Rome te voet

Dag 3: Rome: Colosseum, Forum Romanum, Trajanusmarkt, Monument voor Vittorio Emanuele II, Trevifontein, Pantheon van Agrippa, Piazza Navona, Umberto I-brug, Spaanse Trappen

Nadat we gisteren onder een storm in slaap waren gevallen omdat we niet van plan waren om op een weekend in Rome op deze reis te leven, vandaag klinkt het alarm om 5:30 in de ochtend en kijk gewoon uit het raam en we zien dat de eerste zonnestralen beginnen om te verschijnen, iets dat niets anders doet dan ons aanmoedigen om door te gaan met de route die we hiervoor hadden voorbereid Rome te voet.
Na onze tassen klaar te hebben achtergelaten, want vandaag is onze laatste dag van Rome een weekend, om 7 uur 's ochtends proeven we alweer een geweldig ontbijt in de hal van Una Hotel Roma, vergezeld van een van de beste espresso die we ooit hebben geproefd.

Terwijl we ontbijten en zien dat de lucht nog steeds helder genoeg is om wat plannen te wijzigen, hebben we besloten dat we vandaag vrijwel dezelfde route zullen doen die we gisteren in Rome op een dag hebben gedaan, om enkele foto's met de helderste lucht te kunnen maken en dus geniet weer van de Eeuwige Stad, deze keer met een zonnige dag, afgezien van wat meer bezoek dan gisteren dat we niet konden doen.

Ontbijt bij UNA Hotel Roma

We verlaten een hotel wanneer het bijna 7:45 uur 's ochtends is, wat trouwens een succes is geweest, de keuze, zowel per locatie als per behandeling en is dat UNA Hotels een van onze favoriete hotelketens in Italië is en een van Degenen die we altijd proberen te vinden wanneer we hotels beginnen te vergelijken om altijd te blijven bij degene die voldoet aan de maximale voorwaarden die we zoeken in een accommodatie.
Onze eerste stop is een icoon van de Eeuwige Stad. We gaan rechtstreeks naar het Colosseum, de kers op de taart van Rome en een van zijn symbolen, die vandaag volledig indrukwekkend lijkt onder een blauwe lucht, bijna helder als er geen enkele wolken waren die het een indrukwekkende lucht geven.

Coliseum

Vandaag is de eerste zondag van de maand en daarom is de dag waarop de toegang tot het Colosseum, het Forum en de Palatine gratis is, dus je kunt je de wachtrij op dit moment in de ochtend voorstellen, die praktisch omdraait naar het Colosseum.
We maken een snelle beoordeling van de situatie en vertellen ons dat we het Colosseum al kennen toen we een paar jaar geleden 6 dagen in Rome waren, maar denkend dat we niet te lang hoeven te wachten, hebben we besloten in de rij te gaan staan, totdat we zien dat de staart niet Snel vooruit en we zullen praktisch de ochtend missen tijdens dit bezoek.
Ongetwijfeld moeten we zeggen dat we geloven dat het bezoek aan het Colosseum een ​​absoluut essentieel bezoek is, er is de wachtrij daar, dus het is de eerste keer dat je in de stad bent, aarzel niet, het verdient elke minuut wachten of elke euro van de ingang

Zoals we eerder vermeldden, zien we dat de wachtrij voor de toegang tot het Colosseum op de eerste zondag van de maand Het gaat niet te veel vooruit en het is dat de georganiseerde groepen en de mensen die eerder tickets hebben gekocht als eerste binnenkomen, zodat de wachtrij met controles van de individuele groepen veel langer is en we berekenen, naarmate het vordert, tot iets meer dan een uur hebben we besloten de missie afbreken en we gaan direct op het Via del Imperial Forum reizen om de foto's opnieuw te maken die gisteren behoorlijk verblind en donker waren vanwege het slechte weer.

Route van het keizerlijke forum

Uitzicht op het keizerlijke forum vanaf de Via del Foro

We gaan weer terug naar de Trajanusmarkt en het is dat, hoewel het misschien een leugen lijkt, we het niet moe worden om door dit deel van Rome te wandelen, waarvan we denken dat het een van de mooiste in de stad is en ongetwijfeld een essentieel bezoek in een Rome te voet. De Trajan's Market heeft zes fabrieken en heeft naar schatting een capaciteit voor meer dan 150 winkels en wordt ook beschouwd als het eerste overdekte winkelcentrum in de geschiedenis. Reden voor meer om het te bezoeken, vind je niet?

Trajan's markt

We zitten precies in het midden van het Via del Imperial Forum als we ons realiseren dat links de andere toegang is tot het Forum Romanum. We benaderen het loket wanneer we verrast zijn, van verre, om te zien dat er niemand is en we zien dat je hier inderdaad ook kunt binnenkomen, wat er gebeurt is dat mensen deze toegang niet te veel kennen, dus we profiteren van de gelegenheid en we nemen een Gratis toegang tot het Imperial Forum op de eerste zondag van de maand en we gaan naar een van de 100 dingen die we in Rome kunnen doen, dit keer zonder al te veel te stoppen, alleen om ons het bezoek dat we zes jaar geleden hebben gedaan opnieuw te herinneren en een van de plaatsen te bezoeken die we het belangrijkst vinden in Rome, waarvoor alle World zou een paar uur van je reis moeten weggeven.

Forum Romanum

Het Forum Romanum, samen met het Colosseum, zijn twee van de belangrijkste voorbeelden van de grootsheid van het Romeinse rijk, de eerste is de plaats waar het religieuze en openbare leven van de stad zich ontwikkelde.
Toen het Romeinse rijk eindigde, werd het Forum geleidelijk begraven en bleef het in de vergetelheid tot de 20e eeuw waarin de opgravingen die ons toelaten vandaag te zien, begonnen, een voorbeeld van wat het rijk destijds was .

Roman Forum Details

Wat te zien in het Forum Romanum

We raden je aan om minimaal 3 of 4 uur aan het Forum Romanum te besteden, om naast de belangrijkste tempels die we kunnen vinden, zoals Saturnus, Vesta, Romulus of Venus te weten te komen, andere van de vele bezienswaardigheden zoals:
- Boog van Titus: boog ter herdenking van de overwinning van Rome op Jeruzalem
- Via Sacra: de hoofdstraat van Rome die het Colosseum verbond met het Campidoglio-plein
- Tempel van Antoninus en Faustina: de best bewaarde tempel in het Forum
- Kolom van Foca: kolom van 14 meter hoog, die nog steeds staat
- La Curia: gebouw waar de senaat bijeenkwam

Natuurlijk worden de beste standpunten en perspectieven van het Forum Romanum van buitenaf verkregen. We raden je aan om de Palatijn te beklimmen, 40 meter boven het Forum Romanum, van waaruit de perspectieven indrukwekkend zijn.
Een andere optie is de wandeling langs het Via del Imperial Forum, vanwaar je ook een uniek uitzicht hebt op het Imperial Forum.
En ten slotte, hoewel absoluut aanbevolen, het gezichtspunt achter de Hoofdmusea, van waaruit u een van de mooiste beelden van Rome kunt ontdekken, met het Forum Romanum en het Colosseum op de achtergrond.

Een paar minuten over 10 in de ochtend toen we het Forum Romanum verlieten, een van de essentiële plekken om te zien in Rome, het Via del Imperial Forum, een van onze favoriete plekken in de stad, naderen om de wandeling door de gebied, iets dat we doen vergezeld door de muziek van een paar jongens die in het gebied hebben gezeten om deze ochtend veel levendiger af te maken indien mogelijk.

Boek door reizigers de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Rome:

- Aanbieding: Vaticaan + Colosseum, Forum en Palatine
- Rondleiding door het Vaticaan
- Rondleiding door het Colosseum, Forum en Palatine
- Nachttour door het verlichte Rome
- Excursie naar Napels en Pompeii
- Meer excursies en rondleidingen hier

Het is nu de bedoeling om terug te keren naar het uitkijkpunt achter de Hoofdmusea, dat een paar meter hier vandaan ligt en waar we weer willen klimmen, zoals in het Colosseum, vandaag het uitzicht zien dat de hemel veel meer bepaald is. Om daar te komen moeten we de straat volgen die ons weer dichter bij het Nationaal Monument voor Vittorio Emanuele II brengt.

Nazionale Monument voor Vittorio Emanuele II

We gaan een paar meter verder en aan de rechterkant vinden we de trap die toegang geeft tot de Capitolijnse Musea, een van de bezoeken die we je aanraden te doen, vooral als je meerdere dagen in de stad bent.

Capitolijnse Musea

Zodra we het plein oversteken, moeten we de kleine straat rechts nemen om te eindigen bij een van de mooiste uitzichten die we in Rome kunnen vinden: het Forum Romanum met het Colosseum op de achtergrond, ongetwijfeld een van de mooiste plekken in de stad Eeuwig en een van die uithoeken waar meestal niet al te veel mensen zijn en waar vrij rustig van kan worden genoten.

Prachtig uitzicht op het Forum Romanum en het Colosseum

Wat we niet hadden verwacht, is om de "Capitoline wolf", een sculptuur van Romulus en Remus die borstvoeding krijgen van dit dier en ook een van de symbolen van Rome, dat hoewel het origineel zich in de Capitolijnse Musea bevindt, een kopie buiten te vinden is, naast het stadhuis en dat Ondanks dat het een van de meest door toeristen gefotografeerde plaatsen was, hebben we een geweldige tijd gehad.

Romulus en roeien

Na deze schilderachtige tour van een van de meest bezochte gebieden van Rome we volgen de route van Rome te voet, op weg naar de Trevifontein, nog een van de belangrijkste dingen in Rome, waarvan we geen afscheid wilden nemen zonder ernaar te kijken, probeerden het op dit tijdstip van de ochtend iets rustiger te vinden, iets dat zoals verwacht praktisch onmogelijk is , ongeacht het tijdstip van de dag, dus we vinden het weer, zoals verwacht, omringd door toeristen die, hoewel we de foto's die we willen "hinderen", ook moeten zeggen dat het deel uitmaakt van deze hoek van Rome , die we waarschijnlijk nooit alleen zullen vinden.

Trevi-fontein

Overzicht van de Trevifontein

Op dit punt in de loop van de Rome te voet, we maken een korte stop om te beslissen hoe we verder gaan en we kunnen niet anders dan denken aan het Pantheon van Agrippa en dat ondanks dat we een plaats zijn die we al meerdere keren hebben gezien, gisteren opgenomen in de tour die we deden, we niet kunnen nalaten om weer te zien Vandaag voordat we naar huis terugkeren. Het duurt niet langer dan 15 minuten om een ​​van de meest indrukwekkende plekken in Rome te bekijken en we mogen niet vergeten dat het Pantheon de best bewaarde gebouw in het oude Rome.

Pantheon van Agrippa

Terwijl ik geniet van het buitengebied, kan Roger, ondanks de wachtrijen niet stoppen met opnieuw binnenkomen en is dat het Pantheon in Rome een andere van die plaatsen waar we niet moe van worden, omdat het dat "iets" heeft Speciaal dat lijkt te haken.

Na een half uur volgen we onze Rome wandeltocht tot u Piazza Navona bereikt, nog een van die plaatsen die u niet mag missen in a bezoek aan Rome. Op dit moment van de dag is het erg druk en het is dat met de zon die we vandaag hebben het moeilijk is om niet naar de straten van Rome te gaan om van de hoeken te genieten.
Piazza Navona is een van hen, met drie van de mooiste fonteinen in Rome en ook met een van de levendigste omgevingen in de stad. Vergeet niet, mis deze plek niet en mis vooral niet dat u een paar minuten in een van de fonteinen of in een van de oevers zit, gewoon kijkt naar "het leven voorbij", dat we zo vaak vergeten op reis en iets dat zeker Het is een van de dingen die we ons waarschijnlijk het meest herinneren toen we terugkwamen.

Piazza Navona

Hoewel we nog een paar uur in de stad hebben tot onze vlucht vertrekt, kunnen we niet veel van de klok vergeten, dus besloten we om de Umberto I-brug opnieuw te benaderen om de foto's van gisteren te maken die we vanaf hier hebben gemaakt met uitzicht op de koepel van San Pedro van het Vaticaan, een andere van de plaatsen die je kunt missen in een reis naar Rome.
Zoals we gisteren ook al zeiden, hoewel het helemaal het tegenovergestelde lijkt in Rome, zijn de afstanden niet zo groot en kostte het ons niet meer dan tien minuten om een ​​andere van de mooiste uitzichten over Rome en is dat, zoals we de hele dag hebben meegemaakt, het ongelooflijk lijkt hoe een stad of een plaats verandert afhankelijk van het weer. Gisteren vonden we een spectaculaire stad, maar onder die grijze lucht zag het er triest uit. Vandaag genieten we echter van een ander Rome, een vrolijke stad vol leven en waar we nog enkele dagen zouden blijven, gewoon om te genieten van de straten.

Uitzicht vanaf de Umberto I-brug

En omdat we dit jaar zijn begonnen terug te keren naar enkele Europese steden die we al kenden, maar onder het concept "X in een weekend", moeten we zeggen dat we aangenaam verrast zijn door de ervaring om terug te keren naar deze steden en ze opnieuw te ontdekken op andere momenten van onze opvattingen en op een ander moment.

Kasteel van St. Angelo

Vanuit dit deel van Rome, als het 12:30 's ochtends is, besluiten we dat het tijd is om te gaan eten. Omdat we gisteren in Trastevere waren en vandaag hebben we helaas minder tijd, we denken dat het het beste is om de Plaza de España te benaderen, waar we het Grano Fruta Farina-restaurant vinden als een van de meest aanbevolen plaatsen in de omgeving waar u eet pizza op gewichtsbasis. Deze plek, zonder een echt restaurant te zijn, omdat het als een winkel is waar je om de selectie van stukjes pizza's vraagt ​​die je wilt, ze verwarmen ze in de oven, ze snijden ze en je zit aan een tafel met het drankje dat je rechtstreeks uit een Koelkast, we moeten zeggen dat het een van de beste pizza's is die we ooit hebben gegeten, dus het is meer dan aanbevolen.

Eten in Farina Fruit Grain

En dat alles voor 23 euro, inclusief een paar uitdrukkingen die ons energie geven om door te gaan met de uren die we nog hebben in de stad.

Meer praktische informatie om uw reis naar Rome voor te bereiden

- De 5 beste rondleidingen en excursies in Rome
- Vaticaanse Musea - Skip the line tickets en rondleiding
- Roman Colosseum - Skip the line tickets en rondleiding
- 5 plaatsen om te bezoeken in het Vaticaan

Maar omdat er geen eten kan zijn dat niet eindigt met een goed dessert, kunnen we niet stoppen met het naderen van Pompei, waar we gisteren waren en waar we het geluk hadden om een ​​van de beste tiramisus ter wereld te proberen . Vandaag bestelden we er een van nocciola en aardbeien en een andere van banaan en chocolade, beide voor acht euro, die we op een bankje op de Plaza de España proefden, met een heerlijke sfeer op dit moment van de dag.

Spanje plein

Tiramisu in Rome

En omdat er geen tafel is waar geen koffie op staat, hoewel we in dit geval al een paar hebben, gaan we op zoek naar een cafetaria om een ​​paar espresso te hebben om ons te helpen vandaag af te ronden in Rome eindigde opnieuw naast de Trevifontein waar we een paar koffie voor 7 euro hadden, met ongelooflijk zijaanzicht op een van de iconen van Rome.

Er gaan niet meer dan 10 minuten voorbij wanneer de lucht, ondanks dat het volledig helder is, grijs begint te worden en bijna zonder het te kunnen geloven, begint het te regenen net zoals het gisteren gebeurde, dus besloten we onze koffie in één drankje op te drinken en de weg te beginnen terug naar een hotel, om onze koffers op te halen en terug te keren naar de luchthaven Fiumicino, vanwaar we binnen enkele uren onze vlucht terug naar huis hebben.
We komen aan bij Una Hotel Roma wanneer het half vier 's middags is en we min of meer gerichte Terravision-schema's hebben, die om 16:10 of 16:45 zijn, schema's die ons vierkant maken met de vlucht die we op tournee gaan meters die ons scheiden van station Termini, vanwaar bussen vertrekken.
Zodra we aankomen zien we dat er veel wachtrij is en dat het niet veel zinvol is, maar we volgen het totdat de bus verschijnt, een plug van mensen wordt gevormd die probeert te sluipen en de bagage in de kofferbak achterlaat, zonder enige bestelling en wanneer we aankomen bij de Ze vertellen ons dat we een validatie van ons ticket nodig hebben, degene die we hadden gekocht op de dag dat we in Rome aankwamen en waarvan ons absoluut niets werd verteld om in Termini te valideren voor de terugreis.
We hebben het geluk dat we nog steeds die marge hebben die ons in staat stelt om de volgende bus te nemen, als we geen taxi hadden hoeven nemen, dus gaan we naar een cafetaria dat recht tegenover de bushalte is, we valideren het ticket, waarmee Ze geven ons een soort karton dat ons een zitplaats geeft in de volgende bus en we moeten weer in de rij gaan staan ​​om nog een half uur te wachten tot de volgende Terravision-bus arriveert.

Uiteindelijk kwamen we om ongeveer 17.45 uur aan op het vliegveld genieten van een intense hagelbui op de weg, met een half uur om de instaphekken te openen, dus zonder te veel te vermaken gaan we rechtdoor om de veiligheidscontroles te passeren en in minder dan 30 minuten zitten we in een vliegtuig dat ons zal nemen van thuis, na een weekend in Rome dat we zeker zullen herhalen, hopen we snel.

Boek hier uw transfer Airport⇆Roma

We komen aan in Barcelona en laat in de nacht, waar onze vrienden van Aparca en Vola al op ons wachten met de auto om naar huis te kunnen terugkeren en na te denken over de volgende bestemming, waar we slechts een paar weken op hoeven te wachten en dat is de reis naar Nieuw York met Pasen ligt om de hoek.