De wijk Mala Strana aan de Karelsbrug

Dag 8: PRAAG: wijk Mala Strana, de Karelsbrug, de Praagse Burcht

Vrijdag 14 mei 2010

Vandaag worden we wakker met een aangename verrassing en dat is wanneer we uit het raam van onze kamer kijken hotel in Praag, de Archibald City zien we dat de dag wordt gepresenteerd zonder regen.
We moeten gebruik maken van deze wapenstilstand, dus na het douchen gaan we zonder aarzeling naar beneden voor het ontbijt terwijl we de plaatsen bekijken die we vandaag zullen kennen, waaronder Mala Strana-buurt over de Karelsbrug van Praag.

Karelsbrug in Praag

We hebben het geluk om vroeg aan te komen, zodat we er bijna alleen van kunnen genieten (op dit moment wisten we niet wat we hadden verwacht te zien toen we terugkwamen)

Het is onmogelijk om niet verdwaald te raken door honderden foto's te maken op een plaats die net zo bekend en emblematisch is als de Karelsbrug in Praag.

na steek de Karelsbrug over, we hebben rechtstreeks toegang tot een van de meest karakteristieke plaatsen van de stad, de Mala Strana buurt Op dit moment gaan we praktisch zonder toeristen, wat deze reis een genot voor de zintuigen maakt.
Na verdwalen door Verbazingwekkende straten van Mala Strana komen we aan bij de Praagse Burcht, misschien wel de meest bezochte plaats in de stad en het meest gefotografeerd naast de Karelsbrug.

Meer praktische informatie om uw reis naar Praag voor te bereiden

- Praagse gids in 2 dagen
- Waar te verblijven in Praag: beste buurten en hotels
- De beste gratis rondleidingen in Praag gratis
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Tsjechië

Dit is een van de kastelen waaraan we veel van onze tijd zullen besteden tijdens deze reis naar Tsjechië, omdat het een symbool van de stad is en we geloven dat het de moeite waard is om uit de eerste hand te kennen.
Dit bezoek kost ons bijna de hele ochtend, dus als je dit bezoek wilt maken, heb je een paar uur om er volop van te genieten.

Praagse burcht

Zonder het te weten, zelfs als we binnen zijn, maken we een fout en gaan we een aantal kamers binnen, waar we meer dan een uur hebben "vastgelegd", met uitleg in het Tsjechisch. Uit de woorden die we kunnen begrijpen, nemen we aan dat dit de kamers van de president zijn.
Na al het bezoek aan de Praagse Burcht controleren we of de beroemde Golden Alley Het is gesloten wegens renovatiewerkzaamheden.
De waarheid is dat dit ons geen goede smaak achterlaat, omdat we er speciale interesse in hadden om het te zien, maar hey, omdat ze zeggen "er is geen kwaad dat het niet voorgoed komt" en dus zullen we het perfecte excuus hebben om terug te keren naar Praag.
Een goede optie is om een ​​rondleiding in het Spaans te boeken, zodat u geen details mist en de geschiedenis van het kasteel beter leert kennen.
Als u geen rondleiding wilt volgen, kunt u dit ticket boeken waarmee u de lange wachtrijen vermijdt die zich bij de toegang vormen.

Praagse burcht

Volgen in de Praagse burcht we gaan naar hem toe Strahov klooster om zijn bibliotheek te bezoeken, eerst door El Loreto te gaan en de te bereiken Strahov bibliotheek dat hoewel we weten dat het in aanbouw is, we binnenkomen om te zien of we de andere kamer kunnen zien, omdat de filosoof volledig in renovatie is. In de voorkamer is een grote collectie ontleed vis en in de andere kamer kun je hem alleen door de deur zien zonder te kunnen binnenkomen en we moeten zeggen dat het mooi is.

De wijk Mala Strana van Praag

Na het bezoek gaan we een straat linksaf waar we wat genieten ongelooflijk uitzicht op de stad Praag en vanaf de berg Petrin, omdat vanaf hier de hele stad en de enclave waarin het zich bevindt goed te zien zijn. Bijna als het tijd is om te eten, beginnen we een van de straten die naar het plein leiden Mala Strana, op zoek naar een paar minuten verdwalen zonder een vaste richting, een van de dingen die we graag doen tijdens onze reizen.

Uitzicht op Praag vanuit de wijk Mala Strana

Terwijl we door de straten van de wijk Mala Strana gaan, geven we geen eer aan wat we zien, de straten barsten van de mensen, maar op een volledig overdreven manier, zo erg dat we verschillende foto's maken omdat we dit in geen enkele stad hadden gezien.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in Praag in het Spaans door reizigers:

- Excursie naar Český Krumlov
- Gratis rondleiding door Praag Gratis!
- Boottocht met diner
- Excursie naar Karlovy Vary
- Excursie naar het concentratiekamp Terezín
- Meer excursies en rondleidingen hier

Het lijkt erop dat iedereen zich heeft geconcentreerd op de Mala Strana-buurt in Praag op dit tijdstip van de dag.
We hadden een goede tijd totdat we een plek vonden om te eten, niet langer op zoek naar iets dat we leuk vonden, zo niet ergens waar ruimte is om te zitten, omdat niet alleen de straten vol zijn met mensen.
Een interessante optie om meer te weten te komen over de geschiedenis van de buurt is deze tour te boeken met een gids in het Spaans.
na eten in de buurt van Mala Strana en voordat we de Karelsbrug weer oversteken gaan we naar de Kampa-eiland waar kunnen we de zien John Lennon Wall en maak een paar foto's van de Karelsbrug vanaf dit eiland.

De muur van John Lennon in de wijk Mala Strana

Karelsbrug in Praag

We krijgen de volgende verrassing wanneer we aankomen bij de Karelsbrug en we moeten meer dan een half uur besteden om het over te steken van de mensen die zich hier nu concentreren. Het is ongelooflijk, het lijkt erop dat we in processie zijn, met langzame stappen achter elkaar lopen zonder een spontaan gevormde lijn te verlaten om te voorkomen dat er een knoop ontstaat.

Ongelofelijk de menigte op de Karelsbrug in Praag

Zonder het te weten, nemen we bij het verlaten van de brug de straat vooraan en stoppen we direct bij het Theater waar ze de vertegenwoordigen werk "Alice" van het genre van zwart theater.
We hadden de ingang gereserveerd, hoewel we er nog steeds niet voor hebben betaald en we twijfelden of we op tijd zouden aankomen om het te zien. Omdat we vooraan stonden, twijfelden we er niet aan en hebben we de kaartjes opgehaald, dus we anticipeerden hierop en dachten dat het een goed idee zou zijn als we 2 uur zouden zitten. Je kunt de tickets hier boeken.
Omdat de show om 19.00 uur begint, profiteren we van deze minuten om naar de souvenirwinkels te kijken en terug te keren naar een poppenwinkel die we gisteren zagen en die verliefd werden op sommige van zijn stukken.
Degene die we leuk vinden kost 170 euro om te veranderen en meet niet meer dan 15 centimeter, dus het lijkt vrij duur, dus laten we het hangen, in de hoop dat we op een dag hier op ons blijven wachten als we terugkomen.
Om 6.30 uur 's middags keren we terug naar het theater om de functie van "zwart theater" te zien
De waarheid is dat we niet al te duidelijk zijn over wat we gaan zien en wanneer het werk klaar is, moeten we zeggen dat we het veel leuker vonden dan we hadden verwacht en de aanpassing van het boek is iets "anders" dan we ons hadden voorgesteld. De waarheid is dat dit werk 100% wordt aanbevolen.
Het is al 21.00 uur als we het theater verlaten, dus we gaan naar het Wenceslasplein voor het diner, hoewel we de controversiële eerder zien standbeeld van St. Wenceslas door David Cerny in de Lucerne Passage van het Wenceslas-plein in Praag.

Standbeeld van St. Wenceslas door David Cerny

Na het diner en na 22.00 uur controleren we of het laat genoeg is om terug te keren naar het hotel om te rusten.

Morgen moeten we Praag blijven ontdekken.

Karelsbrug in Praag

Dag 9