Het heilige Pushkar-meer in Noord-India

Dag 12: PUSHKAR

Zaterdag 12 mei 2012

Vandaag lijkt het geen goede dag te worden, ik ben behoorlijk slecht opgestaan ​​en voel me bijna niet sterk genoeg om naar buiten te gaan, hoewel het heilige Pushkar-meer op ons wacht.
Ik kan nauwelijks eten en daardoor voel ik me zwakker. Vandaag werden we bang. Tot nu toe was het niet zo geweest, we hadden ons zorgen gemaakt over de situatie, maar we waren niet bang geweest.
Wat ons misschien op deze manier heeft doen reageren, is dat ik vanmorgen, toen ik naar het toilet ging, bloedde en dit de vlieg al achter onze oren heeft gelegd.
Dus spraken we met Mahendra om een ​​arts te vinden.
Sinds we in India zijn aangekomen heeft hij zich geweldig met ons gedragen, maar vandaag heeft hij ons niet alleen zijn professionaliteit laten zien, maar ook de persoon die hij is. Veel geluk dat we hem bij ons hebben.
Hij informeert en vertelt ons dat hij hier geen enkele dokter vertrouwt en liever wacht tot morgen wanneer we in Jaipur zijn.

We doen het rustig aan, wetende dat er nog maar een paar uur over zijn voordat een arts me kan zien en me een antibioticum kan sturen of wat dan ook om me beter te voelen.
De waarheid is dat het niet van een dag komt, dus besloten we te wachten tot morgen en vandaag is een "rustige" dag van bezoeken in Pushkar, dus we zullen het nemen, rust nu een tijdje in onze kamer in Jagat Palace.
In de ochtend besloten we om mezelf niet te veel in elkaar te slaan, om Pushkar een paar uur te verlaten om te wandelen, de ghats te lopen en een drankje te drinken.
We maken een lange wandeling door de Ghats, op blote voeten, vermengd met mensen ... de sfeer is geweldig. Je wilt hier meer dagen blijven.
We weten niet waarom, maar je ademt iets in de speciale omgeving.
Hierdoor voel ik me geleidelijk beter en verdraag ik de ochtend vrij goed.

Uitzicht op de Ghats van het heilige meer van Pushkar

Wassen in de Ghats van het heilige meer van Pushkar

Meer praktische informatie om uw reis naar India voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in India
- 10 essentiële tips voor reizen naar India

Ghats gebied van het heilige Pushkar-meer

Het heilige meer van Pushkar Het is een balsem voor ons na de stress die we hebben gevoeld in de rest van de plaatsen die we tot nu toe in India hebben bezocht.

Heilig Pushkar-meer

Ontspannen in Pushkar

Ademhaling in het heilige Pushkar-meer

Meditatie in de Pushkar Ghats

Koe of stier? Pushkar

Pushkar straten

Wachten in Pushkar

Pushkar

Kort na 12 uur 's ochtends begin ik weer moe te worden, dus gaan we naar het Sunset Restaurant / Hotel, vanwaar we een spectaculair uitzicht op de Ghats hebben, om een ​​drankje te drinken en te wachten tot Mahendra ons komt zoeken.

Zonsondergangrestaurant in Pushkar

Met dit alles, rustend met deze opvattingen van de heilige meer van Pushkar, we denken aan reisverzekeringen, dat we het daarvoor hebben en we betalen het :)) En gezegd en gedaan, we nemen contact met hen op.
We leggen de situatie uit en vertellen hen dat we morgen een arts nodig hebben in Jaipur.
Ze blijven waarin de correspondent ons zal inschakelen Indië, om ons alle informatie te verstrekken.
Vandaag is de waarheid dat hij niet veel meer te vertellen heeft. We zijn pas 's ochtends vertrokken, zoals gezegd, voor een wandeling en' s nachts zijn we teruggekeerd naar het Ghat Jaipur gebied, naar het Sunset Restaurant / Hotel, wat een pas is om een ​​drankje te drinken en de zonsondergang te bekijken voordat we terugkeren naar het Jagat Palace.
Een goede optie om de geschiedenis van Pushkar te kennen en niets te missen, is deze rondleiding in het Spaans te boeken.

Zonsondergang vanaf het Sunset Restaurant aan de oevers van het heilige Pushkar-meer

Zonsondergang op het heilige meer van Pushkar

Morgen wachten we op de dokter in Jaipur. Wachten tot ik "een wonder" heb om te herstellen en te blijven genieten van dit speciale land.

Dag 13