Kasteel Neuschwanstein en bezoek de stad Fussen

Dag 2: MÜNCHEN - KASTEEL VAN NEUSCHWANSTEIN - FUSSEN

Zaterdag 17 november 2012

Gaat een alarm af? Het is 6 uur 's ochtends? Waar we zijn Mmm ... het is waar !! We zijn in München, we zijn gisteravond aangekomen en vandaag gaan we vroeg in de ochtend naar de beroemde Kasteel Neuschwanstein in Duitsland.
Dit is een van die reizende dromen die we al jaren hebben, zoals we al hebben uitgelegd in de voorbereidingen voor deze reis en die we vandaag eindelijk zullen vervullen in deze reis naar Beieren.
We hebben een aantal dagen besteed aan het kijken naar een webcam die is geïnstalleerd in de Kasteel Neuschwanstein en een paar dagen geleden dat de beelden niet ophouden te zien met mist, iets dat de waarheid ons een beetje bang maakt en dat we hopen, vandaag is de dag dat de tijd ons een beetje wapenstilstand geeft om te kunnen genieten van dit ongelooflijke landschap op 100% .
Ongeveer 7 uur 's ochtends toen we gingen ontbijten in de lounge van de Holiday Inn Express München Airport, waar we na het opladen van energieën, onze bagage in de auto achterlieten, inchecken en 8 euro betalen voor parkeren, gingen we op weg met onze huurauto in Beieren.

GPS geeft ons al aan dat het ongeveer 2 uur duurt om aan te komen, dus we doen het rustig aan, want het is 7.30 uur in de ochtend en we hoeven niet te rennen.

Hoe het kasteel Neuschwanstein te bezoeken

We hebben de reservering gemaakt om het kasteel Neuschwanstein enkele maanden geleden online te betreden, om ervoor te zorgen dat zowel en in de papieren reservering die we hebben, ze ons bij de kassa om 10.45 uur bellen om de laatste tickets op te halen en het bedrag van de kaartjes.
Als je geen auto hebt, is een goede optie om een ​​dagtocht naar kasteel Neuschwanstein te boeken met de bus met een Spaanse gids uit München, die ook het prachtige dorp Oberammergau of deze trein-excursie, een van de beste excursies in München, omvat.

We hebben iets meer dan een half uur gereisd en de mist lijkt geen zin te hebben om hier volledig van te genieten reis naar Beieren.

Herinner ons opnieuw aan de dag dat we een maand of zo geleden in San Marino hebben doorgebracht en de ochtend die we een paar weken geleden in Boedapest hebben doorgebracht.
Maar uiteindelijk hadden we geluk, na 9 uur 's ochtends is een zon opgekomen die de hemel volledig helder heeft achtergelaten, waardoor we een indrukwekkend landschap met een mengsel van kleuren achter ons hebben gelaten dat we lange tijd niet hadden gezien.
Het beste moment is geweest dat we in de verte het hebben gezien Kasteel Neuschwanstein tussen de bergen beschut in het groen en bruin van de bomen.
Een beeld dat zeker nog lang in ons netvlies zal blijven.
Op dit moment hebben we de auto aan de kant van de weg achtergelaten en zijn we naar beneden gegaan om hem beter te bekijken en wat foto's te maken.

Beierse landschappen

Genieten van het landschap van Beieren

De kleuren hebben ons herinnerd aan de landschappen van Toscane met dat groen dat het landschap hard breekt.
Nadat de foto's zijn genomen, zijn we naar parkeerplaats 3 gegaan, waar we de rigoureuze 5 euro hebben betaald en we zijn naar het loket gegaan op zoek naar tickets.
Vanaf hier kunnen we zien dat de noordgevel van de Kasteel Neuschwanstein Ze herstellen het en we hopen alleen dat het beeld van de Marianske-brug zonder steigers zal zijn.

Noordgevel in volledige restauratie ... Hopelijk is de rest klaar!

Het eerste idee is om naar boven te lopen, maar als we kijken naar de tijd die we hebben verlaten en de positie van de zon, nemen we er de voorkeur aan om de bus te nemen om zo snel mogelijk aan te komen en proberen een aantal foto's in goed licht te maken.
Dus we gaan iets meer omhoog en komen aan bij de bushalte die ons voor 1,80 euro per persoon tot bijna de ingang van de Kasteel Neuschwanstein.
Kort voor de bushalte kruisen we veel paarden getrokken auto's die ook naar de ingang gaan. We vragen niet naar de prijs omdat we niet teveel van de kou houden, maar we zien dat de karren mensen uit verschillende groepen vullen, dus we interpreteren dat de prijzen per persoon zijn, niet per auto.

Wachten op de bus die ons zal bevrijden van de klim met de paardenkoetsen op de achtergrond

Uitzicht op kasteel Hohenschwangau vanaf de bushalte

Zodra de bus vol is, planten we ons in minder dan 10 minuten aan de top en zien dat we nog steeds 1 uur hebben om het de tijd van ons bezoek te maken, gaan we naar de Marianske-brug, van waar ze zeggen dat er de beste zijn uitzicht op Kasteel Neuschwanstein.
Zet gewoon een voet op en kijk naar links, we zien het, dat beeld dat we zo vaak hebben gezien in boeken, op foto's, zelfs in puzzels ... en we blijven met onze mond open.
Het is verbazingwekkend hoe het op een subtiele manier samengaat met het landschap. Nu we het zien, begrijpen we waarom ze het noemen Het Mad King's Castle, alleen een gek had het kunnen bouwen.

Uitzicht op kasteel Neuschwanstein vanaf de Marianske-brug

Hier zijn we meer dan 30 minuten, nemen we wat foto's en proberen we vooral het beeld op te nemen dat we nu in onze netvliezen hebben.
Het is zeker de moeite waard hierheen te komen, we hebben maar een paar uur, maar we weten dat dit reis naar Beieren We zullen haar altijd onthouden.

Waterval onder de Marianske-brug in kasteel Neuschwanstein

Nu speelt hij neergestreken op kasteel Neuschwanstein vanaf de Marianske-brug

En nog een 🙂

Nu zijn de twee samen ...

Hoewel we het op veel plaatsen zien, worden we altijd getroffen door de sluizen die de geliefden op de bruggen zetten, hoewel ze hierin een bevoorrecht uitzicht hebben.

Hangsloten op de Marianske-brug met een prachtig uitzicht op kasteel Neuschwanstein
"
Kasteel Neuschwnstein

Om 11.30 uur keren we terug op onze voeten om naar de ingang te gaan, het duurt ongeveer 5 minuten vanaf de Marianske-brug en we vinden enkele schermen waar ze het groepsnummer en de tijd aankondigen.
Een goede optie om het kasteel te betreden is om dit kaartje van tevoren te boeken, je hoeft niet in de rij te staan ​​en de audiogids in het Spaans op te nemen.

Kaart van de omgeving van kasteel Neuschwanstein

Wanneer onze beurt komt, passeren we de kaartjes door de machine en al in het kasteel geven ze ons de audiogids in de taal die we hebben gekozen in de reservering die we online hebben gemaakt.

Kasteel Neuschwanstein binnengaan

Ingang van het kasteel Neuschwanstein

Boek de best beoordeelde tours en excursies in München in het Spaans

- Rondleiding door München
- Loop door het München van het Derde Rijk
- Excursie naar kasteel Neuschwanstein
- Excursie naar het concentratiekamp Dachau
- Excursie naar Salzburg
- Veel meer excursies en rondleidingen in / vanuit München hier

Het bezoek duurt niet langer dan 30 minuten en de interieurs zijn spectaculair, we zouden bijna kunnen zeggen dat zij degenen zijn die het meest op ons hebben indruk gemaakt die we tot nu toe hebben gezien, en dat zijn er niet weinig.
Ze staan ​​niet toe om foto's of video's te maken, iets dat we perfect vinden, maar dat niet iedereen respecteert. Vooral een groep die bij ons is binnengekomen en niet stopt met het clandestien fotograferen. Dit zullen we nooit begrijpen. Wanneer je mensen dit soort foto's ziet maken, snel zonder licht en je ziet dat ze daarna niets meer op hun scherm kunnen zien, dus besteden ze die tijd aan het maken van die foto's terwijl ze kunnen kijken naar wat er voor hun ogen wordt gepresenteerd
De waarheid is dat we na het bezoek moeten zeggen dat we aangenaam verrast waren. Na onze reis naar Schotland of Oostenrijk, waar we enkele van de beroemdste kastelen konden ontmoeten, dachten we dat het ons niet zo zou verbazen.
Vanaf hier gaan we naar beneden naar het platform, met een soort glas waarmee we een ongelooflijk perspectief op het kasteel hebben.

Kasteel Neuschwanstein

Marianske Bridge-perspectief

Het slechte is het uur geweest, dat door de zon geen goede foto's heeft laten maken.
Het goede perspectief kijkt naar de andere kant, waar we uitzicht kunnen zien op de landschappen van Beieren indrukwekkend.

Uitzicht op Beieren vanaf kasteel Neuschwanstein

Uitzicht op kasteel Hohenschwangau van een afstand

Geweldig uitzicht op Beieren

En dus brengen we de ochtend door met vliegen. We kijken naar de klok en zien dat het tijd is om op weg te gaan, dit keer wandelen. In de borden geven ze aan dat de route ongeveer 20 minuten duurt, dat ze uiteindelijk worden teruggebracht tot ongeveer 15 snel lopen en stoppen om onderweg veel foto's te maken.

Uitzicht op kasteel Hohenschwangau

Bij het bereiken van het gebied van souvenirwinkels en restaurants hebben we een fantastisch uitzicht op kasteel Hohenschwangau voor ons en omdat we niet van plan zijn om het binnenland te bezoeken, nemen we de foto's vanaf dit punt.

Hohenschwangau-kasteel in zwart en wit

Bevroren herfst ...

Hohenschwangau-kasteel

De waarheid is dat we links en rechts kijken, vanaf het punt waar we zijn, we een ongelooflijk perspectief hebben op de twee kastelen, jammer dat we geen enkele foto kunnen maken die deze twee architecturale schoonheden omvat.

Kasteel Neuschwanstein van een afstand

Vanaf hier duurt het iets minder dan 5 minuten om de parkeerplaats te bereiken en we zien een vreemd restaurant en een strandbar waar ze fastfood verkopen.

Restaurant in de buurt van een van de parkeerplaatsen

Met de tijd is het, als we moeten bereiken fussen Inchecken, op zoek naar een restaurant ... enz., Ze zullen ons zoveel geven, dus we denken er niet te veel over na en vragen om 2 currywurst en 2 frisdranken plus aardappelen voor 15 euro bij de fastfood-strandbar.

Mmm ... currywurst ... mmm ... geweldig !!!

Zodra we ze proberen, denk ik aan de beroemde Currywurst 36 in Berlijn, maar nu zouden we niet weten welke van de twee beter is 🙂 Dit doet ons heel, heel goed.

Fastfood-strandbar met uitzicht op kasteel Neuschwanstein

Na 2 uur 's middags keren we terug naar de parkeerplaats, maken de verwarming van de auto maximaal en gaan op weg naar wat onze accommodatie vandaag zal zijn: fussen.
We zijn iets minder dan 5 kilometer, maar het duurde meer dan een half uur om aan te komen, waarom we op de terugweg enkele perspectieven zien van de Kasteel Neuschwanstein Geweldig en we kunnen het niet helpen om uit de auto te stappen om wat foto's te maken.

Beierse landschappen met kasteel Neuschwanstein in de verte

Toen we deze landschappen zagen, besloten we om een ​​wandeling door de omgeving te maken om deze ochtend op de best mogelijke manier af te sluiten.

Een wandeling door Beieren met kasteel Neuschwanstein in de verte

Poseren met kasteel Neuschwanstein in de verte

Meer praktische informatie om uw reis naar Beieren voor te bereiden

- 50 dingen om te zien en te doen in München
- De 5 beste excursies in München
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in München
- 10 essentiële tips voor reizen naar Beieren

Beierse landschappen met kasteel Neuschwanstein in de verte

Beierse landschappen

Geluk in Beieren met kasteel Neuschwanstein in de verte

Na een goede tijd wandelen, keren we terug naar de huurauto in Beieren, die langer in dit gebied willen blijven, maar ook meer willen weten ...
En dus, non-stop sprekend wat we dit bezoek leuk vonden en het geluk dat we in de loop van de tijd hebben gehad, hebben we geplant in wat onze accommodatie voor vanavond zal zijn, het Appartement Scheibel Füssen.
We checken in, rusten een beetje uit, maken van de gelegenheid gebruik om wat te bellen, met gratis wifi en we gaan de stad verkennen nu er nog maar een paar uur licht over is.
En dat doen we, wandelen en wandelen, door een aantal straten die ons weer bewegen, onvermijdelijk voor onze reis door Oostenrijk en op sommige momenten deden we dat in Tsjechië, waar we een paar jaar geleden waren.

Füssen straten

Showcase van een Füssen-winkel

Kleuren in de straten van Füssen

Een wandeling door Füssen

De straten, ondanks de kou, zijn vol mensen en na het kopen van de vreemde souvenirs, konden we het niet laten, we namen een laatste wandeling voor het einde van de avond.

Kerk in Füssen

Füssen-reflexen

füssen

Füssen-architectuur

Wanneer we terugkeren naar onze accommodatie, zien we een patisserie en we kunnen niet voorkomen dat we binnenkomen en kopen wanneer we zo'n showcase zien !!

Showcase van een Füssen-patisserie

Mmm ... koekjes- en chocoladeballen ... geweldig !!

Het is bijna 7 uur 's middags, dus we keren terug naar Appartement Scheibel Füssen, op minder dan 5 minuten van het centrum en we rusten tot 8 uur dat we uit eten gaan. We verdienden dat we een volledige dag hebben!

Terug naar "thuis" ...

Vandaag is het tijd om te eten bij Pizzeria La Perla de fussen aanbevolen op verschillende websites en waar we niet kunnen binnenkomen nadat we hebben gezien dat het restaurant vol is en dat is altijd een heel goed teken.
We eten een bord pasta van het huis en een pizza, plus een halve liter bier en een water voor 28 euro.

Pepperonispizza in La Perla

Gegratineerde Pasta Heel goed!

Natuurlijk hebben we morgen Duitse gerechten. We beloven het!
We keren na 21.00 uur terug om te rusten, niet te moe, maar willen gaan liggen en enkele van de foto's bekijken die we hebben genomen.

Dag 3