PANNEKOEK ROTSEN: ONTDEK DE WESTKUST VAN NIEUW-ZEELAND

van Westport We vertrokken vroeg om koers te zetten naar een van de must van het Zuidereiland: Pannenkoekenrotsen! Hoewel we voor aankomst zouden stoppen op enkele indrukwekkende punten van de wilde westkust van het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland.

Ten eerste nemen we in plaats van de hoofdweg vanuit Westport te nemen die langs de kust loopt en de Kaapse wind. Daar volgen we de borden naar een zeehondenkolonie, het zou onze eerste ervaring zijn met deze snorharen en stinkende vrienden! We parkeren op de parkeerplaats van Tauranga Bay en we liepen naar een uitkijkpunt, en daaronder hadden we ze daar, liggend en ontspannend in de lentezon.

Maar het was niet het enige dier dat we die ochtend ontmoetten, nadat we hadden geparkeerd en ons hadden voorbereid om te ontbijten op een van de meest magische plekken waar we een picknick in ons leven hebben gehad, zien we een vogelvoeten, een mix tussen een kiwi en een dinosaurus! Het bleek de moeder te zijn van een familie van wekas, een endemische soort van Nieuw-Zeeland, die ons benaderde om ons om wat stukjes brood te vragen, wat hem later naar zijn nageslacht leidde. Een hele madrasa!

Voor aankomst bij de Pancake Rocks, de Westkust Hij bood ons wat aan spectaculaire uitzichten. De weg die door dit deel van het land loopt, is een echte vreugde, met de juiste muziek en gezelschap voel je je de meest vrije en gelukkigste man ter wereld! Onderweg passeren ze enkele uitkijkpunten van waaruit ze een aantal schitterende momenten van de westkust, van de wilde westkust, kunnen nemen.

En zo komen we aan Pannenkoekenrotsen, een wonder van de natuur. De Tasmaanse zeemacht heeft deze rotsen al duizenden jaren gevormd. De vorm van pannenkoeken die de naam geeft, heeft zijn verklaring in de afwisseling van harde sedimenten (zeedieren) en zachte sedimenten (planten), zodat deze meer erosie lijden en in de rots zinken. Spectaculair!

De zeestromingen houden ons ook voor een verrassing. Met de komst van de golven maakt het water een reis tussen de uitsparingen van de rotsen om te passeren tussen een natuurlijke grot en verdreven naar de hemel, een volle zee-geiser of blaasgat!

We zouden doorgaan langs de kustweg tot Greymouth, waar we de omweg zouden nemen om het land van west naar oost over te steken. Maar daar zouden we stoppen om energie terug te winnen in een KFC. En daar zagen we een heel nieuwsgierige man op een heel nieuwsgierige motorfiets rijden. We weten niet of hij ons volgde of wat, maar hij heeft onze duizend keer gepasseerd en uiteindelijk moesten we natuurlijk een foto maken!

De weg leidde ons naar Reefton, in feite is het een kruising uit de jaren 60, en daar gingen we naar het binnengebergte, om prachtige landschappen over te steken en uiteindelijk de nacht in de Deer Valley-camping.

Handige informatie

:: Waar slapen in X?

Westport: een parkeerplaats achter de i-Site. Wij waren de enigen en om middernacht kwam een ​​groep locals een fles maken, hoewel ze ons niet teveel stoorden. Er zijn enkele bouwbadkamers die 24 uur geopend zijn.

Deer Valley-camping: midden in de natuur, naast een rivier. Toen we gingen, vonden we een nogal sombere plek, maar objectief niet slecht. Het heeft nonflush badkamers en de omgeving is prachtig.

:: Cape Foulwind

Er zijn twee parkeergarages, één aan elk uiteinde van de kaap, van waaruit wandelingen worden gemaakt om de tour in een uur te maken. We kozen voor degene die het dichtst bij de zeehondenkolonies ligt, de Tauranga Bay Carpark, maar er is ook een aan de andere kant, de Cabe Foulwind Carpark, naast de vuurtoren. We hebben de wandeling niet gedaan, maar ik denk dat het de moeite waard is omdat toen we op het punt stonden een bus te verlaten van grootmoeders die zich aan het voorbereiden waren op de tour.

:: Pannenkoekenrotsen

Het is een bezoek waard, hoewel u hiervoor uw route een paar kilometer moet omleiden. De toegang is gratis. Het bezoek vindt plaats in een cirkelvormig pad dat op de stenen zelf is uitgehouwen. Ze vertelden ons dat hier vlakbij een heel cool wild strand is, je kunt naar de i-Site op de parkeerplaats gaan en daar vragen.

:: Dit is de kaart van onze tour

Video: How Star Wars: The Rise of Skywalker Should Have Ended (Mei 2024).