Trein van Brussel naar Leuven

Dag 4: BRUSSEL - LOVAINA - BRUSSEL

Zondag 3 november

Ringgggg, ringgggg ... het alarm gaat af en als we naar de tijd kijken, is het net na 6 uur 's ochtends en realiseren we ons dat we in Brussel en vandaag is de dag dat we een van de beroemdste steden in de omgeving bezoeken en een trein nemen van Brussel naar Leuven.
Een andere goede optie om de stad vanuit Brussel te bezoeken en niets te missen, is om een ​​excursie naar Leuven te boeken met een Spaanse gids.
Het eerste wat we doen, voordat we aan iets anders denken, is om uit het raam te kijken en we worden onmiddellijk aangemoedigd om te zien dat de dag erg helder is en ons mogelijk maakt om ten volle te genieten van de dag die we van plan zijn te genieten in Leuven.
Leuven of Leuven, zoals het hier bekend staat, is dit de laatste stop die we maken tijdens deze uitje naar Gent, Antwerpen en Leuven.
Dus na 7 uur 's ochtends vertrekken we onze hotel in Brussel, het Park Inn by Radisson Brussels Midi Hotel, steken we de straat over en gaan de Station Brussel-Zuid, waar we als eerste de kaartautomaten benaderen, waar we onze kaartjes vandaan halen trein van Brussel naar Leuven voor 12,40 euro, met de goedkoopste optie om weekend te combineren met retour.

Allereerst zoeken we een plek om te ontbijten en hoe kan het anders en in een treinstation zijn, zijn de opties zeer gevarieerd, hoewel we hebben gekozen voor een patisserie, waar we genoeg mensen zien en om een ​​paar Napolitanen vragen plus een cappuccino en koffie voor 6,30 euro.
Wat een prijsverschil afhankelijk van waar u besluit te ontbijten!
de volgende trein van Brussel naar Leuven Het vertrekt om 9.36 uur 's ochtends op perron 19, dus we hebben nog een paar minuten om het ontbijt rustig af te maken voordat we op weg gaan naar onze volgende bestemming: Leuven.
Terwijl we wachten op de trein van Brussel naar Leuven, we kunnen het niet helpen om aan de volgende te denken uitje naar België dat doen we, want we hebben nog veel dingen te wachten die we wilden zien: Mechelen, Dinan, Luxemburg ...
En met de ervaring die we hebben gehad als basis voor operaties Brussel en het hotel recht tegenover de Treinstation van Brussel, we kunnen niet gelukkiger zijn.

Meer praktische informatie om uw reis naar Brussel voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Leuven
- 50 dingen om te zien en te doen in Brussel
- De 5 beste rondleidingen en excursies in Brussel
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Brussel

De rondleiding in trein van Brussel naar Leuven Het is 20 minuten, dus we maken van de gelegenheid gebruik om de planning van vandaag te bekijken en van het landschap te genieten totdat we rond 10 uur 's ochtends aankomen.
Stap gewoon uit de trein Leuven we merken dat het veel kouder is Leuven dat niet in Brussel hoewel de dag duidelijker lijkt.

Net aangekomen na onze treinreis van Brussel naar Leuven

Onze eerste stop in Leuven het wordt zijn beroemde bibliotheek en het beeld van de "kakkerlak geprikt op de stok".

Leuven plein

Hoe minder je nieuwsgierig genoeg bent om te zien ...

Kakkerlak op een Leuvense plein

De straten van Leuven Ze zijn vrij eenzaam op dit tijdstip van de ochtend en de waarheid is dat het een plezier is om bijna alleen van een wandeling te genieten.

Leuven

Leuven plein

Vanaf hier gaan we naar een van de De beroemdste plaatsen van Leuven, het indrukwekkende stadhuis of Stadhuis.

Sint-Pieterskerk in Leuven

Draai gewoon de straat in en vind de Stadhuis of Stadhuis uit Leuven, we begrijpen het perfect, alles wat ze zeggen over hun architectuur.

Stadhuis van Leuven

de Stadhuis van Leuven Het werd gebouwd tussen 1439 en 1463 met de voordelen van textielhandel en werd opgericht als een demonstratie van de rijkdom van de handelaars in de stad.

Dit unieke hoge gebouw staat bekend om zijn prachtige gevel, versierd met houtsnijwerk.
De drie verdiepingen zijn versierd met een reeks smalle ramen.
Op het dak, donker en zeer steil, ziet u kleine ramen en smalle torens.

Uitzicht op het Stadhuis de Leuven

Zijn uniekheid ligt echter in de stenen decoratie, met delicate gebeeldhouwde maaswerk en gedetailleerde middeleeuwse sculpturen, gelegen in 300 nissen.

Details van het Stadhuis de Leuven

In laatgotische stijl beschrijven deze prachtige gravures allerlei groteske scènes, evenals traditionele verhalen en bijbelse verhalen.

Het bewonderen van het Stadhuis van Leuven

We zijn in de buurt van Stadhuis of Stadhuis uit Leuven meer dan 45 minuten, genietend van de eenzaamheid van de straten en natuurlijk genoeg snapshots maken waarmee we elk detail kunnen onthouden wanneer we thuis zijn.
Elke keer merken we meer de kou die binnen is Leuven Dus hebben we geprofiteerd en gestopt om een ​​paar koffie en wat macarons te hebben voor 4.45 in een McDonald's, wat een van de weinige dingen is die zondag in het centrum open is, iets dat onze aandacht trekt omdat we verwachtten dat we alles open zouden vinden.
Hoe goed voelt een koffie op dit moment met het koude weer ...
Na een tijdje rusten en opwarmen, vertrekken en gaan we rechtstreeks naar het beroemde gedeelte van de bars, restaurants, dat is de Oude Markt, waar we de overblijfselen zien van een zaterdagavond die we zo levendig hebben.

Oude Marktplein

Lokaal Oude Marktplein

We reizen er een paar keer heen en weer, waarbij we profiteren, net als in de rest van Leuven De eenzaamheid van zondagochtend.

Wandelen door het Oude Marktplein

Oude Marktplein

Vanaf hier, wanneer het net na 12.00 uur is, gaan we naar het Grote Beguinaje de Leuven, waar we na 15 minuten lopen aankomen.

Straten van Leuven

Ze zeggen dat niet veel toeristen hier aankomen omdat ze aan de rand van de Leuven centrum en het is zeker een geluk want "deze stad in een andere stad" is een geweldig bezoek om te doen zonder toeristen te kruisen.

Geweldig Beguinaje de Leuven

de Geweldig Beguinaje de Leuven of Groot Begijnhof van Leuven, is een zeer goed bewaard gebleven en volledig gerestaureerd historisch centrum met een tiental straten in de stad Leuven.

Het fotograferen van het Grote Beguinaje de Leuven

Het heeft een oppervlakte van ongeveer 3 hectare met ongeveer 300 huizen, dit is een van de grootste begijnen die nog steeds in Nederland bestaan.

Geweldig Beguinaje de Leuven

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Brussel door reizigers:

- Excursie naar Brugge en Gent
- Excursie naar Brugge
- Gent excursie
- Excursie naar Antwerpen
- Amsterdam excursie
- Meer excursies en rondleidingen hier

Geweldig Beguinaje de Leuven

Dit begijngebied strekt zich uit aan de zijkanten van de rivier de Dijle, die is verdeeld in twee kanalen binnen het begijnhof, waardoor een eiland wordt gevormd.

Kanalen van het Grote Beguinaje de Leuven

Details in een van de huizen van het Grote Beguinaje de Leuven

Sinds 1960 is het Begijnhof eigendom van de Universiteit van Leuven en wordt het gebruikt als een campus, vooral als een residentie voor studenten en academische gasten.

Geweldig Beguinaje de Leuven

Hier zijn we tot bijna 2 uur 's middags, dat we terugkeren naar de Leuven centrum, met de bedoeling te stoppen om te eten in een restaurant dat op de forums wordt aanbevolen.

Het verlaten van het Grote Beguinaje de Leuven

Zonder het te beseffen, gaat de lucht in een paar minuten van blauw naar grijs en begint het te regenen, dus het is tijd om te versnellen.

Voordat het begint te regenen ... Leuven

We kwamen aan in het restaurant in 5 minuten en verrassing! Het is gesloten en elke keer begint het met meer kracht te regenen, dus met de McDonalds ernaast en alle restaurants eromheen denken we er niet te veel aan na en we besloten dat het vandaag een "fastfood" -dag zal zijn.
En hier zijn we tot 3:30 in de middag, eten, een kopje koffie drinken en de tafel maken, kijken uit het raam naar de hemel en wachten tot het stopt met regenen om de kathedraal te kunnen bezoeken.
En een paar minuten na 16.00 uur ... stop met regenen! Dus we denken er helemaal niet over na en gaan rechtstreeks naar de kerk van San Pedro.

Sint-Pieterskerk

Automatische deuren, winkelgedeelte met winkelassistent naast een kachel die de krant leest ... en half gerestaureerd met veel kunstwerken bedekt.
Dit is wat we hebben gevonden tijdens ons bezoek aan de Sint-Pieterskerk en de waarheid is dat het ons erg teleurstelt.

Interieur van de kerk van San Pedro

Toen we zagen hoe laat het is, besloten we dat het tijd was om te vertrekken Leuven, maar niet voordat hij opnieuw langs de voorkant van de Stadhuis of Stadhuis uit Leuven om een ​​visie te hebben op een van de mooiste plekken in de stad.
We keren terug naar de Leuven Station met de gedachte dat de tijd ons ondanks regenen een goede wapenstilstand heeft gegeven om de belangrijkste dingen te bezoeken die we in gedachten hadden toen we aankwamen bij Leuven.
We nemen de trein vanaf Leuven naar Brussel en in iets meer dan 20 minuten plantten we in Brussel Zuid of Station Brussel-Zuid.
We steken de straat over en gaan rechtdoor naar ons hotel in Brussel om een ​​tijdje te rusten.
Enkele minuten na 17.00 uur verlaten we de hotel in Brussel en we nemen de metro naar de Grote Markt, waar zodra we het station verlaten, een stortbui begint te vallen !!
Maar we verdragen als kampioenen tot 19.00 uur, tourend door het centrum van Brussel centrum En nadat we het restaurant van gisteren hebben geprobeerd en hebben gezien dat het vandaag gesloten is, keren we terug naar de Grote Markt, waar we in een Italiaans belanden waar we twee pastagerechten of een liter water bestelden voor 35 euro.
Blijf op de hoogte van de liter water die 5,50 euro kost ... 1000 van de oude peseta's! 😉
Om 20.00 uur eindigen we ons diner en nemen we de metro terug naar onze hotel in Brussel, het Park Inn Hotel van Radisson Brussels Midi, waar we vandaag moeten beginnen met dromen ... morgen om 4 uur 's ochtends moeten we de bus nemen die ons naar de luchthaven brengt ... en we gaan terug naar huis ...

Stadhuis van Leuven

Dag 5