London Ferris Wheel - London Eye

Dag 3: Londen: British Museum, Neal's Yard, Covent Garden Market, Gabriel's Warf, London Ferris Wheel - London Eye, St James 'Park en Buckingham Palace

Het alarm klinkt om 6 uur 's ochtends en zoals we gisteren deden voordat we naar de Camden-markt in Londen gingen, is het tijd om naar de receptie te gaan voor een paar koffie die ons leven geeft, terwijl we wat tijd doorbrengen met werken en alles klaar laten staan Om vandaag te beginnen, brengt dat ons onder andere naar de Covent Garden Market en het London Ferris Wheel of London Eye, twee van de meest populaire en populaire plaatsen in Londen en dat we, zoals verwacht, hier niet in zullen verdwalen Reis naar Londen in 6 dagen.

Om 8 uur 's ochtends gingen we ontbijten in de Garden Court Hotel-lounge en kort voor 9 uur zijn we al op straat klaar om deze tweede volledige dag in Londen te eten, waar we naar uitkijken.
Onze eerste stop van de dag zal het British Museum zijn, een van de bezoeken die we ons de meeste keren herinneren dat we naar Londen zijn gereisd en dat we, zoals bij eerdere gelegenheden, deze reis niet willen missen.
Zonder rekening te houden met de tijden, zijn we vandaag voor het hotel vertrokken en komen we iets meer dan 9 uur 's ochtends aan bij de metrohalte die ons naar het British Museum zou brengen, dus toen we aankwamen, hebben we gezien dat we nog ongeveer 45 minuten over hebben totdat we het museum openden, dus besloten we om het tweede punt te bezoeken dat we vandaag moesten bezoeken, namelijk Neal's Yard, en dat is heel dicht bij het museum, een steegje in het centrum van Londen vol charme waarin gebouwen en kleine huizen eromheen zijn geschilderde kleuren.

Route van de derde dag op de reis naar Londen in 6 dagen

De route van vandaag brengt ons naar de volgende punten: British Museum, Neal's Yard, Covent Garden Market, Gabriel's Warf, London Ferris Wheel - London Eye, St James 'Park en Buckingham Palace.
Dit is een route gemakkelijk te voet afgelegd, minder dan 4 mijl, die je in totaal niet meer dan anderhalf uur kost, zonder de haltes te tellen.

Een goede optie om meer te leren over de geschiedenis van de stad is om deze gratis rondleiding door Londen te boeken met een gids in het Spaans Gratis!
Eenmaal bij Neal's Yard hebben we bevestigd wat we hadden gelezen, het is niets groots, maar juist het tegenovergestelde. Het is een heel klein steegje, zelfs meer dan we hadden gedacht, maar het is waar dat het veel charme heeft en de moeite waard is om hier te komen, vooral als je het British Museum gaat bezoeken, want het is heel dichtbij te voet.

Neal's Yard

Ons was aangeraden om midden in de ochtend of in de middag te gaan, omdat de winkels 's ochtends gesloten zijn. In ons geval, dat we graag zo snel mogelijk naar dit soort plaatsen komen, om met een gerust hart foto's te kunnen maken, moeten we zeggen dat dit moment van de dag perfect is geweest, omdat het ons heeft toegestaan ​​om van de ochtendatmosfeer te genieten, met al coffeeshops open en op volle capaciteit, maar zonder de last van andere momenten van de dag dat winkels al open zijn en er dus veel meer mensen lopen.

Neal's Yard in Londen

Details in de werf van Neal

Na bijna een half uur toeren op en neer Neal's Yard, wanneer het 10 uur 's ochtends is, komen we aan bij de deuren van het British Museum, gratis toegang, hoewel ze om een ​​donatie van vijf pond vragen voor het geval je het wilt geven, en na het passeren de beveiligingscontroles, we maken een kort overzicht van het museumplan dat ze ons geven en we besloten om een ​​snel bezoek te brengen, dat ons zal nemen om de stukken te zien die meer interesse voor ons hebben en die bovendien ook interessanter zijn of de meest toeristische en degenen die de meeste mensen meestal komen zien.

British Museum

Wat te zien in het British Museum. Snel bezoek

Het bezoek aan het museum, als je een snelle rondleiding wilt volgen, wat we hebben gedaan, kan je ongeveer twee uur kosten om te genieten van de beste werken die in het British Museum te zien zijn. Als u een iets breder bezoek wilt maken, moet u bijna een volledige ochtend boeken, omdat het museum erg groot is en veel stukken heeft die erg interessant zijn. Dat betekent niet dat als je veel interesse hebt, je veel meer tijd doorbrengt, wat we zeker zullen doen als we terugkeren naar Londen om een ​​seizoen door te brengen.

Rosetta Stone

We zouden kunnen zeggen dat dit een van de belangrijkste stukken van het museum is en waar bezoekers naar op zoek zijn zodra ze binnenkomen.
Deze zwarte granietsteen werd gevonden in de Nijldelta in 1799 en is van 196 voor Christus. De grote waarde ervan is de tekst die we erin kunnen zien, die in drie geschriften staat: hiëroglyfisch, demotisch en Grieks, zodat het via de Rosetta-steen mogelijk is het hiëroglyfische schrift te ontcijferen.

Marbles of the Parthenon

Set beelden en marmeren reliëfs, oorspronkelijk uit het Parthenon van de Akropolis van Athene, die aan het museum werden geschonken. Tegenwoordig is er, net als bij veel andere stukken van dit museum, veel controverse over de vraag of ze hier moeten zijn of niet.

Een goede optie, als je niet veel tijd hebt of als je het British Museum op de beste manier wilt leren kennen, is het boeken van een rondleiding door het British Museum of deze gratis rondleiding waarbij je wordt vergezeld door een expert in kunst en geschiedenis, die je doorloopt van de meest waardevolle en interessante werken van het museum.

Monument van de Nereïden

Oorspronkelijk uit Turkije, gevonden in Lycian of Janto, combineert dit Griekse grafmonument Perzische en Griekse ontwerpen en is het nu volledig gerestaureerd te zien in dit museum.

Moi van Paaseiland

Dit is weer een van de grote schatten die het British Museum binnen zijn muren bewaart en het is dat het, naast een van de weinige bewegingen die Rapa Nui heeft verlaten, de enige is met inscripties die vandaag bewaard is gebleven.
Het heet Hoa Hakananaiʻa en zij brachten hem naar het Verenigd Koninkrijk in een Engels schip in 1869.

Ramses II

Onder de ongelooflijke verzameling Egyptische kunst die nog in het British Museum is te vinden, vinden we deze figuur van Ramses II, die werd meegenomen uit een tempel in Thebe.

Gevleugelde leeuw van Nimrud

In twee kamers vinden we de overblijfselen van de Assyrische stad Nimrud, waaronder de gevleugelde leeuw, een van de twee die bij de ingang van de troonzaal waren, naast de reliëfs die jachttaferelen vertegenwoordigen.

Lewis Chess

Dit ongelooflijke schaak, perfect bewaard gebleven, is gesneden in walrus ivoor, heeft in totaal 78 stukken en werd ontdekt op het eiland Lewis in Schotland.

Ur banner

Gevonden in Ur, dit spandoek met twee gezichten, waarvan één vrede vertegenwoordigt en in tegenstelling tot oorlog, is uitgewerkt met een techniek die stenen en andere elementen insluit waarin we onder andere schelpen en lapis lazuli kunnen zien.

Na een laatste rondleiding door de kamers van de Rosetta Stone en de Moi van Paaseiland, twee van de stukken die de meeste aandacht van het museum trekken, besluiten we het bezoek dat het museum verlaat wanneer het bijna 12 uur 's ochtends is , op weg naar wat de volgende stop vandaag is, de Covent Garden-markt in Londen.

Met hoe laat het is en zoals het gisteren gebeurde, al volledig aangepast aan de Britse tijd, ten eerste besloten we om ergens te gaan eten voordat we Covent Garden bezochten, waarvan we hopen dat het veel duidelijker zal zijn zodra het voorbij is Deze middag tijd.
Uiteindelijk besloten we op Wagamama, een Aziatische voedselketen waar we lang geleden op de luchthaven in Amsterdam, op weg naar Peru, naar toe zijn gegaan dat we het niet echt leuk vonden, maar dat we het vandaag een nieuwe kans willen geven omdat we weten dat het een keten is goed bekend in verschillende landen en kan altijd een goede optie zijn als we niet veel tijd aan voedsel willen besteden, zoals vandaag het geval is.
We bestelden wat gyosa's als voorgerecht plus een Thais pad en wat noedels met zalm, meer natuurlijke shake, frisdrank, dessert en twee express voor 42 pond, een prijs die naar onze mening vrij goed is en waarvan we echt kunnen zeggen dat deze ons al met de site heeft verzoend We hebben heel goed gegeten.

Pad Thai in Wagamama

Er zijn een paar minuten voor 2 in de middag wanneer we Wagamama verlaten met energieën die al volledig zijn vernieuwd en bereid zijn om de markt te bezoeken Covent Garden in Londen, een van de bekendste, meest toeristische en ook meest bezochte markten in de stad.

Covent Garden in Londen

Wanneer we het interieur betreden, omdat het een overdekte markt is, kunnen we niet stoppen met na te denken over hoe we het praktisch 10 jaar geleden hadden gezien, wat de laatste keer was dat we naar Londen kwamen, en dat is dat Covent Garden op dat moment een markt was waarin alles wat je binnen kon vinden kleine winkeltjes en kraampjes met lokale ambachten waren, met veel charme, waarin die van sieraden, sieraden en souvenirs opvielen verschillend wat we gewend zijn te zien.

Tegenwoordig is het enige dat we vinden een behuizing waar aan de zijkanten winkels zijn gebouwd, van min of meer bekende merken en in één deel het centrale deel van verschillende restaurants om te eten. Zoveel als we kijken, zien we dat er geen spoor is van alle ambachtelijke winkels, waarvan er slechts 4 of 5 op een kleine marktlocatie overblijven, wat weinig of niets te maken heeft met wat we ons herinnerden.

Winkels in Covent Garden in Londen

Hoewel het waar is dat het een plaats is die we geloven, moet het worden bezocht, omdat het mooi is als architectuur en zelfs voor het milieu, als we eerlijk willen zijn, zijn we enigszins teleurgesteld, omdat het die charme heeft verloren die het had en dat We herinneren het ons Van wat we hebben waargenomen, is het nu te commercieel en niet erg authentiek geworden, dus we raden je in dit geval aan, als je alleen kunt kiezen tussen Camden Market en Covent Garden, zelfs als ze niets met elkaar te maken hebben We blijven zonder twijfel bij Camden, zowel voor het milieu, de winkels als ook voor de dingen die je kunt vinden.

Meer praktische informatie om uw reis naar Londen voor te bereiden

- 100 dingen om te zien en te doen in Londen
- De 10 beste tours en excursies in Londen
- 20 essentiële plaatsen om te bezoeken in Londen
- De beste gratis rondleidingen in Londen gratis
- Londense gids in 6 dagen
- De 5 beste uitzichtpunten in Londen
- De 5 beste musea in Londen

Na de ervaring is de waarheid dat het niet lang duurde om vier foto's te maken en te controleren of de ambachtelijke winkels en wat we ons herinnerden niet meer bestaan, om ons op weg te helpen naar de volgende plaats die we hadden in de routeplanning van vandaag is dat niemand minder dan de London Ferris Wheel of London Eye, waar we om 5 uur 's middags toegang hebben.
Omdat het de tijd is en gezien het feit dat we nog bijna twee en een half uur over hebben om daarheen te gaan, hebben we besloten om een ​​kleine wijziging in de plannen aan te brengen, gebruik makend van deze tijd om een ​​wandeling door de wijk Covent Garden te maken.

Straten van Londen

Covent Garden is momenteel een van de meest toeristische buurten in Londen, deels vanwege de markt, maar ook vanwege de sfeer, omdat het op elk moment van de dag een levendige buurt is. Naast de winkels die u op de markt kunt vinden, kunt u als u van winkelen houdt de modewinkels op Floral Street niet missen.

Londen

Bovendien vindt u in dit deel van de stad veel plaatsen waar u koffie kunt eten of drinken om energie te laden na een dag wandelen en winkelen.

Het weer in Londen

Iets waar we over willen praten is het Londen weer. Hoewel we altijd hadden gelezen en ons werd verteld dat tijdens de zomermaanden de temperaturen in de stad behoorlijk hoog waren en de regen meestal niet verscheen, in ons geval is de ervaring niet helemaal zo geweest.
Dat is de reden waarom we u adviseren voordat u op reis gaat, een weersgeschiedenis bekijkt of de verwachte temperaturen controleert, want zoals ons is overkomen, kunt u midden juli temperaturen vinden die niet hoger zijn dan 16 graden, een jas moeten dragen , gesloten schoen en zelfs af en toe wat koud.

Een andere aanbeveling is om een ​​paraplu mee te nemen of er een te kopen en deze altijd in je tas te dragen, want vaak, zelfs als de lucht helder is, van goed naar eerst en zonder waarschuwing, verandert deze, wordt hij grijs en begint het te regenen. Normaal, of ten minste volgens onze ervaring regent het met een zeer geconcentreerde tijd en in minder dan 10 minuten voor en zelfs, de zon komt op.

Na deze wandeling door Covent Garden naderen we Gabriel's Warf, een gebied aan de oevers van de Theems vol charme, dat we u aanraden te haasten, aangezien de wandeling van hier naar de Westminster Bridge vol charmante plaatsen is , inclusief foodtrucks, terrassen waar u kunt stoppen om te genieten van de sfeer van de stad en natuurlijk de beroemde Londen reuzenrad, een bezoek dat u niet mag missen.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans in Londen door reizigers:

- Volledige tour door Londen met tickets
- Route van Jack the Ripper
- Rondleiding door het essentiële Londen
- Harry Potter-tour in Warner Studios
- Excursie naar Stonehenge
- Meer excursies en rondleidingen hier

We maken een korte stop bij Gabriel's Warf, een plek met veel charme waar we veel kleine winkeltjes met lokale items en kleine restaurants met terras vinden, die ongetwijfeld een van de meest magische uithoeken van het gebied zijn.

Gabriel's Warf

Na deze stop en gezien het feit dat er nog ongeveer 30 minuten voor vijf zijn, is dat de tijd dat we onze pas hebben voor de Londen reuzenrad, gaan we verder met genieten van een reeks prikkels die ons vanuit alle hoeken bereiken en het is dat het in dit deel van Londen onmogelijk is om niet continu van de ene plaats naar de andere te wijzen, omdat het vol zit met plaatsen die onze aandacht trekken.

Londen details

Weg naar het reuzenrad van Londen

Zodra we in de buurt van de zijn Londen reuzenrad we naderen de voorzieningen die recht voor ons zijn, waar we onze snelle pas en onze ingang naar de London Eye moeten ophalen, van waar we zullen genieten van een van de meest geweldige uitzicht op Londen.

Met deze pas gaan we snel door de wachtrij en na de beveiligingscontrole krijgen we toegang tot de capsule van de Londen reuzenrad, waar hij ons de komende 30 minuten enkele van de meest ongelooflijke uitzichten op Londen geeft.

Londen reuzenrad

Iets wat we willen benadrukken uit de London reuzenrad of London Eye is de mogelijkheid om de "snelle pass"Hoewel het je in principe lijkt te zijn dat het niet iets wezenlijks is, zullen we je vertellen dat er dagen zijn, en dat zijn er niet weinig, waarin de rijen langer dan twee uur duren, dus om de skip-the-line toegang tot de London Eye te hebben, verzekeren we je dat het een succes, naast het besparen van tijd, waarvan u zeker weet dat u het in een stad als Londen zult waarderen.
Meer informatie over dit reuzenrad vindt u in deze gids om de London Eye te bezoeken: tickets en prijzen.

Uitzicht vanaf het reuzenrad van Londen

Een ander ding dat we je willen vertellen is dat het reuzenrad van Londen, voor mensen die hoogtevrees hebben of niet van attracties houden, geen vreemde of ongemakkelijke sensatie veroorzaakt, integendeel. Je moet gewoon denken dat het een volledige beurt in 30 minuten duurt, dus het kan je een idee geven dat de snelheid die het heeft minimaal is, dus het lijkt erop dat je niet eens beweegt.

En dus genieten we gedurende 30 minuten van ongelooflijke uitzichten die ons een ietwat bewolkt Londen laten zien, aan de andere kant zo karakteristiek, dat we zeker zijn dat we het niet lang zullen vergeten.

Het is praktisch 18.00 uur als we het gebied van de verlaten London reuzenrad of London Eye om naar hem toe te gaan Westminster Bridge, van waar we de Big Ben voor het eerst kunnen zien, die ze trouwens nu herstellen en waar steigers staan, maar dat belet ons niet om honderden foto's vanuit alle hoeken te maken.

London Ferris Wheel van Westminster Bridge

Big Ben en Palace of Westminster

Vanaf hier gaan we verder naar de Westminster Abbey, die we nog een dag hopen te bezoeken, maar hoe anders kan het niet anders dan dat we niet kunnen stoppen met fotograferen, naast de opvattingen van de Big Ben die hier vandaan komen.

Uitzicht op de Big Ben vanaf Westminster Abbey

Westminster Abbey

En omdat we hier zijn, kunnen we niet vergeten de straat over te steken om een ​​van de beroemdste Londense hutten in de stad te benaderen, die dicht bij de Big Ben zijn en waarvan we denken dat alle reizigers uiteindelijk een foto maken, hoe toeristisch het ook is .

Typische Londense foto

Natuurlijk raden we aan dat als je een rustige foto wilt maken in dit deel van de stad, je 's morgens vroeg wilt komen, iets wat we morgen zullen doen, en dus kunnen genieten van een vrij atypische eenzaamheid in deze stad, maar dat je enorm zult waarderen , vooral ten tijde van het maken van foto's, omdat dit gebied een van de drukste is en zelfs op sommige plaatsen wachtrijen worden gevormd.

Een andere typische plek om foto's te maken in Londen

We vervolgen de wandeling door het gebied en arriveren in St James's Park, de oudste van de koninklijke parken en ook ons ​​favoriete park in Londen, omdat het voor ons in ieder geval altijd een van de stilste is geweest, vooral gezien het feit dat het omgeven is van enkele van de meest toeristische plaatsen in Londen.

St James's Park

Na een wandeling door St James's Park, hoe kan het ook anders, benaderden we Buckingham Palace, een andere plek die geen toerist kan missen in de stad en dat er op dit tijdstip van de middag nog steeds veel mensen zijn, ondanks niet ver van het schema van wisseling van de wacht.

Buckingham Palace

Buckingham Palace details

En dus eindigen we de dag vandaag, naderen we het metrostation St James's Park en keren we terug naar Bayswater, onze buurt, gelegen tussen Notting Hill en Hyde Park, waar we voor het Garden Court Hotel stoppen bij Santorini Restaurant , gelegen op 10 Moscow Rd, een van de Meest aanbevolen Griekse restaurants in Londen, waar we een creta-kaas als voorgerecht, een mousaka en een lam als seconden bestelden, meer water en bier, allemaal voor 42 pond, die we moeten toegeven, zijn uitstekend.
En dus, met volledig hernieuwde energieën, keren we terug naar ons hotel, klaar om te rusten voor morgen, ga verder met deze ongelooflijke reis.

Een goede optie om 's nachts de best verlichte plekken in de stad te zien terwijl je anekdotes vertelt, is om deze nachtwandeling met een gids in het Spaans te boeken.

** Op deze dag van de reis naar Londen in 6 dagen hebben we een samenwerking onderhouden met het London Ferris Wheel of London Eye, zonder dat dit onze ervaring of opmerkingen heeft beïnvloed, die allemaal zijn gebaseerd op onze persoonlijke ervaring.

Dag 4: Londen: Westminster (Big Ben), Notting Hill-wijk in Londen, Leicester Square, Trafalgar Square, National Gallery