Steek de grens over tussen Kenia en Tanzania

Dag 6: NATIONAAL PARK MASAI MARA (OLOOLOLO-GEBIED) - MEER VICTORIA

Donderdag 4 november 2010

Vandaag is een lange dag in onze reis naar Kenia en Tanzania, waarin we moeten de grens over tussen Kenia en Tanzania om naar het Victoriameer in Tanzania te gaan.
In de eerste plaats waarschuwt de gids ons dat als er regen is of als er in het gebied is geweest waar we moeten passeren, we problemen kunnen hebben, dat betekent dat we vast kunnen komen te zitten met de vrachtwagen en moeten duwen of een pech hebben.
Tegenwoordig zien we niet veel dieren, maar we gaan wel door veel dorpen Kenia, we veranderen landschappen, deze zijn net zo speciaal of meer dan de dieren die we tot nu toe hebben gezien.

Ik kan niet stoppen met kijken uit het raam en me elke keer verbazen als we een stad passeren of mensen ontmoeten.

Weg oversteken van de grens tussen Kenia en Tanzania

De kinderen achtervolgen ons rennen en begroeten ons. Soms vragen ze ons om dingen, maar anderen rennen of begroeten ons gewoon als ze voorbij komen.

We zien modder- en strohuizen op het dak en mensen in hun dagelijkse leven.
Vandaag beginnen we de sociale realiteit van dit deel van Afrika te zien of op zijn minst een beetje.

Weg oversteken van de grens tussen Kenia en Tanzania

De weg is vrij slecht en de snelheid is traag, bij verschillende gelegenheden waarschuwt de gids ons dat we bij het ochtendgloren het kamp zouden kunnen bereiken als er een probleem is.

C afbeeldingenamino steekt de grens over tussen Kenia en Tanzania

Op dit moment gaat alles goed en voor de lunch en na 6 uur reizen komen we aan de sterke> grens tussen Kenia en Tanzania.,
Er begint een stortbui te vallen en laat ons gewoon naar de badkamer. Geen foto's en niet roken, het is het eerste dat ons waarschuwt.
De gids maakt een aantal afspraken met onze paspoorten en daarom hoeven we alleen het invoerbeheer in te voeren Tanzania.
We staan ​​in de rij en steeds meer verbaasd kijken we naar de grensovergang: een klein huisje, niets meer.
Na invoerbeheer in Tanzania en wat meer tijd, wachtend tot het zou stoppen met regenen, stopten we om te eten aan de voet van de weg, naast een meertje.
Daar zetten we onze voedselset op: tafels, stoelen, bestek, glazen borden ... en mensen beginnen te komen kijken wat we doen.
De waarheid is dat koud denken normaal is: wat zijn 19 doelen en een gids in een vrachtwagen? En waarom zijn ze halverwege de weg gestopt met tafels en stoelen? Het lijkt surrealistisch, maar op dat moment was het normaal voor ons en we genoten er meer van dan wanneer we in het beste restaurant van de stad waren.
Na de lunch, vandaag zonder koffie, waarom je geen vuur kunt maken langs de kant van de weg gaan we naar Lake Victoria, een van de meest gemarkeerde bezoeken in deze safari in afrika.
We nemen even de tijd om een ​​klein knikje te gooien en voordat we het weten, stoppen we nog een keer om brandhout te kopen.
Het regent weer met kannen en de kinderen naderen de druipende vrachtwagen, de gids stelt ons in staat om hen een paar snoepjes en bundels een goede te geven ... kinderen en volwassenen beginnen over de snoepjes te vechten !!
We hebben besloten dat dit de laatste keer is dat we dat doen.
Na nog een paar uur onderweg, rond 5 uur komen we aan bij onze Lodge, aan de voet van de Lake Victoria in Tanzania Met ongelooflijk uitzicht op het meer.

Lake Victoria in Tanzania

Hier hebben we winkels al geassembleerd, maar met een gemeenschappelijke badkamer en douche.
De gids biedt ons de mogelijkheid om te slapen in bungalows met uitzicht op het meer, een eigen badkamer, elektriciteit voor 35 euro en we aarzelen niet om je hand op te steken om te vragen naar een van de 5 die je nog hebt.

Voordat ze ons meenemen om ze te zien, maar de waarheid is dat het niet nodig zou zijn geweest, ze zijn spectaculair. Eigen douche, een groot bed en een terras met uitzicht op het meer. De waarheid is dat we niet kunnen klagen over tenten, omdat we zelfs uitneembare bedden hebben! Maar na deze dagen, hoewel de winkel die ons vandaag raakt al is geassembleerd, kan de mogelijkheid om rustig te douchen voor die prijs niet verloren gaan.

Lake Victoria in Tanzania

Na het nemen van een goede douche gaan we eten om kracht te krijgen om hiermee door te gaan safari in afrika.
We hebben de vrachtwagen in de buurt van de "behuizing" en we gaan "de eetkamer" opzetten voor het diner.
Vandaag hebben we pizza en een verscheidenheid aan groenten, rijst, salades ... en zoals elke avond een verscheidenheid aan soep.
Na het eten proberen we wat te drinken aan de bar voordat we gaan slapen, maar de hoeveelheid muggen voorkomt ons, dus we besloten dat het het beste is om te gaan genieten van onze bungalow in Tanzania.
Morgenochtend hebben we het ontbijt inbegrepen in het restaurant Tented Camp, met uitzicht op Lake Victoria.

Dag 7