Van Barcelona tot Lissabon

Dag 1: BARCELONA - LISSABON

Vrijdag 15 november 2013

Begin de dag zoals gewoonlijk en begin zoals altijd in onze reisdagboeken.
Vandaag moeten we gewoon doorwerken, maar het is een speciale dag omdat we in de middag naar een van de steden vliegen die we al jaren wilden kennen: Lissabon in portugal.
Na het werk hebben we alleen tijd om naar huis te gaan, onze koffers in de auto te laden en op weg te gaan naar de luchthaven van Barcelona.

Weg naar de luchthaven Prat. Reis van Barcelona naar Lissabon.

Het is vrijdag, dus we vinden de Ronde behoorlijk ingestort, dus het duurt 45 minuten langer dan verwacht om onze gebruikelijke parkeerplaats AparcaiVola te bereiken, waar we bij deze gelegenheid een premium-service hebben geboekt, inclusief de service om te komen ophalen de auto voor de deur van Terminal 1. Om daar te zijn wanneer we aankomen, bellen we 15 minuten voor aankomst.
Op de terugweg, die om 11 uur zal zijn, zullen we hetzelfde doen, gewoon uit het vliegtuig stappen, bellen en dus in minder dan 15 minuten hebben we de auto voor de deur.

Een essentiële en kwaliteitsvolle service die al heel lang bij al onze reizen aanwezig is.
Een andere optie die bestaat om deze reis goedkoper te maken en waarmee we onze privéauto niet kunnen gebruiken, zou zijn om de reis tussen Girona en Barcelona met de bus te maken. Er zijn portalen met businformatie waar je ongeveer kunt berekenen hoe lang het duurt om de bestemming te bereiken en wat het buskaartje kost. Het is misschien een wat meer ongemakkelijke optie, maar zeker een opluchting voor onze zakken in deze tijden.
Uiteindelijk zoeken we tussen het passeren van de bedieningselementen door naar de instappoort van de vlucht van Barcelona naar Lissabon en we vonden het, we keken naar de klok en er zijn nog maar 20 minuten over om aan boord te gaan, maar het vertraagt ​​een paar minuten, waarvan we profiteren om een ​​paar boeken te kopen die ons bij toekomstige reizen zullen vergezellen ...

Prat luchthaven. Wachten op de vlucht van Barcelona naar Lissabon

Deze keer vlogen we met TAP Portugal en gaan we gewoon zitten en onze gordels vastmaken, we hebben het gevoel dat we zoveel leuk vinden ... Dat gevoel dat de reis al onderweg is!
We begonnen boven Barcelona uit te stijgen, deze keer op weg naar Lissabon in portugal.

Lissabon Het is licht. Jarenlang, telkens als we over een plaats vliegen, altijd, zonder heel goed te weten waarom, associëren we het onmiddellijk met een kleur, roze in Marrakech, groen in Sri Lanka ... en nu zo veel als we uit het raam kijken, zien we niet geen kleur, we zien alleen licht en we kunnen niet associëren Lissabon naar iets anders dan dit ... een perfect verlichte stad.
We zijn aangekomen op het vliegveld van Lissabon Na 15 minuten van 19.00 uur, een kwartier later dan verwacht en na het instellen van de klokken, wat een uur minder is, vertrekken we naar de stad fados. Raak aan om te bladeren vanaf de Luchthaven van Lissabon naar het centrum.
Een van de dingen die we hierin hebben ontdekt reis naar Lissabon Het is de offline kaartapplicatie en we zijn er zeker van dat het geweldig zal zijn voor de reizen die we maken ... geweldige ontdekking!

Aanbevolen reiskaarten

Vergeet niet dat om commissies te betalen en altijd de huidige wijziging te hebben, we u aanraden om de N26-kaart te gebruiken om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld aan de geldautomaten te krijgen. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

Op weg van de bus die ons vanaf het spoor van de Luchthaven van Lissabon naar Terminal 1, we hebben enkele jongens horen zeggen dat taxi's van het vliegveld naar het centrum van Lissabon Ze kosten 15 euro. De waarheid is dat het niet duur is, maar we hebben al het vaste idee om de metro over te zetten, dus wanneer we aankomen bij Terminal 1, stoppen we bij de VVV-kantoor van Lissabon, die naar rechts gaat en ze laten ons weten dat de metro aan de rechterkant vertrekt en dat we het kaartje daar op de machines kunnen krijgen.

Boek hier uw Airport⇆Lisboa-transfer

We starten roltrappen totdat we de automaten vinden en selecteren eerst 2 kaarten met elk 0,50 cent (dit is het karton zelf).
In deze modus kun je de kaarten opladen met het gewenste aantal en zo genieten van het openbaar vervoer van Lissabon.
We kiezen voor de optie "24 uur bonus" die voor 6 euro alles omvat Lissabon openbaar vervoer: metro, tram, bus, liften ...
De 24 uur beginnen te tellen wanneer u hem activeert en eindigt 24 uur later.
In de machine hebben we een kleine tegenvaller en het is dat logica je vertelt dat je 2 kaarten van 0,50 cent elk en 2 kosten van 6 euro moet kiezen om de twee 24-uurbonussen te hebben.
Omdat dit niet het geval is, blijkt het dat je 2 kaarten moet kiezen, ze moet betalen en ze, zodra ze zijn afgedrukt, er weer in plaatst en ze één voor één oplaadt met de 24-uurs voucher.
Dit is voor ons in ieder geval de gemakkelijkste oplaadmethode die we hebben gevonden 😉
Een paar maanden geleden hebben we een hotel geboekt vlakbij de Castelo de San Jorge, aan de Costa do Castelo en voor alles wat we hebben gelezen is het heel gemakkelijk om er te komen.
We nemen de rode lijn van de metro die de luchthaven is en we stoppen bij Alameda, de halte die de rode lijn verbindt met de groene, wat we moeten nemen om een ​​overstap te maken, dit keer naar de halte Rossio, waar we We gingen 10 minuten en 5 haltes later.
Toen we naar buiten gingen, vonden we een Lissabon koud, van temperatuur en waarom niet zeggen, we zijn al lang misplaatst, dat het ons kostte om de kaart in de juiste positie te brengen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Lissabon voor te bereiden

- 10 essentiële tips voor reizen naar Lissabon
- 50 dingen om te zien en te doen in Lissabon
- De 5 beste tours en excursies in Lissabon
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Lissabon
- Hoe gaat u van de luchthaven van Lissabon naar het centrum?

Uiteindelijk zijn we erin geslaagd om de eerste lift te vinden, in de Rua do Franqueiras, die ons naar de Rua Madalena zal brengen en vlak voor ons de tweede zal nemen, die ons naar bijna de deuren van onze accommodatie in Lissabon, the This is Lisbon Hostel.
We kwamen om 9 uur aan, dus het is een snelle check-in en zonder veel nadenken, zullen we dineren in het beroemde Chapito Restaurant dat we bijna bij het meer van het hostel hebben en dat wonderen.

Chapito-restaurant in Lissabon

We worden verwelkomd door een Boheemse sfeer, met een ambachtelijke winkel bij de ingang en een circustent, in een van de eetkamers, waar ze ons plaatsen.
Het terras heeft een fantastisch uitzicht, maar het is compleet, dus we moeten genoegen nemen met de Circustent. Het zal weer gebeuren!
We bestelden 1 dop beignets, een van kroketten, een van aardappelen en een van inktvis, plus water en cola voor 27 euro.

Dineren in Chapito Restaurant in Lissabon

Alles is geweldig en de sfeer in de plaats, nodigt u uit om langer te blijven.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Lissabon door reizigers:

- Excursie naar Sintra, Cascais en Estoril
- Rondleiding door Lissabon
- Excursie naar Óbidos en Fatima
- Boottocht bij zonsondergang
- Volledige rondleiding door Lissabon en Belém
- Meer excursies en rondleidingen hier

Maar vandaag was een vermoeiende dag en morgen willen we het gaan weten Lissabon sterk, dus aangezien het na 23.00 uur is, eindigen we vandaag.

Nacht in Lissabon

Touch rest ... Touch droom met Lissabon, de stad van het licht.

Dag 2
LISSABON - Lissabon Viewpoints, Alfama District, Sé, Casa dos Bicos, Pantheon, Feira da Ladra Market, Chiado, Carmo Convent