Metropolitan Museum en MOMA

Dag 9: New York: Metropolitan en MOMA, Lincon Center

Gisteravond voordat we naar bed gingen, keken we naar de weersvoorspelling en zagen we dat vandaag de dag behoorlijk bewolkt was, zelfs met regenachtige momenten. Nadat we hadden gecontroleerd dat de dag inderdaad grijs is, besloten we deze dag aan de te wijden Metropolitan- en MOMA-musea, twee van de bekendste musea en twee benodigdheden in de stad. Afgezien van het feit dat het vrijdagmiddag gratis MoMA is, iets waar we gebruik van kunnen maken en waarmee je rekening kunt houden als je niet de 25 dollar wilt betalen die het per persoon kost (donaties zijn hier niet geldig.

Omdat de dag vrij bewolkt is, zouden we het ergste zeggen omdat we de reis naar New York in 11 dagen begonnen, we nemen een pauze en verlaten het Holiday Inn Times Square als het 8:30 is, rechtstreeks naar Dean & DeLuca voor ontbijt en energie opladen voor vandaag, hoewel we niet met veel bezoeken hopen dat het de meest complete is.
Na het ontbijt, een paar gebakjes plus een medium en een Amerikaanse cappuccino en 1 water voor $ 17 en als het ongeveer 9:15 uur is en we nemen de metro om dichter bij de Waldorf Astoria New York, een van de beroemdste hotels waar je, zoals we hebben gelezen, naar binnen moet gaan om te genieten van de indrukwekkende hal.

Waldorf Astoria

Besteed aandacht aan de aanbevelingen die we invoeren en we vinden een hotel dat zeker kan zeggen dat het mooi is, maar dat we ook op dezelfde manier geloven, het is alleen een bezoek waard als je in de buurt bent, maar uitdrukkelijk hierheen verhuizen, geloven we dat het niet verdient de moeite waard, tenzij je het als een eenvoudige anekdote beschouwt om te zeggen dat je een van de beroemdste hotels in New York en de wereld bent binnengegaan.
Aangezien we in dit gebied zijn, naderen we de St. Bartholomeuskerk dat opvalt tussen de enorme wolkenkrabbers ernaast en van waar we terugkeren naar de metro om naar de Metropolitan te gaan, het bezoek dat we hebben als kers op de taart van de ochtend van vandaag.

Contrasten in New York

Moet plaatsen in New York zien

Na onze ervaring op deze reis naar New York tijdens de Heilige Week beschouwen we dat er niets anders is essentieel in New York Loop dan door de straten. Als we een deel van de reis zouden moeten behouden, zou dat echt zo zijn en dat is dat in de ware essentie van de stad de straten zijn en vooral in de buurten. Zie hoe ze van de ene naar de andere veranderen en besef hoe die lijn niet merkbaar, wat een straat blijkt te zijn, betekent in een bepaald gebied zijn of op een andere manier Pertain naar de ene cultuur of de andere. We bleven achter met een idee, dat voor hen de ervaring was, dat Enric en Cèlia de Quaderns de Bitàcola ons vertelden: "Een van de beste manieren om deze diversiteit te zien is kiezen Broadway Street en voltooi het, zodat je perfect kunt zien hoe de buurten van de ene straat naar de andere veranderen.
Hoewel, als we een essentiële plaats in New York moeten zeggen, die echt verwijst naar een bezoek zelf, we waarschijnlijk bij het Natural History Museum blijven, een van de New York musea Degenen die het waard zijn om een ​​hele dag door te brengen en als je het niet hebt, zorg er dan in ieder geval voor dat je een paar uur doorbrengt. Wij verzekeren u dat u er geen spijt van zult krijgen.
We komen aan in het Metropolitan in 3 metrohaltes en verblijven in 77th Street, dat is de dichtstbijzijnde en van daaruit en in een paar minuten staan ​​we voor een van de andere stadsmusea bekender en ook meer bezocht.

metropolitaans

We komen binnen met de CityPASS, en daar gaan we een aantal van de belangrijkste kamers ontdekken, waaronder de Egyptische en Romeinse, en niet te vergeten die gewijd aan Oceanië die echte wonderen heeft.

MET-ingang

Wat te zien in de Metropolitan

Zoals we eerder vermeldden, is de prijs voor de MET 25 dollar, hoewel als je de CityPASS hebt de toegang gratis is.
Als u deze kaart niet heeft, kunt u dit ticket vooraf reserveren zonder wachtrijen.
Je moet ongeveer 3-4 uur hebben om de belangrijkste kamers te zien zonder veel te stoppen, want als we ze allemaal wilden zien, zouden we waarschijnlijk veel meer uren nodig hebben.
Met meer dan 6 miljoen jaarlijkse bezoeken is de MET een van de tien meest bezochte musea ter wereld, dus je kunt je al de bekendheid en kwaliteit voorstellen die je binnen de muren kunt vinden.

metropolitaans

De meest interessante kamers zijn gewijd aan de Romeinse en Egyptische cultuur, evenals de schilderijen op de tweede verdieping, die u zonder twijfel niet mag missen.

MET Egyptische kunst

Een van de favoriete exposities van bezoekers, afgezien van een wereldwijd erkende collectie met meer dan 36.000 werken tentoongesteld in 40 kamers, de tempel van Dendur voor velen de meest indrukwekkende. Deze tempel werd steen voor steen ontmanteld zodat deze niet werd verwoest door de overstroming van de Aswan-dam. In 1965 schonk de Egyptische regering het aan de Verenigde Staten, die het in een van de grootstedelijke zalen installeerden. Mis het ongelooflijke uitzicht op Central Park vanuit de woonkamer niet.

Dendur-tempel metropolitaans

Pre-Columbiaanse kunst, Oceanische kunst, Afrikaanse kunst MET

De tentoonstellingen en maskers van Midden-Amerikaanse volkeren vallen op. Voor ons een aantal essentiële kamers.
Na deze kamers vinden we het gebied gewijd aan Oceanië, voor ons nog een van de meest spectaculaire en ten slotte de kamers volledig gewijd aan Afrikaanse kunst.

Afrikaanse kunst BMO

MET Europese kunst

Een groot deel van de tweede verdieping is uitsluitend gewijd aan Europese kunst. Hier vinden we werken van El Greco, Vermeer, Pollock of Van Gogh. Afgezien daarvan kunnen we ook genieten van complete kamers gewijd aan Monet.

MET-kamer

Het is praktisch 1 uur 's middags wanneer we ons bezoek aan de Metropolitan afronden, vastbesloten om het op de best mogelijke manier te doen, op de vijfde verdieping, op het terras. Iets wat we niet kunnen doen, is dat wanneer we naderen, we zien dat het alleen geopend is van mei tot oktober, dus we hebben nog een reden om terug te keren naar New York.

Na een bezoek dat we leuk vonden, gaan we terug naar 5 Avenue op zoek naar een metrostation dat ons dichter bij wat het tweede bezoek van de dag zal zijn, een andere van de New York musea, de MOMA. Maar eerst, hoe kan het anders en als het tijd is om te zoeken naar een plek om te eten en te zijn waar we zijn, kunnen we het niet vermijden: de uitverkorene is de clandestiene hamburger in het Hotel Le Mèridien, een van de beste New York hamburgers en een van degenen die we niet wilden verlaten zonder het te proberen.

We kwamen aan om ons door de CityMaps2Go naar Le Mèridien te leiden en zodra we binnenkwamen, zien we bij de receptie aan de linkerkant al het rode gordijn dat we hadden gelezen en waarachter Burger Joint, de hamburgershop van Le Mèridien, staat.

Toegang tot Burger Joint in hotel Le Mèridien

De plaats is vrij klein en meestal is er nogal een rij, dus het is het beste om na te denken over wat we gaan vragen voordat we aan de balie aankomen. Hiervoor zullen we hulp hebben. Rechts op de staart zie je dat er een soort boekenkast is waarin papier met pen zit die je kunt invullen door direct de bestelling te plaatsen, alles met een X te markeren en je naam te vermelden. Als u eenmaal aan de balie bent aangekomen, hoeft u dit alleen maar aan de obers te laten zien, zij brengen u in rekening en bellen u vervolgens bij naam en geven u wat u hebt gevraagd.
Net als in de rest van de beroemde plaatsen waar we naartoe zijn gegaan, raden we zeker aan dat het beste is dat wanneer je een vrije tafel ziet, je deze neemt en een van de groep zal vragen, want als je het allemaal gaat vragen, is het waarschijnlijk moeilijker om te nemen tafel.

Burger Joint

We bestelden een cheeseburger plus een dubbele cheeseburger, bier, cola en twee porties aardappelen voor $ 43. De waarheid is dat ze erg goed zijn, misschien een beetje duur om hamburgers te zijn, maar de plaats tellen waar het is en het beroemde ding is gedaan, uiteindelijk moeten we zeggen dat we geloven dat het in vergelijking met andere sites niet zo overdreven is.

Eten bij Burger Joint, de hamburgershop in Le Mèridien

We vertrekken als het 2:15 uur 's middags is en verrassen ons als de dag is geopend. We hebben nu een volledig heldere lucht die ons aanmoedigt om een ​​wandeling door het gebied te maken en dus te profiteren van het een beetje laten zakken van de hamburger, onszelf toevallig vinden met een van de beroemde liefdesculpturen, die we nog niet hadden gezien en die we moeten zeggen, we waren verheugd elkaar in de stad te ontmoeten.

HOUD VAN New York

Vanaf hier zien we dat we nog een tijdje tot vier hebben, wat het moment is waarop je gratis het MoMA kunt betreden (op vrijdag van 4:00 tot 8:00 in de middag), we zitten in een restaurant -bar om een ​​paar express te nemen voor negen dollar. De waarheid is dat, zoals je kunt zien, koffie niet bijzonder goedkoop en minder tegenwoordig is, dat het slechts een espresso is geweest en geen Amerikaan zoals we meestal drinken sinds we in de stad aankwamen.
Een goede optie als u MoMA op een andere dag van de week bezoekt, is dit bezoek te boeken met audiogids in het Spaans.

Boek de best beoordeelde Spaanse tours en excursies in New York door reizigers

- New York contrasten
- Aanbieding Contrast Tour + Mass Góspel
- New York Helicopter Tour
- Nachtelijke rondleiding door New York
- Excursie naar Washington DC

- Veel meer excursies en rondleidingen in / van New York hier

De drie minuten verstrijken wanneer we besluiten om weer op het goede spoor te komen, ziend dat het weer zo goed is geweest, door het gebied gaan en toevallig het MoMA naderen en geluk! En om 15.15 uur 's middags staat er een lange wachtrij om gratis om 4.00 uur binnen te komen, dus we hebben besloten dat het het beste is om erin te gaan en dus snel naar binnen te gaan en het bezoek in een een paar uur

MoMA

Na onze ervaring, vooral als je op een vrijdag komt, dat de toegang gratis is van 4:00 tot 8:00 in de middag, raden we je aan om vroeg te zijn, omdat het daarna erg vervelend is om binnen te komen, omdat wachtrijen vormen eindeloos in zowel de garderobe als in het museum zelf. Wij geloven dat het het beste is om iets eerder te komen, een redelijkere wachtrij te maken en dus in een paar uur of zo te kunnen bezoeken. Natuurlijk, wanneer je de meest "relevante" of beroemde werken komt zien, want als je erg geïnteresseerd bent in het museum, heb je zeker meer dan een dag nodig om ervan te genieten.
In ons geval is de meest interessante tentoonstelling de derde en vierde verdieping, waar zijn de schilderijen van Dalí, Picasso, Monet ... dus we gaan door de rest van de planten op een enigszins vluchtige manier en stoppen alleen voor de meest bekend.

MoMA-ruimte. Van Gogh Sterrennacht

En hoewel we niet kunnen voorkomen dat we meer tijd doorbrengen voor werken zoals Starry Night van Van Gogh, The Misses of Avignon de Picasso, The Persistence of Dalí's Memory of Dutch Interior of Miró, keren we na meer dan een uur in deze kamers terug naar Ga naar beneden om de eerste verdiepingen te bezoeken waar we werken vinden van onder andere Piet Mondriaan, Andy Warhol of Jackson Pollock.

Het is iets na zes uur 's middags als we het bezoek aan de tweede van de middag afsluiten musea we bezochten vandaag, het bezoeken van de beroemde MoMa-winkel en ga dan Fifth Avenue binnen, langs de winkels waar we de eerste dagen doorbrachten, zoals de bekende Apple Store en waar we stoppen om de ramen van veel van hen te bewonderen.

Apple Store

Omdat we in dit gebied zijn, naderen we de beroemde Serendipity restaurant 3, beroemd om de film. Maar we moeten zeggen dat dit bij het zien van de ingang Hij gooit ons een beetje terug en het lijkt echt op een positie van die van allemaal honderd. En aangezien we ook een wachtrij van ongeveer 10 mensen zien en de meningen die we hebben gelezen niet al te bemoedigend zijn, hebben we besloten om een ​​foto van strengheid te nemen en dit culinaire bezoek te verlaten voor de volgende keer dat we naar New York komen.

Serendipity Restaurant 3

Na het bekijken van de alternatieven die we hebben, besloten we uiteindelijk terug te keren naar de Japanners waar we op de dag van de helikoptervlucht door New York aan het dineren waren, wetende dat we er waarschijnlijk veel meer van zullen genieten dan Serendipity 3.

Om terug te keren naar het Times Square-gebied waar we verblijven, nemen we de rode metrolijn en net wanneer we al rijden, realiseren we ons dat we door dezelfde lijn te volgen Lincon Center kunnen bereiken, een van de gebieden in New York waarvan we weten dat Het herbergt onder andere The Metropolitan Opera, New York City Ballet, New York City Opera of het New York Philharmonic Orchestra.
Lincoln Center for the Performing Arts, Inc. Zien hoe laat het is en zonder erg hongerig te zijn, besloten we dat het vandaag de tijd is om het te doen, zo gezegd en gedaan, dat is waar we naartoe gaan.
Het duurt niet langer dan 20 minuten om naar de straten van New York te gaan in een gebied dat tot nu toe onbekend voor ons is, maar dat is ons al het eerste en het is dat het op dit tijdstip van de middag al donker is en het voor ons verschijnt met de beste gala's, verlicht en op het meest perfecte moment: het tijdstip waarop de functies beginnen. Het is een van de beste stops op een route door New York 's nachts.

Lincon Center

Na een wandeling door het gebied nemen we weer de metro, net zoals het begint te schitteren, en bereiken we Times Square in minder dan 15 minuten, waar we besloten om direct te gaan dineren voor het weer en waar we genoten van een ongelooflijk assortiment van broodjes en niguiris in het Inakaya-restaurant, wat een geweldig afscheid is van onze voorlaatste dag in New York.

Japanse keuken in New York

Het is bijna tien uur 's nachts wanneer we het Holiday Inn Times Square weer binnenrijden en de dag vaarwel zeggen met het gebruikelijke beeld van het Empire State Building.

Afscheid nemen van de Empire State

Meer praktische informatie om uw reis naar New York voor te bereiden

- 10 dingen om te boeken voordat u naar New York reist
- De 10 beste gratis dingen in New York
- 20 essentiële plaatsen om te bezoeken in New York
- 10 essentiële tips voor reizen naar New York

Dag 10: New York: Brunch op 230 Fifth, Roosevelt Island - spelen op Broadway: Aladdin