Stranden van Zuid-Sri Lanka en de stad Galle

Dag 3: ZUIDSTRANDEN VAN SRI LANKA (MIRISSA - WELIGAMA - UNAWATUNA) - GALLE - MIRISSA

Zondag 23 juni 2013

Vandaag gaan we op tournee de stranden van Zuid-Sri Lanka en we zullen bezoeken de stad Galle. We worden om 6 uur 's ochtends wakker en het eerste wat we doen is uitkijken op ons terras, om ervoor te zorgen dat de regen vannacht heeft plaatsgemaakt voor een heldere dag.
En hoewel we vanaf het terras nog steeds niet de zon kunnen zien die we verwachten, zien we dat het in ieder geval is gestopt met regenen.
Dus gaan we rechtstreeks naar de ontbijtzaal van de Riverside Cabanas en krijgen we een continentaal ontbijt tussen borst en rug dat ons kracht geeft tot de lunch.

Riverside Cabanas-ontbijtruimte in Mirissa

Continentaal ontbijt in de Riverside Cabanas in Mirissa. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Met de maag al afgezwakt en met de smaak van een goede koffie die we nodig hadden, hoewel we van thee houden, spraken we met het personeel van de RiverSide Cabanas en na een paar minuten onderhandelen, kregen we een tuk tuk, die ons naar Galle zal brengen, stoppen bij anders stranden van zuidelijk Sri Lanka, zoals Weligama, Midigama, Unawatuna ... en komen ons dan ophalen als we er zijn de stad Galle en breng ons terug naar Mirissa, door de stranden van zuidelijk Sri Lanka, hoewel we deze keer zeker niet zullen stoppen ...
We hebben een prijs van 4000 roepies afgesproken voor deze hele tour, plus het wachten de stad Galle, dus we berekenen dat het ongeveer 7 uur zal duren tussen reizen, stops en bezoeken.
En we sloten de deal, we hoeven maar een half uur te wachten met een kopje thee, tot ons transport vandaag arriveert.
Van heel vroeg luisteren we naar muziek in Mirissa, heel dicht bij onze accommodatie en het personeel legt uit dat het vandaag een boeddhistisch feest in de stad is en dat we daarom veel mensen op straat en weinig bussen zullen ontmoeten voor het geval we de reis van Mirissa naar Galle op deze manier.
Onze "tuktukero" arriveert om 8.30 uur 's ochtends en voor vertrek vertellen we u iets over de planning die we voor de dag hebben, vooral de stops die we zullen maken in stranden van zuidelijk Sri Lanka, dus we vertrokken met de eerste stop van de dag die al was berekend.
We hebben slechts een paar minuten nodig om Weligama te bereiken, dat op 4 kilometer van Mirissa ligt en op weg is naar Mirissa naar Galle.
Weligama is een centrum voor strandtoerisme, naast een vissersdorp.

Eerste stop van de dag, Weligama. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Weligama ligt aan een baai, van waaruit Mirissa vooraan wordt gezien, maar het strand is niet erg goed of erg schoon en vergeleken met Mirissa, waar we verblijven en anderen stranden van zuidelijk Sri Lanka, er is geen vergelijkingspunt.

Uitzicht op Weligama, stranden in Zuid-Sri Lankan

In Weligama zien we een zachte motregen die de lucht soms donker maakt, iets dat we op een bepaalde manier waarderen, omdat het de omgeving koelt en binnen een paar minuten ophoudt.
Slechts een dag geleden hebben we bereikt Sri Lanka, maar we hebben al gemerkt dat het milieu, ondanks dat het niet erg warm is, erg vochtig is, dus deze korte regens komen geweldig om het milieu te koelen.
Na een tijdje wandelen langs het strand, gaan we verder in onze tuk tuk naar wat de volgende stop van de dag zal zijn: Midigama.

Nieuwsgierige manier om water in de tuktuk te brengen, in een fles wodka. Weg van Midigama ...

Op weg naar Midigama stoppen we bij een soort eiland met een huis, dat dient als accommodatie en waar feesten worden gehouden, zoals onze tuktukero uitlegt, tegen vrij dure prijzen.

Korte stop op weg naar Midigama. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Een paar kilometer later kwamen we aan in Midigama, een dorp aan de A2 algemene weg, zeer beroemd onder surfers, maar zeer weinig bezocht door de rest van het toerisme, gezien de slechte infrastructuur die het heeft in accommodatie en restauratie.

Midigama Beach South Beach van Sri Lanka

Hier zijn we niet te lang, omdat we dit strand niet zo leuk vinden in vergelijking met de rest van stranden van zuidelijk Sri Lanka en we willen niet veel tijd met de tijd doorbrengen, wetende dat we nog steeds de "belangrijkste" bezoeken van de dag hebben.
Voordat we weer op het goede spoor komen, zien we een soort kleurrijke scène die onze aandacht trekt, recht tegenover het strand van Midigama en opnieuw fungeert onze "tuktukero" als een gids en legt uit dat dit soort structuur Ze zijn ingesteld om de boeddhistische festiviteiten te vieren en dat ze 's nachts oplichten, om de vakantie kleur te blijven geven.

Land van Midigama. Stranden van Zuid-Sri Lanka

We zijn ook erg geïnteresseerd in de kartels die we zien van 'land te koop' langs de algemene weg en we kunnen niets anders doen dan onze verbeelding laten vliegen, dromend van een dag dat een stuk van dat land met pensioen gaat ... Wie weet niet?

Meer praktische informatie om uw reis naar Sri Lanka voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Sri Lanka
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sri Lanka

We keren vandaag terug naar ons transport en op weg naar Unawatuna passeren we voor een Aviation Center en als nieuwsgierigheid hebben ze een vliegtuig op de grond, zodat mensen het kunnen bezoeken.

Awatuna weg luchtvaart centrum. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Het zijn dit soort dingen waardoor we verliefd worden op een land. Die dingen die we nooit in Europa konden zien ... die kleuren, die sfeer, dat ritme van het leven ...
En om verliefd te blijven, stoppen we bij een benzinestation, waar we niets anders kunnen doen dan elkaar aankijken en glimlachen als we de zakelijke infrastructuur zien.
We zijn er dol op !!!

Benzinestation in Sri Lanka. Stranden van Zuid-Sri Lanka

En bijna zonder het te beseffen en na een paar minuten kwamen we aan op een van de gebieden die we het meest wilden weten: Unawatuna, een van de beste stranden van zuidelijk Sri Lanka.
Zodra we aankomen, vertellen we onze chauffeur dat dit bezoek ons ​​iets meer tijd zal kosten en niet bang zal zijn als we tijd nemen ... Wie waarschuwt is geen verrader 😉

Unawatuna strand. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Unawatuna wordt beschouwd als een van de beste stranden in Sri Lanka. Het is een baai omgeven door kokospalmen en met een strook zand van ongeveer 2 kilometer, badend in kalm water, zonder risico van stromingen.

Wandelen op het strand van Unawatuna. Stranden van Zuid-Sri Lanka

We wandelen rustig deze strook zand, camera in de hand, en genieten van de eenzaamheid van reizen in het laagseizoen.
We zijn verrast door de nabijheid van bedrijven aan de kust en herinneren ons eraan dat dit strand een hel werd op 26 januari 2004, toen honderden mensen stierven aan de tsunami-aanval, waardoor het dorp vrijwel verwoest werd.

Unawatuna was een van de plaatsen waar ze sneller herstelden van de ramp, vooral dankzij internationale hulp en vrijwilligers.
Maar de eerste bouwplannen met respect voor de natuurlijke omgeving werden niet uitgevoerd en vandaag zien we de meerderheid van de bedrijven op het strand als voorheen.
En ondanks dat we hierover verschillende meningen hebben, kunnen we alleen maar aan een van de tafels zitten en genieten van thee en mangosap voor 704 roepies, in een bevoorrechte omgeving ...

Genieten van het strand van Unawatuna. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Na deze "stop" gedwongen op een plek als deze, reizen we verder over het stuk strand dat we verlaten hebben, alvorens terug te keren op onze stappen, om de weg te hervatten, niet zonder terug te kijken ... proberen het landschap dat we hebben voor altijd te behouden voor ons.

Afscheid nemen van Unawatuna. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Van Unawatuna tot de stad Galle we hebben nog 6 kilometer reis over de stranden van zuidelijk Sri Lanka en naarmate we dichterbij komen, hebben we al het gevoel dat niet alleen de stranden van dit deel van het land verliefd op ons zullen worden, maar dat Galle Ze wachten op ons om ons te laten zien dat ze reden hebben om te worden opgenomen in de lijst met werelderfgoedlocaties.
Onze tuk tuk verlaat ons bij de Clock Gate en het eerste wat we doen is rond 16.00 uur op dezelfde plaats blijven om ons op te halen.
Voordat we de stad binnenrijden, stoppen we een paar minuten voor een kartel met een kaart, om onszelf een beetje te lokaliseren en te beslissen welk pad we zullen kiezen voor het eerste contact met de stad.

Galle vliegtuig

de stad Galle, dat wordt uitgesproken als "Gol", behoudt het mooiste historische centrum van Sri Lanka. Het is een stad met iets meer dan 90000 inwoners, een werelderfgoed, in het algemeen gemotiveerd door het belang van de muren en de tientallen koloniale gebouwen die overblijven van binnen beschermd.
Na het zien van de kaart en ons te oriënteren, gaan we terug de muren uit om de ongelooflijke bastions van de stad te kunnen zien.

Galle muren

Galle uitzicht

Nadat we een goed beeld hebben gegeven van de stadsmuren, gaan we rechtstreeks naar Church Street, een van de belangrijkste straten van Galle naast Lighthouse en we komen aan bij de Dutch Reform Church, de belangrijkste christelijke tempel in de stad. Het komt uit het midden van de jaren. XVII en de vloer is geplaveid met de grafstenen van kolonisten die overzee zijn gestorven.

Nederlandse hervormingskerk Galle

Direct naast de Nederlandse kerk zien we het beroemde Hotel Amangalla. Oud koloniaal landhuis van de Nederlandse gouverneur.

Amangalla Hotel

Na deze bezoeken vervolgen we onze reis, deze keer verliezen we onszelf al een beetje door de straten, zonder een vaste koers te volgen, wat uiteindelijk een van de dingen is die we het leukst vinden en waarmee we het meest genieten in de steden.

Koloniale huizen van Galle

Galle straten

De sfeer erin Galle Het is erg relaxed vandaag. Het is feestelijk en het is te zien in de straten van de stad. We zien dat de meeste winkels gesloten zijn en in het meest centrale deel zien we alleen enkele souvenirwinkels en enkele edelstenen, die hun deuren open houden.
Aan het einde van de straat bereiken we een van de meest gefotografeerde gebieden van Galle, de vuurtoren, omringd door palmbomen, op het bastion Point Utrech.

Vuurtoren van Galle

Vlak voor de vuurtoren hebben we de originele en prachtige moskee.

Galle-moskee

In dit deel van de stad beginnen we de feestelijke sfeer op te merken, maar deze keer niet in de eenzaamheid van de straten, zo niet andersom. Hier zijn veel mensen die profiteren van de dag om te wandelen en baden aan de oevers van een van de mooiste steden van het land geconcentreerd.

Profiteren van de vakantie in Galle!

Na een gemakkelijke rondleiding door dit gebied en van de gelegenheid gebruik gemaakt om uit te rusten in een van de vele banken die we in het gebied vinden, keren we terug naar het binnenland van de stad, om door die straten te blijven lopen die minuten eerder ons hier hebben gebracht.

Tuk Tuk in Galle

Galle-afbeeldingen

Hoeken van Galle

We beginnen op te merken dat het ontbijt vanmorgen al gestopt is met het vullen van onze maag en wetende dat vandaag feestelijk is, we lopen niet alleen de stad bewonderend, maar we kijken naar de aanbevelingen die we hebben van restaurants, totdat we zien dat de crêperie die ze aanbevelen als nummer 1, is open.
Als we dit zien, blijven we rustig en voordat we binnenkomen, brengen we wat tijd door om terug te gaan in een aantal omliggende straten.

Galle

Verliefd op Galle

In onze gretigheid om wat tijd te maken voordat we gaan eten, vinden we een plek waar een goede groep jongens cricket spelen en we de kans om hen te observeren niet kunnen missen, dus we zitten op een stap en brengen daar een Goed moment, gewoon doen wat we meestal doen op onze reizen ... zie het leven voorbijgaan voor ons ...

Cricket in Galle

Als we naar de klok kijken en zien dat het bijna twee uur 's middags is, gaan we meteen naar Crêpe-ology, de crêperie die we eerder hebben gezien, gemarkeerd als nummer één op TripAdvisor.

Crêpe-ologiepoort in Galle

De plaats is erg mooi, met een zeer sanote sfeer, die iedereen die binnenkomt verrukt.
Zodra we de brief zien, beginnen we alles wat we lezen te proberen dat ze hebben, dus het is tijd om serieus te worden en een keuze te maken.

Brief van Crêpe-ology in Galle

Wat we eten Crêpe-ologie in Galle

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een crêpe van pesto, een andere kaas, take it en olijven, plus twee speciale frisdranken van het huis, munt en limoen, plus een mango-crêpe en een aardbeiendessert. Dessert is iets dat we niet hebben kunnen vermijden bestellen, hoewel we al helemaal vol waren! Het account is aan het einde van 3135 roepies. Iets meer westers, maar het eten is ook geweest ... dus we kunnen niet klagen.

Crêpes bij Crêpe-ology in Galle

Speciale drankjes bij Crêpe-ology in Galle

Crêpe-ologie in Galle

Dessert in Crêpe-ologie in Galle

Na de lunch kunnen we geen thee of koffie meer drinken, dus we gaan naar buiten en omdat we nog een tijdje hebben tot de tijd dat we met de tuktuk zijn vertrokken, gaan we rechtstreeks naar het gebied van de vuurtoren, om nog een bocht te kunnen maken voor de stad en dus laten we het eten een beetje zakken terwijl we afscheid nemen van Galle.

We keren terug naar het gebied van de vuurtoren van Galle

Op weg naar de Clock Tower, waar we verbleven met onze tuk tuk, zijn we een paar keer gestopt om wat boodschappen te doen en de eerste boeddhistische tempel die we in het land zien nader te bekijken.

Boeddhistische tempel in Galle

Galle muren

Wanneer we bij de Clock Tower aankomen, wacht onze tuk-tuk op ons en we vertellen je dat we sinds vanmorgen de wadende vissers, alleen de stokken, niet meer willen zien, willen we proberen te stoppen, als we ze zien, om ze in actie te zien!
Hij vertelt ons al dat het, als vakantie, het niet erg gemakkelijk zal zijn om ze te zien en hij vergiste zich niet. Gedurende de reis van Galle naar Mirissa, waarin het ongeveer 45 minuten duurde, we zien er geen.
Eens kijken of we morgen meer geluk hebben!
Wanneer we in ons hotel aankomen, kijken we naar de klok en bezoeken we al meer dan 8 uur, dus uiteindelijk moet worden gezegd dat 4000 roepies een meer dan correcte prijs is geweest.
Omdat we ons erg op ons gemak hebben gevoeld, onderhandelen we met morgen.
We moeten naar Tissa en stoppen bij Hole, Dondra, Dikwella, de Wewurukannala-tempel en Tangalla, om opnieuw naar de waadvissers te zoeken voor 7000 roepies.
Dus de deal gesloten, we gingen een tijdje naar de kamer om te rusten en te douchen, voordat we weer naar het strand van Mirissa gingen voor de laatste keer ... morgen gaan we naar Yala NP, maar eerst reizen we nog een klein stukje van het zuiden uit Sri Lanka!
Het is iets na 5 uur 's middags en hoewel we bijna niets hebben gerust, kijken we ernaar uit om weer uit te gaan, dus we denken er niet veel over na en komen weer op de rails.

Feestelijk in Mirissa

Als we gisteren het oostelijke deel van het strand hebben bezocht, willen we het westelijke deel weten, dus steken we de weg over en in minder dan 5 minuten zijn we in dat gebied waar we zien dat er enkele kleine hotels en bars zijn met een zeer aangename sfeer.

Hotel aan het strand van Mirissa. Stranden van Zuid-Sri Lanka

Mirissa strand. Stranden van Zuid-Sri Lanka

We stoppen bij Central Beach, een strandbar aan het strand, voor een biertje van 600 cl en een cola waarvoor we 300 roepies betalen !!! We kunnen het niet eens geloven. We zijn op het strand en vragen ons dit alleen? Ongelooflijk!
Dit is het leven ... We liegen niet als we zeggen dat we hier nog niet weg willen!

Genieten van Mirissa Beach. Stranden van Zuid-Sri Lanka

We hebben een goede tijd hier, met achtergrondmuziek, praten over de dingen die we hebben gezien en die we nog moeten zien en vooral, nadenken over hoe gelukkig we zijn om dit binnen ons bereik te hebben ...
We keren om 7 uur terug naar de Riverside Cabanas en blijven bij het personeel dat om 8 uur 's nachts naar beneden gaat, zodat ze tijd hebben om het diner te bereiden dat we hebben besteld voordat we vertrekken.
Vandaag hadden we een gebakken rijst en een pastagerecht plus water voor 1000 roepies.
Zoals gisteren, na het avondeten, hadden we een goede tijd om thee te drinken en met het personeel te praten totdat we zien dat het 10 uur 's nachts is en we terugkeren naar onze kamer om te rusten.
Voordat we in slaap vallen, luisteren we naar regen. We kijken uit op het terras en een indrukwekkende storm valt!
Gelukkig geeft Sri Lanka ons een wapenstilstand, toen we dachten dat het elke dag zou regenen ...
Met het geluid van de storm vielen we in slaap ... en hoe we niet konden dromen van het prachtige stranden van zuidelijk Sri Lanka en met Galle.

Geweldige Galle
Dag 4