Brick Lane Market in Londen

Dag 5: Londen: Hyde Park, Royal Albert Hall, Brick Lane Market in Londen, St Dunstan in het oosten, St Paul's Cathedral, Hay's Galleria, London Bridge, Tower Bridge, Oxford Street, Regent Street en Piccadilly Circus

Vandaag begint om 6 uur 's ochtends weer, net als de vorige dagen, met een kleine verandering en het is dat na het bekijken van de weersvoorspelling, het vandaag enigszins zonnig lijkt te zijn, hoewel er al midden in de middag regen wordt verwacht , iets waarvan we hopen dat het ons in staat zal stellen de ochtend door te brengen in de Brick Lane-markt in Londen, zoals we hadden gepland.
Na een paar uur werken, alles gereed laten om door te gaan met onze reis naar Londen in 6 dagen, wanneer het 7:30 is, wanneer het ontbijt begint in het Garden Court Hotel en vanwaar, na het opladen van energie Met een ontbijt van kampioenen en een paar koffie, gaan we naar Hyde Park, een paar meter van ons vandaan accommodatie in Londen en dat is het eerste punt van de route die we vandaag hebben gepland.

Hyde Park in Londen

Op dit moment van de dag is er vrijwel niemand in Hyde Park, hoewel we al sommige mensen zien sporten, iets waardoor we het onvermijdelijk vergelijken met Central Park waar we bijna 15 dagen geleden waren, en het verschil in het aantal mensen dat Tegenwoordig was ik aan het sporten of aan het wandelen door een van de longen van de stad.

Hoewel we bij eerdere gelegenheden in Hyde Park zijn geweest, is dit een van de parken die we het leukst vinden in de stad, dus omdat we vroeg zijn, willen we niet blijven zonder een rondleiding te nemen over de meest bekende punten en dat raden we aan Verlies je niet

Ronde van Hyde Park in Londen

Deze tour neemt ons mee door het Kensington Palace, de Kensington Gardens, het Peter Pan Statue, een wandeling langs de oever van Lake Serpentine naar de Diana Memorial Fountain, en benadert vervolgens de Royal Albert Hall, heel dicht bij Hyde Park en vervolgens vervolg de wandeling door het park, volg opnieuw het Serpentine Lake totdat je de Rozentuin bereikt, een van de mooiste hoeken van het park, vooral in deze tijd van het jaar, waar het volledig groen en vol bloemen is.

Kensington Palace tegenover het meer

Diana Memorial Fountain

Zoals we in het routevoorstel hebben vermeld, wat we vanmorgen hebben gedaan, raden we je aan om de Royal Albert Hall te naderen, op slechts een paar meter van een van de uitgangen van Hyde Park, een ruimte met een ongelooflijke akoestiek, die elk jaar Organiseert meer dan 300 evenementen, zowel in verschillende muziekstijlen zoals circus, dans, diner en zelfs tenniswedstrijden.

Royal Albert Hall

Na deze korte stop op de route door Hyde Park keren we onze stappen terug en gaan het park weer in om de route te volgen aan de andere kant van het Serpentine Lake waar we naartoe kwamen, totdat we Rose Garden bereiken.

Rozentuin Hyde park

Op dit punt eindigen we de ochtendtour vandaag wanneer het 10 uur 's ochtends is, waarbij we de metro nemen bij Hyde Park Corner naar South Kensington, de gele lijn, vervolgens de groene richting Algate East nemen, toegangspoort tot de Brick Lane-markt, een van de plaatsen die we het meest wilden ontmoeten tijdens deze reis en een van de beste markten in Londen.

Brick Lane straten

We komen aan wanneer het ongeveer 10.30 uur 's ochtends is, eerst op weg naar Brick Lane, waar we een wijk vol straatkunst binnengaan waarin het samengaat met de Bengaalse en Indiase gemeenschap, van waaruit we Bekijk veel details, zowel in winkels en restaurants als zelfs in straatkartels, geschreven in beide talen.
Na onze ervaring kunnen we alleen maar aanraden om geen vooraf ingestelde route te nemen om de Brick Lane-markt te verkennen, omdat het echt opwindend en nieuwsgierig is om te verdwalen in de verschillende straten en details en kunst in elke hoek te ontdekken, zonder kennisgeving .

Kunst op Brick Lane Market in Londen

Graffiti op Brick Lane Market in Londen

Na een paar meter van Brick Lane te hebben afgelegd en te zijn verdwaald in veel van de parallelle steegjes, komen we aan op Brick Lane 81, een van de beroemdste markten in het gebied, waar eten de hoofdrol speelt en waar het nog steeds Al snel kunnen we niet vermijden om te komen en binnen te komen om te genieten van veel eetkraampjes waarvoor we onszelf bijna moeten dwingen om het niet te proberen, gezien het feit dat ze nog geen 11 uur 's ochtends zijn en we bijna net hebben ontbeten.

Brick Lane Market in Londen

Houd er rekening mee dat er sprake is van de Brick Lane Market in Londen met een deel van de Brick Lane-buurt, maar dat hierbinnen nog meerdere markten zijn, elk gericht op iets anders, zoals eten, knutselen, vintage items ... etc. Maar laat je hier niet door overweldigen, de route zelf neemt je allemaal mee, omdat ze zichtbaar zijn en we zijn er zeker van dat je de verleiding om een ​​van hen binnen te gaan niet kunt vermijden.

We volgen de straat en komen uit op Backyard Market, een van de beroemdste markten in Brick Lane, waar we veel kraampjes vinden, zowel eten en kleding als vintage items, de laatste tijd zo trendy en dat we zeker weten dat het een waar paradijs voor meer zou zijn van een

Achtertuin markt

Details vindt u op Brick Lane Market

Volgens onze ervaring en slechts een uur en weinig in de Brick Lane Market in LondenWe moeten zeggen dat het een zeer aan te bevelen gebied is om te komen, vooral op zondag, dat is de enige dag waar je de kraampjes op straat kunt vinden. We kenden hem niet van de vorige keren dat we naar Londen zijn gereisd en nadat we hier zijn geweest, moeten we zeggen dat we nu echt de reden begrijpen waarom hij zo modieus is geworden.
Rekening houdend met het feit dat Camden Market een van de markten is die we in het weekend aanbevelen te bezoeken, zouden we, altijd in onze ervaring, ervoor kiezen om Brick Lane op zondag te bezoeken en bezoeken te verlaten, op voorwaarde dat de reis samenvalt met u om week, als volgt:
Vrijdag: Camden Market in Londen (elke dag geopend van 10 tot 7 uur 's middags).
Zaterdag: Portobello Market in de wijk Notting Hill (de beste dag om het te bezoeken is zaterdagochtend, dat is de dag waarop alle kraampjes op straat zijn gemonteerd. De rest van de dagen kun je lopen om de winkels te zien).
Zondag: Brick Lane Market (alleen open op zondag van 10 tot 5 uur 's middags).

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Londen door reizigers:

- Volledige tour door Londen met tickets
- Route van Jack the Ripper
- Rondleiding door het essentiële Londen
- Harry Potter-tour in Warner Studios
- Excursie naar Stonehenge
- Meer excursies en rondleidingen hier

In de Brick Lane Market, en zoals verwacht, kunnen we niet stoppen bij wat de meest beroemde beige kraam in Londen is, dus maken we een uitdrukkelijke stop bij Beigel Bake, waar we een tonijnbeige met maïs en mayonaise bestelden en een andere zalm met Kaas, die de meest bekende is, voor £ 3,50 beide. Zoals je kunt zien zijn de prijzen super krap, maar het is het beste dat ze spectaculair zijn.

Beigel Bak Brick Lane Market

Dus als je langskomt en zelfs als je niet erg honger hebt, raden we je aan ze te proberen, we zijn er zeker van dat je er geen spijt van zult krijgen. En zelfs als je ziet dat de wachtrij vrij lang is, gaat deze vaak de winkel rond, het gaat erg snel, dus het is het wachten waard.
Vanaf hier en na een kopje koffie in een nabijgelegen cafetaria hebben we net een rondleiding gehad Brick Lane Market, waar vandaag alleen het volgende punt van onze route begint door de buurt die ons naar het graffitigebied brengt, een van de beroemdste in Brick Lane.

Brick Lane Market in Londen

We maken deze graffiti-route in ongeveer 45 minuten, omdat het vrij kort is als je de belangrijkste graffiti wilt zien en vanaf hier gaan we op zoek naar de metro, sinds onze volgende stop op deze reis, die ons door de toeristische plaatsen van Londen is St. Dustan in het oosten, een plek die we hebben ontdekt dankzij Majo van The Journey of Your Life en wat we te zeggen hebben, het is een geweldige en geweldige plek, midden in het centrum van Londen.

Graffiti op Brick Lane

Route van de vijfde dag op de reis naar Londen in 6 dagen

De route van vandaag brengt ons, te voet en per metro, naar Hyde Park, Royal Albert Hall, Brick Lane Market in Londen, St Dunstan in het oosten, St Paul's Cathedral, Hay's Galleria, London Bridge, Tower Bridge, Oxford Street, Regent Street en Piccadilly Circus.

Zodra we St. Dustan in het oosten bereiken, zien we dat dit een prachtige plek is, die al volkomen rechtvaardigt om naar dit deel van de stad te komen, maar nog veel meer te vertellen dat het heel dicht bij de St. Paul Cathedral ligt, dus je kunt doen Beide bezoeken dezelfde dag.

St. Dustan in het oosten

Deze kleine tuin, vol charme en mysterie, is de perfecte plek om een ​​tijdje te zitten en te genieten van de omgeving, iets te eten of te lezen. Hoewel Londen geen bijzonder chaotische stad is, wordt het gevoel van vrede tussen de muren van St. Dustan in het oosten soms ook gewaardeerd.
Na een goede tijd hier, wanneer ze om twee uur 's middags iets anders zijn, hebben we besloten om een ​​plek te zoeken om te eten, en we hebben ons snel aangepast aan de Britse tijd en op dit tijdstip van de middag kunnen we niet langer staan ​​zonder te eten.

We overleggen op internet en zien dat we heel dichtbij de Burger & Lobster hebben, een sterk aanbevolen lokale in het gebied, waar een combinatie van hamburgers en kreeftenvlees wordt gemaakt dat, volgens wat ze zeggen, heerlijk is. Na het menu meerdere keren te hebben bekeken, kozen we voor een kreeftrol plus een kreeftenburger, water en bier plus 2 koffie voor 69 pond.

Hamburger & Kreeft

Ja, het is waar dat het duur is, maar houd er rekening mee dat de hamburger slechts 26 pond kost en de rol 23 pond, gezien het feit dat hij kreeft heeft en dat de hoeveelheid behoorlijk veel is naast het toevoegen van het drankje en de koffie , we denken dat het een vrij krappe prijs is.

Meer praktische informatie om uw reis naar Londen voor te bereiden

- 100 dingen om te zien en te doen in Londen
- De 10 beste tours en excursies in Londen
- 20 essentiële plaatsen om te bezoeken in Londen
- De beste gratis rondleidingen in Londen gratis
- Londense gids in 6 dagen
- De 5 beste uitzichtpunten in Londen
- De 5 beste musea in Londen

Het is bijna vier uur 's middags wanneer we teruggaan naar de straten van Londen om dichter bij St Paul's Cathedral te komen, een van de andere symbolen van de stad, die we deze keer niet willen missen, zelfs niet vanaf de rand, omdat het nu gesloten is.

St Paul's Cathedral

We lopen door het gebied en gaan naar de Millennium Bridge die er recht tegenover ligt, waar we ook de Tate Modern aan de ene kant en St Paul's Cathedral in de andere vinden. Twee van de mooiste uitzichten over Londen op één plek. Zonder twijfel is dit een van de plaatsen die je niet mag missen.

Tate Modern

St Paul's Cathedral vanaf de Millennium Bridge

Na een tijdje in dit gebied te hebben gewandeld, waar we morgen zullen terugkeren, vervolgen we onze weg langs de oevers van de Theems via Shakespeare Globe en volgen de wandeling naar de Tower Bridge, voorbij de London Bridge, vanwaar er een prachtig uitzicht is op de omgeving.

Tower Bridge

Maar voordat we aankomen, vinden we aan de rechterkant Hay's Galleria, een prachtige galerij die de moeite waard is om een ​​tijdje te wandelen en te genieten van de kleine winkeltjes en plaatsen vol charme binnen.

Shakespeare Globe

Hay's Gallery

Na deze korte stop vervolgen we de wandeling totdat we de Tower Bridge of Tower Bridge bereiken, waar we al de eerste dag waren dat we 's nachts aankwamen, na de reis van Gatwick Airport naar Londen, maar we willen niet missen overdag, en van waaruit we na het oversteken en het nemen van foto's vanuit alle perspectieven, naar de metro gaan om Oxford Street en Regent Street te naderen, twee van de meest commerciële straten van de stad die we tijdens deze reis niet konden en wilden missen.

Tower Bridge

Hoewel ze op zondag iets vroeger sluiten dan normaal, sluiten de meeste winkels om 6 uur 's middags, we komen nog steeds om een ​​paar minuten van de sfeer te genieten, dus we zijn al tevreden, en meer gezien het feit dat ons idee niet Het was precies om te kopen, maar om wat tijd door te brengen in wat zij zeggen dat twee van de beroemdste straten in Londen zijn.

Regent Street

Oxford Street

Als u van winkelen houdt, vergeet dan niet om een ​​wandeling te maken door deze twee straten, vooral tijdens de week, die langere uren hebben. Hier vindt u winkels van elk merk dat u zoekt, naast veel minder bekende, maar waarvan we zeker weten dat u niet kunt stoppen met binnenkomen.

Vanaf hier volgen we de weg naar Trafalgar Square en Piccadilly Circus om later naar beneden te gaan naar de Big Ben, waar we na een wandeling en zien dat het erg druk is en nog steeds drie uur mist om foto's te kunnen maken met de nacht al gesloten, besloten we afbreken deze laatste stap, het verlaten voor de volgende keer dat we naar Londen komen en de metro nemen om terug te keren naar Notting Hill, opnieuw dineren in het Santorini Restaurant, het Griekse restaurant waar we de vorige dag waren en dat we zo leuk vonden, en dan terugkeren naar de tuin Court Hotel, waar we de laatste nacht van deze reis naar Londen in 6 dagen zullen doorbrengen.

Dag 6: Londen: Abby Road, Natural History Museum, Borough Market in Londen en Tate Modern