Sardinië per huurauto

Dag 3: ALGUER - STINTINO - PLAYA DE LA PELOSA - CASTELSARDO - ROCCA DEL ELEFANTE - STA. TERESA DI GALLURA - PORTO POZZO (HOTEL) - CAPO TESTA - PLAYA RENA BIANCA - P. POZZO

Zaterdag 23 april 2011

Het alarm klinkt om 7.30 uur 's ochtends. Vandaag willen we vroeg vertrekken, we hebben een strakkere dag dan gisteren sinds we begonnen met de route door Sardinië per huurauto.
Het eerste wat we doen is kijken uit het raam (dat is een die de gevangenis geeft) van Hotel Aurasol en we zien dat de lucht veel bewolkter is dan gisteren, maar het regent niet !!
Gisteravond zagen we in de weersvoorspelling dat het de hele dag zou gaan regenen: ik wou dat ze het mis hadden !!
Dus zonder twee keer na te denken, haasten we ons en in minder dan 1 uur zijn we klaar en bereid om dit land te "eten" met de huurauto op Sardinië.
Na het ontbijt zullen we de auto laden en op weg gaan naar het beroemde strand van La Pelosa, gelegen in Stintino.
We kwamen in minder dan 30 minuten aan en parkeerden vlak bij een van de ingangen.
We hadden gelezen dat parkeren erg duur was, ongeveer 10 euro.

Ik stel me voor dat als de dag is, er niemand is die de parkeermeter bestuurt, dus we stappen als andere mensen uit de auto, zonder iets te betalen.
De lucht wordt donkerder en dat overschaduwt misschien het landschap.
Het doet ons denken dat het niet zo spectaculair is als ze zeggen.

De harige Route door Sardinië met een huurauto

Ja, de kleur van het water is prachtig blauw, maar de omgeving is ook niet zo indrukwekkend.
Als het waar is dat het indrukwekkend is om La Torre de La Pelosa op het strand te zien, is het iets anders dan we gewend zijn en dat doet ons het idee verwerpen dat het ook niet zo'n indrukwekkend strand is.
We gingen naar het strand en daar zijn we al een tijdje bezig met het maken van foto's vanuit alle hoeken.
Het geeft ons tijd om het statief te monteren!

De harige

Het strand is vrij klein, dus we kunnen vanuit elke hoek foto's maken.
We zijn van plan om de handdoeken die we meenemen uit te nemen en een tijdje te zitten om te rusten, maar opeens ...
Mmmm ... een druppel? Ik heb een druppel laten vallen? Ja ... ja ... run die sterk begint te vallen !!!
En zo is het vandaag de hele dag doorgegaan: non-stop regenen !!!
Nou, niet de hele dag, het is tot St. Teresa di Gallura geweest, wat onze laatste bestemming van de dag is geweest !!
Gezien het feit dat de storm niet wegebde, hebben we besloten voet te zetten in de richting van Castelsardo, om te zien of het een beetje stopte.
Het kostte ons ongeveer anderhalf uur om aan te komen.
De wegen zijn redelijk goed, maar door de regen en de motor van de auto kunnen we niet sneller gaan.
Het landschap is groen, heel groen. Er zijn bijna geen mensen op de weg, geen gebouwen.
We zien dat dit deel van het eiland Sardinië erg "natuurlijk" is.
Bijna zonder op te merken zijn we minder dan 2 kilometer verwijderd van de stad die we zo vaak op foto's hebben gezien.
En hoewel we het niet hebben gemerkt, regent het nauwelijks. In het glas van de auto zien we enkele druppels die verlegen vallen. Laten we kijken of we geluk hebben!
We passeren een van de laatste bochten voordat we de stad bereiken en daar zien we het, van veraf, hoog op de berg.
Het is indrukwekkend, ondanks het slechte weer, de kleuren van de huizen zijn spectaculair.
We stopten op de promenade, aan de rand van de weg en daar ziende dat het iets minder blijft regenen (slechts een paar druppels), stapten we uit de auto voor een wandeling.
We nemen wat foto's en lopen door het uitzichtpunt.

Castelsardo.Route door Sardinië met een huurauto

We halen het statief tevoorschijn en worden enthousiast omdat we denken dat het niet meer kan regenen en de dag laat ons door deze indrukwekkende stad slenteren.
Maar de illusie heeft niet lang geduurd, totdat het weer begint te regenen ...
Wandelen in de regen stoort ons niet al te veel, maar wandelen in een storm is een ander probleem ...
We besloten dat we met de auto naar het kasteel zouden gaan en proberen te parkeren.
In eerste instantie vinden we parkeren direct bij de ingang van de middeleeuwse stad, waar we 50 cent betalen voor 1 uur. Vanaf 13.00 uur is betalen tot 16.00 uur niet nodig.
We stellen ons voor dat je midden in de zomer zeker bij de fouten van de stad moet parkeren en het is onmogelijk om hier met de auto te komen.
We zien dat de tijd toeristen wegneemt. Er is niemand op straat en de weinige mensen rennen.
We hebben geen paraplu's meegenomen. En we hebben het ook niet gekocht. Wachten op het weer te verbeteren !!!
En nu in Castelsardo-winkels verkopen ze geen paraplu's.
Nou ja, niets. We hebben geen andere keuze dan de stad te bezoeken onder een regen van degenen die kruipen, maar van degenen die diep breken!
Calan houdt van het uitzicht dat we hebben op de stad. Prachtige straten, de beste ansichtkaart waardig.
We lopen straat voor straat door de stad. Op en neer gaan ... ons tot het bot sluiten.
Maar we verzetten ons, totdat we de kathedraal zien en een tijdje rusten om te schuilen voor de regen.
Hier zijn we voor een tijdje, totdat een Italiaanse familie onze pauze breekt die erop staat om een ​​Castelsardo-gids hardop te lezen.
Wanneer het volume van zijn stem vervelend begint te worden, besluiten we dat het tijd is om te vertrekken en als we 5 minuten hebben en we weer doorweekt zijn, komen we in een bar met een prachtig uitzicht.
Maar we kunnen niet zien waarom de kristallen doorweekt zijn!

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Alghero door reizigers:

- Cruise op de eilanden La Maddalena
- Excursie naar Corsica
- Ronde van Alghero en Grotto van Neptunus
- Excursie naar de Costa Smeralda
- Excursie naar Orgosolo en Mamoiada

- Veel meer excursies en rondleidingen in / vanuit Alghero hier

Hier drinken we een koffie en een cappuccino die naar glorie smaakt en we kletsen terwijl we wachten tot het weer beter wordt.
Een half uur en het blijft niet alleen regenen, maar het regent ook veel meer.
We zien een aantal borden die ze voor een andere tafel halen en we besluiten dat het het beste is om hier te eten.
De pint van een van de gerechten die we hebben gezien is indrukwekkend !!
De specialiteit is spaghetti, dus we bestelden een paar variëteiten.

Castelsardo

En we kunnen zeggen en bevestigen dat ze een van de beste spaghetti zijn die we ons hele leven hebben gegeten !!!
Als we klaar zijn, bestellen we nog een paar koffie en na een beetje praten met de obers, zien we dat het weer niet verbetert. Dus besloten we dat het het beste is om de auto te vinden en naar de nieuwe bestemming te gaan.
De rekening stijgt slechts 30 euro en we doen niets anders dan glimlachen, omdat het voor ons een verrassing is dat maaltijden zo goedkoop zijn.
Van de bar tot waar we de auto hebben, reizen we een paar kilometer onder een constante en vrij zware regen.
Nu stoppen we niet eens om te kijken naar de straten die we passeren, die ons in herinnering zullen blijven van de reis naar Sardinië per huurauto, als een van de mooiste straten die we hebben gelopen, maar waar we geen foto van hebben genomen.
Deze keer hebben we de foto met onze ogen gemaakt.
We komen aan bij de botte auto en besluiten dat het tijd is om direct naar het hotel te gaan, dat we in Porto Pozzo hebben. En daar zullen we besluiten om te zien wat we doen.
Maar voordat we naar het hotel gaan, passeren we de Rocca van de olifant (een olifant-vormige rots, die de tijd heeft gesneden op basis van wind en water), het is moeilijk voor ons om het te vinden, maar uiteindelijk raken we het, het is gewoon te voet van weg !!

Meer praktische informatie om uw reis naar Sardinië voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien op Sardinië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Sardinië

En er zijn veel aanwijzingen, maar we hadden het in ons hoofd, dat dicht bij het hotel was !!

Rocca van de olifant.Route door Sardinië met een huurauto

Ik zie haar vanuit de auto, waarom een ​​goede regenbui valt en ik liever niet weer nat word, maar Roger stapt uit om wat foto's te maken en wanneer hij bij de auto aankomt, is hij weer doorweekt, als hij geen longontsteking krijgt, vangt hij hem nooit !
We komen weer op het goede spoor en dit keer doen we er ongeveer 2 uur over om bij het hotel te komen.
De wegen zijn goed, maar de maximumsnelheid is 80, dus we willen niet het risico lopen dat de carabinieri ons tegenhoudt.
We kwamen rond 4 uur 's middags aan in Hotel Porto Pozzo en vonden een volwaardig complex.
We checken in en we realiseren ons al dat de ervaring in de horecasector minimaal is ... ja, de kamer (die geen kamer is, een appartement is) is enorm! En allemaal aangepast voor gehandicapten.
We gaan een tijdje liggen om uit te rusten tot ongeveer 5 uur 's middags, we zien dat het wat regen is gestopt.
Het is onze grote kans. We denken er niet over na en rennen naar de auto om koers te zetten naar Capo Testa.
Het duurde ongeveer 20 minuten om aan te komen en we parkeerden bij de ingang.
Voordat we uit de auto stappen, zien we dat deze weer begint te schitteren en we beginnen plotseling van gezicht te veranderen.
Maar we zijn diephartig en we gaan het pad bewandelen.
Het uitzicht is indrukwekkend, dus hoewel het harder begint te regenen, hebben we besloten om aan het einde van de weg te gaan.
We bereiken de rotsen die Capo Testa afsluiten en daar zitten we in de regen om het landschap voor ons te bewonderen.

Capo Testa.Route door Sardinië met een huurauto

We kunnen niet ontkennen dat we meer graag een zonnige dag hadden gehad, maar we zijn blij dat we hier en vooral dit wonder van de natuur hebben kunnen zien.
Dus we zullen het perfecte excuus hebben om terug te keren bij een andere gelegenheid, om deze 2 dagen met zonneschijn te kunnen herbeleven.

Capo Testa

Wanneer we weer aankomen huurauto We zijn weer opengewerkt, maar volledig opengewerkt. De wind kwam naar ons toe, dus om meer te vertellen ...
Net als we de auto starten, stopt het met regenen, dus we denken opnieuw dat het tijd is om er gebruik van te maken en we gaan naar St. Teresa di Gallura.
Het duurt ongeveer 10 minuten om aan te komen en wanneer we in het centrum zijn, zien we dat er veel sfeer is, dus we gaan rechtdoor om de auto te verlaten en een ritje te maken.
Het regent niet meer, we hopen dat het tegenwoordig niet meer gebeurt zoals gewoonlijk. Elke keer als het stopt met regenen en we stoppen om iets te zien ... in minder dan 5 minuten valt het weer!
Voor het geval we niet te ver van het centrum komen en van de gelegenheid gebruik maken om wat typisch eten en typische Sardijnse broodproducten te kopen.
Gedurende het uur dat we in de stad zijn heeft het geen druppel geregend en het lijkt erop dat de lucht een beetje helderder is.
Dit wordt aangemoedigd!

Het is 8 en iets 's nachts en we besloten dat we genoeg hebben gehad voor vandaag, dus we gaan eten en rusten in Hotel Porto Pozzo.
Voordat we naar bed gaan, denken we dat hopelijk deze 2 dagen regen zullen dienen om de 2 dagen die we hebben achtergelaten “droog” te maken.
Morgen meer tour van Sardinië per huurauto... En we hopen dat je beter !!

Dag 4
PORTO POZZO - PALAU - VEERBOOT - LA MADALENA - CAPRERA - LA MADALENA - PALAU (ROCCA DEL 'ORSO) - ARZACHENA