Fushimi Inari-Taisha en Nara

Dag 7: INARI (Fushimi Inari-Taisha) - NARA: Kofukuji, Todaiji-tempel, Kasuga Taisha - KYOTO

Donderdag 26 december 2013

Vandaag beginnen we de dag om 5.30 uur 's ochtends, dat we na een paar dagen wat later opstaan ​​deze vroege opstijgingen al hebben gemist! En vandaag is een speciale dag, die minstens deze uren minder slaap verdient. Vandaag ontmoeten we Fushimi Inari-Taisha en Nara op dezelfde dag.
Fushimi Inari-Taisha wacht ons het eerste ding in de ochtend, dus vandaag moeten we onze bepalingen van 7Eleven gebruiken en ontbijten bij Citadines Kyoto Karasuma-Gojo voordat we vertrekken, om wat tijd te winnen op de klok.

We staan ​​al klaar om vandaag te beginnen ons hotel in Kyoto om 7 uur 's ochtends om de trein te nemen die vertrekt vanaf de Kyoto Station, rechtstreeks naar Fushimi Inari-Taisha om 7.32 uur.
We kwamen op het juiste moment aan op het station en na onze 14-daagse JRP te hebben onderwezen, gingen we meteen naar platform nummer 10 om de lokale trein naar Nara die stopt bij Fushimi Inari-Taisha.

We beginnen de dag! Vandaag is het tijd om te genieten van Fushimi Inari-Taisha en Nara

Met Japanse punctualiteit komen we in 5 minuten genageld aan bij Inari station.

Trein naar Inari ...

Zodra we het station verlaten, staan ​​we voor een rode Tori, die aankondigt dat we al een heilige plaats betreden. Deze keer in een van de belangrijkste in Japanin Fushimi Inari-Taisha.

Fushimi Inari-Taisha ingang

Hoewel we dat ook moeten zeggen Inari Hij werd meer dan beroemd in de nasleep van de film Memories of a Geisha, waarin een van de beroemdste scènes precies hier plaatsvindt.

Fushimi Inari-Taisha

De ingang naar Fushimi Inari-Taisha Het is gratis en zodra we binnenkomen, voelen we al wat ons te wachten staat.

We hebben veel geluk dat er bijna geen mensen zijn, niet alleen vanwege de vroege ochtend, maar ook vanwege de tijd waarin we deze reis naar Japan hebben gemaakt, iets dat ons in staat stelt om in absolute eenzaamheid van dit soort plekken te genieten.

Fushimi Inari-Taisha details

In de achttiende eeuw wijdde de Hata-familie dit enigmatische heiligdom aan de goden van rijst en sake, maar naarmate de rol van de landbouw afnam, werden goden gevraagd om de welvaart van het bedrijfsleven te garanderen.

Genieten van Fushimi Inari-Taisha

Het complex bestaat uit vijf heiligdommen die zich uitstrekken langs de beboste hellingen van Inari-yama.

Geweldige scènes in Fushimi Inari-Taisha

Bij elke stap die we zetten Inari, we zijn meer onder de indruk en vinden het leuker.

Emotie in Fushimi Inari-Taisha

Zonder twijfel een van de plaatsen die we nooit zullen vergeten Japan.

Terwijl ik nog steeds een moment fotografeer. Fushimi Inari-Taisha

Dit is een van de dingen die we leuk vinden aan reizen, dat er elke dag iets nieuws is dat indrukwekkend is, dat elke dag beter lijkt te zijn dan de vorige en dat wanneer je wordt gevraagd waarom dit het leukste was aan de reis ( iets dat trouwens een van de dingen is die ons eerst vragen), laten we niet weten wat we moeten beantwoorden, omdat we echt van alles hielden en er indruk op maakten.

Fushimi Inari-Taisha

We beginnen het eerste deel van te reizen Fushimi Inari-Taisha met het idee om het punt te bereiken waar de twee paden de berg beginnen te omringen.

Twee wegen openen in Fushimi Inari-Taisha

Het pad dat loopt Fushimi Inari-Taisha Het is 4 kilometer en gaat de berg op, altijd geflankeerd door rode torii.
Er zijn ook tientallen stenen vossen. De vos wordt beschouwd als boodschapper van Inari, de god van granen.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Kyoto door reizigers in het Spaans:

- Rondleiding door Nara
- Rondleiding door Kyoto
- Excursie naar Nara en Inari
- Excursie naar Osaka
- Excursie naar Himeji en Kobe

-Meer excursies en rondleidingen in Kyoto hier

De Japanners zien traditioneel de vos als een heilige figuur, enigszins mysterieus, in staat om mensen te bezitten.

Fushimi Inari-Taisha

Terwijl we opstijgen, blijven we denken dat we het geluk hebben zo vroeg te zijn gekomen omdat er niet veel mensen zijn en we vrij rustig van de weg kunnen genieten, bijna alleen.

We blijven stijgen in Fushimi Inari-Taisha

Kaart van Fushimi Inari-Taisha

Trouwens, als het weer slecht is, maak je geen zorgen, want de tori's verbergen de bewolkte hemel, dus de foto's zijn net zo goed 😉

Fushimi Inari-Taisha

De tijd vliegt voorbij en als we willen beseffen dat het al 10 uur 's ochtends is en we verwachten dat we vandaag een zeer complete dag hebben en dat we nu een ander hoofdgerecht hebben zoals het is Nara, hebben we besloten dat het tijd is om naar buiten te gaan en meteen naar de Inari station, van waar we de zullen nemen trein van Inari naar Nara.
Een goede en comfortabele optie om Nara en Inari te bezoeken is om deze rondleiding in het Spaans te boeken, waar ze je ophalen bij het hotel.

Het is tijd om afscheid te nemen van Fushimi Inari-Taisha

Fushimi Inari-Taisha ingangs- en uitgangsdeur

Maar voordat we langs een supermarkt gaan die pal naast de deur staat, kopen we een zak aardappelen, een limonade en een druivenfanta (wat trouwens geweldig is !!) en maken we dus een tweede ontbijt in de trein.

Energieën laden bij station Inari

Fanta de druif !!

onze trein van Inari naar Nara Het vertrekt om 10.25 uur en hoewel het niet de uitdrukkelijke, zo niet een lokale is, duurt het 69 minuten om aan te komen van Inari tot Nara, dus we zullen niet veranderen (wat een andere optie zou zijn), om de express te nemen, zelfs als we 10 minuten verliezen.

Trein van Inari naar Nara

Dit soort beslissingen maakt het heel gemakkelijk om Hyperdia-advies te geven.
We gaan liever naar de kluis en lopen niet het risico de verbinding te verliezen door ons te bundelen, dus we denken er 10 minuten niet over na.

Interieur van de trein van Inari naar Nara

De trein arriveert als voorspelbaar op tijd en we maken de reis naar binnen trein van Inari naar Nara Herziening van de gids en de dingen die we de rest van de dag moeten zien.
We komen aan Nara om 11.34 uur 's ochtends en verlaat het treinstation dat we niet kunnen geloven. Het regent!

Net aangekomen in Nara. Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

We hadden gelezen dat december de was minder regenachtige maand in Japan, maar met het oog hierop is het vandaag een dag geweest van degenen die het voorbeeld zijn dat de norm breekt.
Het is niet dat het te veel regent, maar genoeg om ons een beetje te ontmoedigen, dus we proberen het rustig aan te doen wetende dat we nog een paar uur over hebben en van de gelegenheid gebruik maken om bij het VVV-kantoor te stoppen en een kaart van de Nara.
Om het gebied van te bereiken Nara Park, dat is waar we alle bezoeken zullen vinden die we vandaag moeten doen, we moeten de winkelstraat volgen, die vertrekt vanaf de Nara station.
Halverwege en ziende dat het niet stopt met regenen, hoewel het 12.15 uur 's middags is, hebben we besloten om een ​​Italiaans restaurant binnen te gaan om te eten, na te hebben gekeken naar het weer op internet en te zien dat de voorspelling is dat het stopt met regenen rond 1 uur.
We bestelden een diavola pizza en een pastagerecht plus een water en een bier en koffie voor 3150 yen.

Energie laden Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

Eten in Nara

Allemaal geweldig en na deze dagen zonder in een Italiaanse te eten, hebben we heerlijk gezeten.
Na een goede tafel en hoewel we het weer opnieuw controleren en er staat dat het nog steeds regent, kijken we naar de tijd en besluiten we dat het, ongeacht hoeveel het regent, is aangebroken om het bezoek te beginnen Nara, dus we gaan van start.
We gaan de straat op met de hoop op lucht wanneer het bijna 13.30 uur is en stappen gewoon op straat en zien dat het niet regent!
Er wordt meteen een glimlach op ons gezicht getekend en we beginnen zonder na te denken twee keer, klaar om het meeste van de tijd te maken, omdat de voorspellingen de rest van de middag niet aanmoedigen.
Een goede optie om de geschiedenis van de stad te leren kennen en niets te missen, is deze rondleiding in het Spaans te boeken.
De eerste plaats waar we stopten bij de Nara Park dit is Kokufuji.

Kokufuji ingang. Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

In het jaar 710 werd deze tempel verplaatst Kyoto naar de plaats die het inneemt als de belangrijkste tempel van de familie Fujiwara.
Het oorspronkelijke complex had 175 gebouwen, maar de branden en vernielingen als gevolg van machtsstrijd hebben nog maar een dozijn overeind gelaten.

Kokufuji-pagode

Er zijn twee pagodes, met drie en vijf verdiepingen, respectievelijk uit 1143 en 1426.
De hoogste is de tweede van Japan in hoogte, een paar centimeter lager dan die van To-ji in Kyoto.

Vijf verdiepingen tellende pagode in Kokufuji

Het is in restauratie, dus we besteden niet teveel tijd aan dit bezoek.
We volgen het pad door de Nara Park en kruisen met veel kraaien en zelfs wat hertenkind-worstelingen, terwijl ouders opnames maken of foto's maken.

Nara Park Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

Alles is voor een grappige herinnering ... zelfs als het kind de slag van de eeuw op zich neemt!
Na deze wandeling met "uitzichten" door de Nara Park , gaan we door totdat we bereiken Todaiji-tempel, de aanwijzingen van de straten volgend en in minder dan 15 minuten plantten we bij de deur.

Todaiji-weg in Nara

We hebben 500 yen betaald om binnen te komen Todaiji-tempel en zodra we bij de tempel aankwamen, bleven we met onze mond open.

Todai-ji. Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

Een van de meest verbazingwekkende plaatsen waar we ooit zijn geweest. Indrukwekkend.

Todaiji

de Todaiji-tempel, met zijn enorme Daibutsu-den kamer en zijn enorme bronzen Boeddha-beeld, is de sterattractie van Nara.
Op weg naar de tempel passeer je Nandaimon, een enorme poort met twee felle Nio-bewakers, houten beelden gesneden door de beeldhouwer Unkei in de 11e eeuw.

Meer praktische informatie om uw reis naar Tokio voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Tokio
- 50 dingen om te zien en te doen in Tokio
- De 5 beste tours en excursies in Tokio
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Japan
- De beste tips voor reizen naar Japan
- De beste reisverzekering voor Japan
- Waar te eten in Tokio: aanbevolen restaurants
- Boek hier uw JRP van 7,14 of 21 dagen inclusief verzendkosten

De anekdote komt wanneer we bij de deur een teken zien van een man met een dier in zijn armen ... en we lachen elkaar uit als ik in de war raak en zeg dat ze hem niet binnenlaten Todaiji-tempel voor mensen met reekalfjes in hun armen ... en het blijkt dat het karteldier, zoals duidelijk was, een hond is !!
Dus na een paar keer lachen en een paar foto's gaan we de Todaiji-tempel en ga gewoon de deur over ... we zien het voor ons.

Geweldig !! Todaiji

We voelen hetzelfde als in Polonnaruwa, in Sri Lanka. Dat gevoel van vrede dat alleen bepaalde plaatsen overbrengen en dat voor altijd in onze herinneringen blijft.
De Daibutsu-den, in de Todaiji-tempel, is het grootste houten gebouw ter wereld.
De Daibutsu, Grote Boeddha, die binnen blijft, werd voor het eerst gesticht in 746 en is een van de grootste bronzen figuren die er zijn.

Todai-ji bronzen Boeddha

Todaiji

Als het beeltenis is omgeven om het van achteren te waarderen, zal een houten kolom met een gat in de basis worden gezien. Het populaire geloof stelt dat degenen die erin slagen door het gat te gaan, dat even groot is als een van de twee neusgaten van de Grote Boeddha, verlichting zullen bereiken.

Houten kolom in Todai-ji

Bronzen Boeddha in Todai-ji

Na een meer dan volledig bezoek in de Todaiji-tempel We vertrekken en gaan naar de Kasuga Taisha-schrijn.

Een fanta of een cola? Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

Onderweg passeren we de straat van de stenen lantaarns en de tussenliggende tempels van Nigatsu doen.

Kasuga Taisha weg. Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

Voorlopig blijft het weer gelden voor wat we meer dan gelukkig zijn en de glimlach uit onze mond wordt niet verwijderd. En het is helemaal niet koud, iets waar we ons vooral bewust van waren Nara.
Op weg naar het Kasuga Taisha-heiligdom, hoewel het niet te laat is, zien we al dat de winkels en bedrijven van de weg sluiten, dus we hebben het intuïtieve idee dat in deze tijd van het jaar, zoveel mensen als we kunnen zien, het volume niet hetzelfde is dan op andere momenten van het jaar.
Na een goede wandeling komen we aan bij de Kasuga Taisha-schrijn en na een wandeling rond de hele site, besluiten we dat het tijd is om de weg terug naar het centrum van te beginnen Nara.
Nara we vonden het erg leuk, maar we kunnen niets anders bedenken dan de tijd, die uiteindelijk voor ons is geregeld 😉 en ons heeft laten genieten van een van de excursies vanuit Kyoto.
Als we al een paar meter van het Kasuga Taisha-heiligdom zijn afgedaald, zien we dat er een bushalte is die naar het centrum van Nara en ziende dat de lucht bedreigend is, zeggen we dat het het beste is om de bestemming te volgen en mee te nemen naar de Nara Station en vanaf daar een wandeling langs de winkelstraat van de stad.
En het schrijven van deze notities wil op dit moment dat het begint te regenen. Elke dag zijn we er meer van overtuigd dat er "iets" is dat over ons waakt en ons deze wapenstilstanden geeft waarmee we kunnen genieten van de dingen die we het leukst vinden.
Na een paar minuten komt de bus aan en denken we niet veel na wanneer het tijd is om op te stappen en plaats te nemen.
Wanneer we aankomen bij de Nara Station, we gaan betalen voor de bus in de vertrekzone, die beide 400 yen is en we zien dat we slechts 10.000 en 5000 yen-tickets hebben.
De chauffeur vertelt ons dat hij geen verandering heeft en op onze vraag wat we dan doen, begint hij ons in het Japans aan te spreken, waarvoor we logischerwijs absoluut niets begrijpen.
Gelukkig, een vrouw die achter ons in de rij staat om te betalen en ons zo gehaast door de verandering ziet, verandert ze zelf de 5000 yen-rekening voor 1000 rekeningen.
Dus na dit kleine 'struikelen' dat ons al heeft geleerd dat we altijd verandering moeten brengen, gaan we rechtstreeks naar Sanjodori Dori, de winkelstraat van Nara Waar we vanmorgen zijn aangekomen.
En zodra we op straat beginnen te lopen, begint het harder te regenen, dus we zoeken beschutting in een winkel en maken van de gelegenheid gebruik om naar Hyperdia te kijken en te zien dat er een snelle trein vertrekt naar Kyoto om 16.24 uur, dus we denken er niet aan, we versnellen het tempo en na een race komen we net op tijd aan om het te vangen!

Van Nara tot Kyoto. Fushimi Inari-Taisha en Nara op één dag

We komen aan Kyoto om 17.11 uur 's middags en omdat het nog vroeg is om te gaan eten maken we van de gelegenheid gebruik om langs te komen JRP Kyoto Office om tickets te reserveren voor de resterende routes.
De beste manier om te reserveren is om alle aangegeven routes, met de schema's, te nemen en aan de persoon te geven die ons bezoekt.
En omdat we hier zijn, realiseren we ons dat reserveringen alleen voor snelle treinen en shinkansen zijn en dat het voor de lokale bevolking niet alleen niet nodig is, ze kunnen niet geboekt worden!
Na bijna 30 minuten om alles op orde te brengen en ons bij te wonen, merken we dat we in een paar lange reizen gescheiden moeten zijn en in één die we niet kunnen boeken om al vol te gaan.
In het begin lijkt het eenvoudig, maar de waarheid is dat we met zoveel trainingen uiteindelijk zijn betrokken geraakt.
Dus als we klaar zijn bij het raam, gaan we terug om alles te beoordelen en realiseren we ons dat we een reservering hebben achtergelaten en het is pas morgen, dus we komen weer in de rij en beginnen opnieuw! Natuurlijk hebben we in minder dan 10 minuten alles opgelost.
Het moet gezegd worden dat professionaliteit 10 is en dat aandacht te allen tijde meer is dan professioneel.
Wanneer we het verlaten Kyoto Station het regent nog steeds, dus zijn we gestopt voor het diner in het restaurant van gisteren, dat halverwege is ons hotel in Kyoto en we bestelden wat gyozas, wat aardappelen met kaas en wat udon voor 1350 yen.
Mmm ... hoe genieten we van de Japanse keuken !!
Op weg naar buiten giet het regen zodat het race raakt tot ons hotel in Kyoto waar we meteen naar de kamer gaan om ze in te pakken en naar de receptie te laten zakken om naar Tokyo te worden gestuurd.
Zoals we hebben opgemerkt, wordt de procedure zelf uitgevoerd en hebben we in minder dan 5 minuten onze bon voor 2750 yen bij de hand. 2 middelgrote koffers van elk 20 kilo ... dit is de uitvinding van de eeuw!
Morgen vertrekken we naar Okayama om 6 uur 's ochtends en gedurende de komende 4 dagen zullen we beginnen aan wat het tweede deel van onze reis naar Japan, toeren door Hiroshima, Miyajima, Osaka, Takayama, Shirakawa-go ... voordat ze naar Tokio gaan.
We slapen elke dag op één plek, dus we hebben ervoor gekozen om onze koffers te betalen en af ​​te leveren in Tokio en dus comfortabeler te gaan met een rugzak.
Met alles gerepareerd en onze voorbereide rugzakken zullen we rusten in ons hotel, de Citadines Kyoto Karasuma-Gojo, dat morgen begint met het tweede deel van de reis naar Japan.
Vandaag zullen we dromen van toris en Boeddha's en de dag dat we Fushimi Inari-Taisha en Nara ontmoetten ...

Todaiji
Dag 8