De medina van Fez

Dag 5: FEZ: Bab Bou Jeloud, Medina (Fez El-Bali), Talra Kbira, Tala Saguira ... - FEZ AIRPORT - BARCELONA

Vandaag is onze laatste dag op deze reis naar Casablanca, Meknès en Fez en we zijn om 8.30 uur gaan ontbijten in de ontbijtzaal van Riad Ibn Khandoun, net zoals gisteren, onze eerste dag in Fez.
Vandaag hebben we onze vlucht van Fez naar Barcelona om 15.55 uur 's middags dus we hebben de hele ochtend om te genieten van de stad en de medina van Fez.
Het idee van deze ochtend is om onszelf weer te verliezen in de straten en te genieten van het gezelschap van de geuren en kleuren die ons hebben bekoord.

Het oorspronkelijke idee was om naar het Joodse gebied te gaan, maar nadat we hoorden dat het het niet waard was, hebben we ervoor gekozen om het los te laten en ons te wijden aan het gebied van de medina van Fez.
Na 9 uur 's ochtends gaan we de Medina weer binnen met niet meer de bedoeling dan een wandeling te maken en wat foto's te maken, zoals we eerder al zeiden, de geuren en kleuren die deze stad ons heeft geboden.

De medina van Fez is nog steeds gesloten

Op dit moment de medina van Fez Het begint wakker te worden en het is pas na 10 uur 's ochtends wanneer we bijna alle open winkels en die sfeer van dit deel van de stad beginnen te zien.

Kleur in de medina van Fez

Na meer dan een uur onszelf verloren te hebben tussen de straten komen we bij de deur van Bab Bou Jeloud waar we van de gelegenheid gebruik maken om een ​​wandeling door de omgeving te maken om de buitenkant van de medina te zien.

Deuren van de medina van Fez

Na deze wandeling stopten we met wat op een koffie-terras uniek uitzicht op Bab Bou Jeloud drinken sinaasappelsap en muntthee voor 25 dirhams.

Rustend voor Bab Bou Jeloud

Er is echt niets beters om afscheid te nemen van een stad waar we verliefd op zijn geworden en waar we zeker op een gegeven moment op terug zullen komen.
Er zijn een paar minuten tot 12 uur 's ochtends en dan besluiten we dat het tijd is om terug te keren naar onze riad, onze tassen op te halen en op weg te gaan naar het vliegveld om onze vlucht van Fez naar Barcelona.

Meer praktische informatie om uw reis naar Fez voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in Fez
- De 5 beste excursies vanuit Fez
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Marokko
- 10 essentiële tips voor reizen naar Marokko

Rond de riad doen we het opnieuw voor de straten van de medina van Fez, dat we langzaam lopen, nu veel drukker met toeristen, in de hoop elk detail van alles wat we in onze netvliezen zien te houden.

Hoeken van de Medina van Fez

Kleuren in de medina van Fez

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Fez door reizigers:

- 2-daagse excursie naar de woestijn van Merzouga
- Rondleiding door Fez en panoramische tour
- Excursie naar Chefchaouen
- Excursie naar Volubilis, Mulay Idrís en Meknes
- Rondleiding door de medina van Fez
- Meer excursies en rondleidingen hier

Er zijn er meerdere Manieren om van Fez naar de luchthaven te gaan: de eerste is om een ​​grand taxi te nemen voor 120 dirhams (de petit taxi komt niet aan op de luchthaven), de tweede is om per taxi naar het treinstation te gaan, voor ongeveer 30 dirhams als ze niet overeenkomen om de taximeter te plaatsen en daar bus nummer 16 nemen Dat voor 20 dirhams per persoon u direct op de luchthaven verlaat in ongeveer 45 minuten. De derde zou zijn om te kiezen voor particulier vervoer, de meest comfortabele optie.

Boek hier uw Airport⇆Fez-transfer

Hoewel we van plan waren om deze laatste optie te nemen, te zien hoe laat het is en iets willen eten voordat we het vliegtuig nemen, geven we er de voorkeur aan om een ​​taxi te nemen om tijd te besparen, omdat het verschil niet te veel is, ongeveer 60 dirhams, het bereikt niet 6 euro .
We komen binnen een half uur aan op de luchthaven en het eerste wat we doen is onze tickets valideren aan de incheckbalies, want hoewel we online inchecken, is het verplicht om door de incheckbalies te gaan om de paspoorten en vertrekkaarten van het land te controleren .
We maken ook van de gelegenheid gebruik om de dirhams die we meenemen voor euro's te veranderen (ze kunnen niet binnen worden veranderd en je moet er rekening mee houden dat je in winkels alleen in euro's kunt betalen, zelfs als het een leugen lijkt. De enige plaats waar ze dirhams accepteren is in de cafetaria ).
We passeren de bagagecontroles en gaan naar het opstapgedeelte, trouwens heel klein, waar we een paar broodjes plus twee wateren eten voor 111,60 dirhams die direct in 11,60 euro omzetten als we zeggen dat we in euro willen betalen.

Vertreklounge op de luchthaven van Fez

En dus besteden we het uur en de piek die we nog hebben tot het moment van inschepen waarin we ons herzien uitje naar Casablanca, Meknès en Fez en we begonnen na te denken over de volgende reis waarvoor er niet meer dan 3 maanden over zijn !!
We kwamen om 7 uur 's middags aan in Barcelona, ​​waarna onze vrienden van Aparca en Vola op ons wachten met de auto voor de deur van T2.
Er is zeker geen betere manier om een ​​reis te beëindigen ...