Bezoeken in de buurt van Praag: Kutna Hora en kasteel Konopiste

Dag 6: OLOMOUC - KASTEEL BOUZOV - KUTNA-UUR - KASTEEL KONOPISTE - KASTEEL KARLSTEJN - PRAAG

Woensdag 12 mei 2010

Vandaag hebben we twee geweldige bezoeken in de buurt van Praag: Kutna Hora en kasteel Konopiste. Dat is de reden waarom vanochtend, om de routine niet te veranderen, het alarm weer afgaat op een uur waarop ze nog niet "de straat op zijn gegaan". We gingen ontbijten in het Hotel Arigone in Olomouc en we vertrokken Kasteel van Bouzov waar het ons ongeveer 45 minuten kostte.
Niet te variëren, zoals verschillende keren tijdens de reis is gebeurd, de GPS, neemt ons mee op secundaire wegen, heel slecht, dus het duurt iets langer om aan te komen.

We stoppen aan de kant van de weg, als we de zien Kasteel van Bouzov in de verte, om wat foto's te maken, omdat het onze bedoeling is een panoramisch uitzicht te zien en niet naar binnen te gaan.

Kasteel van Bouzov

Toen gingen we naar de top met de auto en hoewel we niet binnenkwamen, hebben we de site bezocht om wat foto's te maken.
Op deze reis hebben we vrij besloten, zoals we aan het begin van de reis zeiden, dat we niet naar de kastelen gaan en dat we ze van buitenaf zullen lopen, omdat we genoeg tijd hebben.
Hierna gaan we naar Kutna Hora in de buurt van Praag, waar we de willen bezoeken Ossuarium en de kathedraal van Santa Barbara.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Praag in het Spaans door reizigers:

- Excursie naar Český Krumlov
- Gratis rondleiding door Praag Gratis!
- Boottocht met diner
- Excursie naar Karlovy Vary
- Excursie naar het concentratiekamp Terezín
- Meer excursies en rondleidingen hier

Het duurt ongeveer anderhalf uur om aan te komen en na het parkeren gaan we niet rechtstreeks naar de Kutna Hora-ossuarium, de bekendste plaats in de stad.

Kutna Hora-ossuarium

Het is een ietwat "ruig" bezoek, maar wat we willen doen en dat laat ons natuurlijk meer dan onder de indruk.
Als je geen auto hebt, is een goede optie om deze excursie naar Kutná Hora te boeken met een gids in het Spaans vanuit Praag.

De waarheid is dat we daar een goede tijd hebben gehad, foto's maken en de "architectuur" bewonderen die alleen met menselijke botten is gemaakt.

Kutna Hora-ossuarium

Vandaar besloten we dat het tijd was om te eten en stopten we bij een pizzeria, een van de restaurants die ze aanbevelen in Kutna Hora.
Na een volle maag zijn we op weg naar de Kerk van Santa Barbara vanwaar we een prachtig panoramisch uitzicht hebben over de stad Kutna Hora.

Kutna Hora

We besloten om de wandeltocht te doen, omdat we zien dat veel van de straten door werken zijn gesneden.
De kerk van Santa Barbara de Kutna Hora is te zien vanuit verschillende punten van de stad en als we opstaan ​​zien we dat het enorm is.

Kerk van Santa Barbara in Kutna Hora

De tour is prachtig, omdat het een rustige stad is met veel spectaculaire hoekjes. Aangezien de middag eraan komt, besluiten we dat we de 2 kastelen gaan maken die we hebben geprogrammeerd.
Anticiperen op één in de ochtend en dus morgenochtend in Praag de huurauto in Tsjechië kunnen inleveren en niet in de middag.
Dus blijven we op een ochtend doorgaan naar de planning die we hebben gemaakt van de route door de Tsjechische Republiek.
Goed gezegd en gedaan, we zijn op weg naar de Konopiste Castle in de buurt van Praag.

Meer praktische informatie om uw reis naar Tsjechië voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in Tsjechië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Tsjechië
- Waar te verblijven in Praag: beste buurten en hotels

Het kostte ons 1 uur om aan te komen en na meer dan een half uur verdwaald te zijn, kwamen we op de parkeerplaats aan.
de Kasteel Konopiste Het is al gesloten als we aankomen, dus we gaan naar de behuizing, die nog steeds open is, een goede helling op.
We nemen de foto's van strengheid en zien een andere beer, maar deze zwarte, in een van de slotgrachten van het kasteel.

Kasteel van Bouzov

De waarheid is dat na het zien van talloze kastelen tijdens onze reis naar Schotland, deze "klein" worden, het is niet afbreuk te doen, maar we houden niet zo van.
Het is 6 uur 's middags en we besluiten dat we op zoek gaan naar Karlstejn-kasteel, hoewel we later dan verwacht aankomen in Praag, de kers op onze route.
Op dit moment duurde het nog een uur om aan te komen en we konden het alleen van ver zien, omdat er op dit moment geen vervoer is dat ons naar de behuizing brengt en je niet met een auto kunt klimmen.

Karlstejn-kasteel

Het was de teleurstelling van de dag, want we hebben meer dan 40 minuten in de stad rondgereden zonder een manier te vinden om in een auto te stappen. Te voet weten we dat ze 2 kilometer helling zijn en de waarheid is dat we niet voor het werk zijn.
Aangezien het een onmogelijke missie is, zijn we op weg naar Praag en verlaten dit bezoek in afwachting van de volgende keer dat we naar Tsjechië komen, wat we zeker zullen doen.

Landschappen van de Tsjechische Republiek

We komen in 40 minuten aan bij onze hotel in Praag, de Archibald City en daar vertellen ze ons dat als we maar voor één nacht parkeren nodig hebben, we naar een andere in de buurt moeten gaan (hoewel we al een gereserveerde e-mail van het hotel zelf hadden gestuurd).
Toen we de andere parkeerplaats bereikten, ontmoetten we elkaar voor het eerst, met een onvriendelijk karakter van de Tsjechen, die we in sommige fora hadden gelezen, bestond.
We hebben een kort gesprek met beveiliging, omdat het ons niet binnenlaat en het veel voorsprong krijgt, wat ervoor zorgt dat we na enkele oproepen naar ons hotel de auto daar kunnen achterlaten.
Na een paar minuten ruzie kunnen we zeggen dat we eindelijk in Praag zijn, de stad die ons de komende dagen zal verwelkomen en waarmee we dit zullen beëindigen route door de Tsjechische Republiek.
We laten onze tassen achter, controleren of de kamer erg goed is en gaan eten, dit keer zonder veel aandacht te schenken aan de aanbevelingen van restaurants in Praag die we hebben.

Meer praktische informatie om uw reis naar Praag voor te bereiden

- Praagse gids in 2 dagen
- Praaggids in 3 dagen
- Praag gids in 4 dagen
- 50 dingen om te zien en te doen in Praag
- 20 essentiële plaatsen om te bezoeken in Praag
- De 5 beste tours en excursies in Praag

We zijn niet zo gelegen, dus we gaan wandelen zonder een vaste koers en zonder enig vliegtuig om ons te begeleiden en onbedoeld gaan we stoppen bij Wenceslas Square, een spectaculaire plek 's nachts en dat we hadden gelezen dat het geen zeer aanbevolen plek was.
Is het de sensatie van het zijn in Praag waardoor we alles spectaculair zien?
We hebben het daar naar ons zin, lopen van eind tot eind en maken van de gelegenheid gebruik om te dineren in een eetkraam op straat.
We hebben altijd gedacht dat we tijdens de lunch een pauze 'verdienen' en hoewel het fastfood-plaatsen zijn, zoeken we naar een plekje waar we een tijdje kunnen rusten.
Maar vanavond is een uitzondering, we zien enkele worstboxen er heel goed uitzien en we besloten ze te kopen en op een bankje te zitten voor het diner.
Het is behoorlijk koud en we hebben een goede trek vandaag, dus na het eten gaan we meteen naar het hotel om te rusten.
Morgen beginnen we onze Praag tour, een van de mooiste steden ter wereld.

Dag 7
PRAAG: Joodse wijk

Video: ЧЕХИЯ . АВСТРИЯ .ЗАМКИ И ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ . (April 2024).