Bern in één dag

Dag 3: BERNA - THUN - OBERHOFEN - SPIEZ - INTERLAKEN

Na een zeer aangename nacht doorgebracht te hebben, waarin we geen oog hebben geopend na de volledige dag die we gisteren hadden rondgeleid door het kasteel van Chillon, Gruyères en Freiburg, werden we om 6 uur 's ochtends wakker met volledig hernieuwde energieën en kijken ernaar uit om alle plaatsen te leren kennen die we in gedachten hebben om te zien Bern in één dag.
Na het ontbijt, vandaag hebben we het inbegrepen in de kamerprijs van de Ibis Budget Bern Expo, we halen onze koffers op en gaan op zoek naar de auto, die zoals we gisteren zeiden, we hebben geparkeerd in een blauwe zone, vrij dicht bij het hotel, die gratis is tot 9 uur 's ochtends.

Enkele minuten na 8 uur 's ochtends beginnen we met de route van Bern in één dag en we gaan rechtstreeks naar Rosengarten door ook te parkeren op een straat ernaast, in de blauwe zone.

Rosengarten in Bern

Dit is een van de Bern-parken, gelegen in het bovenste deel van de stad, vanwaar we een ongelooflijk uitzicht op Bern hebben. Zeker de beste in de stad.

Bij het uitkijkpunt Rosengarten in Bern

Ze zeggen dat tegen Rosengarten in Bern Het gaat meer om de opvattingen die er in de stad zijn dan om de bloemen en na onze ervaring kunnen we het bevestigen. Vanaf hier kunt u de stad vanuit een ander en uitzonderlijk perspectief bekijken.

Uitzicht op Bern vanaf Rosengarten

In Rosengarten hebben ze een ongelooflijke tuin met een paar tafels in de zon die ons schreeuwend lijkt te noemen. Jammer dat ik niet meer dagen heb om van Bern te genieten, want dit zou zeker een van onze favoriete plekken zijn.
Na deze korte stop keren we terug naar de auto en dalen af ​​naar het onderste deel van de stad, waar de "controversiële" berenkuil ligt, waar we terugkeren om onze huurauto in Zwitserland te parkeren.
We parkeerden een beetje voor de put, op de heuvelafwaartse straat, opnieuw in de blauwe zone (we besparen vaak parkeren) en maken van de gelegenheid gebruik om te wandelen, met een ongelooflijk uitzicht op de stad, dit keer dichter bij de rivier en van waar de meanders eromheen worden veel beter gewaardeerd.

Uitzicht op Bern en zijn meanders

Aangekomen in het gebied van de berenkuil, moeten we bedenken dat de waarheid is dat het niet iets is dat we heel leuk vinden om dieren te zien die niet in hun natuurlijke habitat zijn, maar we kunnen niet ontkennen dat het een andere is Bern bezienswaardigheden en we willen het zien en dan kunnen reageren met kennis.

Berenkuil in Bern

In het begin en na een beetje analyse van de situatie moeten we zeggen dat we deze attractie van Bern beslist niet leuk vonden, hoewel we iets hebben kunnen verifiëren en het is dat het Zwitserland is, door veel mensen die op één plek zijn , je zult niemand zien schreeuwen of proberen te sluipen of duwen.
Een goed voorbeeld om te overwegen en natuurlijk te volgen.

Het kost ons geen 5 minuten om terug te gaan naar de auto, waar Roger besluit om ons kartonnen horloge om 11.30 uur te plaatsen, nog steeds 10 uur 's ochtends, om tijd tot 14.30 uur' s middags te hebben dat we intuïtief min of meer de tijd zijn waarop we eindigen om te bezoeken en te genieten Bern.
Ik ben het niet eens met deze leugen en we zullen je later vertellen of het heeft gewerkt of dat we een goede boete hebben opgelegd.
In dit geval gaat het niet om meer of minder betalen, het is gewoon dat ze u niet meer laten dan de vastgestelde tijd en om te voorkomen dat u moet terugkeren, hebben we de aankomsttijd "gewijzigd".
We steken de brug over die ons naar de historische omgeving van Bern, eerst door de hoofdstraat Gerechtigkeits, waar we de beroemde Bern-fonteinen en de klokkentoren vinden.

Historisch gebied van Bern

Het middeleeuwse centrum van Bern is een zeer schilderachtige bestemming met ongeveer 6 kilometer aan arcades, winkels en bars in ondergrondse kelders.
Na de verwoestende brand van 1405 werd de stad herbouwd en werd het hout vervangen door de karakteristieke grijsgroene zandsteen.

Bern straten

Een van de bezienswaardigheden is de Zytglogge of de klokkentoren, die deel uitmaakte van de westelijke poort van de stad.

Clock Tower Bern in één dag

Een ander kenmerk van Bern zijn de decoratieve fonteinen, die historische figuren vertegenwoordigen. De meeste richten zich op de delen van de Marktgasse, maar de meest bekende is in de Kornhausplatz, de Kindlifresserbrunnen of Fontein van de Ogre, die een gigantische bedelende kinderen vertegenwoordigt.

Kindlifresserbrunnen-fontein of Ogre-fontein

Bern straten

Na deze ochtendwandeling door Bern gaan we naar het Kornhaus-gebouw, nu omgebouwd tot een cafetaria, waar we na twee keer nadenken niet stoppen om Bern te blijven kennen.
We vervolgen onze route terug naar de Clock Tower en het Federal Palace.

Meer praktische informatie om uw reis naar Zwitserland voor te bereiden

- Zwitserse route met de trein
- 10 essentiële tips voor reizen naar Zwitserland
- 10 geweldige plekken om te zien in Zwitserland
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Bern

Alle straten zijn levendig op dit tijdstip van de ochtend met mensen die iets op de terrassen nemen en profiteren van deze momenten in de zon die zeker niet lang zullen duren in dit deel van de wereld.
Vanaf hier gaan we verder op weg naar Berner Münster of de kathedraal van Bern waar we binnenkomen en na een bezoek aan binnen, betaalt Roger de 5 frank die hem toegang geven tot de toren van waaruit hij enkele van de meest ongelooflijke uitzichten over de stad kan aanschouwen.

Kathedraal van Bern

De torenspits van deze gotische kathedraal is 100 meter en is de hoogste in Zwitserland. U krijgt toegang via een wenteltrap, na 5 frank te hebben betaald en dus een ongelooflijk uitzicht op de Berner Alpen en tijdens de afdaling, observeer de bovenste en onderste klokken die elke dag rinkelen.

Uitzicht op Bern vanaf de kathedraal

Bij de ingang van de kathedraal van Bern zie je het hoofdportaal, gewijd aan het laatste oordeelDe burgemeester van Bern verschijnt op weg naar de hemel, terwijl zijn tegenhanger in Zürich de hel ingaat.

Details van het hoofdportaal van de kathedraal. Bern in één dag

Na dit bezoek en deze ongelooflijke uitzichten keren we terug naar de hoofdstraat om wat foto's van het huis van Einstein te maken en besluiten dat we in plaats van hier te eten, zoals we hadden gepland, naar Thun gaan, wat onze volgende stop zal zijn en dus zullen we meer voordeel halen de middag

Einsteins huis in Bern

Wanneer we terugkomen naar de berenkuil, zien we dat ze, in een gebied evenwijdig aan de rivier en dat met de put is verbonden, een soort park mogelijk hebben gemaakt dat iets groter is dan de put, waardoor we een paar minuten meer overtuigd zijn van deze attractie.

Park dat ze beren hebben ingeschakeld naast de put

Het is 12 uur 's ochtends wanneer we de auto nemen en op onze GPS de stad Thun markeren, waar we na 20 minuten aankomen over enkele wegen omringd door groen en groener.
We komen om 12.30 uur aan in Thun en nadat we hebben gezien dat de parkings in de blauwe zone 1 uur zijn voor 2 frank, gaan we rechtstreeks naar een overdekte waar de koers hetzelfde is en we geen tijdslimiet hebben.
Voordat we beginnen met het bezoek van de stad, maken we van de gelegenheid gebruik om te stoppen en te eten in een fast-food restaurant, gewoonlijk een dag op onze reizen zoals McDonals.
Zoals verwacht, ondanks het feit dat het een fastfoodrestaurant is, is het veel duurder dan we in andere landen gewend zijn: 26 eerlijk gezegd twee grote menu's !!
Na een levendige desktop gaan we terug naar de straat met een zon van gerechtigheid wanneer het net na 2 uur 's middags is.
We beginnen met een korte wandeling, doelloos door de straten van de stad, om naar beneden te gaan en te profiteren van deze zon.

Hoeken van de stad Thun

Na deze wandeling gaan we door de kleine straatjes die ons naar het Schloss Thun of het kasteel van Thun brengen, gelegen op de top van een heuvel en met 900 eeuwen geschiedenis erachter.

Uitzicht op het kasteel van Thun

Dit kasteel was van hertog Bertoldo V, van de krachtige familie Zahringer. Nu herbergt het een museum, waar prehistorische en Romeinse overblijfselen, wandtapijten en stapels wapens worden tentoongesteld.

Thun-kasteel

Eenmaal in het bovenste gedeelte, direct aan de voet van het kasteel, van waar we hadden gelezen dat we dat zouden hebben het beste uitzicht op Thun, besloten we dat het het beste is om terug te keren naar de oude stad, omdat we zelfs de stad niet kunnen zien vanaf hier.

Brug die ons van het kasteel naar Altstadt leidt

We komen aan Altstadt, het prachtige oude centrum van Thun, waarvan de pleinen en straten zijn bekleed met huizen uit de vijftiende en zestiende eeuw.

Mooie straten van de stad Thun

Hier worden ook de Untere Schleusenbrücke, een 300 jaar oude overdekte houten brug, gevoerd met roze en paarse bloemen in de zomermaanden.

Untere Schleusenbrücke, de stadsbrug van Thun

We passeren de houten brug en het reuzenrad, een gebied van de meest geacclimatiseerde en we keren terug naar een andere van de hoofdstraten waar we stoppen voor een koffie en een pasta die een beetje van de morriña vrijmaakt die ons op dit moment binnenkomt van de Na de lunch

Snacking in de stad Thun

Om 15.30 uur 's middags keren we terug naar de parkeerplaats waar we de auto hebben achtergelaten en na bijna 4 uur 8 kronen te hebben betaald, zetten we koers naar Kasteel Oberfraun halverwege Spiez, waar we even een paar minuten willen stoppen om wat uitzicht naar buiten te hebben en wat foto's van de enclave te maken.
De GPS geeft ons 8 minuten en als we ons niet vergissen, zouden we zeggen dat we nog iets minder tijd nodig hebben gehad om aan te komen.
We komen aan Kasteel OberfraunWe parkeerden vlak naast de deur en bevonden ons midden in een bruiloft zonder het te beseffen!
We maakten onszelf een beetje geen idee, we liepen door de tafels en volgden ons pad om een ​​aantal foto's te maken van dit kasteel aan de oevers van een meer dat ons enkele van de mooiste scènes geeft die we tot nu toe hebben gezien, en herinnert ons op een of andere manier aan het kasteel van Chillon zagen we gisteren.

Bruiloft in kasteel Oberfraun

Kasteel Oberfraun

Na een paar minuten rondlopen, keren we terug naar de auto en nu gaan we naar Spiez, minder dan 5 kilometer, waar we in minder dan 10 minuten aankomen bij het beroemde kasteel.
We parkeren weer in de blauwe zone, waar we gedurende 1 uur 1,50 frank betalen en naar het gebied van de Schloss Spiez of Spiez Castle, een middeleeuws kasteel dat tevoorschijn komt tussen smaragdgroene wijngaarden.

Wijngaarden rond Spiez Castle

Spiez-kasteel

Na een tijdje in het kasteel volgen we een bergafwaarts zijpad, dat ons leidt naar een gebied met gazon-strand dat we zoveel zien op deze reis naar Zwitserland, vanwaar we uitzicht hebben dat de hik wegneemt.

Spiez Lake

De waarheid is dat we weten dat we op een dag zullen terugkeren, net als zoveel andere sites, gewoon om van deze sites te genieten zonder naar de klok te hoeven kijken.
Kort voor 18.00 uur keren we terug naar de auto en rijden richting Interlaken, de stad waar we vannacht blijven.
Het duurde 15 minuten om vanuit Spiez naar Interlaken te komen en we hebben het geluk dat we heel dicht bij het Swisslodge Falken hotel kunnen parkeren, in dezelfde straat, waar we zien dat het van 7 uur 's middags tot 7 uur' s ochtends gratis is. Dus we hebben vandaag al gratis parkeren 😉
Interlaken is erg levendig op dit tijdstip van de middag, dus we gaan snel naar het hotel, we checken in en na een paar minuten rust maken we een wandeling door de straten van de stad voordat we gaan eten in een pizzeria in de binnenstad van pasta, bier en cola voor 45,20 frank.

Eten bij Interlaken

We hebben net na 21.00 uur gegeten en na vandaag kunnen we niets anders doen dan rusten.
Morgen hebben we een meest complete dag in onze tournee door Zwitserland.

Bern stad

Thun

Dag 3: INTERLAKEN - LAUTERBRUNNEN - CASCADA TRÜMMELBACHFÄLLE - LUCERNA