Cruise op de Li-rivier naar Yangshuo

Dag 19: Guilin - Li River Cruise - Yangshuo

Om 6 uur 's ochtends en om niet de gewoonte te verliezen die we hebben aangenomen sinds we deze reis naar China gratis begonnen, klinkt het alarm om te starten en dat is dat we vandaag een Li riviercruise naar Yangshuo, waar we de komende 2 nachten zullen doorbrengen.
We ontbijten met wentelteefjes, met een paar Amerikaanse koffie in de lounge van het Guilin Riverside Hostel die ons een goed gevoel geeft en om 8:30 's ochtends zal Fausto van TheChinaGuide onze gids zijn voor de haven, de plek waar waar gaan we de nemen Li riviercruise naar Yangshuo.
In ongeveer 30 minuten van Guilin luisterden we naar de duizend verhalen van Faust over de gebieden die we tijdens de Li riviercruise, we zijn geplant in de haven en zodra we aankomen realiseren we ons de toerist van de plaats en het is dat verschillende "cruiseschepen"Ze wachten in de rij voor alle toeristen, deze keer als we allemaal westers zijn, zitten we op onze stoelen.

We hebben een tafel op de tweede verdieping, eersteklas stoelen, hoewel we niet tegen je zullen liegen, het idee is niet precies om hier lange tijd te zijn, het idee is om aan dek te gaan en te genieten van het ongelooflijke uitzicht gedurende de komende 4 uur dat is de Hoe lang de cruise duurt.

De prijs van Li riviercruise naar Yangshuo U kunt het rechtstreeks huren bij een agentschap of vanuit dezelfde accommodatie, de meeste bieden deze service, inclusief de transfer van Guilin naar de haven (ongeveer 30 minuten met de auto) plus naar de Li River-cruise (ongeveer 4 uur) per Ongeveer 395 RMB per persoon. Cruises vertrekken om 9 uur 's ochtends en komen rond 1 uur aan in Yangshuo. Eenmaal in Yangshuo kun je ervoor kiezen om hier te blijven of met de bus terug te keren in ongeveer anderhalf uur.
Er zijn twee cruise-opties om uit te kiezen: schepen met uitleg in het Engels, die vol is van westerlingen of schepen met uitleg in het Chinees, die logischerwijs vol is met lokale toeristen. Deze laatste optie is iets goedkoper dan de eerste 😉
U kunt hier van tevoren de Li River-cruise vanuit Yangshuo boeken. Een andere van Guilin's meest aanbevolen excursies is om deze bamboe-rit op de Li-rivier te boeken.

Enkele minuten na 9.30 uur 's morgens vertrokken we onder een volledig onbedekte hemel en een zon die ons een dag van de meest complete dag, een beetje bewolkt, voorspelt dat we gisteren op de rijstterrassen van Longshen woonden.
Als we eerlijk moeten zijn, hebben we maar een paar minuten nodig om te zien dat het landschap voor ons het landschap is, we geloven spectaculairder dan we tot nu toe hebben gezien in onze reis naar China en zonder twijfel is het een misdaad Doe deze cruise of een vergelijkbare cruise niet om je deze unieke landschappen te laten zien als je in Guilin bent.

Cruise op de Li-rivier naar Yangshuo

Prachtig landschap op de Li River-cruise

Voor ons is dit een van de beelden die we hadden van kinderen toen we aan China dachten. Die bergen die een rivier omringen, met bijna onmogelijke vormen, die ons opnieuw herinneren aan waarom we zo graag reizen.

Li River cruise naar Yangshuo vanuit Guilin

Prachtige landschappen van de Li River-cruise

We hadden gelezen dat er veel mensen zijn die dit vinden Li riviercruisete toeristisch, dus kies ervoor om rechtstreeks naar te gaan Yangshuo met de bus en vanaf daar een rondleiding door de rivier met bamboevlot.
Na onze ervaring moeten we zeggen dat, ondanks dat het toeristisch is, het uitzicht en de ervaring dat deze cruise de moeite waard is en de 4 uur van de tour waard is.

Afbeeldingen van de Li River-cruise

Meer praktische informatie om uw reis naar China voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in China
- 10 essentiële tips voor reizen naar China

Li River Cruise

als extra We zullen je vertellen dat je rond 12 uur 's ochtends het bergachtige landschap passeert dat wordt weergegeven op de 20 yuan rekeningen. Je moet je bewust zijn van het moment en het niet missen ...

En dat is wat er met ons gebeurt, ook al lijkt het een leugen. En hoewel we hadden gezegd dat we geen honger hadden en we niet gingen eten, gaat het scheepsbuffet om 11:20 uur 's ochtends open en als je op dat moment niet gaat, verwoesten mensen wat er is, uiteindelijk zegt Roger dat we iets kunnen gaan eten (het buffet bevindt zich op de eerste verdieping van het schip, je neemt je eten op een dienblad en je neemt het mee naar je tafel), en net dan passeren we de exacte plaats die wordt weerspiegeld in de tickets !!
Wanneer we ons realiseren dat deik faal", voor ons gezicht van verrassing, een Spaans echtpaar dat we tijdens de cruise hebben ontmoet, die op een georganiseerde tour komen en het moment hebben vastgelegd, ons vertellen ons een foto per e-mail te sturen zodat we de herinnering kunnen hebben en erin kunnen stoppen Helaas hebben we de blog niet ontvangen, dus we raden je aan het moment niet te missen en later te gaan eten.

* Update: op 24 mei 2016 heeft Cristina Lorente, een lezer van de blog, ons de afbeelding gestuurd waar we het over hadden, dus we kunnen het al opnemen in dit bericht, dat een beetje "saai" was geweest zonder het. Voor dit soort dingen verdient het elke minuut besteed aan het schrijven van onze reiservaringen. Heel erg bedankt Cristina!

Afbeelding van Cristina Lorente, een lezer die ons herinnerde tijdens haar reis naar China

Landschappen van de Li River-cruise

Li River Cruise

Ongelooflijke landschappen van de Li River-cruise

We komen om 13:15 aan in Yangshuo en nadat we onze tassen hebben opgehaald, laten we ze achter op de begane grond van het schip vooraan (heel weinig mensen dragen koffers, aangezien de meesten in een georganiseerde groep reizen, een gids dragen en slechts een paar uur zullen zijn in Yangshuo en dan met de bus terug naar Guilin), vertrekken we de straten van Yangshuo op.
Onze accommodatie in Yangshuo ligt aan de straat parallel aan West Street, de meest geprezen en meest bekende van Yangshuo, dus we gaan erheen.
We vinden een levendige stad, direct gericht op het meest westelijke toerisme, dat ons op het eerste gezicht herinnert aan de gevoelens die we hadden bij aankomst in Ubud op Bali of Gili Trawangan in Lombok.

We checken in bij het Yangshuo Magnolia Hotel, waar we de komende twee nachten zullen verblijven en rechtstreeks naar Yangshuo gaan, vermist tussen de honderden kleine winkeltjes, restaurants, bars ... allemaal gehuld in een dromerig landschap.
We maken van de gelegenheid gebruik om op een van de vele plaatsen een natuurlijk mangoroomijs en gefrituurd mangoroomijs te eten voor 65 RMB en we moeten zeggen dat het niet goed is, zo niet het volgende.

Snacking bij Yangshuo

En met onze maag al afgezwakt en verfrist, keren we terug naar de straten van Yangshuo om te blijven genieten van deze ongelooflijke plek.
Na een aantal ronden verlaten we de stad als zodanig en volgen de weg die parallel loopt aan de Li-rivier, totdat we de Yangshuo-rivier bereiken, om min of meer te zien hoe het terrein morgen is om dit gebied per fiets door te komen, want dat is het plan voor morgen, tour dit gebied van Yangshuo op de fiets.

Yangshuo-omgeving

Li-rivier in Yangshuo

Na deze wandeling van iets meer dan een uur en wanneer we terug zijn, stopt een vrouw ons om te vragen of we een wandeling willen maken bamboevlot bij de rivier Li.
Aan iedereen die ons eerder had tegengehouden, hadden we nee gezegd, maar bij deze gelegenheid en gezien dat er goed licht is, is het bijna zonsondergang, vragen we om de prijs: 1 uur lopen, de tegenovergestelde richting van de rivier waar we mee kwamen de Li riviercruise naar Yangshuo, 200 RMB, 100 per persoon.
We onderhandelen het een beetje en uiteindelijk verlaagt het ons tot 140RMB. Iets anders had gekwetst kunnen zijn, maar de waarheid is dat we vonden dat dit een goede prijs was, dus sloten we de deal en binnen enkele minuten gingen we op het vlot dat ons terugbrengt naar de wateren van de Li-rivier, omringd door landschappen dromen.

Bamboo Raft Cruise op de Li-rivier

Als je niet kunt stoppen om het te doen, is het zeer de moeite waard voor de rust en de landschappen, maar zonder twijfel, als je het moet doen, kies je ervoor om er 's middags van te genieten, omdat er minder mensen zijn en dat wordt gewaardeerd.

Zonsondergang op de bamboevlotcruise op de Li-rivier

We eindigden de wandeling om 18.30 uur in de middag, dus we hebben geen andere keuze dan terug te keren naar Yangshuo, dit keer met de vaste intentie om iets te zoeken dat te maken heeft met ons geliefde Italië voor het avondeten en je weet niet hoe we missen Minder Italiaanse keuken.
We kwamen terecht in een restaurant dat aankondigt dat ze zelfgemaakte pasta maken, waar we een pizza en een pastagerecht bestellen plus twee zelfgemaakte limonades voor 115 RMB die ons weer tot leven brengen en het perfecte eindpunt zijn voor deze dag vol ongelooflijke landschappen en ervaringen.

Dineren in Yangshuo

* Tijdens onze reis naar China hebben we de Li River Cruise gemaakt, waarbij we een samenwerking hebben onderhouden met The China Guide. Dit heeft geen invloed gehad op de meningen die hier worden gerapporteerd, die allemaal een samenvatting zijn van onze ervaringen en gevoelens tijdens deze ongelooflijke cruise.

Dag 20: Yangshuo - Fietsroute rond Yangshuo: Big Banyan-boom, Moon Hill, Yulong Bridge - Yangshuo