Transfer van Boedapest luchthaven naar hotel met volantaxi

Dag 1: BARCELONA-BOEDAPEST

Donderdag 1 november 2012

Is het echt half vijf 's ochtends? Dat kan niet waar zijn! Het alarm gaat op dit moment nooit af, tenzij we op vakantie gaan. En zo is het, vandaag nemen we een vlucht om een ​​paar dagen door te brengen Boedapest. We zullen eindelijk deze stad kennen die we al jaren in gedachten hebben en we hebben nog niet het geluk gehad om het te weten. We hebben nog maar een paar uur te gaan van het vliegveld naar het centrum van Boedapest.
Kort voor 6 uur 's ochtends nemen we de auto en gaan we op weg naar de luchthaven van Barcelona, ​​onderweg krijgen we een melding dat de vlucht 1 uur is vertraagd, maar we letten niet veel op, in de hoop dat Het beste van alles, deze applicatie die we een paar dagen geleden op onze mobiele telefoon hebben geïnstalleerd, is niet erg betrouwbaar ...
Om 7 uur hebben we de auto achtergelaten op onze gebruikelijke parkeerplaats en zodra we Terminal 2 binnenrijden zien we dat de mobiele applicatie niet verkeerd is, onze vlucht is uitgesteld tot 11 uur 's ochtends.
We moeten wachten, tijd doden tussen ontbijt, lezen en af ​​en toe een wandeling door een Terminal, die een beetje "leeg" is gebleven sinds het werd omgezet in het goedkope hoofdkantoor van de luchthaven van Barcelona.

Kort voor 11 uur 's ochtends gaan we naar Boedapest, we gaan op onze stoelen zitten en kijken naar de races die mensen geven om de eerste aan de instaplijn te bereiken, de races om in het vliegtuig te stappen ... nou, dit is Ryanair ... en we vertrekken. We brengen de 3 uur vliegen door met lezen en waarom zeggen we het niet, we gooien het vreemde kleine hoofdje dat ons lichaam een ​​beetje fixeert na de vroege ochtend die we onszelf hebben gegeven.

Een paar dagen geleden hebben we contact opgenomen met het taxibureau in Volantaxi van Boedapest dat voor een prijs van 3200 Hongaarse florijnen ons zal overdragen van het vliegveld naar het centrum van Boedapest Waar we zullen blijven Dus vermijden we op dit moment de bus en vervolgens de metro te nemen om bij ons hotel te komen.
Bij het verlaten van de terminal van Boedapest luchthaven We bellen een nummer dat is opgegeven in de e-mail om ons te laten weten dat we zijn aangekomen. De ophaalstop is dichtbij, we steken het zebrapad over, net bij de uitgang en aan de linkerkant is de halte ("Taxi Rendelt") waar u moet zijn Wacht tot de taxi arriveert met de naam van het bedrijf waarmee je hem hebt ingehuurd.
Het duurt niet langer dan 5 minuten, we rijden en vertellen gewoon de richting waarin we gaan, we zien dat de bestuurder ons niet begrijpt, geen Engels spreekt. We tonen u het schriftelijke adres, naast de naam van het hotel en hoewel u niet erg overtuigd bent, begint het.
Voor een paar keer op de weg (we stellen ons voor om te vragen waar het hotel is) en nog een om benzine te tanken (?)
Dit herinnert ons aan de taxi's in Jordanië of Indonesië die stopten zonder veel uitleg te geven waar ze behoefte aan hadden 🙂
En dus, terwijl we wilden uitstappen om de stad te voet op te halen, passeerden we verschillende keren door dezelfde straten op zoek naar onze accommodatie, totdat we ons aan het einde in een straat achterlaten, wat aangeeft dat het hotel tegenover ligt.
Ondanks dat we het niet hebben gezien, willen we het niet moeilijk hebben en zien dat we op straat zijn, hoewel niet in het juiste aantal, we zijn klaar om de 13 euro te betalen aan de verandering die via e-mail was overeengekomen.
Daarin werd ons verteld dat je met euro's kon betalen en hier kwam het probleem ...
De bestuurder accepteert de munten niet, noch heeft hij een verandering in de Hongaarse forint van 20 euro. En wat doen we Terwijl hij van streek raakt, doen we het meer en begint hij nerveus te worden en Roger, om tegenslagen te voorkomen, gaat geld veranderen in een bureau dat we recht voor hem hebben. Hoewel de verandering niet helemaal goed is, doen we het om de man te betalen en snel naar het hotel te gaan.
Maar niets, dit zou zo niet kunnen eindigen. We geven hem 2000 florijnen en door tekenen vertelt hij ons dat hij ook geen verandering heeft. Het ding begint me te vermoeien, geluk van Roger die zichzelf beter beheerst dan ik in deze situaties en terugkeert naar het wisselkantoor om van valuta te wisselen om hem het juiste bedrag te geven.
Als we hem aan hem geven, neemt hij afscheid van ons en roept hij ons iets in het Hongaars toe, dat we liever niet weten ... Wat een triomfantelijke aantekening hebben we zojuist gemaakt!
Met dit in gedachten zijn wij van mening dat de beste optie is om de directe transfer naar het hotel vanaf hier te boeken en zo problemen te voorkomen.

Momenteel en na vele reizen naar achteren raden we aan, als u geen commissies wilt betalen wanneer u geld uit geldautomaten in het buitenland neemt en altijd de huidige wijziging heeft, gebruik dan de N26-kaart om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld te krijgen in de kassiers. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

En nu is het tijd om ons Maverick Hostel te zoeken, waar we tegenwoordig zullen verblijven. Na een paar ronden vonden we het recht tegenover waar onze taxichauffeur ons had achtergelaten.
Het begint te schitteren, dus we versnellen de doorgang en zodra we binnenkomen, vinden we een gebouw dat ons verrast, al eerst door de interieurarchitectuur.
Het is een mix van elegantie met comfort, we vinden het leuk.
We checken in en de receptionisten laten ons de faciliteiten en de kamer zien, terwijl ze alles uitleggen wat ze ons kunnen bieden, van games tot de avonden opleven, tot computers waarop Skype is geïnstalleerd.
In het hostel zijn er van gedeelde kamers tot tweepersoonskamers met eigen badkamer. We hebben gekozen voor een van de laatste, om meer privacy te hebben en het prijsverschil is minimaal.
We hebben een ruimte gedeeld met drie andere kamers, dat is een keuken en een soort woonkamer waar je tv kunt kijken, lezen ... enz.
De site is geweldig. Met allerlei voorzieningen, schoon ... en met gratis wifi!
Wat kunnen we nog meer vragen? Het is duidelijk dat niets. We zijn in een van de meest centrale straten van Boedapest en hoger voor een spectaculaire prijs.

We zijn niet te lang in de kamer omdat het na 3 uur 's middags is en we nog niet hebben gegeten, dus vertrokken we op een lege maag op zoek naar een restaurant dat we veel aanbevelingen hebben gelezen, de Fâtal.
We hebben het op minder dan 5 minuten lopen van onze accommodatie, in een van de meest centrale straten van de stad, de straat Váci Utca.
Bij binnenkomst zien we dat er nog steeds mensen eten, ondanks de tijd die het is en het troost ons niet om de enigen te zijn die "te laat" zijn (later zouden we beschrijven dat ze niet aan het eten waren, ze waren aan het eten !!) Hier, in de schemering zodra de Maaltijdschema's.
Het menu klinkt redelijk goed en we bestelden wat worstjes met een bijgerecht plus een soort kebab van verschillende soorten vlees en aardappelen. Dit plus een cola, een water en 2 koffie voor ongeveer 32 euro om te veranderen.

Eten in het Fâtal in Boedapest. Reis naar Boedapest. Hongarije

We moeten ter ere van de waarheid zeggen dat we niets leuk vonden. Misschien hadden we de dag niet, maar we denken dat het een toeristisch restaurant is, waar ze eerder kwantiteit dan kwaliteit hebben gekozen. Het vlees van de kebab was meer dan droog en het enige voordeel van de twee gerechten was de friet.
Het is duidelijk dat we het niet zullen aanbevelen aan toekomstige reizigers.
We vertrekken om 17.00 uur in het restaurant en zien dat het nog steeds regent en het volledig nacht is. Dit vraagt ​​ons af wat we de resterende uren moeten doen totdat we terugkeren naar het hostel.
Na een tijdje naar de planning te hebben gekeken, besloten we om naar de Centrale Markt van te gaan Boedapest, het is niet ver van waar we zijn en we zijn aangekomen in iets meer dan 10 minuten lopen, maar bij aankomst ontdekten we dat het gesloten is.
Mmm ... wat doen we? Neem vervolgens de metro, maak een transfer (elk 320 kaartjes) en verwacht dat House of Terror open is.
We hopen gebruik te kunnen maken van deze resterende uren en omdat het regent kunnen we geen wandeling maken op de oever van de Donau.
We haasten ons om aan te komen, zonder al te veel naar de metrostations te kijken (iets wat we wilden doen), maar we merken dat ze ook al zijn gesloten. Het is duidelijk dat vandaag niet onze dag wordt.

Meer praktische informatie om uw reis naar Boedapest voor te bereiden

- Hoe kom je van het vliegveld van Boedapest naar het centrum?
- De 5 beste rondleidingen en excursies in Boedapest
- 50 dingen om te zien en te doen in Boedapest
- Waar te verblijven in Boedapest: beste buurten en hotels
- 10 essentiële tips voor reizen naar Boedapest
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Boedapest

Dus gezien het gezien hebben we besloten om te gaan wandelen onder onze paraplu door een aantal straten die ons behoorlijk leeg laten zien ondanks dat we 6 uur 's middags zijn.
We keren terug naar het hotel langs de Andrássy-straat en passeren de Opera van Boedapest, waar we zaterdag zullen terugkeren om de première van het Onegin-ballet te zien.
Als we weer naar de klok kijken, is het na 20.00 uur en besluiten we dat het tijd is om terug te keren onze accommodatie . Vandaag was een lange dag en we hebben weinig geslapen, we moeten een beetje rusten.
En het beste is dat we naar het weer en morgen en het verleden hebben gekeken dat het niet zal regenen Boedapest!!
Dit begint op te vrolijken ...

Dag 2