Yungang hangend klooster en grotten in Datong

Dag 7: Datong: Hengshan Hanging Monastery en Yungang Caves - Nachttrein naar Pingyao

Het is 05:20 's morgens om Beijing nachttrein naar Datong Toen ze de deur openden en ons vroegen om het plastic kaartje dat ze ons gisteren gaven toen we aankwamen om het in te ruilen voor ons oorspronkelijke treinkaartje en ons te laten weten dat we in Datong aankomen. We hebben nog maar een paar uur om te weten wat ons hier heeft gebracht: Yungang hangend klooster en grotten in Datong.
We verzamelen onze spullen en punctueel als een klok die we aankomen bij Datong, dat de bestemming van vandaag zal zijn, slechts voor een paar uur, net genoeg om de Yungang hangend klooster en grotten, want vanavond nemen we nog een nachttrein, deze keer op weg naar Pingyao, die onze volgende bestemming op deze reis naar China gratis zal zijn.

Voordat ze het Datong treinstation verlaten, vragen ze ons om het ticket te tonen (vergeet niet het weg te gooien, omdat treinkaartjes in China nodig zijn om de stations te verlaten) en direct bij de ingang vinden we Pedro, naam waarmee we vanaf nu de jongen zullen kennen die ons de hele dag zal vergezellen, van het Datong Trip-bureau dat ons de mogelijkheid heeft geboden om samen met hen te genieten van het privébezoek aan de Hangshan-klooster van Hengshan en grotten van Yungang, ook wel de Petra van China genoemd, twee juwelen van Datong.
Aanvankelijk moest Nancy, de gids, met ons meegaan, maar als ze tegenwoordig in Pingyao is, kan ze ons uiteindelijk alleen maar vergezellen Pedro, dat niet zo goed Engels spreekt, zal de hele dag als chauffeur fungeren.

Zodra de presentaties zijn gemaakt, gaan we een tijdje naar het kantoor van het bureau om onze koffers op te ruimen en achter te laten en dan gaan we naar een KFC, het is de enige plek waar we een kopje koffie kunnen drinken voordat we naar deHangshan-klooster van Hengshan en grotten van Yungang.

Het is 6 uur 's ochtends als we vertrekken Hangend klooster of Xuan Kong Si op 80 kilometer van Datong, waar we ongeveer twee uur nodig hebben om aan te komen.
Onderweg beginnen we veel mist te zien, iets dat ons een beetje verbijsterd laat denken of we het hangende klooster goed kunnen zien, of met deze mist is er geen manier om het op de berg te onderscheiden.
Maar de tijd speelt in ons voordeel en blijft ons vergezellen en als we dichterbij komen zien we hoe de zon de berg begint te raken waar de Hengshan hangend klooster.
We kwamen 's ochtends rond 8.15 uur aan en nadat we door de kassa zijn gegaan, 130 RMB per persoon, laten we ze de studentenkaart zien, maar ze vertellen ons dat deze niet geldig is, we gaan naar een van de meest indrukwekkende enclaves die we ooit zijn geweest.

Hengshan hangend klooster

De uitzichten zijn ongelooflijk en hoe dichter we bij elkaar komen, hoe meer we onder de indruk zijn. We hebben de beste tijd bereikt, omdat ze net zijn geopend, dus er zijn nog niet veel mensen en we kunnen profiteren van een paar minuten in vrede. Nu begrijpen we waarom Nancy en Pedro ze stonden erop om om 6 uur in Datong te vertrekken voor een bezoek aan de Yungang hangend klooster en grotten in Datong.

Hangend klooster

Dit boeddhistische klooster is gevaarlijk gebouwd op de klifmuur en is indien mogelijk nog indrukwekkender vanwege de lange stelten die het ondersteunen.
Na een tijdje in het gebied, in een poging een van de mogelijke perspectieven niet te missen, klommen we de trap op die ons toegang gaf tot de Hangend klooster zelf.

Uitzicht op het hangende klooster Datong

De kamers zijn gebouwd langs de contouren van de klif en zijn verbonden door wiebelige houten loopbruggen en smalle gangen, waar we niet aan willen denken, want ze zullen druk zijn zodra de georganiseerde groepen beginnen te arriveren dat we beginnen te zien dat ze in het gebied parkeren parkeren.

Prachtige gangen in het hangende klooster

Hangend klooster

Het bezoek is ongelooflijk in alle aspecten en meer dan genoeg reden om hier te komen.
Een van de dingen die we moeten vermelden, is dat we hebben gelezen dat het bezoek, voor mensen die aan duizeligheid lijden, vrij moeilijk was. Vertellend dat ik (Vanessa) genoeg aan hem lijd, moet ik zeggen dat het bezoek perfect kan worden gedaan. Het is meer de indruk die wordt gegeven door op en neer te gaan door de smalle houten treden, niet de hoogte als je naar de relingen kijkt.

Indrukwekkend hangend klooster in Datong

We zijn hier tot bijna 9.45 uur 's ochtends en na dit indrukwekkende bezoek keren we terug naar de auto om terug te keren naar Datong (de grotten zijn in de richting volledig tegenover het hangende klooster) en gaan vandaag verder met het bezoek aan de beroemd Yungang grotten.
Van Datong tot Yungang hebben we 20 kilometer en het duurt ongeveer een uur. Naarmate we dichter bij de stad komen, merken we hoe de lucht soms grijs wordt en we herinneren ons gisteren, toen we het Zomerpaleis in Beijing bezochten en hoewel de dag vrij duidelijk was, toen ze voorbijgingen de uren, die mist verscheen die ons de helft laat leven van de vervuiling waarover zoveel wordt gesproken in deze Chinese steden.

Meer praktische informatie om uw reis naar China voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

We komen aan Yungang grotten om 12.00 uur, maar voor binnenkomst en na vertellen Pedro dat we liever vóór het bezoek aten, stopten we bij een lokaal restaurant, in een straat die ze naast de grotten hebben ingeschakeld, waar we allerlei winkels en restaurants kunnen vinden en we bestelden een bord met typische Datong-dumplins, plus een vleespankake en twee cola's voor 47RMB.

Typische Datong-knoedels eten

Om 1 uur 's middags en al met een volle maag en met hernieuwde energieën gaan we de behuizing van de Yungang-grotten binnen, betalen we vóór 120 RMB per persoon, omdat we hier ook de studentenkaart niet accepteren en we klaar zijn om de weg daarheen te gaan totdat je de beroemde bereikt Yunang-grotten.
Denk dat de ingang zich niet precies in de grotten bevindt, zo niet meer dan 1 kilometer (als je wilt is er een treintje dat je er rechtstreeks naartoe brengt), maar als je tijd hebt, raden we je aan om de reis te maken, omdat de uitzichten de moeite waard zijn de moeite waard

Ze zeggen van de Yungang grotten die een van de meest uitzonderlijke voorbeelden zijn van de boeddhistische rotskunst van de x.V.
Gebeeldhouwd door de Tuoba, een Turks sprekend volk, onthullen ze hindoeïstische, Perzische en zelfs Griekse invloeden die via de zijderoute aankomen.

Boeddhabeeld in grotten van Yungang

Ondanks de achteruitgang door de jaren heen, behouden veel beelden nog steeds pigmentatie. Verschillende grotten waren bedekt met houten structuren, waarvan vele verdwenen zijn, hoewel grotten 5, 6, 7 en 8 houten tempels vooraan hebben.
Acht van de grotten herbergen indrukwekkende Boeddha-figuren, hoewel de grootste zich in Cave 5 bevindt en een 17 meter hoge zittende Sakyamuni-Boeddha is.
Meerdere keren waarschuwen ze ons dat we in de grotten geen foto's kunnen maken, dus je moet erheen gaan om een ​​van de mooiste foto's te kunnen maken die we ons herinneren die we ooit gratis op onze reizen hebben gezien.
Grot nummer 6 is een explosie van kleur met een pagode in het midden van de grot die naar het plafond stijgt.
Grotten 16 tot 20 zijn de oudste in Yungang en werden uitgehouwen onder toezicht van de monnik Tanyao. De grot 18 valt op, met afmetingen van uitzonderlijke kwaliteit.

Grot 19 herbergt een beeltenis van Sakyamuni van bijna 17 meter hoog.

Yungang grotten

De Maitreya Boeddha is een terugkerend thema in de Yungang grotten, zoals bijvoorbeeld in grotten 13 en 17, waar we het kunnen zien naast enkele inscripties gemaakt door de arbeiders van Hohhot en andere gelovigen.

Yungang grotten in China

Grot 20 heeft een grote zittende Boeddha die wordt gebruikt als een symbool van Yungang, terwijl die links is verdwenen. De Boeddha's van veel van de grotten aan de westkant van het complex hebben hun handen geamputeerd, zoals in grot 39.

Boeddha in grotten van Yungang

Yungang grotten in Datong

Terwijl we door de verschillende grotten gaan, dit keer met meer gemoedsrust, want tegen de tijd dat de meeste georganiseerde groepen nog steeds aan het eten zijn, begrijpen we waarom Yungang grotten ze zijn zo bekend in dit deel van China en waarom ze ze noemen Kleine Petra van China. Hoewel we moeten zeggen dat ze ons in zekere zin hebben herinnerd aan de Dambulla-grotten in Sri Lanka.

Het is bijna drie uur 's middags wanneer we de weg terug beginnen naar de parkeerplaats, waar onze chauffeur op ons wacht om terug te keren naar de stad en de tour te beëindigen Yungang hangend klooster en grotten in Datong.
Zoals we eerder in het Hangende Klooster al zeiden, is het ongetwijfeld alleen voor de twee bezoeken van vandaag de moeite waard om de uren die we hebben doorgebracht met de nachttrein en zelfs de reis naar China, door te brengen.
Het is bijna drie uur 's middags wanneer we teruggaan naar Datong en eenmaal in het kantoor van Pedro, wanneer het bijna 5:30 's middags is, vraagt ​​hij ons wat we gaan doen tot onze tijd Nachttrein van Datong naar Pingyao, dat is om 23.00 uur Door hem te vertellen dat we op zoek gaan naar een plek waar ze een tijdje verbonden zijn met werken, vertelt hij ons dat we, als we willen, in zijn kantoor kunnen blijven werken zolang we nodig hebben. Als we ons met deze dingen niet alleen de professionaliteit realiseren, maar ook dat met verlangen alles kan worden bereikt. En is dat Pedro Hij spreekt praktisch geen Engels en heeft verschillende zinnen geschreven om ons te begeleiden op de tour van vandaag door de Yungang hangend klooster en grotten in Datong en niets meer. Maar met behulp van tekens en een vertaler zijn we uiteindelijk in staat te praten alsof we dezelfde taal spreken.

Dus bleven we in zijn kantoor tot 7 uur 's middags dat we vertrokken met onze tassen geladen voor koffie en diner en vooral "kill"de tijd tot 11 uur 's nachts dat onze Nachttrein naar van Datong naar Pingyao, wat onze volgende reisbestemming naar China zal zijn.
Na 9:30 gaan we naar het station en herhalen we het proces gisteren toen we de trein namen van Beijing naar Datong op Beijing Central Station.
We passeren de centrale loketten van het station en met veel minder controles dan gisteren, komen we op de tweede verdieping in de wachtkamer 3 van waaruit onze trein in iets minder dan een uur vertrekt.

Datong Station

En zonder het te beseffen, stappen we al in onze auto, klaar om onze tweede nacht aan boord van een trein door te brengen.
Opnieuw gelokaliseerd in ons zachte bed, iets dat we nog niet hebben afgeleid waarom het wordt genoemd dat, sinds zacht, weinig heeft als we eerlijk willen zijn.

Zachte ligplaatsen van de nachtreis van Datong naar Pingyao

Raak aan om te gaan liggen en probeer te rusten. Morgen wacht Pigyao op ons !!

Afscheid nemen van de indrukwekkende Yungang-grotten

Dag 8: Pingyao: Confucius Temple, City Tower, Rishengchang House of Finance Museum, Qingxu Guan, Nine Dragon Wall, Pingyao Walls