De stad Kandy en de Tempel van de Tand van Boeddha

Dag 11: KANDY (Boeddhistische tand tempel)

Maandag 1 juli 2013

Gisteravond hebben we de wekker om 6 uur 's ochtends gezet met het idee om te genieten van de zonsopgang vanaf ons balkon, maar de dag is bewolkt en het enige dat we hebben kunnen bevestigen is dat het uitzicht vanaf de Skydale, ondanks de wolken indrukwekkend is! Er is geen betere manier om de dag te beginnen waarin we eindelijk de beroemde Boeddhatandtempel zullen leren kennen.

Uitzicht vanuit ons hotel in Kandy

Rond 7 uur 's ochtends gingen we naar beneden om te ontbijten in de kamer beneden bij de receptie en als we gisteravond al het gevoel hadden dat het uitzicht ongelooflijk moest zijn, nu we ze live zien, hebben we geen woorden.

Geweldig ontbijt in ons hotel in Kandy

We ontbijten met een gerust hart, want vandaag, hoewel we een volledige dagbezoek gepland hebben Kandy stad, we hebben genoeg tijd om het rustig aan te doen.
Na het vullen van de maag, spraken we met de Skydale-staf om ons een tuktuk te noemen om ons naar het meer van Kandy.

We wachten op je aan de deur van het hotel en in minder dan 10 minuten hebben we het daar. Maar voordat we rijden, vragen we de vrouw en na een tijdje onderhandelen tussen hen, vertelt ze ons haar 200 roepies te betalen. We kunnen niet klagen, omdat we de koers van gisteren kennen, deze prijs die we kennen is meer dan redelijk.
Het kostte ons om het meer van te bereiken Kandy iets minder dan 5 minuten en laat ons gewoon aan de verste oever van de stad, we vinden een bezoek van de minister van Onderwijs van Sri Lanka In een hotel.
Alles is versierd voor de gelegenheid, met politieagenten kijken en aan dezelfde deur, jongens en meisjes, gekleed voor het moment en het uitvoeren van lokale dansen.
Gisteren een videoclip en vandaag deze ... we hebben geluk 😉

Ontvangst van de minister van Onderwijs in Kandy

Hier blijven we een tijdje als initiatie van onze eerste reisdag Kandy stad en we wachten tot de minister arriveert om tenminste het begin van de receptie te zien.
Na een tijdje hier te zijn geweest, begonnen we langs de oever van de te lopen Kandy Lake totdat we een van de beroemdste boeddhistische tempels ter wereld bereiken, de Tempel van de Tand van Boeddha.

Wandelen door Kandy Lake. Uitzicht op de tempel van de tand van Boeddha.

Wandelen rond Kandy Lake

We nemen een kijkje van buitenaf en zien dat het nog heel vroeg is, we besloten dat het beter is om eerst een beetje van het centrum van Kandy keer dan terug en bezoek, met alle rust, de Boeddhistische tand tempel.
Bij binnenkomst wat is het centrum van Kandy stad We realiseren ons dat deze stad heel anders is dan de rest van de steden die we tot nu toe hebben gekend.
Kandy Het is veel chaotischer, maar het is geen rommelige of vervelende chaos.

Slenterend door de straten van Kandy

Chaos beheerst in Kandy

Aan het begin van onze wandeling zijn we niet zo duidelijk waar we naartoe willen, dus met de gemoedsrust dat we hier een paar dagen hebben, gaan we gewoon wandelen, observeren en vooral alles opzuigen wat we kunnen.

Kandy straten

Kleur in Kandy

Terwijl we door de straten van blijven lopen Kandy stad Het begint te regenen, niet met intensiteit, maar het is een fijne en vervelende regen die ons doet besluiten dat het de ideale tijd is om de beroemde Kandy Bakery te proberen!

Een van de vele Bakkerij van Kandy

We bestelden een paar taarten, thee en koffie voor 520 roepies. Deze keer was het account hoger dan normaal! Alleen de cappuccino is 300 roepies! 😉

Mmm ... cupcakes in een Kandy Bakery

De waarheid is dat de taarten wat zoetheid missen, maar ze zijn goed en meer op een dag zoals vandaag, dat we de ochtend met gemoedsrust nemen.
We hadden een goede tijd hier, mensen voorbij zien komen en ons beschermen tegen de regen.
Geen twijfel Kandy Het is veel toeristischer dan Ella of Nuwara Eliya en omdat we het meest toeristische deel van de stad hebben bereikt, zijn we al tegengehouden door verschillende gidsen en verschillende mensen die hun diensten aanbieden.
Rond 11 uur en een beetje in de ochtend zien we dat de regen veel is gestopt en omdat het niet vervelend is, gaan we de straat op om verder te reizen Kandy stad.
Als de eerste wandeling die we maken, zijn we niet al te georiënteerd en lopen we slechts een paar meter, we zien dat we aan de poorten van de Boeddhistische tand tempel, dus gezien hoe laat het is en dat het weer een beetje bewolkt is, denken we dat dit het juiste moment is om iets van een van de beroemdste boeddhistische tempels ter wereld te leren kennen.
We betalen 1000 roepies per persoon bij de ingang en betreden de meest heilige plaats van Kandy stad en van Sri Lanka.

Ingang van de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Voordat we het eigenlijke tempelgebied betreden, laten we onze schoenen in een hoek staan ​​en gebruiken we liever niet de cabines die zijn voorbereid op toeristen.
In Azië hebben we geleerd dat de voeten niet alleen dienen om te bewegen, hier hebben we ook leren 'voelen' met hen ...

Het betreden van de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

de Boeddhistische tand tempel Het opent van 5.30 uur 's ochtends tot 20 uur' s middags en om binnen te komen moet je het doen met een lange broek en bedekte schouders.
Het gebouw heeft een klassieke Europese stijl, gebouwd onder het mandaat van koning Vira Narendra in de eerste decennia van de jaren. XVIII.

Meer praktische informatie om uw reis naar Sri Lanka voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Sri Lanka
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sri Lanka

De achthoekige structuur en de slotgracht werden toegevoegd in opdracht van koning Rajasinha, de laatste monarch van Kandy.
Het hoofdgebouw van het religieuze complex, Vahahitina Maligawa is rechthoekig, met witte muren en leien dak en binnen is er de kapel die het relikwie bewaart, wat echter niet te zien is, omdat het binnen een urn van Goud in de vorm van een kleine dagoba.

Vahahitina Maligawa bij de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Afbeeldingen van Vahahitina Maligawa in de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

"Gevoel" in Vahahitina Maligawa in de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

De sfeer in de Boeddhistische tand tempel Het is iets moeilijk uit te leggen en dat we niet iets anders kunnen zeggen dan wat je al hebt gelezen of gehoord.
Voor ons is het een van de meest speciale sites van Sri Lanka.
Achter de kapel wordt doorgegeven aan een andere bijgevoegde kapel, moderner en drie verdiepingen, de Alut Maligawa, waar een verzameling bronzen Boeddha's wordt tentoongesteld.

Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Aan de noordkant van het complex bevindt zich de Publiekshal of Magul Maduwa, voltooid in de 19e eeuw tijdens het bewind van de laatste vorst.
De afmetingen van de houten kolommen die het dak ondersteunen, van hetzelfde materiaal, zijn typerend voor de beeldhouwers uit de zogenaamde Kandy-periode.

Publiekshal van de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Steeds meer onder de indruk van alles wat we zien, blijven we de site bezoeken totdat we een kamer bereiken waar we een spectaculaire verzameling Boeddha's kunnen zien.

Details van de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Het is onze intuïtie dat het einde van ons bezoek aan het indrukwekkende is aangebroken Boeddhistische tand tempel en zoals we gewoonlijk doen op alle plaatsen die diep gaan, keren we ons nog een laatste keer voordat we vertrekken ... deze keer vertrekken we met een beeld dat we ons altijd zullen herinneren ...

Bidden in de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Vanaf hier, net bij de uitgang, zien we dat we het Boeddhismuseum hebben en zien dat het nog vroeg is en dit soort musea ons altijd hebben geïnteresseerd, besluiten we dat we het niet kunnen weerstaan.

Boeddhismemuseum bij de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Dus na het betalen van de 500 roepies bij de ingang en het blijven "voelen" met onze blote voeten, vragen we een man bij de ingang om ons wat uitleg over het museum te geven.
Alles uitleggen wat we zagen of alles wat we met Kumar hebben gesproken, zou te lang en mogelijk zonder interesse zijn voor iemand die het museum niet heeft gezien.
We kunnen niet binnen foto's maken, maar we kunnen ervoor zorgen dat we elk detail dat we zagen met ons meenemen.
Het was lang geleden dat we dat gevoel van voldoening hadden na een bezoek.
We zijn meer dan anderhalf uur in het museum en bij de uitgang, na het geven van een tip aan Kumar voor het nemen van ons door het pad van het boeddhisme en het geven van enkele boeken over het boeddhisme, voor onze interesse getoond. We vertrekken met een glimlach van oor tot oor en met enkele aankopen die we doen bij het verlaten van de winkel die ze hebben.
We kunnen je alleen vertellen dat als het boeddhisme iets is dat je interessant vindt, je dit bezoek niet mag missen Kandy.

Het verlaten van het Boeddhismuseum bij de Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

Tempel van de Tand van Boeddha in Kandy

We gaan onze schoenen ophalen en op weg gaan naar de 4 Devals. Voor het hoofdgebouw van Boeddhistische tand tempel er is een omheining die andere kleine heiligdommen, bodhibomen en daboba's met een zeer oude uitstraling herbergt.

Bij de ingang verlaten we onze schoenen weer, om weer te "voelen" en een man begint ons alles uit te leggen wat we zien. Aangezien de informatie die we op dit gebied hebben vrij schaars is, stemmen we ermee in om ons te vergezellen in de reizen.
Eerst vinden we een kapel, de Natha Devale, gewijd aan de beschermende goden en waarvan de fundamenten dateren uit de veertiende eeuw.

Natha Devale

Het staat op een verhoogd platform. Het is een van de vier Devales van Kandy.

Heel dichtbij vinden we de Pattini Devale, die is gewijd aan de godin van kuisheid, terwijl degene die is gewijd aan de hindoe-god Vishnu ten noorden van de omhulling van de Boeddhistische tand tempel.
Eindelijk vinden we de Kataragama Devale, gewijd aan de God van de Murugan-oorlog, aan Cross Street.

De 4 windingen

Genieten !!

Het laatste bezoek dat we 's morgens hebben afgelegd Kandy Het herinnert ons eraan hoe gelukkig we zijn om te kunnen leven en al deze dingen te weten die zo lang in onze dromen hebben bestaan.

Uitzicht op de tempel van de tand van Boeddha

Bodhiboom

Het is iets na drie in de middag als we een fooi geven aan de man die ons heeft vergezeld en we het terrein verlaten op zoek naar een plek om te eten en uit te rusten voor een tijdje.

Aanbod bij de uitgang van de Tempel van de Tand van Boeddha

Voordat we besluiten om een ​​restaurant te eten, profiteren we van het feit dat we heel dicht bij het postkantoor zijn, om een ​​aantal ansichtkaarten te kunnen kopen die we hebben gekocht en dus een van onze gebruikelijke "verplichtingen" op alle reizen na te komen.

Postkaarten versturen vanuit Kandy !!!

Na deze pauze van een paar seconden en gewoon naar rechts kijkend, zien we een Pizza Hut ... en wie kan dat weerstaan? Dat doen we zeker niet!

Pizza Hut in Kandy

Hier bestelden we een bord pasta, een pizza en drie cola voor 1911 roepies. Licht is twee keer zo duur als normaal! Checkte in 99% van de plaatsen in Sri Lanka 😉
Na een tijdje rusten en zien dat we niet veel tijd hebben totdat het donker begint te worden, gaan we rechtdoor voor nog een wandeling rond de Kandy City En we maken ook van de gelegenheid gebruik om wat aankopen te doen.
We besloten om Lake Kandy te gaan verkennen en we begonnen het te doen door het gedeelte dat het dichtst bij de Boeddhistische tand tempel.

Kandy Lake

En hoewel het een leugen lijkt omdat de hemel tot nu toe ongelooflijk blauw was, betrekt het in minder dan 5 minuten en begint het te regenen zoals deze ochtend. Het is geen regen die ervoor zorgt dat je niet verder kunt lopen, maar het is het perfecte excuus om terug te keren naar een van onze bakkerij-redders en een aardbeienmilkshake en een goede kop thee te nemen voor 245 roepies. Deze thee is een van de goedkoopste sinds we zijn Sri Lanka.
Dit is het leven !!!

Thee drinken bij Kandy

We verlaten de Bakkerij als het weer zonnig is en de lucht er weer helderblauw uitziet en we gaan naar een tuk tuk stop om te onderhandelen over de route die ons naar de Boeddha brengt die vanuit veel punten van de stad te zien is en van waaruit We hebben intuïtie een prachtig uitzicht!
Na een beetje onderhandelen bereikten we de afspraak dat we 400 roepies nodig hebben, inclusief wachten op het bezoek en terugkeren naar het startpunt in het centrum van Kandy.
We begonnen de reis door de straten van een stad die, zoals we al eerder zeiden, we het chaotischer vinden dan alle andere in het land, maar tegelijkertijd heeft het niets te maken met die van eerdere reizen, zoals die in India die extreem chaotisch waren !
Na ongeveer 10 minuten reizen beginnen we de helling van de berg te beklimmen en na nog eens 10 minuten staan ​​we aan de voet van de Boeddha die de indrukwekkende domineert Kandy City.
We verlaten onze schoenen weer en betalen de ingang van Rs 200 per persoon.
We gaan de trap op en het uitzicht op de stad wordt steeds indrukwekkender.

Kandy Boeddha

Geweldig uitzicht op Kandy

Terwijl we naar boven gaan, hebben we betere perspectieven, niet alleen van de stad, maar ook van de Boeddha zelf, waarin we zien dat er aan de achterkant van de Boeddha meer trappen zijn waarmee we de top kunnen bereiken.

Details van een van Kandy's Boeddha-kapellen

Kandy Boeddha

Voordat we het uploaden beëindigen, nemen we een kijkje in een winkel met boeken en verschillende dingen, waaronder we monniken 'gewaden zien, de kommen die ze gebruiken om te eten ... Al deze dingen creëren veel nieuwsgierigheid, maar we begrijpen dat er nooit iets is "Materialist" die binnen ons concept van "souvenir" valt.

Geweldig uitzicht op Kandy

We klimmen naar de top en na een bezoek aan de tempel en genieten van een onovertroffen uitzicht over de stad, keren we terug naar onze tuk tuk en verzamelen de schoenen voor 100 roepies.
We nemen de reis om de man te vragen of hij iemand kent die een taxi heeft en bij ons kan zijn gedurende de 3 dagen die we nodig hebben om de Culturele Driehoek te reizen.
We hebben een idee van de prijzen voor wat we hebben gelezen op verschillende forums en reisblogs en omdat we een eerlijke man met de tuk tuk-prijs hebben gezien, dachten we dat het geen slecht idee zou zijn om hem te vragen. Het duurt geen minuut om ons te vertellen dat hij een jongen kent en nadat hij op de schouder heeft gestaan ​​en hem heeft geroepen, bevestigt hij dat hij over een tijdje met ons zal komen praten.
In 5 minuten komt een jonge jongen die na het geven van alle gegevens van de route door de culturele driehoek die we willen maken en de haltes die we in gedachten hebben, ons gedurende de 3 dagen dat we in de driehoek zullen zijn, ons een prijs van 22.000 roepies geeft.
Hij heeft ons hier vermoord! We hadden referenties zoals we al eerder zeiden over een blog, twee jaar geleden en het waren 30.000 roepies !! En het heeft ons de eerste beste prijs gegeven ...
De onderhandelingen die we voor ogen hadden, hebben ons ontmanteld! 🙂
Omdat we denken dat het niet juist is om te veel te onderhandelen, voeren we een kleine onderhandeling en verlagen we de prijs tot 20.000 roepies. Op dat moment zijn we er volledig van overtuigd dat het voor ons allebei een prijs is die meer dan redelijk is.
We sluiten de deal en komen ons de volgende dag om 8 uur 's ochtends ophalen in ons hotel in Kandy.

** Update: bij het ontvangen van veel verzoeken per e-mail waarin ons wordt gevraagd om de details van de bestuurder die de route door de culturele driehoek in Sri Lanka We hebben besloten om ze te publiceren, zodat u rechtstreeks contact met hem kunt opnemen:
KANDY ERFGOED TOURS - CHAMINDA
Mobiel: +94 0712108210
E-mail: [email protected]
Skype: Kandyheritage
Als je hem schrijft, vertel hem dan dat je het contact van de blog van Street Travellers hebt genomen, dus het zal je een goede prijs opleveren 😉

Het lijkt misschien een beetje laat, maar wetende de stops die we willen maken en de schema's kennen, heeft hij ons verteld dat dit de beste tijd is en daarom redden we een vroege vogel.
We gaven hem 2000 roepies en voor vertrek vroegen we hem naar de prijs die hij ons zou geven als we nog twee dagen met hem willen doorbrengen: een hele in Anudaphura en de vijfde dag nemen naar de luchthaven van Negombo vanwaar we om 11 uur 's nachts een vlucht moeten nemen .
Hij vertelt ons dat dit laatste gedeelte dit nog nooit heeft gedaan en hij weet niet welke prijs hij ons kan geven, en vertelt dat hij ook na de luchthaven moet terugkeren naar Kandy.
We hebben afgesproken ons 's nachts te bellen om ons de prijs van die laatste twee dagen te geven om te zien of we geïnteresseerd zijn, hoewel de eerste 3 al gesloten zijn.
Erg blij met de prijs, gaan we verder met onze tuk tuk naar het centrum van Kandy, nu het donker wordt om het Kandy-meer om te keren, nu het koel is en het licht spectaculair is.

Geweldig uitzicht vanaf Lake Kandy

Schemering over Kandy Lake

Schemering over Kandy Lake naast de Tempel van de Tand van Boeddha

Het kost ons iets meer dan een half uur om rond Lake Kandy te reizen en het is de eerste keer dat we verschillende toeristen ontmoeten waarvan we denken dat ze profiteren, zoals wij, de koelte van de middag om deze aangename wandeling te maken.
Na een complete rondleiding door Lake Kandy en gezien dat het tijd is voor het avondeten en we niet te hongerig zijn omdat we zo laat hebben gegeten, besloten we vandaag weer voor de derde keer een bakkerij te helpen!
We eten een paar cupcakes, met een water en een sap voor 380 roepies.
Terwijl we aan het eten zijn, heeft Chami ons gebeld, maar de batterij van de telefoon is op, dus we zullen moeten wachten om naar ons hotel in Kandy te komen om ons te kunnen bellen en de dagen te onderhandelen die we zullen doorbrengen in de Culturele Driehoek van Sri Lanka.
Na dit diner en een tijdje rusten, nemen we een tuk-tuk om ons naar onze accommodatie in Kandy te brengen voor 400 roepies.
Vanmorgen kostte het ons 200 roepies om ons naar het meer te brengen, dus we tellen dat het nu bergopwaarts is en we aan de andere kant van Lake Kandy zijn, we vinden het geen slechte prijs.
Terwijl we de heuvels van beklimmen Kandy We denken erover na hoe compleet het vandaag is geweest.
Bij aankomst in Skydale bellen we Chami en sluiten we de 5-daagse deal voor 32.000 roepies !! Geweldig !! We hebben al een auto met chauffeur voor onze tour door de culturele driehoek en het vervoer naar de luchthaven van Negombo!

Gisteravond en de ramen van ons balkon waren gevuld met vuurvliegjes zoals die we zagen in Tanjung Puting in Indonesië.
Vanavond zodra we gaan liggen zien we ze weer ...

Boeddhistische tand tempel
Dag 12