Paleis Schonbrunn, de zomerresidentie van Sissi

Dag 8: GRAZ- SCHONBRUNN PALEIS - WENEN

Woensdag 30 juni 2010

Vandaag was het tijd om vroeg terug te gaan. Om 6 uur zaten we al op de vloer en verlieten ons hotel in Graz, het Mercure Graz City Hotel om 7 uur op weg naar Paleis Schonbrunn, de zomerresidentie van Sissi in de buurt van Wenen.
Omdat we geen ontbijt hadden in dit hotel, stopten we bij een snelwegrestaurant, waar we een aantal geweldige stokbroodjes hadden.
Het kostte ons een tijdje om Schloss Schonbrunn 2 uur en een half of zo van Graz te bereiken.
Voordat we onze bagage achterlieten en de auto inleverden, besloten we om het Schonbrunn-paleis te bezoeken, dat is het verst van het centrum en waarvoor we de huurauto nodig hadden.
Bij aankomst zien we dat er genoeg mensen zijn, dus we verlieten de huurauto in Oostenrijk op de parkeerplaats en haastten ons naar het loket.
Daar kiezen we de ingang "Classic tour light", voor 15 euro per persoon. Dit omvat alles wat we willen zien van het paleis, de 40 kamers van het paleis, de tuinen, het labyrint, het prieel ...

De ingang bevat audiogids, dus we zijn erg begeleid en houden alle details bij.
De rondleiding door de 40 kamers kost ons 1 uur en een piek of zo, dus als we vertrekken gaan we meteen water kopen (we hebben geen dag met slecht weer gehad, het is verstikkende hitte).
Na een tijdje rusten gaan we direct naar de tuinen, nog een van de bezoeken die in dePaleis Schonbrunn, de zomerresidentie van Sissi in de buurt van Wenen.
Een goede optie vanuit Wenen om het Schonbrunn-paleis te bezoeken, is een bustour met een gids in het Spaans te boeken die een rondleiding door de stad omvat of deze begeleide begeleide zonsondergangtour inclusief diner en concert.
Een andere tip als je veel bezienswaardigheden in de stad gaat bezoeken, zoals het paleis, is het kopen van de Vienna Pass.

Paleis Schonbrunn

In deze tijd van het jaar zijn ze volledig gebloeid, dus het uitzicht is adembenemend.

We zijn 1 uur en een piek rond de tuinen, het nemen van foto's en meer foto's.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Wenen van Wenen door reizigers:

- Rondleiding door Wenen en paleis Schönbrunn
- Excursie naar Salzburg
- Excursie door de Donau-vallei en Wachau
- Excursie naar Boedapest
- Weense bosexcursie
- Meer excursies en rondleidingen hier

Roger wil naar de rotonde gaan, dus ik besluit op hem te rusten op een bank.

Paleis Schonbrunn

Ik heb nog steeds de herinnering aan die "rust", 2 muggenbeten op mijn benen, die nog steeds pijn doen en een gezwollen hand van een ander die het meenam en me dwong naar de apotheek te gaan op zoek naar iets voor de beten .

Nadat we hadden gezien dat ze me levend 'aten' en dat Roger al naar beneden kwam, gaan we meteen naar het doolhof van dePaleis Schonbrunn, de zomerresidentie van Sissi.
Daar kostte het ons een tijdje om ons te oriënteren en tussen foto's en beurten te proberen het platform te vinden om foto's van bovenaf te nemen, hebben we een goede tijd.

Paleis Schonbrunn

Hierna zien we dat het 1 uur 's middags is en beginnen we te vertrekken, omdat we naar het hotel moeten gaan en de huurauto in Oostenrijk rond 2 uur' s middags moeten inleveren, omdat het idee is om de stad te voet te verkennen, door wat we niet nodig hebben en de transfer naar de luchthaven doen het met het openbaar vervoer en dus besparen we een paar euro.

Meer praktische informatie om uw reis naar Wenen voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Wenen
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Wenen
- De 5 beste tours en excursies in Wenen
- Waar te verblijven in Wenen: beste buurten en hotels
- Hoe kom je van het vliegveld van Wenen naar het centrum?
- 10 essentiële tips voor reizen naar Wenen

Ze brengen ons 15 euro meer in rekening voor parkeren in de Paleis Schonbrunn, de zomerresidentie van Sissi en we beginnen al te zien hoe Wenen is, ze vragen zelfs om te ademen.
We zijn aangekomen bij onze hotel in Wenen, Hotel Capricornio en we kregen een goede verrassing, zeer centraal gelegen hotel, grote en onberispelijke kamers en een perfecte locatie.
Na 5 minuten op het terras van de kamer te hebben gezeten, brengen we de huurauto terug in Oostenrijk.
De site ligt bijna aan de rand, dus we moeten de metro nemen om weer naar het centrum te gaan (1,6 euro per ticket).
Tussen het een en het ander is het 3 uur 's middags en we hebben niet gegeten, dus we gaan de eerste Italiaan binnen die we zien, waarmee we in de regel slagen.

Na een tijdje eten en rusten gaan we meteen door naar de Stephansdom, maar we zien dat de crypte en de lift om naar het dak te gaan, gesloten zijn, dus besloten we morgen te komen.

Wenen

Hierna volgen we een route door de oude stad, zoals we gisteren in Graz hebben gedaan, die we in de gids hebben gemarkeerd en we bereikten de Mumok museum.
Dit alles stopt vanwege de hitte en beschermt ons elk moment dat we kunnen.

Tussen deze route stoppen we om Mozart koffie, om wat te drinken en te genieten van Weense "elegantie".
Als we naar de klok kijken, is het 9 uur 's nachts en hebben we nog geen honger, maar ons lichaam zegt dat het niet meer kan, dus trekken we ons terug naar onze "kamers" zonder te eten, zelfs met het effect van bijna om 4 uur te hebben gegeten in de middag wanneer we kunnen zeggen dat we ons bezoek aan Wenen beginnen.
Cafés, bars, restaurants barsten, de sfeer op straat is geweldig.
Morgen meer en wie weet als beter.

Dag 9