Little Adam's Peak in Ella

Dag 6: ZE - WEINIG ADAM'S PIEK - DOWA-TEMPEL

Woensdag 26 juni 2013

Vandaag worden we wakker zij, die stad waar we gisteren zijn aangekomen en die pas binnen een paar uur verliefd is geworden. We sliepen als koningen en kort voor 7 uur 's ochtends waren we al in de ontbijtzaal, waar Cristina, de eigenaar van het hotel, ons met haar familie heeft verwelkomd, waardoor we de batterijen konden opladen om Little Adam's Peak onder ogen te zien in haar.

We ontbijten voordat we naar Little Adam's Peak in Ella gaan

Cristina is een van die mensen die we automatisch associëren met een bestemming. Cristina heeft de liefste stem die we ooit hebben gehoord en verspilt vrede zodra ze verschijnt. Cristina zal altijd bij ons opkomen wanneer we denken zij. Deze stad, met de naam van een vrouw, die ons betrapte zodra we aankwamen.

Na een ochtendpraatje met haar en het vullen van onze buik, hangen we onze rugzakken, verlaten de Sunnyside Holiday Bungalow om de laatste straat van de stad te bereiken, die Main Street volgt, die ons zal nemen, op het moment dat we linksaf slaan naar Little Adam's Peak in Ella.
We vinden een markt die ons een tijdje vermaakt voordat we weer op pad gaan.

Markt, pad van Little Adam's Peak in Ella

We zijn al 5 minuten niet gestegen en we zijn al begonnen met het zien van de eerste theevelden. Degenen die zo beroemd zijn dat we zoveel hebben gelezen en we wilden zoveel weten.

Weg van Little Adam's Peak in Ella

Deze tour omhoog Little Adam's Peak in Ella Het is ongeveer 5 kilometer heen en terug en duurt ongeveer 2 uur onderweg, hoewel we, die net zijn begonnen, al intuïtief zijn dat we wat meer tijd nodig hebben, waarom stoppen we gewoon op alle plaatsen om foto's te maken .
We blijven stijgen en als we halverwege zijn, realiseren we ons dat we niet dragen wat we het meest nodig zouden hebben op deze route en ons werd geadviseerd om niet te vergeten: het water !!

En we volgen de weg naar Little Adam's Peak in Ella

Na een paar minuten van besluiteloosheid, overwogen om terug te gaan om te kijken of niet, ziende dat de ochtend niet erg heet lijkt en de zon ons niet met veel enthousiasme begroet, besloten we het pad te volgen tot we de top bereiken.

Kartel dat Little Adam's Peak in Ella signaleert

De waarheid is dat de weg van zij tot Little Adam's Peak Het is niet moeilijk om te volgen en in de stad kun je een kaart vragen in het hotel of in een bar ...
Voor ons was het enige punt waar we gedesoriënteerd raken, hoewel we moeten toegeven dat we een van de mensen zijn die ons twee ronden geven en we onszelf al hebben verloren, aan het einde van alles was, toen we aan de deur van een van de mooiste hotels in de omgeving aankwamen , 98 Acres, met een prachtig uitzicht op de theeplantages en in plaats van rechtsaf te slaan, waarna we het bord zagen dat perfect de richting van de mars aangaf, na een groen hek, volgden we het verkeerde pad ...
Tot na 10 minuten voelden we dat we iets verkeerd deden en vroegen we een paar werknemers die onderweg waren en vertelden ons dat we de omweg waren gepasseerd.

We volgen de klim naar Little Adam's Peak in Ella

Aan het einde van de klim bereiken we de laatste etappe, deze keer een trap, die ons naar de top van zal brengen Little Adam's Peak in Ella.

Laatste deel van de klim naar Little Adam's Peak in Ella

Zodra we de top van bereiken Little Adam's Peak in Ella We kunnen niets anders doen, zoals zo vaak tijdens onze reizen, dan gaan zitten en het landschap voor ons bewonderen.

Genieten van Little Adam's Peak in Ella

Op de hele route van zij tot Little Adam's Peak We hebben paden gekruist zonder toeristen en nu, net als we de top bereiken, zien we een paar in de verte, net als wij, maar op afstand genieten van een onovertroffen uitzicht.
Vanaf hier zien we Rawana Falls, waar we gisteren met Sudu waren, de weg waar we kwamen zij en we begrijpen "de waarheid" van de verklaring, wanneer ze zeggen dat je vanaf hier, op een heldere dag, de zee kunt zien.

Uitzicht vanaf Little Adam's Peak in Ella

Top van Little Adam's Peak in Ella

We kunnen niet garanderen hoe lang we erin zitten Little Adam's Peak, omdat ik denk dat we nog niet één keer op de klok hebben gekeken.
Er is niet veel land waar je kunt bewegen en meer als je wat hoogtevrees hebt, want in delen van de beklimming, vooral in de laatste trap en bovenaan, vinden we geen bescherming en moeten we met een bepaalde wees voorzichtig

Geluk in Little Adam's Peak in Ella
"
Uitzicht vanaf Little Adam's Peak in Ella

Als we eenmaal tevreden zijn met de excursie van vandaag, keren we onze stappen terug, wetende dat we ons op een bevoorrechte plek hebben bevonden.
Onderweg ontmoeten we enkele Tamil-vrouwen die thee plukken, maar zien dat we aan hun zijde staan ​​en bieden aan om te poseren voor een foto. We hebben het intuïtieve feit dat het toerisme hier al is aangekomen en geld biedt voor foto's ... jammer!

Tussen theevelden. Little Adam's Peak in Ella

Aflopend van Little Adam's Peak in Ella

Het kostte ons iets meer dan 30 minuten om de weg te bereiken die we een paar uur geleden in de tegenovergestelde richting liepen en nu, bijna tegen de middag, ontmoetten we veel mensen, die, zoals ons in voorgaande dagen overkwam, niets anders doen dan begroeten en glimlachen naar ons ... hou van deze stad !! We zijn er dol op zij!!

Ik ga terug naar haar

Als we er eenmaal zijn zij, we stoppen bij een kraam om wat koekjes en water te kopen en stoppen een tijdje op de markt om foto's te maken en te genieten van de sfeer die op dit moment in de stad wordt ingeademd.

We keren terug naar de markt van Ella!

Hierna stoppen we bij Ella Holiday Inn voor een paar limonades met limoen die ons 's ochtends verfrissen en het gebrek aan water in deze laatste uren!
Hier kopen we een kaart van Ella Rock voor morgen, voor 100 roepies en na deze welverdiende rust, kozen we ervoor om een ​​tuktuk te nemen, voordat we gingen eten, om ons naar de Dowa-tempel te brengen, die op 6 kilometer van zij, in de richting van Badulla.
We moeten een beetje onderhandelen en uiteindelijk bereiken we een overeenkomst voor 600 roepies.
Retour naar de Dowa-tempel, die ongeveer 15 kilometer duurt en wacht. Wij vinden het een redelijk eerlijke prijs.

Tuk Tuk in Ella

Dowa Temple Road vanuit Ella

We kwamen in iets meer dan 15 minuten aan bij de Dowa-tempel, en zodra de tuktuk ons ​​verlaat, kunnen we een aantal trappen zien die ons naar een van de mooiste plekken brengen waar we zijn geweest sinds we aankwamen ... Nou, we zullen niet liegen, een van de vele plaatsen waar we zijn geweest ... wat zijn er veel geweest!

Het binnengaan van de Dowa-tempel

Nadat we de trap zijn afgegaan, trekken we onze schoenen uit en gaan een grot binnen, met ongelooflijke Boeddhabeelden, die ons met onze mond open houden gedurende de minuten dat we er zijn.

Dowa-tempel

Dowa Temple details

Na een bezoek aan de grot gaan we naar buiten en gaan een rots op, waar we een Boeddha vinden die in de steen is uitgehouwen gelijk aan of indrukwekkender dan wat we net in de grot zagen.
Een 4 meter hoge Boeddha waakt over ons, met een van de mooiste gezichten die we ooit hebben gezien.

Boeddha in de tempel van Dowa

Dowa Temple Buddha Details

Naarmate de minuten verstrijken voor de Dowa Buddha, vinden we het ongelooflijker dat we geen informatie hebben gevonden op internet of in de gidsen over deze plek.
Een tempel op enkele kilometers van zij en voor ons is het een essentieel bezoek hierin reis naar Sri Lanka en de Malediven.

Dowa-tempel

Als we zien dat het bijna 1 uur is, keren we terug naar de tuk tuk, om terug te keren naar zij en we stopten om te eten in Pasla Café omdat we zien dat ze een bord hebben dat gratis Wi-Fi aankondigt ... Hoewel we na een tijdje zien dat ze het niet hebben. En hoewel we het meerdere keren vragen en ze ons allemaal vertellen dat dat zo is, kunnen we geen verbinding maken.
We bestelden een nasi goreng, die ons een paar minuten terugvoert naar onze reis door Indonesië.
Bij Nasi Goreng voegen we een pastagerecht plus een bier en cola toe die ons 1650 roepies kostte.

Meer praktische informatie om uw reis naar Sri Lanka voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Sri Lanka
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sri Lanka

De waarheid is dat het eten niet zo goed was. De pasta had teveel saus en de Nasi Goreng, ondanks het bestellen zonder pittig, beetje meer en we vertrokken verbrand!
Ik denk dat deze site alle punten heeft om de rest van de dagen dat we nog binnen zijn niet terug te keren zij.

Eten in Pasla Café in Ella

Na het vullen van de maag, erger of beter, besloten we dat het tijd is om een ​​tijdje terug te keren naar onze accommodatie, om een ​​tijdje te rusten, dat we daarvoor op vakantie zijn!
Om 5 uur 's middags keren we terug naar Main Street en na een drankje in een bar aan de hoofdstraat, keren we terug naar Chilli Café, de site van gisteren en eten we een pizza, een bord vlees, water, thee en 2 limonades voor 2500 roepies ...

Iets in zich opnemen

Als we klaar zijn, is het na 21.00 uur, dus we kunnen niets anders bedenken dan het bed dat ons te wachten staat in de Sunnyside Holiday Bungalow een paar minuten hier vandaan. We gaan rusten dat het morgen tijd is om naar Ella Rock te gaan !!!

Onze accommodatie in Ella

Terwijl de ochtend komt ... zullen we dromen zij en vandaag ...

Little Adam's Peak in Ella

Little Adam's Peak
Dag 7
ZE - ZE ROTS (DE HOGE LANDEN)