Hoe naar Holbox te gaan, een paradijs in Mexico

Dag 38: Tulum - Hoe gaat u naar Holbox, een paradijs in Mexico

Vandaag is de dag waarop al onze zoekopdrachten worden uitgevoerd hoe naar Holbox te gaan, een van de paradijzen van Mexico, zal in de praktijk worden gebracht en over 45 dagen een nieuwe fase in deze reis naar Mexico beginnen, waarvan we zeker zijn dat we een van de meest ongelooflijke plaatsen in het land zullen kennen.

Met een praktisch volle ochtend van transfers vandaag, staan ​​we vroeg om 8 uur op om in de ontbijtzaal van het Ginger Hotel te zijn, onze accommodatie in Tulum deze dagen, voor wanneer er een paar minuten voor 9 zijn en na het laden van onze bagage , keer terug om onze huurauto in Mexico te nemen en de beste stranden van Tulum achter te laten, om op weg te gaan naar Holbox.

Hoe vanuit Holbox te gaan

Door velen beschouwd als een van de laatste paradijzen van Mexico, is dit kleine eiland veel toegankelijker dan het op het eerste gezicht lijkt.
We laten u de gegevens achter hoe u naar Holbox kunt gaan, een van de essentiële plaatsen in Mexico om te bezoeken.
- Hoe vanuit Tulum naar Holbox te gaan:
Om vanuit Tulum naar Holbox te gaan, moet je Chiquilá bereiken, een klein stadje op 180 kilometer afstand en 2:15 uur rijden van Tulum.

Hoe vanuit Holbox te gaan

Wanneer u aankomt in Playa del Carmen, ongeveer een uur van Tulum, moet u de aanwijzingen volgen en de betalingsweg nemen (100 peso per auto) en doorgaan naar Chiquilá, de plaats waar u de veerboot naar Holbox neemt. De reis duurt nog ongeveer 1: 15 uur.
Eenmaal in Chiquilá moet u de borden volgen tot aan de steiger, vanwaar veerboten vertrekken naar Holbox.

Er zijn twee bedrijven die het doen route van Chiquilá naar Holbox Island: Ferry 9 brothers en de Holbox Express ferry.
Beide hebben een prijs van 140 pesos per persoon en route en je kunt alleen de enkele reis kopen om de retour direct in Holbox te kopen.
Veerboten vertrekken met tussenpozen van een half uur en met gecombineerde schema's, dus we raden u aan om, wanneer u de uwe gaat halen, naar beide te kijken, aangezien bedrijven tegenover elkaar staan ​​en de meest Benader uw schema.

Hoe naar Holbox te gaan

De reistijd tussen Chiquilá naar Holbox op de veerboot is ongeveer 30 minuten.

Veerboot van Chiquilá naar Holbox

Ferry. Hoe naar Holbox te gaan

De totale tijden per sectie zijn: Tulum-Playa del Carmen (1 uur) - Playa del Carmen-Chiquilá (1: 15 uur) - Chiquilá-Holbox (veerboot van 30 minuten)

- Hoe naar Holbox te gaan vanuit Playa del Carmen:
De reis naar Holbox vanuit Playa del Carmen is hetzelfde als vanuit Tulum, waarbij alleen het eerste deel van het vorige wordt geëlimineerd.
Een andere optie is om deze excursie naar Holbox Island te boeken vanaf Riviera Maya.

- Hoe vanuit Cancun naar Holbox te gaan:
Om van Cancun naar Chiquilá te gaan, is het niet nodig om door Playa del Carmen te gaan, omdat je Highway 180D kunt nemen tot deze kruist met Highway 5, die je richting Chiquilá moet nemen.
De volledige reis duurt meer dan anderhalf uur.
Een andere optie is om deze excursie naar Holbox Island te huren vanaf Cancun.

We komen kort voor 10 uur 's ochtends aan in Playa del Carmen, waar we de betalingsweg nemen die de richting van Holbox aangeeft en waar we na 100 pesos hebben betaald en enkele kilometers reizen omringd door vegetatie en een ongelooflijke hemel, wanneer het 11 is: 30 's Morgens komen we aan in Chiquilá, waar we als eerste een parkeerplaats zoeken om de auto te verlaten, omdat in Holbox auto's niet zijn toegestaan, dus we moeten het hier achterlaten op de dagen dat we op het eiland zijn.

We zijn slechts 200 meter verwijderd van de pier van waaruit veerboten vertrekken en we hebben al drie of vier opties om de auto te verlaten. We raden je aan niet vaak rond te gaan, omdat ze allemaal dezelfde prijzen hebben: 50 pesos voor 12 uur en de hele dag 100 pesos.
In ons geval betreden we rechtstreeks de Five Brothers Parking Lot, die het dichtst bij de steiger ligt, op ongeveer 150 meter afstand en waar we zeven dagen lang onderhandelen over een prijs van 600 peso.
Als we de onderhandelingen zien, geloven we dat we de prijs een beetje meer hadden kunnen aanpassen, maar de waarheid is dat we het niet eens proberen, omdat we geloven dat het tegenwoordig een meer dan redelijke prijs is.

Parkeren in Chiquilá

Vanaf hier lopen we ongeveer 100 meter om de twee loketten van de twee bedrijven te ontmoeten die de route van Chiquilá naar het eiland Holbox maken: Ferry 9 Brothers en de Holbox Express Ferry, beide met een prijs van 140 pesos per persoon en route.
Zoals eerder vermeld, moet worden opgemerkt dat beide met tussenpozen van een half uur vertrekken, dus het is de moeite waard om de schema's van de boards te controleren, omdat we ook hebben gezien hoe beide bedrijven, wanneer toeristen aankomen, zeggen dat ze vertrekken Het meest geschikte schema.
Iets waar ook rekening mee moet worden gehouden, is dat de gebouwen met kleine boten die aanbieden om je voor een veel lagere prijs van Chiquilá naar Holbox te brengen, in de directe omgeving van de loketten worden geplaatst, die ook een rondleiding bevatten.
Wij geloven dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn, want naast de veerboot is het veel veiliger, maar ook veel comfortabeler, vooral op dagen dat de zee niet kalm is.

Steiger van Chiquilá naar Holbox

Een paar minuten na 12 uur, wanneer we met onze tassen aan boord gaan van de Nine Brothers Ferry en onze koers zetten voor onze nieuwe bestemming op deze reis naar Mexico gratis.

De reis van Chiquilá naar Holbox is 30 minuten, die we verlevendigen door een originele zanger en een prachtig uitzicht op het eiland, die dienen als een aperitief van wat er gaat komen en dat we al intuïtief zijn als we deze ongelooflijke aanpak naderen plaats.

Hoe naar Holbox te gaan

We komen na 12:30 aan bij de Holbox-steiger en direct na het nemen van de tassen lopen we 20 meter om de plaats te bereiken waar de golfkarretjes die als taxi's op dit eiland fungeren zich bevinden, omdat toegang tot voertuigen niet is toegestaan van motoren, waar we er een nemen die ons voor 30 pesos naar Holbox Dream Beachfront brengt Holbox Dream Beachfront van Xperience Hotels, waarvan ze zeggen dat het een van de beste hotels in Holbox is en dat onze accommodatie volgende week in Holbox zal zijn en dat is alleen 800 meter

We arriveren in minder dan 5 minuten, na een wandeling door enkele straten van dit kleine stadje, dat ons enkele van de beelden geeft die we kennen, zal ons de komende dagen vergezellen, tegen de tijd dat we in het hotel zijn, check-in snel, waarin ze ons gedetailleerd informeren over de hotelfaciliteiten en bevestigen dat onze kamer vanaf 3 uur 's middags klaar is.

Toen we dit zagen, besloten we dat het met de tijd het beste is om een ​​plek te vinden om te eten, een nieuwe plek te kiezen, aanbevolen door de hotelreceptionist en dat is niemand minder dan Blackbeard, dat de komende dagen in één wordt van onze favoriete restaurants in Holbox.
We bestelden drie taco's elk, met garnalen en vis, plus limonade en Jamaicaans sap voor 330 pesos. Een ongelooflijke prijs voor degenen die tot nu toe de beste taco's zijn die we op deze reis naar Mexico gratis hebben geprobeerd.

Taco's in zwarte baard

Naast een aantal ongelooflijke gerechten, moeten we zeggen dat ze een uitstekende service hebben, iets dat deze kleine plaats indien mogelijk veel meer charme geeft.

Na deze nieuwe energie, en omdat we vijf volle dagen op het eiland Holbox zullen doorbrengen, hebben we besloten om de rest van de dag met grote gemoedsrust te nemen, om een ​​eerste contact te hebben met een wandeling door de straten, genietend van de sfeer en natuurlijk , eindeloze stops maken in alle straatkunstshows die we vinden, die niet weinigen zijn, en waarvan we de komende dagen met meer rust zullen genieten.

Holbox Island

Er zijn een paar minuten tot 18.30 uur, de tijd van zonsondergang in deze tijd van het jaar, wanneer we naar de Coconut Beach Club gaan, de strandclub van Holbox Dream Beachfront Holbox Dream Beachfront door Xperience Hotels, Waar we verblijven, om te genieten van een unieke zonsondergang, waarvan we zeker zijn, zullen we de komende dagen herhalen.

Zonsondergang in Holbox

Na dit magische moment van de dag en met de maag ons opnieuw te waarschuwen, besloten we om te gaan dineren in restaurant El Chapulín, een van de meest aanbevolen restaurants op het eiland, waar ze geen menu als zodanig hebben, omdat ze werken met verse producten en dag.
De procedure om te kiezen is enigszins nieuwsgierig, omdat ze je eerst een drankje met alcohol of zonder alcohol aanbieden, waaronder je verschillende cocktails en verfrissende drankjes kunt kiezen, en vervolgens met de aanwezigheid van de chef aan je tafel een van de gerechten kiest die biedt u
Vanavond kiezen we voor een natuurlijke limonade, een chapulinacocktail, garnalen met groene mol, vis van de dag, chocoladetaart en twee koffie voor 1050 peso.
Hoewel een beetje duurder dan het gemiddelde van wat we tegenwoordig op de reis hebben gegeten, is de waarheid dat zowel de kwaliteit als de aandacht onberispelijk zijn, dus de prijs is meer dan gerechtvaardigd.

En dus, als we 's nachts een paar minuten over tien zijn, eindigen we de dag van vandaag, waarin we zonder angst kunnen zeggen dat we het paradijs hebben bereikt.

Dag 39-43: Wat te zien en te doen in Holbox

Video: Isla Holbox & Playa del Carmen. Lustrumreis Mexico. LUSTRUMFIESTA (Mei 2024).