Stranden van Zanzibar

Dag 12: ZANZIBAR STRANDEN

Woensdag 10 november 2010

Vandaag kunnen we wat meer rusten, maar om die reden staan ​​we vroeg op om de zonsopgang te zien en op tijd te ontbijten. We hebben om 10 uur 's ochtends afgesproken dat we de taxi zullen vinden om te reizen de stranden van Zanzibar.
We ontbijten met vers fruit, toast, sap en koffie. Het eten is erg goed en overvloedig, de waarheid is dat we niet kunnen klagen !!
De rest van de groep vertrekt voor de excursie die ze hebben ingehuurd en terwijl we van de gelegenheid gebruik maken om de kranten een beetje online te lezen.

Zanzibar-stranden in Tanzania

Op 10 minuten van onze taxi arriveert en Gemma, van het Karamba Resort, geeft u de instructies van waar u moet stoppen en de uren die u ons moet verlaten om van elk te genieten Zanzibar Beach.

In 15 minuten bereiken we de eerste Zanzibar Beach: Jambiani.

Jambiani. Zanzibar-stranden in Tanzania

We zijn met hem dat we ongeveer 2 uur zullen zijn en dan gaan we hem ongeveer 2 kilometer langs het strand zoeken (dat is de afstand die we dachten ... uiteindelijk bleek dat voor hen 2 km ... ze meer dan 5 zijn.
Het zicht hierop Zanzibar Beach Het is indrukwekkend, het tij is nog niet gedaald en we hebben een enorme zandtong omringd door turkoois water.

Zanzibar-stranden in Tanzania

Dus gingen we door de zandtong, terwijl we nog steeds foto's namen.

Jambiani. Zanzibar-stranden in Tanzania

Na een tijdje besloten we om even te rusten en in de zon te liggen.

Zanzibar-stranden in Tanzania

In het gebied zien we nog maar één toerist, dus we hebben de stranden van Zanzibar Voor ons alleen.

In dit gebied, met het tij zoals het nu is, kun je niet zwemmen, alleen om nat te worden op je knieën, je moet ongeveer 300 meter lopen.
Maar het landschap is indrukwekkend, dus wat voor ons het minst belangrijk is, is dat het, met de hitte die het begint te doen, niet slecht zou zijn om een ​​duik te kunnen nemen.

Zanzibar-stranden in Tanzania

Bijna zonder het te beseffen zien we dat meer dan anderhalf uur is verstreken, dus gingen we op weg om de taxi te vinden, om ons naar de volgende te brengen Zanzibar Beach.

We wandelen langs de kust van het strand en bewonderen het landschap. Het tij daalt en we beginnen de boten te zien die in het zand blijven, waardoor het strand een spectaculair uitzicht heeft.

We blijven lopen en zien het hotel waar we verbleven nog steeds niet. We stopten een paar keer om te vragen en ze vertelden ons dat alles recht is ongeveer 10 minuten lopen, maar we blijven lopen en niets.

Zanzibar-stranden in Tanzania

Uiteindelijk vergezelt een jongen die langs het strand loopt, terwijl we een beetje praten over Zanzibar en Spanje.
Uiteindelijk komen we aan bij het hotel en vinden de taxichauffeur, we berekenen dat we ongeveer 5 kilometer hebben gelopen en we zijn al rood als garnalen van de rit onder de zon.

Kokosnoten verzamelen op de stranden van Zanzibar in Tanzania

Vanaf hier zijn we op weg naar Page, waar we zullen eten in een Italiaans restaurant dat Gemma heeft aanbevolen en hoe ver het duurt ongeveer 10 minuten om aan te komen.
Om de stranden te bereiken, steken we de dorpen over en hebben we de wens om naar beneden te gaan en een wandeling te maken, maar vandaag hebben we de dag vrij compleet en gaan we met het idee om de stranden te bezoeken.
We vonden het restaurant zodra we aankwamen en we besloten om te stoppen voor de lunch, we bestelden wat voorgerechten en een paar pastagerechten.
En "pool, pool" dient ons. Het kostte ons meer dan 3 uur om te eten en het restaurant te verlaten. Maar we eten heel goed en voor een redelijk redelijke prijs, dus we zullen niet te veel klagen.
Na de koffie gaan we wandelen op het strand van Page, maar het tij is al heel laag en we zitten een tijdje op een van de ligstoelen om uit te rusten.
We zijn iets meer dan een half uur bezig met de spijsvertering en we gaan weer op zoek naar de taxi, om naar het laatste strand te gaan.
Het is 4 uur 's middags en de waarheid is dat we de zon al een beetje moe zijn, maar we besloten te gaan, al was het maar voor een tijdje.
In nog eens 15 minuten bereiken we het laatste strand en daar lopen we ongeveer 20 minuten.
We plaatsen onszelf in de schaduw van een palmboom en zien mensen langs het strand wandelen met fietsen, motorfietsen ... Gewoon om deze scènes te zien is de moeite waard om hierheen te komen.

Zanzibar-stranden in Tanzania

Nadat we in zand hadden gebaad en behoorlijk verbrand waren (ondanks 50 bescherming), besloten we dat het tijd was om terug te keren naar het hotel Zanzibar.
In minder dan een half uur zijn we terug in het hotel en gaan we meteen douchen en naar het zwembad.
We drinken wat en brengen de rest van de middag door met totale ontspanning en profiteren van de hotelfaciliteiten. We maken ook van de gelegenheid gebruik om een ​​spectaculaire zonsondergang te zien en foto's te maken van het hotelgedeelte van Tanzania.
Rond 20.00 uur eten we en hoe doen we het elke dag, voordat we gaan slapen, drinken we wat en zien we ons stukje sterrenhemel ...
Morgen wordt onze laatste volledige dag in het Karamba Resort en we hebben de hele dag om ervan te genieten.
We hebben besloten dat we de dag hier zullen doorbrengen en we zullen, wanneer het tij daalt, naar een nabijgelegen strand gaan, dat ongeveer 2 kilometer verderop ligt.
Morgen gaan we verder ...

Dag 13