Bezoek Karlovy Vary vanuit Praag met de auto

Dag 1: BARCELONA - PRAAG - KARLOVY VARY

Vrijdag 7 mei 2010

7 's morgens gaat het alarm af. De dag is eindelijk gekomen dat we weer op reis gaan en dit keer is het een van de minst bezochte landen in Europa en de minste informatie die we op internet hebben gevonden, de Tsjechische Republiek. Ons eerste doel bij aankomst zal zijn Bezoek Karlovy Vary vanuit Praag met een huurauto.
We vertrekken vroeg van huis, op weg naar de luchthaven van Barcelona, ​​omdat onze vlucht naar Praag vroeg vertrekt.
We kwamen er met genoeg tijd, dus we hebben tijd om kennis te maken met de nieuwe Terminal 1, sinds vorig jaar gingen we op onze reis naar de Amerikaanse westkust met de meest eerlijke tijd en hadden we alleen tijd voor ontbijt en weinig anders.

We zien dat alle vluchten naar het noorden van Spanje en die van Milaan, Berlijn zijn geannuleerd ... vanwege de uitbarsting van de IJslandse vulkaan die het hele Europese luchtruim heeft aangewakkerd.
Ons naar Praag heeft geen complicaties, dus na het eten van iets en het kopen van een tijdschrift gaan we naar de gate.
We vertrekken met een beetje vertraging en we hebben het eerste contact met het Tsjechische bedrijf Czech Airlines en we moeten zeggen dat de vliegtuigen op het eerste gezicht behoorlijk comfortabel zijn en ze ons een kleine snack geven en binnen 2 uur en een half, landen we in Praag.

Meer praktische informatie om uw reis naar Tsjechië voor te bereiden

- Hoe ga je van Praag naar Karlovy Vary
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Tsjechië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Tsjechië

We hebben besloten om wat euro's te wisselen, maar we zien dat de verandering vrij laag is, dus hebben we ervoor gekozen om wat contant geld met de kaart te krijgen, wat we later zullen zien was niet nodig.
We nemen onze koffers en gaan op zoek naar het bedrijf Sixt, het bedrijf dat ons is toegewezen en dat onze huurauto in de komende dagen in Tsjechië zal zijn.
Na een paar minuten ons op het vliegveld te bevinden, vonden we het en maakten het papierwerk in een paar minuten voorbij.

Aanbevolen reiskaarten

Vergeet niet dat om commissies te betalen en altijd de huidige wijziging te hebben, we u aanraden om de N26-kaart te gebruiken om te betalen en de Bnext- en Revolut-kaarten om geld aan de geldautomaten te krijgen. Zij zijn degenen die we gebruiken, Ze zijn gratis en besparen u veel.
U vindt in dit artikel meer informatie over de beste kaarten om zonder commissie te reizen.

We hebben onze auto al, nu moeten we alleen de GPS uit de rugzak halen en op weg gaan Karlovy Vary uit Praag, onze eerste bestemming op deze reis naar Tsjechië.
Zodra we de luchthaven van Praag verlaten, zijn we omgeven door een groen landschap, maar echt groen. De kleur van de velden die we zien, trekt onze aandacht. We weten niet goed waarom, maar we verwachtten een veel dorer landschap en het blijft ons verbazen.
We doorkruisen verschillende kleine steden en na anderhalf uur komen we aan op onze eerste bestemming, Karlovy Vary uit Praag.
Als je geen auto wilt huren, kun je Karlovy Vary vanuit Praag bezoeken door deze daggeleide tour in het Spaans te boeken.
De eerste indruk van de auto is spectaculair, als we het bovenste gedeelte binnenkomen, waar de kuuroorden zijn en het perspectief van de stad ongelooflijk is.

Karlovy Vary uit Praag

We komen aan Karlovy Vary hotel, Het Hotel Boston en na het vinden van de parkeerplaats en het onderbrengen van de bagage in de kamer, besloten we om deze ongelooflijke stad te leren kennen.

Tussen het een en het ander is het al 7 uur 's middags, dus we hebben niet veel tijd, dus hebben we ervoor gekozen om een ​​wandeling te maken en te dineren bij de rivier.
We zijn ongeveer 2 uur wandelen door de straten van Karlovy Vary, zonder al te veel te stoppen, want morgenochtend zijn we van plan om de stad zorgvuldig te bezoeken en nu willen we gewoon een eerste visie en een contact hebben.
We beginnen iedereen te zien met de typische pot om water te gaan drinken uit de verschillende bronnen in de stad en we bekijken er al een die we leuk vinden, je begrijpt dat we daarmee bedoelen dat we het morgen gaan kopen van eerste uur toch?

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Karlovy Vary in het Spaans door reizigers:

- Excursie naar Karlovy Vary vanuit Praag

- Veel meer excursies en rondleidingen hier

De honger begint te verminderen, dus gaan we naar een Italiaans restaurant dat wordt aanbevolen in de gids en op TripAdvisor, het Ristorante Venezia.
Daar eten we een salade en een goed bord pasta, met onze drankjes en koffie, allemaal voor ongeveer 600 kronen. Hiermee zijn we begonnen in te zien dat voedsel niet duur zal zijn in de Tsjechische Republiek.
Dit alles verlevendigd met livemuziek, waardoor we wat langer blijven en genieten van een desktop in een van de meest levendige delen van de stad.
Rond 10.30 uur begint ons lichaam te zeggen dat het rust nodig heeft en keren we terug naar het hotel. Morgen hebben we hier een drukke dag huurauto route door de Tsjechische Republiek.

Dag 2