Ari Sud op de Malediven

Dag 19: DIAMANTEN THUDUFUSHI (WATERVILLA) - ARI SUD ATOL

Dinsdag 9 juli 2013

Vandaag is het in ons specifieke paradijs begonnen met het geluid van de golven en een bijna onmerkbaar geluid van een wekker. We zijn in Ari Sud op de Malediven en dit is een paradijs.
Gisteravond hebben we het gezegd omdat we vandaag de eerste zonsopgang in de Water Villas of the Diamonds Thudufushi niet wilden missen.
Gisteravond herinnerden we ons dat we sliepen met de zachte bries die door het balkon van de kamer binnenkwam en een licht gerommel van golven die ons vergezelden totdat we naar het "andere vlak" van onze dromen gingen.
Als slapen hier een vreugde is, kunnen we niet uitleggen hoe het is om wakker te worden. Ongelooflijk.

Wakker worden op de Malediven, voor je kijkend, terwijl je in bed ligt en de zee vlak voor je ziet, de moeite waard wat je betaalt.

Word wakker bij de Diamonds Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Zodra we uit bed komen, zetten we koffie in het koffiezetapparaat dat we tot onze beschikking hebben in de kamer en gaan we naar het terras om de zonsopgang te aanschouwen die ons eraan herinnert dat we in Ari Sud op de Malediven.

Dawn in het paradijs Ari Sud op de Malediven

Voordat het ontbijt wordt geserveerd, maken we van de gelegenheid gebruik om te genieten van het terras van onze Water Villa, in een van de vele ontspannen hoekjes die we hebben.

Koffie drinken voor het ontbijt wordt geserveerd. Ari Sud op de Malediven

Een van de exclusieve diensten van accommodatie in de Water Villas is de mogelijkheid om het ontbijt in dezelfde kamer te serveren.
Gisteren, op het laatste moment, bestelden we om 8 uur 's ochtends ontbijt en stipt als een klok, ze bijten aan de deur en 2 jongens van het personeel kwamen binnen met een paar dienbladen.
Ze monteren de terrastafel in een minuut en serveren ons van koffie en thee, versgeperste vruchtensappen tot brood, worst, pasta, eieren ...

Ontbijten in onze Watervilla. Ari Sud op de Malediven

Ons ontbijt !!!

Tegenwoordig hebben we de vaste intentie gemaakt om het rustig aan te doen en vooral te genieten van de rust en ontspanning die geboden wordt door niet alleen in de Malediven eilanden, zo niet alles om ons heen.

Watervilla's van diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Na het ontbijt naderen we een moment naar "vasteland", waar we op zoek gaan naar snorkeluitrusting.

Weg naar het duikcentrum met de auto !!! Ari Sud op de Malediven

Dit is nog een gratis service aangeboden door het Diamonds Thudufushi resort.
We moeten gewoon naar een plek naast de receptie gaan waar ze na een praatje met een van de instructeurs ons de complete snorkeluitrusting geven.
Het "leven" in de Malediven eilandenAlthans in dit soort resorts en we stellen ons voor dat het in de meerderheid rustig is. Alles is ontworpen om je leven gemakkelijk te maken en je hoeft je alleen maar zorgen te maken over ontspannen en genieten van die ontspanning.

Dit is ontspannen en de rest is onzin! Ari Sud op de Malediven

Dat zullen we niet ontkennen wanneer we het idee van beginnen te overwegen Malediven eilanden als een mogelijke aanvulling op reis naar Sri Lanka Het eerste wat we denken is dat we niet in staat zijn om 3 of 4 dagen achter elkaar te zijn zonder 'iets te doen'.
Nu, na de ervaring te hebben getest, kunnen we uit de eerste hand bevestigen dat we niet alleen 5 en een halve dag konden zijn zoals we waren ... we kunnen zeggen dat we ons hele leven zo kunnen zijn!
de Malediven eilanden Het zijn een van de bestemmingen die ons het meest hebben verrast tijdens onze reizen, juist daarom, omdat we dachten dat we dat graag zouden willen, maar dat we na een paar uur moe zouden worden ... En we hebben kunnen verifiëren dat het tegenovergestelde het geval was.
In de ochtend kunnen we zeggen dat het bijna tot ons komt zonder het te beseffen.
In directe toegang tot de zee vanuit onze Water Bungalow maakt het het veel gemakkelijker om af en toe een duik te nemen en te snorkelen.

Snorkelen op de Malediven Ari Sud op de Malediven

Zonnebaden op ons terras van de Water Villa

Een van de vele ongelooflijke dingen over de Water Villa is het terras dat we exclusief hebben.
Als het overdekte gedeelte, waar we een paar banken en een kleine tafel hebben en een grotere tafel waar het ontbijt wordt geserveerd, indrukwekkend is, is het buitenterras al ongelooflijk.
We hebben een paar dubbele ligstoelen, zeer comfortabel, met matrassen waarmee we kunnen genieten van de tijd die het atol van vandaag ons heeft gegeven Ari Sud op de Malediven.

Zonnebaden op ons terras van de Water Villa. Ari Sud op de Malediven

Het weer in Ari Sud op de Malediven, in tegenstelling tot wat het lijkt, gebeurt het heel snel en bijna zonder te beseffen dat het tijd is voor ons om te eten.
Hoewel voordat je een laatste duik neemt ...

Duik van de Water Villa. Ari Sud op de Malediven

Watervilla van de diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Kort voor 2 uur 's middags denken we dat hoewel we genieten van onze Water Villa als kinderen, de tijd is gekomen om uit te gaan en een

Onze Watervilla van Diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Het restaurant aan het water is exclusief voor de mensen die in de Water Villa verblijven en het bevindt zich aan het begin van de loopbrug die naar de Villas on the Water leidt.
Dit restaurant serveert een vast menu, drie gerechten plus dessert, in een indrukwekkende omgeving.

Restaurant aan het water van de Diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

De kwaliteit van het eten is erg goed, vergelijkbaar met elk "5 -sterren" restaurant.
De eerste gang is meestal een snel voorgerecht, tussen twee gerechten om uit te kiezen. De tweede is meestal een bord pasta of een bord salade en de derde is een gerecht om uit te kiezen tussen vlees of vis.
Als dessert geven ze ook een paar opties.

Eerste gerecht in het restaurant op het water

Tweede gerecht in het restaurant op het water

De service is perfect, foutloos hoewel het altijd dicht bij klanten staat.
The Diamonds Thudufushi is een all-inclusive resort en in dit restaurant hebben we hetzelfde systeem. We kunnen drinken wat we willen en eten zoals we willen, zonder iets te betalen. Behalve als je een paar "high-end" drankjes drinkt, moeten ze worden betaald.
Hier is het niet gehaast om te eten, andersom, hier vinden we de ideale plek om de desktop te maken met een paar espresso die we zelfs op een dag niet vergeven ...
Hoewel thee een ontdekking is geweest in Sri Lanka, kunnen we niet ontkennen dat het terugkrijgen van onze koffie iets is dat bijna een noodzaak was geworden.
Na de lunch herhalen we wat we gisteren hebben gedaan en gaan we naar de strandbar, waar we nog een koffie drinken om de tafel af te maken.
Voordat we terugkeren naar onze Watervilla om te genieten van een middag op het water, maken we van de gelegenheid gebruik om een ​​"fotoreportage" te maken van de Watervilla's.

Uitzicht op de Water Villas of the Diamonds Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Op een ander moment leek dit een toerist, maar we kunnen het niet helpen om honderden foto's te maken die wachten om alles vast te leggen dat we tegenwoordig in de Malediven eilanden.

Diamanten Thudufushi

We brengen meer dan een uur door met het vliegen door de catwalks en zien telkens wanneer we stoppen betere uitzichten dan de vorige.

Walking the Diamonds Thudufushi-catwalk

We zijn hier een dag geweest en we kunnen al zeggen dat we een voet in het paradijs hebben gezet ... en we willen nooit meer weg!

Blij in de diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

De rest van de middag hebben we doorgebracht in onze Watervilla, zonnebaden, lezen ... een duik nemen ... iets uit de minibar die we in de kamer hebben ...
Op een middag daarvan kunnen we ons kwalificeren als "compleet".

Nu is het tijd om te lezen op het terras van de Water Villa. Ari Sud op de Malediven

We dachten dat we dit nooit zouden zeggen, maar we proeven de smaak van dit leven ...
In de kamer hebben we een IMac tot onze beschikking, waarvan we moeten toegeven dat we de dagen dat we hier verbleven niet eens inschakelen.
In de Water Villas hebben we gratis wifi en die gebruiken we af en toe om wat e-mail te verzenden en wat foto's te uploaden.

Profiteer van de gratis wifi op het terras van de Water Villa
>"

Water Villa del Diamonds Thudufushi

Vandaag hadden we een spectaculaire dag. De dag dat we aankwamen vertelden ze ons dat het weer op deze data een beetje revolutionair was.
We moeten zeggen dat we heel goed wisten wat we op dit moment zouden riskeren, maar we gaan niet liegen, want naar dit resort komen, in het hoogseizoen, is een economische uitgave vergelijkbaar met reis naar Sri Lanka en de Malediven voltooid, dus de "toevoegen" Maldiven naar Sri Lanka Het had ook veel te maken met reizen in het laagseizoen en zien dat de prijzen in het reisbudget konden passen.
Na 6 uur 's middags begint de zon een oranje tint te krijgen en geeft ons aan dat de zonsondergang aankomt en dat het tijd is om plaats te nemen op ons terras en te genieten van nog een van "onze zonsondergangen over de hele wereld" ...

Kijken naar de zonsondergang vanaf ons terras in de Water Villa

Zonsondergang vanaf ons terras in de Water Villa

Geweldige zonsondergang vanaf de Water Villa. Ari Sud op de Malediven

We hebben veel zonsondergangen gezien, maar dit is zeker, voor wat het op dit moment vertegenwoordigt, een heel speciale.
De tijd is ons blijven wapenen dat gedurende onze reis behouden is gebleven, behalve de middag dat het regende naar de zeeën en ons laat genieten van niet alleen deze zonsondergang, maar ook ons ​​hele verblijf Maldiven.

Geweldige zonsondergang vanaf de Water Villa

Na een ongelooflijke zonsondergang te hebben genomen, nemen we een douche en gaan we rechtstreeks naar de strandbar waar we drankjes en een cocktail met wat snacks drinken voordat we gaan dineren in het restaurant op het water.

Snacks voor het avondeten ...

Kort voor 22.00 uur gaan we naar het restaurant aan het water van de Diamonds Thudufushi waar we in luxe dineerden, vandaag met een tolk die ons begeleidt met piano ballads en ons weer op een magische plek laat voelen.
Zoals gewoonlijk vragen we onze uitdrukkelijke en na een lange tafel en voordat we terugkeren naar onze Watervilla, maken we een wandeling op de catwalks ... die ons eraan herinneren dat we in het paradijs zijn.

Het begint donker te worden ...

Diamanten Thudufushi. Ari Sud op de Malediven

Kort na 23.00 uur keren we terug naar onze Watervilla en voordat we naar bed gaan, kunnen we niet voorkomen dat we op de ligstoelen op ons terras liggen waar we een van de mooiste luchten hebben die we ooit hebben gezien. Dit is een paradijs. Dit is de Diamanten Thudufushi. Dit zijn de Malediven eilanden.

Genieten van een duik !!! Diamanten Thudufushi

Ontspan bij de Diamonds Thudufushi

Geweldige zonsondergang bij de Diamonds Thudufushi
Dag 20