Napels Underground

Dag 4: Napels: Spaccanapoli, Napels Underground, Spaanse wijk, Haven Napels - Luchthaven Rome Fiumicino - Barcelona

Vandaag is de laatste dag van deze reis naar Napels en Pompeii in 4 dagen die we zo lang geleden wilden doen. De wekker gaat om 7 uur 's ochtends en nadat we alles wat verzameld is en de sociale netwerken een beetje hebben bijgewerkt verlaten, keren we terug naar het terras van het UNA Hotel Napoli waar we op het ongelooflijke terras ontbijten, zoals we gisteren deden voordat we vertrokken om Napels op één dag te ontdekken en waar we genieten van een prachtig uitzicht voordat we terugkeren naar de straten van Napels met een bezoek in gedachten, Napels Underground.

Ontbijten op het terras van UNA Hotel Napoli

We verlieten het hotel om 9 uur 's ochtends, nadat we onze bagage bij de receptie hadden achtergelaten en met de bevestiging dat we om 12.00 uur de huurauto in Napels klaar hebben. En het is dat het hotel ons een parkeerplaats gaf die ze op ongeveer 400 meter van het hotel hebben en omdat we de sleutels daar hebben achtergelaten, willen ze het zelf naar het hotel brengen, zodat we comfortabeler zijn. Zoals we hebben opgemerkt in het artikel gewijd aan UNA Hotel Napoli, was het een groot succes om hier te blijven.

Vandaag nemen we het rustiger, want we hebben de hele ochtend, tot ongeveer 2 uur, dat we koers zetten van Napels naar Fiumicino luchthaven in Rome van waar onze vlucht om 10 uur 's nachts vertrekt die ons terug naar huis brengt.
Het belangrijkste idee van vandaag is om terug te gaan naar de gebieden die we gisteren het leukst vonden en een van de bezoeken te maken die we in de slaapkamer hadden opgeslagen voor het geval we tijd hadden: Napels Underground.
We gaan terug naar de straten van Spaccanapoli, die alledaagse beelden vinden die we gisteren zo leuk vonden en die een van de redenen zijn waarom we vanaf nu Napels aanbevelen als een essentiële bestemming in Italië.

Straten van Scappanapoli

Na onszelf te hebben vermaakt met veel details en veel afbeeldingen die ons het gevoel geven in een Italiaanse film, komen we aan bij de straat van de kribben, San Gregorio Armeno, waar we kunnen voorkomen terug te gaan en te genieten van de prachtige kribben en ambachten die in deze ruimte van Napels.

Via San Gregorio Armeno

Detail van een kribbe in San Gregorio Armeno

Na deze nieuwe ontmoeting met Napolitaanse ambachten, keren we terug naar onze stappen om dichterbij te komen San Lorenzo Maggiore, de plaats die we hebben gekozen om een ​​bezoek te brengen dat we al heel lang in gedachten hadden: Napels Underground.

Boek door reizigers de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Napels:

- Aanbieding: excursie naar Pompeii + Vesuvius
- Aanbieding: Ronde van Napels + Pompeii
- Excursie naar Capri en Anacapri
- Excursie naar Pompeii en Sorrento
- Rondleiding door Napels
- Meer excursies en rondleidingen hier

Dit bezoek kan completer worden gemaakt op Piazza San Gaetano, 68, waar u ongeveer 2 uur zult genieten van de ondergrond van Napels. Hoewel niet alle routes in het ondergrondse gebied worden afgelegd, is de overgrote meerderheid en het aanvankelijke gebied vrij smal, dus als je claustrofobie hebt, kun je dat gedeelte het beste overslaan.
Na het eerste deel van de tour, ongeveer een uur, vertrekt u naar het Teatro Greco Romano, dat nog gedeeltelijk begraven ligt en tussen de huizen van de Via dei Tribunali.
Om dit langere bezoek te zijn, hebben we ervoor gekozen om het te doen Ondergronds Napels van San Lorenzo Maggiore, waar we 9 euro per persoon betalen, kunt u een beetje meer betalen en toegang krijgen met een rondleiding en daar gaan we door de ingewanden van deze ongelooflijke stad.

San Lorenzo Maggiore

de Basiliek van San Lorenzo Maggiore Het werd gebouwd in de 11e eeuw op de overblijfselen van een oude christelijke kerk en in de kelder kunnen we de archeologische vindplaats vinden die het oude Forum van Neapolis vormt, de belangrijkste archeologische vindplaats in het centrum van Napels.

Straten van Napels ondergronds

Op 10 meter diepte vinden we een Romeinse markt, gelegen in een rechthoekige ruimte, met winkels, een binnenplaats bedekt met mozaïeken en een centraal gebouw waar voedsel werd verkocht.

Napels Underground

In de lagere niveaus van de ondergrond vinden we een straat, voorheen Cardo genaamd, bedekt met de bestrating van de 5e eeuw na Christus.
We hebben ook negen workshops gevonden, elk met twee kamers, waar zaken en verkopen werden uitgevoerd. Hier hebben we een oven en verschillende tanks gevonden waarin stoffen zijn geverfd. Aan het einde van deze straat bevindt zich de overdekte markt, met kleine kamers en stenen banken, waar de producten waarschijnlijk werden tentoongesteld.

Napels Underground Street

Ongetwijfeld is dit een indrukwekkend en essentieel bezoek als je een uur hebt, omdat dit gebied van ondergronds Napels niet veel langer duurt. U zult er zeker geen spijt van krijgen.
Vanaf hier en met het idee om van te genieten dolce non fare niente, we gaan dit gebied van toeren Napels dat ons gisteren verblindde.

Straatwinkels in Napels

Na het kopen van wat culinair detail, onmogelijk om de truffelcrème te weerstaan ​​als we naar Italië komen, komen we aan bij de Chiesa dei Gesú Nouvo, waar we gisteren passeerden, maar waar we uiteindelijk niet binnenkwamen omdat er veel mensen waren.
De toegang is gratis en de moeite waard om een ​​paar minuten binnen door te brengen, volledig aanbevolen.

Chiesa dei Gesú Nouvo

Het is 11.30 uur 's ochtends wanneer we door Napels wandelen en aankomen in Toledo Street, in de Spaanse wijk, waar we weer verdwalen in deze straten die we gisteren zo leuk vonden.

Toledo Street

Spaanse wijk

Reizend naar Toledo Street tot het einde, bereiken we het havengebied en zien dat het na 12.00 uur is, kiezen we ervoor om dit gebied te verkennen, via de Via Nuova Marina, waar we gisteren niet passeerden, totdat we de hotelzone bereikten, waar we willen eten in de Trianon Pizzeria, een van de meest aanbevolen pizzeria's in Napels, en die we ook in de buurt van onze accommodatie hebben.
De waarheid is dat dit deel van de stad weinig heeft, om niets te zeggen, dus we raden aan dat als je hier bent, je ervoor kiest om het weg te gooien en door het gebied van Spaccanapoli te gaan, veel levendiger.

Details van Via Nuova Marina

We komen bijna om 12.00 uur aan in de Trianon Pizzeria, waar we een paar pizza's, cola en water bestelden voor 32 euro.

Eten bij Trianon Pizzeria

Wat een Napolitaanse pizza hebben we hier graag afscheid van genomen reis naar Napels en Pompeii in 4 dagen. We moeten zeggen dat we het zelfs veel leuker vonden dan degene die we op de eerste dag aten, toen we aankwamen om Herculaneum en Pompeii in één dag te bezoeken, bij Michele's Pizzeria.
Het is bijna twee uur 's middags wanneer we terugkeren naar UNA Hotel Napoli en we onze Fiat 500 voor de deur op ons zien wachten.

Meer praktische informatie om uw reis naar Napels voor te bereiden

- De 5 beste tours en excursies in Napels
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Napels
- Hoe u van Napels naar Pompeii komt
- 10 essentiële tips voor reizen naar Napels
- Hoe u van de luchthaven van Napels naar het centrum komt

We willen niet vertrekken zonder afscheid te nemen van Napels vanaf het ongelooflijke terras, dus we gaan naar boven en nemen ook een paar uitdrukkingen, die ons vertellen dat we uitgenodigd zijn als we gaan betalen.

Afscheid nemen van Napels

Dit soort gebaren zijn wat ze doen en veel zeggen over een hotel en zijn personeel. Zonder twijfel zullen we niet moe worden om te zeggen dat we gelijk hebben.
Na 2:30 's middags nemen we onze huurauto opnieuw en rijden richting de Rome Fiumicino luchthaven.

We gaan niet tegen je liegen om dingen te zeggen die dat niet zijn. We hadden alles gelezen en ons er ook over verteld rijden in Napels. Het is misschien geluk geweest, maar we hebben het niet erger gevonden dan het te doen in een andere stad in Italië of in een grote stad in Spanje, zoals Madrid of Barcelona. Ja, het is waar dat ze fluiten, en veel. Maar hey, als je ernaar kijkt, word je alerter.
Wat zeker is, is dat verkeersveiligheidsregels niet zijn zoals we ze begrijpen en als er een doorlopende lijn is, wordt ervan uitgegaan dat ze deze overslaan of dat u betekenisveranderingen zult zien op de meest onwaarschijnlijke plaatsen. Maar daarbinnen is, zoals gezegd, autorijden niet zo chaotisch als we ons kunnen voorstellen.
Natuurlijk raden we niet aan om de auto te nemen om door het binnenland van Napels te rijden, vooral om verkeer en parkeren te vermijden. Maar het is een zeer goede optie om tussen steden te bewegen als je een tour door het land maakt.

Wat zeker is, is dat we ons bij het bereiken van dit deel van Italië, iets dat ons is overkomen, vaak richten op vluchten naar Rome, die veel goedkoper zijn dan niet naar Napels, zonder rekening te houden met We zullen moeten betalen voor de trein die ons van Rome naar Napels of de huurauto brengt. Uiteindelijk, als we prijzen vergelijken, zijn Barcelona-Napels vluchten niet zo duur en als je niet in de stad woont, heb je altijd de mogelijkheid om het te bereiken met de trein of bus, bijvoorbeeld met GoTicket en dus profiteren als je hebt gevonden Een goed vluchtaanbod.

Weg van Rome Fiumicino

Het kostte ons twee minuten en drie kwartalen om vanuit Napels op de luchthaven Rome Fiumicino aan te komen en een paar kilometer te stoppen voordat we de tank vulden om hem volledig af te leveren, net toen we hem ophaalden op de dag dat we in Rome aankwamen.
We nemen foto's van hoe de auto is voordat deze wordt teruggebracht, iets dat we altijd adviseren bij het huren van een auto in een ander land en na teruggave passeren we de veiligheidscontroles en vestigen we ons in een van de stoelen met een stekker om van deze uren te profiteren dat we een beetje zijn gaan werken. Blogger-werk dwingt ons om vaak op de meest onwaarschijnlijke plaatsen te werken
We profiteren van hoe het niet anders zou kunnen zijn om de notities die we brengen te herzien en na een tijdje zien we dat op de schermen ze aankondigen dat 87% van de vluchten wordt vertraagd door slecht weer. We kondigen aan dat het op tijd vertrekt, maar de waarheid is dat we niet erg goed weten of dat waar zal zijn of niet en we bereiden ons al voor op het ergste.
En geluk hebben we voorbereid, want uiteindelijk zijn we meer dan twee uur te laat vertrokken en na 1 uur in Barcelona aangekomen. Gelukkig hebben we de premium-service van Aparca i Vola ingehuurd en zodra we Terminal2 verlaten, wachten onze auto op ons om naar huis terug te keren en ons voor te bereiden op de volgende reis.