Marrakech luchthaven naar het centrum

Dag 1: GIRONA - MARRAKECH

Vrijdag 28 oktober 2011

Vanmorgen klonk het alarm als elke ochtend, er was maar een klein verschil, het klonk iets eerder dan normaal en daarom hadden we vandaag veel dingen om voor te bereiden en veel dingen om over na te denken, waaronder een transfer van de luchthaven van Marrakech naar het stadscentrum. Zullen we op reis gaan?
De illusie waarmee we zijn opgestaan ​​is niet de gebruikelijke, hoewel het vrijdag is. Vandaag is een "geweldige" dag, vandaag is de dag waarop we vertrekken voor onze begeerde vakantie: vandaag gaan we Marrakech en Essaouira, onze eerste reis naar Marokko!!!
Het was lang geleden dat we die bug hadden voor een reis en dat het niet meer dan twee maanden geleden was dat we terugkwamen uit het spectaculaire Ierland, waar we 10 dagen doorbrachten met het verkennen van een prachtig land dat ons prachtige beelden bood.
In de ochtend gingen we naar ons werk zoals elke vrijdag, maar Roger is gekomen om me een beetje van ons gebruikelijke vertrek te vinden, om naar het vliegveld van Girona te gaan.
Het kost ons iets meer dan 20 minuten om aan te komen en nadat we de auto op de parkeerplaats hebben achtergelaten, gaan we rechtdoor om de tas te controleren.

Deze keer hebben we, om problemen te voorkomen, de voorkeur gegeven aan het controleren van een koffer en dus meer gewichtsvrij te gaan ... je weet wat deze goedkope bedrijven hebben! En dat we deze keer (net als vele anderen) geen aanbod hebben ontvangen, maar vanwege de nabijheid van de luchthaven is dit bedrijf beter voor ons of voor schema's.
Op dit moment is het vliegtuig niet te laat en alles is goed, het regent zelfs niet meer, iets dat ons geruststelt.
Uiteindelijk is de vlucht vertrokken met iets meer dan een half uur vertraging en bijna zonder het te beseffen, tussen beoordeling van de gids, lezen ... de commandant heeft aangekondigd dat we op het punt stonden te landen.
Ik zal niet liegen, Marrakech Hij is verliefd op me geworden vanuit de lucht. Marrakech is roze, ja, geen grapje, het is roze !!
Ik zie het al vanuit de lucht, ik weet dat ik het leuk zal vinden, ik weet dat ik wil terugkeren ... en dat we nog niet zijn geland. Maar deze dingen voelen soms aan. Het was op het eerste gezicht een liefde. Een oogje.
We zijn geland en hebben het toegangsformulier voor het land ingevuld (ze hebben het ons in het vliegtuig gegeven, maar we hadden de pen niet bij de hand, dus we hebben het niet ingevuld), we gingen door de paspoortcontrole en gingen toen de koffer halen.
We gaan naar het wisselkantoor en zien dat het niet erg hoog is, dus we veranderen slechts 50 euro.

Onthoud ook dat als u internet in Marokko wilt hebben, u naast het kopen van een simkaart op de luchthaven ook een Holafly simkaart in Spanje zijn, waarmee je vanaf het moment dat je landt, internet hebt, waardoor je de hele tijd van de onderhandelingen bespaart en het hele proces om internet in Marokko veel comfortabeler, snel en gemakkelijk te maken hebt.
In dit geval hebt u met de Holafly SIM verschillende GB om op internet te surfen (afhankelijk van de optie die u kiest), ze sturen het thuis gratis naar u toe, u behoudt uw WhatsApp-nummer en u hebt assistentie in het Spaans. Je kunt hier je Holafly prepaid simkaart kopen met een 5% korting als lezer

Meer informatie over de Holafly-post, de beste prepaid simkaart voor reizen

En eindelijk zijn we op straat! De eerste indruk is goed, heel goed ... hoewel we alleen de uitgang van de luchthaven hebben gezien. Maar op dit moment kan er iets uit een land worden overgenomen en zo niet, dan vertellen ze ons op onze reis vorig jaar naar Indonesië dat we een goede "klap" hebben gehad bij onze aankomst.
Bij het verlaten van de luchthaven zien we aan de linkerkant bus 19, die ons zal nemen van de luchthaven van Marrakech naar het centrum, het plein van Djemma el Fna.
Een veel comfortabelere optie is om deze rechtstreekse transfer van de luchthaven naar het hotel te boeken.

Aanbevolen reiskaarten

Vergeet niet dat om commissies te betalen en altijd de huidige wijziging te hebben, we u aanraden om de N26-kaart te gebruiken om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld aan de geldautomaten te krijgen. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

Ze brengen ons 50 dirham per persoon heen en terug (30 dirham als er maar één manier is). Het meisje dat ons de uitleg geeft, spreekt perfect Spaans en het laat zien dat ze erg gewend is aan toerisme.
We reizen 15 minuten door de stad en ik zie het nog steeds vanuit het vliegtuig. Het is roze, maar erg roze. En brengt rust. Eerste indrukken zijn erg goed.
De bus verlaat ons op het plein en we ontmoeten enkele mensen die aanbieden om ons te helpen. We vertellen hen dat we geen hulp nodig hebben en besluiten om zelf de weg te vinden.
Na enkele minuten proberen, besloten we dat het het beste is om te vragen en we doen dit al volledig geïntegreerd in het Djemma el Fna-plein.
We willen alles zien en tegelijkertijd willen we Riad Assalam bereiken, omdat we nog steeds vol zitten met koffers, dus na de eerste emoties besluiten we dat we ons moeten concentreren op de zoektocht naar de Riad.
Uiteindelijk, zonder het zelf te kunnen vinden, besloten we om hulp te vragen aan een van de 'dragers' op de Plaza des Ferblantiers totdat we zijn gekomen waar de bus ons heeft verlaten.
Vraag het een paar keer en neem ons direct mee! We zouden het niet alleen hebben kunnen vinden! Het is ingekapseld tussen enkele steegjes zonder naam zichtbaar voor ons. Het is normaal dat de eigenaren van de Riad de "huurders" aan Ferblantiers aanbieden.
Na een aantal indrukwekkende straten te hebben bezocht, in minder dan 2 minuten, komen we aan in Riad Assalam. We geven wat tip dirhams en we hakken de bel ...
Binnen wacht ons een indrukwekkende wereld !!!
De eigenaren laten ons de hele Riad Assalam zien en we waren niet alleen onder de indruk van de kamer, maar van alles in het algemeen. Het terras is indrukwekkend, de ontspanningsruimtes, waar we zullen ontbijten ... enz
We hebben zeker geluk gehad met de keuze.
We rusten een tijdje in de kamer en gaan meteen wandelen, wat we vandaag het meest doen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Marrakech voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Marrakech
- De 5 beste tours en excursies in Marrakech
- De beste woestijnexcursie vanuit Marrakech
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Marrakech
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Marokko
- 10 essentiële tips voor reizen naar Marokko
- 10 essentiële tips voor reizen naar Marrakech

Vanmiddag hebben we besloten om het zonder camera's te doen ... vandaag willen we alles opzuigen zonder de trekker over te laten.

Al wanneer we vertrekken is het na 7 uur 's middags, dus we hebben niet veel tijd om te profiteren. We willen veel doen in korte tijd ... hahaha
En uiteindelijk komen we natuurlijk uit op het beroemdste plein in Marrakech, Djemma el Fna-plein, mengen met mensen en vooral met de omgeving.
We ontdekken een hele wereld van eten, geuren, sensaties ... vermengd met het lawaai van motorfietsen en de gebeden van moskeeën.
We zijn blij ... en dat is te zien aan het gezicht. Eerste indruk: 10 voor Marrakech!!
Vandaag eten we bij Che Chegrouni. Het is een aanbevolen restaurant in de gidsen en op vele forums. Ze zeggen dat hij dat heeft gedaan de beste couscous in Marrakech.
Het is de eerste die we hebben geprobeerd en we kunnen bevestigen dat het geweldig is !!
We gaan naar het terras en hoewel we geen tafel op de eerste rij hebben, om de sfeer van het plein te zien, kunnen we uiteindelijk een tweede rij krijgen, die, hoewel deze geen uitzicht heeft, perfect is voor ons eerste contact met de Marokkaanse keuken.
We hadden kip tajine met ui en olijven, couscous met vlees, een liter water en een blikje cocacola voor 134 dirhams.

Jmaa el Fna-plein

De olijven zijn in vice, zeer goed, en ik wil een "tank" meenemen naar huis.
Niet slecht om te beginnen, dit is het budget behouden!
Na het eten besloten we door de Riad Zitoun-straat te gaan om het avondeten wat lager te zetten en na te hebben gezien dat de sfeer erg levendig is, keren we terug naar het Djemma el Fna-plein, om een ​​laatste bocht te maken voordat we terugkeren naar Riad Assalam om te rusten.
Zonder het te beseffen zien we dat het na 22.00 uur is en we besluiten dat het tijd is om terug te keren ... morgen willen we de stad verbranden !!! En daarvoor moeten we rusten ...

Dag 2