Autoverhuur op Beauvais luchthaven

Dag 4: VAL DE REUIL - BEAUVAIS LUCHTHAVEN - GIRONA

Zaterdag 17 augustus 2013

Vandaag gaat het alarm om 7.30 uur 's ochtends in Rouen Val de Reuil, waarin het onze accommodatie is geweest, het Hotel Balladins Rouen, de laatste nacht van deze reis naar Normandië die ons zoveel te bieden heeft. Het is onze laatste dag en we moeten de huurauto in Normandië op de luchthaven Beauvais inleveren.
We zullen niet ontkennen dat we met veel verwachtingen zijn gekomen in dit uitje, maar nu dat er nog maar een paar uur over zijn voordat het eindigt, kunnen we zeggen dat ze op alle mogelijke manieren zijn overtroffen.
We zijn heel duidelijk dat we zullen terugkeren, omdat we naar plaatsen zoals de stad Honfleur slechts tijd hebben gehad om een ​​paar uur door te brengen en we vonden het zo leuk dat we terugkwamen en hier een paar dagen waren.
Voordat we gingen ontbijten, sloten we onze handbagage af en een paar minuten voor 9 uur 's ochtends maakten we opnieuw verbinding met de GPS die ons terug naar de Beauvais luchthaven.

We hebben een paar uur onderweg en onze vlucht vertrekt om 13.25 uur, dus we verwachten er rond 11 uur of 12 uur 's ochtends te zijn.

Manier om de huurauto op de luchthaven van Beauvais in te leveren

Vandaag is het begonnen met een zeer grijze dag en het stopt niet met motregen gedurende het eerste deel van de reis tot de Beauvais luchthaven.

Grijze dag op weg om de huurauto op de luchthaven van Beauvais in te leveren

En het regent nog steeds! In de huurauto op de luchthaven van Beauvais

We hebben altijd gedacht dat deze tijd van het jaar, in een kwestie van tijd, de beste is om dit deel van Frankrijk te kennen en we realiseren ons opnieuw dat je nooit kunt garanderen dat het weer perfect zal zijn, ongeacht het tijdstip van de maand.

Contrast van kleuren. Autoverhuur op Beauvais luchthaven

De waarheid is dat we goed bezig zijn, na het geluk dat we hadden op de reis naar Sri Lanka en de Malediven, reisden we midden in de moesson en het regende slechts twee avonden, aankomend op Normandië wetende dat het weer tegenwoordig behoorlijk onstabiel was en dat het heeft standgehouden tot de dag dat we naar huis terugkeren ... het is meer dan gelukkig !!
Wanneer de GPS nog ongeveer 70 minuten aangeeft om onze bestemming met de te bereiken huurauto op Beauvais luchthaven we vinden een hek dat ons afsluit om een ​​brug over te steken.
Na verschillende pogingen om een ​​plaats te vinden om door te gaan, zien we dat de brug gesloten is en de GPS-kaart raadplegen, moeten we ongeveer 20 kilometer doorgaan, totdat we de volgende brug bereiken, teruggaan en de weg nemen die ons naar de Beauvais luchthaven.
Dus we gaan terug op weg, kijken naar de GPS die ons 45 minuten heeft toegevoegd aan de rit voor deze aanpassing.
Gelukkig zijn we voorspellers en zijn we met tijd vertrokken!
Het regent nog steeds en de lucht wordt zwarter naarmate de ochtend vordert, terwijl we niet kunnen stoppen met denken aan het geluk dat we tegenwoordig hebben gehad ...
Wanneer we de volgende brug bereiken, waar we over moeten steken om de weg naar de luchthaven te bereiken, vinden we de toegangsweg die de GPS in constructie markeert en is afgesloten. We kunnen het niet geloven !!
Gelukkig dat het alleen deze straat is en we een omweg kunnen maken door hetzelfde blok en uiteindelijk de weg kunnen bereiken die ons toegang geeft tot 'onze terugkeer naar huis'.
Als we ongeveer 20 kilometer hebben om de te bereiken Beauvais luchthaven, we stopten bij een tankstation om de tank te vullen, omdat de reservering van huurauto op Beauvais luchthaven Dit wordt aangegeven en we beginnen opnieuw.

Tik om de aanbetaling te laden die op de luchthaven van Beauvais aankomt

Meer praktische informatie om uw reis naar Normandië voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Normandië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Normandië

De regen begint intenser te worden als we de luchthaven van Beauvais naderen

Uiteindelijk komen we aan Beauvais luchthaven om 12 uur 's ochtends en we gaan rechtstreeks naar het loket van Hertz om de auto in te leveren.

Op het punt om de huurauto op de luchthaven van Beauvais in te leveren

Office. Op het punt om de huurauto op de luchthaven van Beauvais in te leveren

Nadat ze de beoordeling hebben uitgevoerd, vertellen ze ons dat de auto perfect is, maar dat er wat benzine ontbreekt, dus moeten ze ons de aanbetaling in rekening brengen.
Als de lucht grijs was ... kun je je voorstellen hoe het blijft als ze het ons vertellen.
Gelukkig hebben we al ervaring met een soortgelijke situatie in Beieren, waar ze ons uiteindelijk 100 euro voor een aanbetaling in rekening brachten, toen we het volledig afleverden, maar natuurlijk waren we thuis toen we de betaling ontvingen en zoveel als we beweerden, was het onmogelijk voor ons om te bewijzen dat we hadden vulde de tank, omdat we contant hadden betaald.
Met deze ervaring, toen we de tank een paar minuten geleden vulden, namen we natuurlijk het kaartje, dat de datum en tijd aangeeft en tegelijkertijd namen we foto's van het tankstation en de kilometerteller en brandstoftank.
Door dit alles aan het meisje van Hertz te onderwijzen en na enkele minuten twijfel van zijn kant en we beweren dat we de aanbetaling slechts 18 kilometer hebben geladen, ondertekent het meisje uiteindelijk de documentatie omdat alles correct is.
Gelukkig ... bufff ... uiteindelijk moet je met duizend ogen gaan, niet alleen in de agentschappen van huurauto op Beauvais luchthaven, zo niet in allemaal ...
En met dit al opgelost, lossen we onze handtassen uit, drinken een koffie en gaan terug naar "niemandsland".
Hier laat Ryanair ons de handtas in de koffer stoppen, alle vloeistoffen buiten eruit halen ... "beveiliging" is sterker dan die van Girona.
Eenmaal voorbij de veiligheidscontroles en kijkend hoe laat het is, stoppen we bij een van de cafetaria's om een ​​paar broodjes en een water te hebben en afgezien van de exorbitante prijs, krijgen we veel aandacht die ze vragen om de telefoons op te laden !!

Je maag een beetje vullen op Beauvais Airport

Ze hebben een aantal stopcontacten om veel modellen op te laden, maar ze zijn niet gratis zoals op andere luchthavens, hier kost het 2 euro.
Dus besteden we de resterende tijd tot ze ons aan boord roepen en binnen een paar minuten zitten we al in het vliegtuig dat ons terug naar huis zal brengen.

Op het punt om op te stijgen vanaf de luchthaven van Beauvais

Terwijl we vliegen, herinneren we ons de dagen waarin we hebben doorgebracht Normandië en we kunnen niets anders doen dan glimlachen ... het is zeker een van onze droomreizigers waargemaakt ...

Vliegen ...

Nu moeten we wachten op de volgende !!!