

De nacht valt in de moslimwijk van Xi'an

Absoluut een aanrader als je in Xi'an bent waar je geen spijt van zult krijgen. Na deze uren hebben we ontdekt dat Xi'an veel meer te bieden heeft dan zijn Terracotta Warriors.
Om 8 uur 's middags beginnen we de weg terug naar de Xi'an. Reizen met Hostel An Yuan Men, teruggaand door de Xi'an Wall, op dit moment al verlicht.

Xi'an 's nachts

Xi'an muren 's nachts

Wetende dat het morgen vroeg is om de beroemdste attractie van Xi'an, de Terracotta Warriors, te zien, hebben we wat snoep gekocht in een van de vele bakkerijen die we hebben gezien, zodat we in het hotel kunnen ontbijten.
Hoewel we verschillende keren door het hotel gaan, hebben we in dit gebied geen plek gevonden om te dineren dat niet langer een Engels menu heeft, zo niet op zijn minst foto's, dus besloten we om wat dumplins te eten in het hotel (die we zagen zoals ze deden) vandaag om 12.00 uur) en een pizza plus bier en cola voor 70 RMB.

Uit eten in Xi'an

Na 10 uur 's nachts en na een douche vallen we. China vermoordt ons !!! 😉

Dag 10: Xi'an: Terracotta Warriors - vlucht naar Chengdu