Vasa en Skansen-museum in Stockholm

Dag 3: Stockholm: Vasamuseum, Skansen, Stockholm Metro: Kungsttadgarden, Radhuset, Solna Centrum, Stadion en Tekniska Höskolan

Het alarm klinkt om 7 uur 's ochtends en de waarheid is dat we na een groot deel van Stockholm gisteren te hebben gereisd en om ongeveer 1 uur' s ochtends in bed waren gevallen, het ons niet wat langer hadden kunnen schelen om in de schuilplaats van de Noordse te verblijven. Maar vandaag hebben we veel dingen te zien, zoals de Vasa en Skansen-museum in Stockholm, dus gingen we om 8 uur 's ochtends ontbijten in de Comfort Stockholm Hotel-lounge en na het vullen van de maag, na 9 uur gingen we terug naar de straten van Stockholm, waar ondanks de lage temperaturen de zon schijnt .

Gelukkig mislukken de weersvoorspellingen veel, want als dit niet een reis naar Stockholm was geweest langs water. Stel je voor dat elke keer dat we ernaar keken, de voorspellingen 95% van de dagen regenden dat we hier zouden zijn.

Onze eerste stop vandaag zal de zijn Vasamuseum, een museum dat uitdrukkelijk is gebouwd om het enige schip van de 17e eeuw, de Vasa, te huisvesten, dat tot nu toe is gebleven met meer dan 98% van zijn oorspronkelijke structuur.
Het Vasamuseum ligt op 2 kilometer van het hotel, dus we hebben gebruik gemaakt van de wandeling om weer te genieten van de straten van een stad die verliefd op ons is geworden.

Weg naar het Vasamuseum

Stockholm

We kwamen bijna om 10 uur 's ochtends aan in het Vasamuseum na een wandeling door het havengebied, waar we gisteren passeerden met de Royal Tour.

Stockholm. Vasa en Skansen Museum

In dit tijdperk de Vasa Museum is geopend van 8.30 uur 's ochtends tot 18 uur' s middags en wanneer we aankomen, vinden we al een vrij lange wachtrij, dus we raden aan dat als je in het weekend komt, je vroeg komt, zodat je niet te lang hoeft te wachten.
De prijs is 130 kronen per persoon, maar met de Stockholm Card is de toegang gratis.
Na een paar minuten in de rij staan, zien we dat er in het zijgebied een stap is, waardoor je niet in de rij hoeft te staan ​​en passeert met de Stockholm Card, dus daar gaan we, om een ​​van de meest indrukwekkende musea te ontdekken die We hebben het nog nooit gezien.

Meer praktische informatie om uw reis naar Stockholm voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Stockholm
- 50 dingen om te zien en te doen in Stockholm
- 10 essentiële tips voor reizen naar Stockholm
- 10 essentiële plaatsen om te zien in Zweden
- De beste gratis rondleidingen in Stockholm gratis

In 1628 zeilde de Vasa uit de haven van Stockholm toen een windvlaag hem prikte en hoewel hij de koers onmiddellijk probeerde te corrigeren, trof een tweede windvlaag hem opnieuw waardoor het water de Vasa binnendrong en wegzonk.
333 jaar later werd Vasa opnieuw gevloeid.

Vasa. Stockholm

In de vroege jaren 1950 begon Anders Franzén op zoek te gaan naar de overblijfselen van de Vasa en wetende dat in de Baltische wateren het weekdier Teredo Navalis niet leeft, wat de overblijfselen van hout in het zoute water verslindt, begon hij zijn zoektocht naar een van de belangrijkste symbolen uit Stockholm

Vasa Details

Uit documenten uit die tijd is bekend dat de oorspronkelijke plannen om verschillende redenen werden gewijzigd, waaronder de beslissing van de koning die meer kanonnen aan boord wilde, dus de afmetingen van het schip moesten worden aangepast.
Ondanks alle maatregelen die waren getroffen om het schip te laten blijven, bleek de Vasa uiteindelijk te zwaar om te blijven drijven.
Het bezoek aan het Vasamuseum duurt ongeveer twee uur, omdat je moet vertellen dat verschillende verdiepingen toegankelijk zijn, met exposities van objecten die op het schip zijn gevonden, behalve dat je de Vasa vanaf verschillende hoogten kunt zien.
Dit bezoek is naar onze mening essentieel en zeker een van de ervaringen die we onze reis naar Stockholm niet zullen vergeten.

We verlaten het Vasamuseum rond 12 uur 's ochtends en vervolgen onze weg naar de volgende halte van de dag: Skansen of het grootste openluchtmuseum ter wereld, voordat hij door het Abba Museum ging, een van de meest bezochte in Stockholm (dit museum accepteert de Stockholm Card niet). Als je het wilt bezoeken, kun je het ticket hier van tevoren boeken.

Abba Museum in Stockholm

de Vasa en Skansen Museum Ze zijn ongeveer 500 meter van elkaar gescheiden, dus het kan interessant zijn om deze bezoeken op dezelfde dag te maken.

Skansen

De toegang kost 170 kronen per persoon, ook gratis met de Stockholm Card en zodra je binnenkomt, realiseren we ons wat dit openluchtmuseum voor Stockholm betekent. Hoewel het een plaats is die een bezoek verdient, is het het meest geschikt om dit zonder kinderen te doen, omdat het een groot aantal ruimtes voor hen heeft.
Als je de kaart niet hebt, kun je hier van tevoren het toegangsticket boeken.

Skansen in Stockholm

Skansen. Het grootste openluchtmuseum ter wereld

Skansen ligt op het eiland Djurgården en is zowel een openluchtmuseum als een dierentuin. Hier kunnen we vijf eeuwen geschiedenis van Zweden ontdekken door woningen uit die tijd, en mensen die handgemaakte taken van het moment uitvoeren.

Interieur van een kerk in Skansen

Na een wandeling van 'erkenning"Door het noordelijke gebied waar we de kinderdierentuin bereiken, keren we terug naar het centrale deel waar we kort voor 1 uur de gelegenheid gebruiken om te eten in een van de picknickplaatsen waar verschillende strandbars zijn.
De eerste serveert elandenvlees en hoe kan het ook anders, daar gaan we. We bestelden een pannenkoek met elandenvlees en aardappelen en een broodje plus een paar water voor 170 kronen die we voor een speeltuin lachten terwijl we letten op de reacties van de kleintjes.

Amerikaanse elanden eten in Skansen

Half 1 passeert wanneer we onze reis hervatten naar het centrum van Skansen, waar we verschillende ambachtelijke winkels vinden met live demonstraties en waar we de gelegenheid grijpen om trouwens een paar ijsjes te nemen voor 50 kronen.

Downtown Skansen

Uitzicht op Stockholm vanaf Skansen

Het is iets na vijftien wanneer we klaar zijn met bezoek aan Skansen en we profiteren dat vlak voor de ingang de tram passeert om naar Kungsttadgarden te gaan, waar we de Metrohalte Estocolomo stopt met de route.
Een goede optie om meer te weten te komen over de geschiedenis van de metro en een interessante halte niet te missen, is deze rondleiding in het Spaans te boeken.

Boek de best beoordeelde tours en excursies van Stockholm door reizigers:

- Wandeltocht door Stockholm
- 3 uur brunchcruise in de archipel van Stockholm
- Rondleiding door het Koninklijk Paleis en het Vasamuseum
- Spectaculair Stockholm: wandeling van 3 uur
- Boot- en bustour met gratis stops
- Meer excursies en rondleidingen hier

Met de Stockholm Card hebben we ook gratis vervoer, dus laten we er gebruik van maken door een van de meest interessante rondleidingen door de stad te doen 😉

Kungsttadgarden

Eens genoten van het gevoel in een echt kunstwerk te zijn en de foto's op dit station te nemen, volgen we de route van de blauwe metrolijn, verhuizen naar Radhuset op slechts 2 haltes van waar we zijn.
Zodra we de metro uitstappen, wachten we een paar minuten totdat mensen vertrekken, we moeten zeggen dat de waarheid is dat er op dit moment niet veel volume is en daar gaan we foto's maken van een van de plaatsen die we het meest bezoeken Ze trekken de aandacht van Stockholm.

Radhuset. Metro van Stockholm

Vanaf hier gaan we door naar Solna Centrum, 4 haltes, waarmee we de meeste toeristische haltes van de blauwe metrolijn beëindigen.

Solna Centrum

In Stockholm zijn alle metrohaltes opgesmukt op de een of andere manier. We hebben de reis door de bekendste en meest spectaculaire gemaakt, maar als je tijd hebt, zijn we van mening dat een paar uur onder de grond doorbrengen een nieuwe manier is om de stad te leren kennen en vooral te genieten van echte kunstwerken.
Vanuit Solna Centrum keren we terug op onze stappen om een ​​stop te maken in Central, naast ons hotel, waar we nog een kunstshow vinden.

Central. Stockholm

Een paar minuten na 16.00 uur, wanneer we in Central verbinding maken met de rode lijn om naar Stadium en Tekniska Höskolan te gaan, de twee haltes die we willen zien vanaf de rode lijn van de metro van Stockholm.

Stadium. Metro van Stockholm

Metro van Stockholm

Na deze twee stops en het zien dat het 5 uur 's middags is, profiteren we ervan dat we in de buurt van het hotel zijn om terug te keren naar Central en een kat kit om een ​​koffie te drinken en een tijdje te werken, dat hoewel we op reis zijn, we sommige dingen op de blog altijd moeten bijwerken en een e-mail moeten beantwoorden die naar ons toekomt.
En zodra je het metrostation verlaat, raad je: een volledig grijze lucht en een nogal ongemakkelijke regen wachten op ons. Precies op het moment dat het web van die tijd werd gezet, dus met meer reden moeten we naar Hotel Comfort Stockholm gaan op zoek naar toevlucht.
Om 7 uur 's middags gingen we uit eten en toen we zagen dat het nog steeds regent, benaderden we de Yama Sushi, een Japanner in het Centraal Station, waar we 3 trays met maki's bestelden voor 31 kronen, bewaterd met gratis water, die we eerder in Stockholm hebben besproken Het is gratis. Allemaal geweldig!

Sushi eten in Stockholm

Hierna schatting, keren we na 21.00 uur terug naar het hotel, in een regen die ons eraan herinnert hoe gelukkig we zijn.

Dag 4: Stockholm: Gamla Stan - Barcelona