Siena in Toscane

Dag 4: SIENA - PISA - GIRONA

Zondag 9 januari 2011

Vandaag hebben we onszelf wat meer rusttijd gegeven in Albergo Chiusarelli, de wekker ging om 7.30 uur 's ochtends. Het is onze laatste dag van reis naar Toscane en in de ochtend, tot na de lunch, zijn we van plan om te bezoeken Siena.

Siena

Dus na het ontbijt vertrokken we om deze beroemde stad Toscane te leren kennen.
Eerst gaan we rechtstreeks naar het Piazza del Campo in de stad Siena, om het overdag te zien, want na 2 dagen hier zijn we er nog steeds niet op gestapt met daglicht.
Een prachtige optie die vanaf dit plein vertrekt en u de geschiedenis van de stad laat kennen, is dit bezoek te boeken met een gids in het Spaans.
We zijn er al lang, fotograferen en teruggaan naar de tour.

We lopen door de omliggende straten, zonder iets specifieks te zoeken, gewoon om rond te lopen en verdwalen in sommige straten.
Rond 10.30 uur 's ochtends krijgen we het ticket met passen voor de kathedraal, het museum, de crypte, Batisterio en Panorama. De beste optie om het hele kathedraalcomplex van Siena te bezoeken is de OPA Si Pass-kaart of boek dit snelle toegangsticket met de kathedraal, de doopkapel, de crypte, de Piccolomini-bibliotheek, het Museo dell'Opera en de Facciatone (Mirador Panorama ).
Het kost ons 10 euro per persoon, maar ze waarschuwen ons dat de Doumo pas om 1.30 uur opengaat ...

Siena

Dus we beginnen met het museum, dat is wat we het dichtst bij hebben.
Daar brachten we wat tijd door met het bekijken van kunstwerken en besloten dat het tijd is om te beginnen met het beklimmen van het "Panorama" van Siena.
De trappen zijn spiraalvormig en zo smal als een persoon door wat moeilijkheden gaat.
Gelukkig is het niet lang, maar tijdens de beklimming denken we na over hoe het zou moeten zijn in de zomer, wanneer mensen zowel op als neer zijn !!!
We overwegen de standpunten lang en het beste van alles, we zijn alleen.

Piazza del Campo in Siena

Dit soort dingen zijn onbetaalbaar.

Piazza del Campo

Na dit bezoek gaan we rechtstreeks naar de crypte. Daar waren we verbaasd over de schilderijen die bij elke stap worden ontdekt en zelfs meer als we denken dat ze onlangs zijn ontdekt en pas 7 jaar geleden aan het publiek zijn blootgesteld.

Kathedraal van Siena

Het laatste bezoek dat we maken vóór het voorgerecht is de Batisterio.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Siena door reizigers:

- Rondleiding in het Spaans
- Siena Food Tour
- Aanbieding: rondleiding door Siena + gastronomische tour

- Veel meer excursies en rondleidingen hier in Toscane

Allemaal maken ze dit gebied van Siena Een spectaculaire plek.
Zoals gebruikelijk en niet in staat om vanavond te gaan, vielen we op het Piazza del Campo om het voorgerecht te maken.

Een aperitivi in ​​Siena

Het is zonnig, dus we kunnen gebruik maken van deze tijd om het uitzicht te overwegen en te genieten van enkele zonnestralen.

Piazza del Campo

Voordat we gaan eten, maken we een wandeling, om te profiteren van de laatste aankopen en gaan we rechtstreeks naar een beroemde ostería, vlakbij de Piazza.
Er hebben Tom Hanks gegeten, Bruce Springteen ...
We eten een Toscaanse Antipasto, een Chianti-steak en wat blindelle met eend en zwarte olijven.
We vertrokken daar met een volle maag en vooral blij met het eten.
Het is tijd om naar de Duomo te gaan, wat het laatste is dat we moeten bezoeken voordat we vertrekken.
Het bezoek is het leukste wat we het meest hebben gezien. Jammer dat we vrij eerlijke tijd hebben en we kunnen het niet met meer tijd bewonderen.
Het is bijna 3 uur 's middags en we halen onze huurauto op in Toscane om op weg te gaan naar het vliegveld van Pisa Siena.

Meer praktische informatie om uw reis naar Toscane voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Toscane
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Siena

Het kost ons een paar uur, wat best leuk is, omdat onze GPS, zoals gewoonlijk, ons niet op de snelweg brengt en ons door alle kleine steden van Chianti voert ... dus we hebben een mooie rit naar huis!
We hebben de beste landschappen !!
De "bittere" aanraking is bepaald door het Avis-kantoor, dat ons een optionele verzekering wil innen (die we eerder hadden afgewezen).
We hebben een korte discussie, totdat het meisje zegt dat het een computerfout zal zijn. Nou, dat zal niets zijn geweest. Dit soort dingen doen ons meer en meer denken aan het belang van het vaak hebben van Rentalcars, de intermediair, om ons in dit soort dingen te ondersteunen.
Kans, want we waren al gewaarschuwd, dat bijna alle Italiaanse bedrijven doen. Ze proberen een ander bedrag in het ondertekende visumbewijs te sluipen.
Hoewel we hiervoor de 4 dagen dat we door Toscaanse landen zijn gegaan niet zullen vergeten.

We zijn al op de luchthaven, wachten om in te checken en terug te keren naar huis.
Ons vliegtuig is nog niet opgestegen, maar we zijn er zeker van dat we zullen vliegen door na te denken over de landschappen die we hebben gezien, in de maaltijden die we hebben genoten en vooral bij terugkeer naar Italië.