Transfer van Fenghuang naar Guilin

Dag 17: Transfer van Fenghuang naar Guilin: Fenghuang - Huaihua - Changsa - Guilin

Het is 6 uur 's ochtends en we zijn al op de grond sinds vandaag hebben we de transfer van Fenghuang naar Guilin die we het eerste deel zullen doen, van Fenghuang tot Huaihua, waar we de eerste trein van de dag zullen nemen met een auto die ons gisteren heeft gekregen toen we aankwamen bij het hotel na het genieten van Fenghuang en die ons zal zoeken tussen 8 en 8.30 uur. de ochtend
We keken uit het raam en een zachte regen herinnert ons eraan dat we gisteren toen we naar het weer keken, zagen hoe de regen ons achtervolgde, hoewel ze ons niet bereikten, achter elke bestemming waarin we gratis op deze reis naar China zijn geweest.
Een paar minuten voor 8 uur 's ochtends gaan we naar de receptie van de Fenghuang Melody Inn, waar ze zich uitzonderlijk met ons hebben gedragen, uitchecken en een kopje koffie drinken dat geweldig aanvoelt. Om 8.15 uur, punctueel als een klok, waarschuwt de auto het hotel dat we kunnen vertrekken en op weg kunnen naar Huaihua.
En dus begonnen we vandaag, met de transfer van Fenghuang naar Guilin.

Vandaag vertrekken we naar een van de gebieden die we het meest willen weten over China, Guilin en zijn Dragon Spine rijstvelden.
Het kostte ons een uur en 45 minuten om bij het zuidelijke station van Huaihua te komen en vervolgens onze 120RMB te betalen, uiteindelijk kostte het ons goedkoper dan de Bus van Fenghuang naar Huaihua, rekening houdend dat we een paar taxi's plus de bus hadden moeten betalen, en we passeerden de controles van het station.
We ontmoeten elkaar opnieuw op dezelfde manier als in de rest van de treinstations in China, er zijn geen coffeeshops, alleen een kleine winkel waar ze vacuümverpakte Chinese snacks verkopen, waarvan we niet weten hoe we een McDonald's kunnen identificeren die goed weegt op de bovenste verdieping geen McCafé hebben en geen snoepjes, ze hebben wel koffie, dus we maakten van de gelegenheid gebruik om een ​​andere te kopen voor 10RMB en Roger een visburger voor 20RMB, die de ochtend begint met energie 😉
Vandaag reizen we in de eerste klas. Onze ervaring is dat we tegenwoordig in de tweede plaats met de trein van Pingyao naar Xi'an reizen, omdat, zoals we zeiden, er geen eerste klas tickets waren, geloven we dat eerste klas helemaal niet nodig is. Met een tweede klas ticket is het perfect om reizen van meerdere uren te maken. De eerste klasse is alleen nodig voor nachttreinen, omdat de compartimenten 4 slaapplaatsen zijn en gesloten zijn (in de tweede zijn ze 6 slaapplaatsen en open).
Hoewel we dit niet wisten voordat we boekten, wisten we zeker dat we alle reizen in de tweede klasse hadden geboekt.
Om 10:40 uur in de ochtend openen ze de trap naar de platforms en eenmaal ondergebracht in onze eersteklas stoelen, bevestigen we dat hoewel de stoelen meer ruimte met elkaar hebben en de voetsteun comfortabeler is, het prijsverschil Het is niet te rechtvaardigen.
Desondanks, en omdat we ze hebben, zullen we genieten van de eerste klas. 😉 Van de zijkant zien we Bussines Class, naast de deur en we zien dat het is zoals de onze, alleen veranderend dat de stoelen zijn gemaakt van leer in plaats van stof zoals de onze.
Punctueel zoals altijd sinds we begonnen reis naar China gratis, om 11:00 vertrekken we naar Changsa, waar we 's ochtends om 12:39 aankomen en we moeten wachten om een ​​nieuwe trein te nemen om 14:09 richting Guilin, waar we om 3:29 aankomen op de volgende bestemming van onze reis
De tijd is grijs en schittert. Het landschap is volledig veranderd in dit deel van het land en we bedekken bergen vol landschappen met groene tinten die uit elke film lijken te zijn overgenomen.
Stipt om 12.29 kwamen we aan in Changsa en na het tonen van de kaartjes, die we gelukkig de tweede dag hebben opgehaald die we in Beijing hebben doorgebracht en dus we ons geen zorgen meer hoefden te maken, waarom we anders in elk station de verzamelkaartcabines hadden moeten passeren van rekeningen, met wat dat betekent wetende dat ze geen Engels spreken.
Om de te vangen trein van Changsa naar Guilin Ze vertellen ons dat we het station moeten verlaten en naar het hoge gedeelte moeten klimmen waar deze treinen vertrekken.
De omvang van de stad wordt al waargenomen op het treinstation van Changsa en het is enorm.

Meer praktische informatie om uw reis naar China voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

Hoe kan het ook anders en vertellen dat onze trein om 17:30 in de middag in Guilin is aangekomen, hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om snel iets te eten en we hopen dat ons platform op de schermen vertrekt. Houd er rekening mee dat de namen niet in het Engels op de schermen verschijnen, maar de trein- en loopnummers wel, dus het is niet moeilijk om af te leiden welke van ons is. En als er niet altijd wat politie- en kantoorpersoneel is dat u op de beste manier probeert te helpen.
Enkele minuten voor vertrek kondigen ze ons platform aan en daar zullen we een paar uur doorbrengen in onze eersteklas zitplaatsen.
We gaan terug op tijd en brengen de volgende uren door tussen de metingen en films die we op de Ipad hebben en om 17:15 in de middag komen we aan in de stad waar de transfer van Fenghuang naar Guilin, een kwartier voor op schema en omgeven door een indrukwekkend bergprofiel. Dit is de plek waar we de komende 2 nachten zullen verblijven om het te ontdekken Rijststekel rijstvelden voordat ze overmorgen naar Yangshuo gaan voor een cruise op de Li-rivier.
We verlieten de trein en het gevoel van hitte en vochtigheid dringt ons binnen, wat ons een jaar geleden herinnerde toen we in Iquitos aankwamen op onze reis naar Peru en de hitte ons vergezelde tot het einde van de reis.
We kijken naar de CityMaps2Go en zien dat ons hotel, het Guilin Riverside Hostel, op slechts 900 meter afstand ligt, dus we halen onze koffers en daar gaan we.
De omgeving die we zien, bevalt ons en alles lijkt hier meer vloeistof. Of misschien wennen we aan China?
We komen aan in ons hotel onder begeleiding van een Chinees die ons vriendelijk helpt het te vinden en als we eenmaal hebben ingecheckt, is het eerste wat we doen kijken naar de excursie die we morgen willen doen om Rijstrug rijstvelden uit Guilin.
Toen we het hotel boekten, vroegen we per e-mail en ze vertelden ons dat de georganiseerde tour, met gids in het Engels, de langharige vrouwen bezoekt, eten en wandelen plus toegang tot de rijstvelden 310 RMB per persoon was. Maar we willen dat een privévoertuig stiller wordt en eerder vertrekt dan de georganiseerde excursie en ook meer tijd doorbrengt in de rijstvelden.
Morgen is een feestdag, dus het is een beetje duurder, 50 RMB meer dan de totale prijs, maar de normale prijs is 800 RMB met de tickets voor de rijstvelden die 100 RMB per persoon zijn. De auto / bestuurder is 600 RMB om van Guilin naar de Dragon Spine Rice te gaan en daar ongeveer 4-5 uur op ons te wachten en dan terug te keren naar het hotel.
We wegen het niet te veel en we huren het voor morgen om 7 uur 's ochtends, en besluiten ook dat we naar het Dazhai-gebied gaan, een minder bezochte en toeristische stad dan Longshen, waar alle toeristen meestal naartoe gaan.
Met dit al gesloten, gingen we naar de kamer om een ​​douche te nemen en ons in de zomer aan te kleden en vooral om onze sandalen aan te trekken en de wandelschoenen te verwijderen die ons de laatste uren gaven en gingen we naar de straten van Guilin richting de Pagoden van de Luna and the Sun, symbool van Guilin, op slechts 500 meter van het hotel.

Pagoden van de zon en de maan in Guilin

Op dit moment zijn ze al verlicht en zoals op andere plaatsen worden we getroffen door de kleurrijke keuken die deze Chinese monumenten geven 😉

De straten van Guilin zijn erg levendig en wanneer we weer terugkeren naar het hotel stoppen we bij de avondmarkt, die slechts een paar straten verderop ligt, waar we de gelegenheid hebben om te dineren in een restaurant Guilin-gefrituurde noedels, dumplins meer water en coca Wachtrij voor 90RMB.

Guilin Night Market

Dineren in Guilin

En in het begin, zoals wie het ding niet wil, begint een universele vloed te vallen !!!
We moeten lang wachten onder enkele geïmproviseerde luifels die de obers plaatsen en dat ze elke keer meer en meer geven, het gevoel geven dat ze de storm niet zullen verdragen die valt.
Na een half uur en dat een tijdje gezien te hebben, besloten we om te rennen en aan te komen bij ons hotel op slechts 300 meter afstand en niet langer te wachten.
En net wanneer we de kamer binnenkomen, beginnen we te horen hoe de regen weer valt alsof er geen morgen was.
En met het geluid van regen ratelend op de kristallen, weergegeven zoals we zijn, vallen we in een diepe slaap.

Dag 18: Guilin: Fenghuang - Longshen Rice Terraces (Jinkeng) - Guilin