Tel Aviv en Jaffa

Dag 11: TEL AVIV - JAFFA

Maandag 31 december 2012

Vandaag is onze laatste dag van reis naar Israël en Palestina dat we al zo lang van plan waren en we hebben het eindelijk gedaan en zullen het weten Tel Aviv en Jaffa, twee van de plaatsen waar we het meest geïnteresseerd waren om uit de eerste hand alle dingen te weten die we erover hebben gelezen.
Behalve dat het een speciale dag is omdat het "die" laatste dag van de reis is, moeten we toevoegen dat het vandaag 31 december is, vandaag is de dag die het jaar 2012 afsluit, een zeer compleet jaar voor Street Travellers.
We werden iets later wakker dan normaal, want vandaag hebben we een behoorlijk zware dag voor de boeg en een nacht een beetje druk omdat net onder het Sun City Hotel een pub is en het lawaai ons meerdere keren heeft onthuld.
Onze vlucht vertrekt om 5.30 uur 's ochtends naar Barcelona en we gaan rechtstreeks naar de luchthaven vanuit Tel Aviv om tijd en een hotelnacht te besparen die deze dag in prijs omhoogschieten. En totaal, omdat we om 2 uur 's ochtends op de luchthaven moesten zijn (raden aan om 3 uur voor de controles te zijn), konden we helemaal geen gebruik maken van de kamer.
En we gaan niet liegen, met die gedachte aan de dag die voor ons ligt, zullen we ontbijten in een cafetaria dat een paar straten boven het hotel is, waarvoor we een aantal vouchers hebben gekregen met een ontbijt redelijk compleet.
Voordat we het hotel verlaten, laten we onze tassen achter en boeken een taxi om ons voor 160 sjekels naar het vliegveld te brengen. Met deze reservering blijven we kalm dat we vervoer zullen hebben, ondanks het einde van het jaar.
Ze hadden al bevestigd dat, ondanks het feit dat er mensen zijn die het vieren Tel Aviv, door "kalender" is geen dag waarop er problemen zijn voor transport of voor restaurants ... enz.

Na het ontbijt moeten we Allenby Street volgen, nog geen 5 minuten om het strand te bereiken.
Hoe anders ziet het eruit Tel Aviv in het licht van de dag !!
Een goede optie om de meest essentiële plekken in de stad te leren kennen, is deze rondleiding in het Spaans of deze gratis rondleiding door de oude binnenstad van Jaffa te boeken.
Vandaag hebben we een fantastische zonnige dag die het veel moeilijker zal maken om afscheid te nemen van onze laatste dag reis naar Israël en Palestina.
Zodra we het gebied van de Opera Tower bereikten, bleven we met onze mond open en vonden we een stad die we ons op een totaal andere manier hadden voorgesteld.

Opera Tower gebied. Tel Aviv en Jaffa

Opera Tower gebied. Tel Aviv

Als we gisteren al gezegd hadden, op weg naar het hotel met de taxi, Tel Aviv Het deed ons denken aan de stranden van de westkust van de VS, vandaag herinnert het ons in het licht van de dag veel meer.

Stranden van Tel Aviv Israël

Van dit gebied naar Jaffa, wat vandaag onze hoofdbestemming is, zullen we ongeveer 2 kilometer moeten afleggen, die ons scheiden.
Maar vandaag hebben we de hele dag om van te genieten Tel Aviv en Jaffa, dus de tijd maakt ons niet ongerust.
We ontmoeten sportscholen op het strand, strandbars zo beroemd als Banana, die zijn naam geeft aan een strand, ook erg beroemd ...

Gym op de stranden van Tel Aviv

Banana Beach Tel Aviv

We zijn op 31 december en de temperatuur is meer dan 18 graden. We moeten zeggen dat in alle reis naar Israël en Palestina We zijn niet koud geweest, maar ook geen hitte. We hebben zeer goede temperaturen en weersomstandigheden gehad waardoor we zoveel mogelijk van deze reis hebben kunnen genieten.
Maar vandaag kunnen we niet tegen de jas die ons tegenwoordig heeft vergezeld en een paar minuten vanaf de promenade, moeten we ze in de rugzakken houden.

Wandelen over de promenade van Tel Aviv

Naarmate we verder komen, realiseren we ons hoe verschillend het is Tel Aviv van de rest van de steden die we hier hebben bezocht reis naar Israël en Palestina en we zijn zelfs verrast om de kleur te zien die zo blauw is waarmee dit stukje Middellandse Zee ons ontvangt dat we nog steeds niet wisten.

De zee van Tel Aviv

Een ander ding dat ons verrast is het aantal mensen op straat en tijdens deze wandeling.
We zien dat, zoals de meeste, het lokale toerisme is en mensen uit de stad die van deze dag profiteren om te sporten, wandelen ...
We hebben iets meer dan een uur gelopen en we hebben de batterijen voor 100% opgeladen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Israël voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Tel Aviv
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Israël
- 10 essentiële tips voor reizen naar Israël

Het lijkt zelfs dat we van land zijn veranderd! Het is niet zo dat de vorige dagen ons niet leuk vonden, andersom, maar niet wachten Tel Aviv Dus we waren aangenaam verrast.

Groep bezoekende schoolkinderen ... Tel Aviv en Jaffa

We komen op een punt op de promenade waar een aantal rotsen zijn waar we de mogelijkheid zien om te gaan zitten om te rusten en vooral om het wonder dat voor ons ligt te overwegen.

Tel Aviv

Roger kan het niet helpen om naar beneden te gaan om het water aan te raken ... Tel Aviv

Afbeeldingen in Tel Aviv

De tijd vliegt hierheen en als we naar de klok kijken en zien dat de minuten ons geen beetje wapenstilstand geven, hebben we besloten nog een keer adem te halen en nog wat langer te blijven.

Genieten van een zonnige ochtend.Tel Aviv en Jaffa

Hier brengen we een aantal zeer speciale momenten door en controleren we nogmaals, dat je vaak niet voor grote monumenten hoeft te zijn om je vol te voelen.

We zijn in Tel Aviv !!!

Het is iets meer dan een uur zonder het te beseffen en we willen bezoeken Jaffa voor het eten, dus plaatsen we enkele batterijen in dit laatste gedeelte om aan dit idee te voldoen.

Tel Aviv

Tel Aviv wandeling

Hoe vaak we het ook proberen, elke keer als we een bank zien of ergens waar we stoppen om het landschap voor ons te overwegen, kunnen we het niet laten passeren.

Genieten van onze rit in Tel Aviv

Naarmate we dichterbij komen Jaffa We herkennen de verandering van omgeving die we gaan beleven.

Aangekomen in Jaffa ...

Tel Aviv vanuit Jaffa

Een ander ding dat onze aandacht trekt, is de hoeveelheid helikopters die langs de kust van reizen Tel Aviv en Jaffa. Gedurende de hele tijd dat we hier zijn, stoppen we niet om elkaar aan de hemel te zien.

Het beheersen van de kusten van Tel Aviv en Jaffa

Voordat je het oude gaat leren kennen Jaffa, we lopen rond de haven en de vuurtoren.
De haven wordt gerenoveerd, omdat het lange tijd is verlaten.

Jaffa-poort. Tel Aviv

Jaffa vuurtoren. Tel Aviv

Boek de best beoordeelde tours en excursies van Tel Aviv door reizigers:

- Dagtocht naar Masada en de Dode Zee vanuit Tel Aviv
- Excursie naar Jeruzalem
- Excursie naar Bethlehem en Jericho
- Excursie naar Caesarea, Haifa, Acre en Rosh Hanikra

- Veel meer excursies en rondleidingen hier

Ze zijn iets minder dan 1 uur 's middags en hoewel het geen uren zou zijn om iets te eten, kunnen we het niet laten om 2 ijsjes in de haven te vragen voor 40 sikkels.

Omgeving van de haven van Jaffa

Kleur en meer kleur inTel Aviv en Jaffa

En na 1 uur komt de tijd om ons kennis te laten maken met het Oude Jaffa, waar de burgerlijke oude stad, het uitzicht op de zee, de klokken die in de wind rinkelen, de galerijen, de ontspannen sfeer ... Ze doen ons verhuizen naar een andere plaats gedurende de tijd dat we door de straten lopen.

Het was oude Jaffa. Tel Aviv

Al 4000 jaar lang Tel Aviv Het was een zee van duinen, Jaffa Het stond als een van de belangrijkste havens in de Middellandse Zee.

Jaffa straten. Tel Aviv

Kleuren in oude Jaffa. Tel Aviv

We begonnen door de straten van te wandelen Jaffa Zonder enig gevoel van de mars. We willen gewoon door deze straten lopen die lijken te zijn ontleend aan een verhaal, bezaaid met kunstgalerijen, waar we in meer dan één etalage staan.

Details van oude Jaffa. Tel Aviv

Lopend door de straten van Old Jaffa. Tel Aviv

Oude Jaffa Tel Aviv

Dit is het perfecte einde voor onze reis naar Israël en Palestina. Een ontspannen en rustig bezoek waar we erg van genieten.

Hoeken van oude Jaffa

Kunstgalerijen in Old Jaffa

Boom in oude Jaffa

Bij elke stap die we nemen, vinden we wat detail waardoor we de camera opnieuw opnemen en stoppen om erover na te denken.
We hebben verschillende stellen ontmoet, die met een fotograaf door dezelfde straten reizen als dat fotoverslag dat een toekomstige echtpaar wil.

Oude Jaffa-details

Na een paar keer touren door de straten van Jaffa we bereiken een heuvel, bedekt met gras, de HaPisgah-tuinen.

Oude Jaffa Tel Aviv

Als we ons omdraaien om naar de klok te kijken, is het al 3 uur 's middags en is het tijd om te gaan eten !!
Daarvoor hadden we al een restaurant in de haven bekeken en gaan we daar rechtdoor, waar we 5 minuten moeten wachten om op het terras te eten.
Vandaag, waar we alle tijd voor hebben, is onze laatste dag van reis naar Israël en Palestina en het is het einde van het jaar, we zullen een goed eerbetoon brengen!

Eten in de haven van Old Jaffa

We bestelden 2 menu's, een van inktvis en een van kebab die indrukwekkende voorgerechten hebben en waarmee we onze laarzen aantrekken voor slechts 182 sikkels.

Genieten van de Israëlische keuken in de haven van Old Jaffa

Tijdens de maaltijd zien we opnieuw die helikopters die niet zijn gestopt met het beheersen van wat er is gebeurd sinds we begonnen te rijden en we hebben intuïtie dat ze altijd ...

Controle in de haven van Tel Aviv en Jaffa

Wanneer het bijna 5 uur 's middags is en er weinig meer over is voor de zonsondergang, hebben we besloten dat het tijd is om terug te keren Tel Aviv, genoten als dwergen in Jaffa en kijk naar de zonsondergang tijdens de wandeling.

Oude Jaffa-haven

Op de terugweg passeren we een ietwat vervallen plek die het lopen aanmoedigt Jaffa op het ritme van de muziek van Saturday Night Fever. We zien hoe een man, in zijn jaren '80, uit zijn kar stapt en midden in de wandeling begint te dansen ...
Hij zal "onze persoon" zijn van Jaffa. Elke keer als we ons deze dag herinneren, zullen we hem ook herinneren en die vitaliteit die twee minuten lang onze batterijen heeft opgeladen voor iedereen die er was.

"Our Person" in Old Jaffa. Tel Aviv

Terwijl we verder gaan Tel Aviv we ontmoetten die zonsondergang die we in deze stad wilden zien.
We keren terug om op wat rotsen te zitten en wachten daar tot het gebeurt ...
Dit zal onze specifieke zonsondergang in onze zijn reis naar Israël en Palestina.

Zonsondergang in oude Jaffa¡

We kruisen weer met veel paren die de trouwreportages doen in de beschutting van de zonsondergang en die de wandeling aanmoedigen die ons terugbrengt naar Tel Aviv.

Zonsondergang van "vriendjes" in Old Jaffa. Tel Aviv

Onze zonsondergang in Old Jaffa. Tel Aviv

Het is 6 uur 's middags en hoewel we nog een paar uur hebben om de taxi te nemen die ons naar het vliegveld brengt, hebben onze hoofden al die staat van "terug naar huis" die ze meestal de dag hebben waarop de reis eindigt.
Eenmaal aangekomen in het Opera-gebouw, gaan we naar het Sun City Hotel en bereiken de Carmel Market, die iets minder dan 5 minuten verwijderd is en daar hebben we een goede tijd, tussen fruit, groenten en veel kleur.
De tijd is gekomen dat tijd een doel wordt en we doen het in een klein cafetaria in Sheinkin Street, waar we voordat we door de winkels wandelen, stoppen om een ​​paar frisdranken te drinken.
Als we opstaan ​​is het 8 uur 's middags en gaan we naar het winkelcentrum, waar we verdwalen in de straten, zien hoe ze in de meeste bars het feest vanavond al voorbereiden ... vandaag veranderen we het jaar!
Zonder het vliegtuig te nemen keren we terug naar de promenade, maar veel verder ten noorden van het gebied van ons hotel, dus vinden we de tijd om de kust te reizen in het maanlicht en omringd door luxe hotels, waar we naar kijken zijwaarts, denkend dat het niet slecht zou zijn om de resterende uren in een van hun kamers door te brengen 😉
En zo komen de 10 van de nacht aan en keren we terug naar het Sun City Hotel, waar we gebruik maken van de internetverbinding om ons in te halen en de taxi op te halen die ons over 20 minuten op de luchthaven verlaat.
We passeren veiligheidscontroles zonder problemen, na het tonen van paspoorten en het beantwoorden van een paar vragen zoals wat onze relatie is, waar zijn we naartoe gekomen, als we iemand in het land kennen ...
We moeten zeggen dat voor ons deze controles snel en helemaal niet ongemakkelijk zijn geweest, maar we zien mensen die hun tassen openen en al hun kleren uittrekken, naar laptops kijken ... enz.
We moeten dus aanbevelen dat het het beste is om met iets meer dan 3 uur te gaan in het geval dat die records "je aanraken" voldoende tijd hebben ...
En zonder het te beseffen, kijken we naar de klok en zien we dat er 's nachts een paar minuten tot 12 zijn, voor de jaarwisseling en we kijken rond, ziend dat niemand naar de klok kijkt, alleen wij.
We hebben het gevoel dat het niet iets belangrijks is voor de mensen om ons heen. Echt ook voor ons.
Wij zijn geen mensen die Kerstmis of Nieuwjaar vieren, noch andere partijen opgelegd door de kalender of de maatschappij.
Wij zijn mensen die elke dag, het leven vieren en vieren dat we kunnen doen wat we echt leuk vinden.
Er zijn nog een paar minuten tot het einde van het jaar ... en we reizen.

Dag 12