Kopenhagen op één dag

Dag 2: Kopenhagen op één dag: Rosenborg Castle, Amalienborg Palace, Marble Church, Kastellet, (de kleine zeemeermin, Nyhavn), Stroget, Bastard Café, Rundetaarn, Tivoli

Na gisteren zijn we de dag begonnen met de reis van het vliegveld naar Kopenhagen vandaag staan ​​we op als het 6 uur 's ochtends is om een ​​tijdje te werken voordat we naar de ontbijtzaal van het Nora Hotel gaan, onze accommodatie in Kopenhagen tegenwoordig, om Als het 9 uur 's ochtends is, start je de Kopenhagen-route op een dag die we hebben gepland en die begint op een van de plaatsen die we het meest wilden weten, Rosenborg Castle, een van de essentiële plaatsen om te zien in Kopenhagen.

Kasteel Rosenborg

Dit paleis gebouwd in de zeventiende eeuw is een van de meest aanbevolen bezoeken om te doen in Kopenhagen, naast een van de sprookjesachtige plaatsen van de stad, waarvan we zeker zijn, zal je niet teleurstellen.

Gebouwd door Christian IV als een zomerresidentie, werd het kasteel al snel onbewoond, voor een aantal jaren later, terugkerend om te dienen als een huis, dit keer toen een brand het paleis Christiansborg in de 18e eeuw verslond en de koninklijke familie moest zoeken naar een plaats om naartoe te gaan.

Hoewel je het interieur van het kasteel kunt bezoeken, een aantal van de kamers kunt verkennen, als je niet teveel tijd hebt, is het een bezoek dat kan worden afgezien, we hebben het niet gedaan en genieten alleen van het uitzicht op het kasteel in aanvulling op de tuinen, waar je kunt Voer gratis in.

Kasteel Rosenborg

Het schema van Rosenborg Castle hangt af van het seizoen van het jaar:
November tot april: van 10.00 tot 14.00 uur
Mei, september en oktober: van 10.00 tot 16.00 uur
Juni, juli en augustus: van 10.00 tot 17.00 uur

De ticketprijs is 105 DKK per persoon en gratis met de Copenhagen Card.
Een goede optie, als u meer wilt weten over het kasteel, is deze rondleiding door kasteel Rosenborg te maken.

Rosenborg Castle op de route door Kopenhagen in één dag

Vanaf hier en wanneer het praktisch 11 uur is gaan we verder met de route van Kopenhagen in 1 dag, ons benaderend naar het Amalienborg Paleis en de Marmeren Kerk, twee van de meest essentiële plekken om te zien in Kopenhagen.

Meer praktische informatie om uw reis naar Kopenhagen voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Denemarken
- Waar te verblijven in Kopenhagen: beste buurten en hotels

Paleis Amalienborg

Deze vier paleizen zijn momenteel de officiële residentie van de koninklijke familie in de winter en worden omringd door een centraal plein, waar u het beeldhouwwerk van koning Frederik V kunt zien.
De grote nieuwsgierigheid is dat dit paleis niet werd gebouwd om te worden gebruikt, maar als een plaats van sporadisch verblijf voor gasten, maar voordat de brand plaatsvond in de achttiende eeuw die het paleis van het moment verwoestte, werd de koninklijke familie gedwongen een andere plaats te vinden van verblijf, kiezen voor het Amalienborg Palace.

Merk op dat elke dag, wanneer de koningin in het paleis is, de wisseling van de wacht plaatsvindt om 11.30 uur.

Het schema van het Amalienborg-paleis is van 11.00 tot 16.00 uur van november tot april, gesloten op maandag en van 10.00 tot 16.00 uur van mei tot oktober.
De prijs is 95 DKK per persoon.
Als je meer wilt weten over het kasteel, moet je deze rondleiding door het Amalienborg-paleis maken.

Amalienborg Paleiswacht

Marmeren kerk

Deze Lutherse tempel, ook bekend als de Frederikskerk, bevindt zich direct naast het Amalienborg-paleis en staat bekend om zijn grote koepel met een diameter van 31 meter, die meer dan 150 jaar duurde.

Het schema van de Marmeren Kerk is van 10.00 tot 17.00 uur van maandag tot donderdag en zaterdag en op vrijdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur.
De toegangsprijs is gratis.

Zoals we al eerder zeiden, om 11.30 uur vindt de wisseling van de wacht plaats in het Amalienborg-paleis en net als wij hebben verschillende groepen zich hier verzameld in de hoop er getuige van te kunnen zijn, want uit wat we hebben gelezen is het nogal nieuwsgierig. Maar helaas, als we een tijdje hebben gewacht, leren we dat de koningin vandaag niet in het paleis is, dus het wisselen van de wacht zal later zijn en ook niet zo "Spectaculair" zoals gewoonlijk.

Dus vóór deze tegenslag besloten we om de Marmeren Kerk te naderen en onze geplande route van Kopenhagen in één dag te volgen, richting de Kleine Zeemeermin, maar niet voordat we een stop maakten in Churchillparken, een paar meter van het paleis, waar Kastellet zich bevindt, één van de plaatsen die we hier niet willen missen Kopenhagen op één dag.

Kastellet

Dit fort van de 17e eeuw, is een eeuwig monument voor de slachtoffers van de oorlog en werd gesticht door de Deense koning Christian IV in het jaar 1626. Tegenwoordig worden de gebouwen die binnen zijn gebruikt voor militaire doeleinden, maar de omgeving, is een van de groene longen van de stad, die veel locals gebruiken om te rennen en waarvoor we u adviseren om van een wandeling te genieten, omdat de uitzichten echt interessant zijn, naast een plaats van doorgang als u naar toe gaat de beroemde kleine zeemeermin in Kopenhagen.

Het schema van Kastellet is van maandag tot zondag van 06.00 tot 22.00 uur en de toegang is gratis.

Kastellet-tuinen

Het is praktisch 12.30 uur wanneer we dit fort verlaten en besluiten dat we gisteren, toen we van het vliegveld naar het centrum van Kopenhagen kwamen en de middag vrij hadden, de beroemde gebieden van Nyhavn, het beroemdste kanaal in Kopenhagen en de Kleine zeemeermin, vandaag is het het beste om het met wat meer rust te nemen en nu te stoppen om te eten.

In het geval dit je eerste dag in de stad is en je de Kopenhagen-route in één dag doet, raden we je aan door te gaan met de wandeling, de Kleine Zeemeermin naderen op minder dan 1 kilometer van Kastellet, en dan op de terugweg naar Nyhavn, een van de bekendste afbeeldingen van deze geweldige stad.

Boek de rondleidingen en excursies in Kopenhagen het best beoordeeld door reizigers:

- Copenhagen Card
- Gratis rondleiding door Kopenhagen Gratis!
- Toeristenboot van Kopenhagen
- Boot op de grachten van Kopenhagen + toegang tot Tivoli-tuinen

- Veel meer excursies en rondleidingen in / vanuit Kopenhagen hier

Na verschillende evaluaties van waar te eten in Kopenhagen, besloten we uiteindelijk een van de meest aanbevolen restaurants in de stad, Schonnemann, te proberen de Smørrebrød.
Maar zoals meestal gebeurt in deze gevallen, wanneer je geen reservering bij je hebt en naar een van de meest aanbevolen restaurants in de stad wilt gaan, zien we bij aankomst dat ze geen tafel hebben, en vertellen we ook dat er geen stoelen meer zijn in de hele week, want wat we moeten blijven missen en wachten op de volgende reis naar Kopenhagen, om het te proberen.
Zien dat de tijd komt, kijken we op TripAdvisor en zien dat op slechts 300 meter afstand het Simple Raw vegetarisch en veganistisch restaurant ligt, met een echt geweldige pint en waar we na het bekijken van het menu zoete aardappelsnacks plus 2 vegetarische kommen bestelden, een van curry en een andere van groenten, meer zelfgemaakte limonade voor 375 kronen.

Eten in Simple Raw

Zonder twijfel super aanbevolen! Niet alleen voor de kwaliteit van het product, maar ook voor de service.

En dus, na het opladen van energie en wanneer het 3 uur 's middags is, verlaten we het restaurant om te zien met verbazing, dat de voorspellingen van deze ochtend worden vervuld en het begint te motregenen, iets dat ons een beetje doet veranderen de plannen die we hadden gepland voor de route van Kopenhagen op één dag.

Dit is iets belangrijks en dat moet je in gedachten houden en dat is dat in Kopenhagen het weer meestal behoorlijk verandert, zelfs als we het over dezelfde dag hebben, dus het is interessant om een ​​plan B te hebben of de optie te overwegen om bezoeken uit te wisselen die je hebt toegewezen aan andere dagen van de reis naar Kopenhagen.

Kopenhagen tour in 1 dag

We nemen een paar minuten de tijd, maar aangezien de regenverwachting een tijdje aanhoudt, hebben we besloten dat het het beste is om een ​​plek te vinden om te schuilen, omdat Bertels Kager de beste optie is, een kleine bakkerij in een zeer centraal deel van Kopenhagen waar Ze serveren wat ze zeggen is de beste cheesecake in de stad en dat Rubén en Lucy aanbevolen iets om te onthouden.

Bertels Kager

Bij binnenkomst vinden we al een schoolbord dat de variëteiten van de dag toont, meestal ongeveer 10 opties, naast de prijs per portie, dat is 55 kronen. We kozen voor twee variëteiten plus 1 Amerikaanse en één capucchino voor 185 kronen.

Bertels Kager Cheesecake

Hoewel we niet kunnen zeggen dat ze goedkoop zijn, zijn ze echt goed, dus als je een tijdje hebt en van cheesecake houdt, aarzel dan niet!

Het is rond half vier 's middags toen we besloten om door te gaan met de Kopenhagen-route op 1 dag die we hadden gepland, hoewel de lucht nog steeds erg bewolkt en nog steeds sprankelend is, dus kozen we ervoor om langs Stroget Street te lopen, van degene die we gisteren al hebben bezocht en die wordt beschouwd als de langste winkelstraat van Europa (of de wereld volgens waar je het leest).

Stroget, een van de bezienswaardigheden in Kopenhagen

Iets dat onze aandacht trok toen we begonnen met het voorbereiden van deze reis naar Kopenhagen, met name de Kopenhagen-route in één dag, is het aantal aanbevolen cafés en locaties in de stad.
Dit leidde ons naar veel van de bezoeken die we in het reisschema opnemen, naar plaatsen die, hoewel ze geen gebruikelijke opties zijn bij het plannen van reizen van een paar dagen, in dit geval voldoende gewicht hadden om ze op te nemen.
Dit is het geval bij Bastard Café, een iconische koffie uit Kopenhagen, waarin u onder het genot van een drankje meer dan 1000 tafelspellen kunt spelen die voor uw klanten in de schappen liggen.

Bastard Coffee

Aanvankelijk trekt het misschien niet je aandacht, maar we verzekeren je dat het de moeite waard is om te benaderen, want naast het concept is het geweldig om te zien hoe koffie altijd vol is met mensen, die hier uren spelen en ook iets consumeren waarvoor Wij geloven dat dit soort cafetaria essentieel zijn voor de mensen in de stad, die ze als een ontmoetings- en ontspanningscentrum nemen.

Een paar minuten na 17.30 uur, nu met de dag veel duidelijker, wanneer we in één dag de Kopenhagen-route vervolgen en het centrum van het Quartier Latin naderen om Rundetaarn te bereiken, ook bekend als de ronde toren van Kopenhagen, waar we 25 kronen per persoon betalen om een ​​van de meest symbolische plaatsen in Kopenhagen te bezoeken.

Rundetaarn of Kopenhagen ronde toren

In het hart van de stad vinden we de ronde toren Rundetaarn of Kopenhagen,

In het centrum van de stad staat de Copenhagen Round Tower (Rundetårn in het Deens), een merkwaardig monument uit de zeventiende eeuw en waarvan de grootste attractie, naast de architectuur, de goede uitzichten op de stad zijn.
Het hoogtepunt van dit bezoek, naast de ongelooflijke uitzichten die er op de stad zijn, is de architectuur, omdat de toegang tot de toren wordt gedaan via een binnenhelling, die je spiraalvormig gaat, totdat je het meest bereikt hoog.

Rundetaarn of Kopenhagen ronde toren

Deze spiraalvormige helling, hielp om al het astronomische materiaal naar het hoogste deel van de toren met auto's te beklimmen en vandaag kunnen we uit ervaring zeggen dat het een veel rustiger manier is om het hoogste punt te bereiken.

Ramp of the Rundetaarn of Copenhagen Round Tower

Met een hoogte van 35 meter is de Ronde Toren een van de beste uitkijkpunten in Kopenhagen, dus we raden je aan om dit bezoek op een heldere dag te maken, omdat we je verzekeren dat de uitzichten echt ongelooflijk zijn.

Kopenhagen uitzicht vanaf de Rundetaarn

Uitzicht op Kopenhagen vanaf de ronde toren

Houd er rekening mee dat de beklimming naar het hoogste punt van de toren niet moe is, omdat het via een helling wordt gedaan, hoewel er uiteindelijk enkele stappen zijn, niet meer dan 30, die via een zeer smalle ruimte moeten worden opgevaren . Het is iets om in gedachten te houden, vooral als u lijdt aan claustrofobie.

Het schema voor de ronde toren Rundetaarn of Kopenhagen is van 10.00 tot 20.00 uur van 21 mei tot 21 september en van 10.00 tot 18.00 uur de rest van het jaar.
De prijs is 25DKK per persoon en gratis met de Copenhagen Card.

Na het bezoek aan de Ronde Toren van Kopenhagen, waarvan we moeten zeggen dat we er dol op waren, wanneer het net na 6.30 uur 's middags is, gaan we op een dag verder met de Kopenhagen-route en genieten we nu alleen zoals ze zeggen , zie het leven gebeuren, iets dat we heel graag gratis doen op reizen en waarmee we beetje bij beetje meer weten over de plaatsen en steden die we bezoeken.

Kopenhagen

Na 19.00 uur besloten we om te stoppen voor het diner en naderden we Paludan's Book & Cafe, een prachtige boekwinkel waar we gisteren waren, de ruimte vermengd met een cafetaria en restaurant, waarvan we moeten zeggen dat we er dol op zijn.
Bij deze gelegenheid bestelden we een sandwich, een pastagerecht en een biertje voor 240 kronen, die ons onvergetelijke momenten geven op een van de plaatsen die we het leukst vonden in Kopenhagen.

Paludan's Book & Cafe

Het is 8 uur 's middags wanneer we op een dag doorgaan met de Kopenhagen-route, waarbij we verschillende opties evalueren om de dag te verlengen, beslissen over een van de bezoeken die we het meest wilden doen in de stad, ziende dat de dag is gewist en we hebben de mogelijkheid om ervan te genieten zoals we hadden verwacht.
Dit bezoek is niemand minder dan Tivoli, een van de beroemdste enclaves van de stad, waarvan we zeker zijn dat er geen reiziger verloren is.

Tivoli, het pretpark van Kopenhagen

Hoewel het een leugen lijkt, is dit pretpark, gelegen in het hart van Kopenhagen, vandaag een van de meest bezochte plaatsen in de stad en toeristen, met meer dan vier miljoen bezoekers per jaar.
Zoals we eerder vermeldden, wordt Tivoli beschouwd als een van de oudste pretparken ter wereld, gezien het feit dat de inhuldiging plaatsvond in 1843, nadat koning Christian VIII de bouw ervan had opgedragen.

Tivoli pretpark

Wat te zien in Tivoli

Hoewel het pretpark groot is, heeft het niet de afmetingen van de parken die we meestal in gedachten hebben, dus maak je geen zorgen over de bezoektijd, want als je geen van de attracties wilt rijden, is het gemakkelijk bereikbaar in 1 of 2 uur, stoppen om foto's te maken en genieten van het uitzicht.

- Hoofddeur (Vesterbrogade): zonder twijfel het bekendste symbool van het pretpark, dat aan het einde van de 19e eeuw werd gebouwd en dat we vandaag kunnen zeggen dat het praktisch hetzelfde blijft.

Hoofdpoort van Tivoli

- Het Saint George-fregat: dit enorme schip staat er naast zijn architectuur bekend om dat het naast de Chinese pagode staat en dat het zich in een van de bekendste restaurants van Kopenhagen bevindt.

- Chinese Pagoda: voor ons een van de mooiste afbeeldingen van Tivoli, naast de verlichte attracties. Geïnspireerd door Chinese pagodes, lokaliseert het een restaurant met Chinese keuken, evenals een theater.

Chinese Pagode

- Nimb Restaurant: dit restaurant valt op door zijn architectuur, die lijkt op een paleis in Arabische stijl, dat ongetwijfeld opvalt tussen de rest van de locaties van het park.

Nimb Restaurant

Schema's en prijzen van Tivoli

Vanwege het weer zijn de schema's van Tivoli vrij breed:

- Zondag tot donderdag van 11.00 tot 23.00 uur en vrijdag en zaterdag van 11.00 tot middernacht in de maanden november tot december en april tot september.
- Het park is gesloten tussen januari en april en bij slecht weer.

De prijs van het ticket is 120DKK per persoon in het weekend, hoewel dit afhankelijk van de data verandert, als u de pas naar de attracties wilt opnemen ... enz.
Als je de Copenhagen Card hebt, is de toegang tot Tivoli inbegrepen.
Een andere goede optie is om dit ticket van tevoren naar de Tivoli-tuinen te kopen.

Tívoli

Onze ervaring is dat het ten zeerste wordt aanbevolen om 's middags Tivoli te bezoeken, iets waarmee u in één dag een zeer complete route door Kopenhagen kunt maken en vervolgens' s middags en 's avonds kunt genieten van het park, wanneer het verlicht is en werkelijk spectaculaire uitzichten biedt .

Het is 11 uur 's nachts als we zeggen dat we de dag van Kopenhagen op een dag eindigen en terugkeren naar het Nora Hotel, waar we na meer dan 20 kilometer te hebben gelopen in slaap vallen.

* Deze route in Kopenhagen in één dag is complementair aan de vorige post die we publiceren en de volgende in 2 dagen in Kopenhagen. In het geval dat uw verblijf in de stad maar één dag is, kan het interessant zijn om bezoeken van onze drie dagen te combineren en te beslissen welke het meest geschikt zijn voor uw smaak of tijden.

Dag 3: Kopenhagen in twee dagen: Botanische tuin, Christiansborg Palace, Koninklijke Deense bibliotheek, Christianhavn, Kerk van San Salvador, Christiania, Bridge Street en Nyhavn