Hotel in Tokio

Dag 14: TOKYO: Imperial Palace, Tokyo Station, Tokyo International Forum, Ginza, Yoyogi, Shibuya, Tokyo Tower, Zozogi Temple, Shinjuku, Korean Quarter

Donderdag 19 december 2013

Vandaag beginnen we de dag in ons hotel in Tokio om 6.30 uur 's ochtends en zodra we opstaan ​​beginnen we op te merken dat het lichaam al rancuneus is over deze vroege stijgingen waar we aan beginnen sinds we begonnen met de Gratis reis naar Japan.
We gaan door Tokyo en de waarheid is dat zo veel als we proberen en zoveel als we willen, het lichaam ons lijkt te vragen om een ​​"rust" ... maar het is duidelijk dat we met de dagen dat we weg zijn en de dingen die we nog moeten weten niet gaan om het aan hem te geven. Die pauze komt als we thuiskomen.
We vertrekken om 7.30 uur in onze hotel in Tokio, de Hotel Horidome Villa, voor het ontbijt en we zien dat de meeste coffeeshops deze dagen van het begin van het jaar later openen of zelfs dat sommige op vakantie zijn tot 5 januari.
Onze planning vandaag in Tokyo Het ging naar Asakusa en gelukkig vroegen we in het hotel voordat we gingen, omdat ons is verteld dat de winkels pas op dag 5 open gaan.
Dus we veranderen het plan van vandaag en nemen onze gebruikelijke metrolijn, die de 14-daagse JRP binnengaat, om naar Tokyo Station te gaan, met het idee om te ontbijten en dan naar de Keizerlijk paleis van Tokio, waarin vandaag een geweldige dag is: het is een van de twee dagen waarin de Japanse koninklijke familie naar buiten komt om te begroeten vanaf de balkons van het keizerlijk paleis.

Wanneer we Tokyo Station verlaten, zien we het tafereel een paar dagen geleden in, mensen rennen door het gangpad, maar zonder elkaar zelfs aan te raken, om hun treinen niet te verliezen.
Omdat we op zoek moeten gaan naar iets voor het ontbijt, maken we van de gelegenheid gebruik om door het gebied te wandelen en foto's te maken van het Tokyo Station en de omliggende gebouwen die zowel qua architectuur als qua hoogte indrukwekkend zijn.

Tokyo station

Het Tokyo Station werd voltooid in 1914 en staat vermeld als een belangrijk cultureel erfgoed.

Tokyo Station Omgeving

We kunnen nog steeds niets vinden voor het ontbijt, dus besloten we het gebied van de te naderen Keizerlijk paleis van Tokioomdat we dachten dat het gemakkelijk zou zijn om het gebied te naderen waar de koninklijke familie vertrekt.

Marunouchi buurt

Maar zodra we de omgeving bereiken, begrijpen we dat het geen gemakkelijke taak zal zijn om dat te doen.
Het barst van de mensen die in de rij staan ​​om ergens naartoe te gaan, wat we intuïtief de koninklijke familie zien.

Wachtrijen rond het keizerlijk paleis

En wij die dachten dat er geen mensen zouden zijn en dat het gemakkelijk toegankelijk zou zijn Keizerlijk paleis van Tokio! Het is duidelijk dat we zeer naïef zijn geweest met dit onderwerp.

Politie in het keizerlijk paleis

Onmogelijk om de te benaderen Keizerlijk paleis van Tokio zonder voor ons in de rij te staan ​​en bovenop zitten we nog steeds zonder ontbijt omdat er in dit gebied niets open is.

Omgeving van het keizerlijk paleis

Wachtrijen die ons doen stoppen met het bezoeken van de tuinen van het keizerlijk paleis

Dus we gaven het bezoeken van de Keizerlijk paleis van Tokio en we gaan rond het paleis om het Tokyo Forum te bereiken waarvan we ook zien dat het vandaag gesloten is.

Internationaal forum van Tokio

Het is duidelijk dat de ochtend van 2 januari niets productiefs is in termen van bezoeken en de waarheid is dat dit niet een beetje humeur is, dus besloten we te stoppen met rondgaan en naar het Tokyo Station gebied te gaan , om een ​​plek te vinden om rustig te ontbijten en te wachten tot ons geluk verandert 😉

Marunouchi buurt

Na een lange wandeling ontmoetten we een Starbucks en wie zijn we om te weigeren?
We bestelden, zoals we in de verre dagen deden, we bezochten Kyoto, twee hete kaneelbroodjes en twee koffie voor 1240 yen.

Aan het ontbijt !!!

We hebben een goede tijd om energie op te laden en na het geven van verschillende ronden aan de planning van bezoeken in Tokio, hebben we besloten dat we het beste naar het gebied van kunnen gaan Ginza.
Maar onze slechte oriëntatie maakt ons verkeerd over de metrolijn, iets dat we na een tijdje ontdekten, dus we moeten teruggaan en raden waar we gaan stoppen? Binnen het Tokyo International Forum!

Internationaal forum van Tokio

Als er, zoals we al verschillende keren hebben gezegd, in de ondergrond van elke Japanse stad een andere stad is.
We brengen een half bezoek aan het Tokyo International Forum sinds we hier zijn, en we raken een beetje verdwaald voor de faciliteiten.

Interieur van het Tokyo International Forum

Het Tokyo International Forum is een cultureel complex waar tentoonstellingen, concerten ... etc. worden gehouden. Het glazen atrium, het futuristische ontwerp is uniek.
Na deze kit-kat keken we naar de GPS en besloten te lopen naar Ginza, aangezien we slechts 1,4 km hebben tot het gebied dat we willen bereiken.
En merk op dat GPS soms ook verkeerd is en gewoon 5 minuten lopen waar we kartels van beginnen te zien Ginza en we zien dat we al in de buurt zijn.

Wachtrijen in een winkelcentrum wachten op de openingstijd!

Nieuwsgierige koffie in Ginza

Rustiger en met hernieuwde geesten begonnen we de hoofdstraat over te steken, kruising met enorme gebouwen met merkwinkels, een tempel tussen wolkenkrabbers ...

Ginza buurt

Hoofdstraat van de Barrio de Ginza

Veel toeristen voelen zich aangetrokken tot de Ginza buurt, een buurt vol luxe etablissementen.

Luxe winkels in Ginza

We vervolgen de hoofdstraat tot we het Shimbashi-theater bereiken, waar we veel mensen in de omgeving ontmoeten.

Shimbashi-theater in Ginza

Het Shimbashi-theater werd oorspronkelijk gebouwd in 1925 in de Ginza buurt, voornamelijk als podium voor de Azuma Odori-dansvoorstellingen van de geisha.

Afbeeldingen die we kunnen zien in het Shimbashi-theater in Ginza

Momenteel biedt het theater voorstellingen van verschillende stijlen.
Vanaf hier zijn we minder dan 500 meter verwijderd van de belangrijkste vismarkt ter wereld, maar omdat het vandaag gesloten is, hebben we dag 5 al gemarkeerd als eerste bezoek.
Op dit moment is dag 5 de eerste dag van het jaar dat ze openen.
We keren terug naar onze stappen Ginza buurt en we komen aan op het kruispunt waar Seiko is.

Wako Clock Tower

De kruising van Ginza Yonchome is die tussen de straten Chuo en Harumi. Hier vinden we voorbeelden van de representatieve architectuur van de Ginza buurt, waaronder het warenhuis Mitsukoshi en de klokkentoren van Wako.

Meer praktische informatie om uw reis naar Tokio voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Tokio
- 50 dingen om te zien en te doen in Tokio
- De 5 beste tours en excursies in Tokio
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Japan
- De beste tips voor reizen naar Japan
- De beste reisverzekering voor Japan
- Waar te eten in Tokio: aanbevolen restaurants
- Boek hier uw JRP van 7,14 of 21 dagen inclusief verzendkosten

Vanaf hier gaan we naar het Sony Center waar we een kort bezoek brengen, waar ze ons een gids voor het gebouw geven!
Dit soort bezoeken, althans voor ons, is helemaal niet essentieel, maar gezien het feit dat we vandaag een ietwat rare dag hebben, omdat we veel dingen gesloten hebben, doen we het liever rustig aan en gaan we wandelen en genieten we van "het leven zien gebeuren".
En vanaf hier, in Ginza, we moeten derden in bezoeken veranderen.
Dus gaan we terug naar de metro van Tokio en gaan naar Yoyogi om te zien hoe de omgeving vandaag is.
Maar eerst gingen we door Takeshita Dori waar we de andere dag waren en we ontdekten dat het nog steeds zo druk is als de andere dag.

Takeshita Dori

Dit zijn veel mensen ??? Takeshita Dori

Tokyo We vinden het een moeilijke stad om te overbruggen vanwege de afstanden en hoewel de metro zeer effectief is, zijn de afstanden enorm, zodat slechte planning in bezoeken of ontmoeting met gesloten dingen, zoals ons overkomt, een Kleine 'marteling'.
De waarheid is dat ondanks Tokyo Het is een "essentiële" stad, die je zonder aarzeling even moet weten, voor ons, tot nu toe, is het het meest vervangbare deel van de reis, hoewel het misschien een beetje vreemd klinkt ...
Zou het kunnen dat we geen asfaltdieren zijn? 😉
We komen aan Yoyogi na 12 uur 's ochtends met een uitstekende temperatuur en een zon die iedereen aanmoedigt, inclusief ons vandaag, dat we een beetje ontmoedigd zijn.

Yoyogi Park

Het is heel duidelijk dat als we wilden opvrolijken, we de plek hier hebben getroffen.

Genieten van Yoyogi Park

Er kunnen niet meer mensen zijn dan op straat, wat een zeer levendige sfeer creëert.
We gaan meteen naar Yoyogi Park en we hebben veel mensen ontmoet die van hun hobby's genieten of gewoon wandelen ...

Verschillende manieren om van Yoyogi Park te genieten

Yoyogi Park

Gezien zoals gezien, verlaten we de Yoyogi Park, waar we op zondag zullen terugkeren om te mixen tussen de lolita's en de rockabillies die we hebben gelezen, hier in het weekend zijn geïnstalleerd.

We zijn in de Yoyogi Park tot na 1 uur 's middags en vanaf hier gaan we op zoek naar een plek om te eten in de omgeving.
Maar als eerste van het jaar is de Meiji Jingu-tempel erg druk en is Takeshita Street even onmogelijk, dus de plaatsen die we vinden waar we kunnen eten, hebben wachtrijen die iedereen wanhopen.
Het is een snelle beslissing, dus we nemen de metro en gaan naar Shibuya, waar we meteen sushi gaan eten aan dezelfde keten waar we gisteren waren.

Shibuya

Hachiko in Shibuya

Vierkant waar we het standbeeld van Hachiko in Shibuya kunnen vinden

Zal dit een verslaving zijn? Mogelijk !!
Zoals we gisteravond deden, deden we onze laarzen aan. Zozeer zelfs, dat Roger een stukje moet achterlaten van wat hij heeft gevraagd, omdat hij dat niet langer kan!
Alles voor 4391 yen. Duurder dan we gewoonlijk uitgeven, maar zuiniger als we denken aan alles wat we hebben gegeten.

Mmm ... sprakeloos !! Geweldig !!

Na deze prachtige maaltijd keren we terug naar de Shibuya-metro en gaan we naar Hamamatsucho met de Yanamote-lijn.
Tijdens de maaltijd hebben we de planning die we vanmiddag hadden gemaakt opnieuw gedaan Tokyo en het idee is nu om de middag door te brengen in de Shiodome-buurt en bij zonsondergang naar de Tokyo toren.
We kwamen in minder dan 10 minuten aan en we zien al aan de horizon het beroemde silhouet van de Tokyo toren, maar eerst stopten we voor koffie en een cappuccino voor 560 yen.

Tokyo toren

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Tokyo door reizigers:

- Rondleiding door Tokio
- Excursie naar Kamakura en Yokohama
- Excursie naar Nikko
- Tokyo geek tour
- Nachttour Lost in Translation

- Meer excursies en rondleidingen hier

Sinds we zijn aangekomen Tokyo de waarheid is dat we vaak stoppen, iets dat we niet al te gewend zijn tijdens onze reizen, omdat we meestal altijd een hoge reissnelheid hebben.
Maar vandaag zijn we vooral erg moe. Tokyo het doodt ons beetje bij beetje 😉
Na deze pauze gaan we meteen door Zozogi-tempel dat is naast de deur en toont een nieuwsgierig uitzicht met de Tokyo toren achter.

Zozogi-tempel

de Zozogi-tempel Het is een tempel waar je bidt voor wijlen Tokugawa Ieyasu, oprichter van de Edo-regering.

Zozogitempel en Tokiotoren

Wat de tijd ook is en we zijn in de plaats waar we zijn, het is heel duidelijk dat deze dagen in Japan Iedereen is op straat.

Ja, het is waar dat alles heel levendig is en het is een geweldige kans om de stad zo te zien, maar we gaan niet ontkennen dat we na een tweedaagse overtocht met honderden mensen waar we ook zijn een beetje "veranderd" zijn.
En hier, enthousiast om de te bezoeken Zozogi-tempel, zonder te beseffen hoeveel minuten ze voorbij vliegen en het bijna zonsondergang is, dus nu is het onze beurt om te rennen tot Tokyo toren waarin hoe anders zou kunnen ... er is een geweldige staart! 😉

Wachtrij om de Tokyo Tower te beklimmen

We betalen elk 820 yen en hebben een goede wachtrij, dus let op de zonsondergang vanaf de Tokyo Tower We nemen het al als vanzelfsprekend aan, dus we zullen genoegen moeten nemen met de schemering.
Na 20 minuten wachtrij gingen we de lift op en lachten om de wachtrijen hieronder. Iedereen is op en het lijkt erop dat er nog niemand naar beneden is gekomen.
Natuurlijk is het de rij waard en de veelheid aan mensen daar. Het uitzicht vanaf de Tokyo toren Ze zijn geweldig.

Uitzicht op de stad met de Fuji op de achtergrond vanaf de Tokyo Tower

Geweldige zonsondergang vanaf de Tokyo Tower

de Tokyo toren Het werd gebouwd in 1958 en is 333 meter hoog.
U kunt genieten van een uitzicht over de hele stad Tokio vanaf het 150-meter observatorium en vanaf het hoogste speciale 250-meter observatorium.

Uitzicht vanaf de Tokyo Tower

Geweldig uitzicht vanaf de Tokyo Tower

Na een tijdje genieten van wat Tokyo uitzicht ongelooflijk, keren we terug naar Zozogi-tempel, waar u kunt genieten van een uitzonderlijk uitzicht bij het vallen van de avond.

Tokyo Tower met het jaar 2014 weerspiegeld!

Drumshow bij Tokyo Tower

Tokyo toren

Een ander bezoek dat we vandaag hadden gepland, was de Shinjuku-buurt en ziende dat het nog vroeg is, besloten we om naar Shin-okubo station te gaan, vanwaar we zullen beginnen met het reizen van Koreaanse buurt van Tokio.

Koreaans metrostation in Tokio

Koreaanse wijk in Tokio

We lopen meer dan een half uur en zien het grote verschil met de rest van Tokyo.

Winkels in de Koreaanse wijk in Tokio

Koreaans kwartierrestaurant in Tokyo

Koreaans restaurant in Tokio

Vanaf hier gaan we naar beneden tot we Kabukicho bereiken, waar we het beroemde gebied van de beginnen te bezoeken hou van hotels in Tokio.

Voorbeeld van een hotel in Tokyo of love

Prijsinformatie bij de Hotels of Love in Tokio

Vraag ons niet waarom, maar aangezien we de straten binnenkomen, herinnert het ons aan Las Vegas, waarbij alle afstanden worden bespaard. De waarheid is dat we, gezien de prijzen die ze hebben, dachten dat het geen optie zonder hoofd zou zijn om na te denken over dit soort hotel in Tokio om een ​​paar dagen te blijven.

Hotels of Love in Tokio

Nieuwsgierige naam van een Love Hotel in Tokio

We gaan door tot we de Wallen bereiken, waar we al zaken vinden voor mensen ouder dan 18.

De rosse buurt van Tokio

Tokio rood licht gebouwen

Op dit gebied is de waarheid dat we niet erg lang zijn, omdat het niet te veel aandacht trekt en ons lichaam ons ook om rust begint te vragen.
Dus we lopen door het gebied en gaan direct, bijna zonder het te beseffen, naar het uitgaansgebied van de Shinjuku-buurt, het Japanse Times Square, waar we blijven wandelen en verdwalen in de vele straten en bedrijven in de omgeving.
in Tokyo Een van de verplichte onderwerpen is lopen en verdwalen op straat.

Shinjuku-buurt

Buurtstraten Shinjuku

Lichten en meer lichten in de wijk Shinjuku

Vanaf hier naderen we de Barrio de la Electrónica, waar we van de gelegenheid gebruik maken om enkele kleine aankopen te doen.

Elektronicabuurt in Shinjuku

Shinjuku

Kartels in het Electronics District in Shinjuku

Onderweg passeren we Mosaic Street met spectaculaire kerstverlichting en winkels die een succes lijken.

Kerstverlichting op Mosaic Street

We maakten van de gelegenheid gebruik om een ​​hoesje voor de mobiele telefoon te kopen (onze consumentenader kwam naar buiten) en omdat we meer dan 9 uur 's nachts waren, gingen we een van de vele winkelcentra in de omgeving binnen, waar we op de achtste verdieping een okonomiyaki-winkel binnengingen.

Shinjuku winkelcentrum

Wat we eten Shinjuku

We vragen om wat gyozas en tonijn okonomiyaki om te delen, meer water voor 2300 yen.
Wat we erg leuk vonden, afgezien van het eten, is dat je ze zelf kunt bereiden, iets dat we zien dat veel mensen op de borden van hun tafels doen.
Gelukkig hebben ze ons als een groentje gezien en hebben ze ons een beetje geholpen, althans bij de eerste stappen van realisatie.

Okonomiyaki-diner in Tokio

Een van de dingen die we momenteel het liefst doen, is het zeer kleine westerse toerisme dat we tegenkomen.

Vandaag de dag kunnen we zeggen dat we vrijwel niemand en de restaurants waar we naartoe zijn gekomen hebben ontmoet, laat staan.
Na meer dan een uur eten en genieten van een goede desktop, besloten we dat het tijd is om terug te keren naar onze hotel in Tokio.

Raak terug naar ons hotel in Tokio

Raak opnieuw aan om de metro te nemen en die meters af te reizen die ons terug naar "ons huis" brengen, de Hotel Horidome Villa.
Vandaag zullen we dromen van een dag "zo zeldzaam", die ons eindelijk een goede smaak heeft nagelaten ...

Zonsondergang vanaf de Tokyo Tower

Uitzicht op de stad vanaf de Tokyo Tower

Sushi eten voordat we terugkeren naar ons hotel in Tokio
Dag 15
TOKYO - KAMAKURA: Engaku-ji, Tokeiji, Jochi-ji, Kencho-ji, Tsurugaoka, Desidera - YOKOHAMA: Minato Minari 21