Frankrijk

Dag 5: Straatsburg - Kasteel Haut-Koenigsbourg - Luchthaven Basel - Barcelona Vandaag is de laatste dag van onze reis naar de Elzas met Kerstmis, op weg naar de luchthaven van Basel, bezoeken we het kasteel Haut-Koenigsbourg in Frankrijk, gebruikmakend van de maximaal de laatste uren die we over hebben van deze reis.

Lees Verder

Dag 2: Mulhouse - Eguisheim - Colmar (Kerstmarkten: Place de Dominicains, Place Jeanne d'Arc, Place de l'Ancienne Douane, Marché des artisans, Marché Petit Venice) Na een nacht waarin we als kinderen sliepen, we Het alarm klinkt om 6.30 uur 's ochtends en het is dat voordat we onze reis door de Elzas voortzetten, we' s ochtends een tijdje moeten werken voordat we Eguisheim passeren, een van de mooiste dorpen in de omgeving, en dan op weg gaan wat een van de meest indrukwekkende bestemmingen in dit gebied van Frankrijk zal zijn en waar we met Kerstmis veel plaatsen in Colmar te zien hebben.

Dag 4: Colmar - Obernai - Straatsburg met Kerstmis We worden om 6.30 uur 's ochtends weer wakker met het geluid van de wekker en vandaag verlaten we Colmar en genieten we met Kerstmis van Straatsburg, waar we vannacht blijven. Maar eerder, na het uitchecken in het Ibis Centre hotel waar we de afgelopen twee nachten hebben verbleven en ontbijten in een nabijgelegen bakkerij voor beide 8 euro, en weerstand bieden met al onze kracht om Colmar te verlaten, deze enclave die we zo leuk vonden en dat is de kers op de reis naar de Elzas met Kerstmis geworden, we zullen een wandeling maken door het historische centrum, vergezeld van een blauwe lucht, die op dit tijdstip van de ochtend er indrukwekkend uitziet.

Dag 1: Lloret de Mar - Barcelona Airport - Basel-Basel Alsace Airport (Zwitserland) - Mulhouse Today begint met dat geluid van een wekker die ons eraan herinnert dat het tijd is om op te staan ​​en te beginnen met werken. Hoewel we niet zullen liegen als we zeggen dat het ons geen minuut kost om te onthouden dat vandaag vrijdag is en niet zomaar een vrijdag, zo niet de dag waarop we onze reis naar de Elzas begonnen met Kerstmis en de dag dat we aankomen in Basel, de luchthaven uit de Elzas.

Lees Verder

REISBEREIDINGEN Toen we begonnen met het voorbereiden van de uitjes die we dit jaar zouden gaan doen, gezien ze vooral voor de data die we hadden, besloten we Stockholm in juli, Napels en Pompeii in september, Midi-Pyrenees en de Kasbah-route in oktober en de laatste in te stellen dat ons in 2015 wachtte, in de Decemberbrug, in een van zijn meest bijzondere en spectaculaire tijden.

Onze reis naar de Elzas met de auto in 5 dagen neemt ons mee naar een van de mooiste gebieden van dit land met Kerstmis. Niet verrassend wordt gezegd dat dit de regio is waar de kerstboomtraditie in de 16e eeuw werd geboren. Vanaf eind november is de Elzas met zijn beste kleding versierd, van 25 november tot de dag van de koningen, op 6 januari, viert u een van de mooiste tijden van het jaar: Kerstmis.

Dag 4: Conques - Salles-la-Source - Belcastel - Lloret de Mar Het alarm gaat af om 6:30 's ochtends en na een beetje werk, zoals we elke dag van deze reis naar Midi-Pyrénées hebben gedaan en verzamelen alles, we gaan naar de ontbijtzaal van onze accommodatie in Conques, Au Castellou, waar ze ons ontvangen met een zelfgemaakt ontbijt waarmee we onze laarzen aandoen voordat we de auto weer nemen en naar de gratis parkeerplaats bij de ingang gaan de Conques, de mooiste stad van Frankrijk.

Lees Verder

Tips voor reizen naar Midi-Pyrénées Een van de eerste tips voor reizen naar Midi-Pyrénées die we u kunnen geven, is dat de beste manier om een ​​route door Midi-Pyrénées te maken, het beste is om een ​​auto te hebben, omdat dit de beste manier is van bewegen in het gebied. Bij het verlaten van een stad in de buurt van Girona, hebben we ervoor gekozen om onze eigen auto te nemen, zo niet een andere optie zou zijn om een ​​auto te huren als je eenmaal in de buurt bent.

Dag 2: Albi - Cordes-sur-Ciel - Saint-Antonin-Noble-Val-Najac Het alarm klinkt om 6.30 uur 's ochtends en nadat we de koffer hebben opgepakt en een beetje in de kamer hebben gewerkt, gaan we naar beneden om de koffers te verlaten in de auto, alvorens een autoroute door de dorpen van Midi-Pyrenees te beginnen. Maar voordat we niet kunnen stoppen met een kopje koffie bij de receptie van het Ibis Budget Center, is de waarheid een geweldige service als je hier niet wilt ontbijten, omdat de prijs 7 euro per persoon is en de waarheid is dat wanneer we door de eetkamer gaan We zien niet veel variatie, dus we hebben liever een kopje koffie voor 1.

Ibis Budget Centre De eerste van de hotels in Midi-Pyrenees waar we verbleven was het Ibis Budget Centre, in het centrum van Albi. Vertellend dat het een accommodatie van de Ibis-keten is, weten we min of meer wat we kunnen vinden. Kamers vrij onpersoonlijk maar functioneel genoeg om een ​​goede slaapoptie te zijn.

Lees Verder

Dag 3: Najac - Saint-Cirq-Lapopie - Rocamadour - Conques Het alarm klinkt om 6.30 uur 's ochtends. We reizen en het kan niet anders. Na een douche te hebben genomen, alles verzameld en een beetje te hebben laten werken, gaan we om 8 uur 's ochtends naar de ontbijtzaal waar we energie opdoen voor een ontbijt en een volledig gepersonaliseerde behandeling van de eigenaren van El Camino de Najac, die onze accommodatie is geweest Deze tweede dagtocht naar Midi-Pyrenees in 4 dagen en waarmee we proberen Rocamadour te bereiken, een van de mooiste dorpen van Midi-Pyrenees.

Dag 1: Lloret de Mar - Albi Na een dag werken waarin we een deel van de ochtend doorbrengen met het programmeren van de sociale netwerken van Street Travellers voor de volgende paar dagen, na thuis eten, laden we de auto en gaan we op weg naar Een van de "verrassing" uitjes dit jaar. We keren terug naar Frankrijk en beginnen vanmiddag in Albi in Midi-Pyrenees.

REISBEREIDINGEN Toen we begonnen met het voorbereiden van de uitjes die we dit jaar zouden maken, waren we vrij duidelijk dat ze op een reis naar Stockholm, een reis naar Napels en Pompeii zouden blijven, terug naar ons geliefde Marokko en een van de meest kerstregio's van de wereld, Elzas, op de Decemberbrug, alvorens de plas over te steken om Kerstmis door te brengen op een bestemming die we echt al jaren wilden.

Lees Verder

Onze reis door de Midi-Pyreneeën in 4 dagen zal ons leren kennen en genieten van een van de minst bekende routes van een land als Frankrijk, waar we veel alternatieve routes hebben om van te genieten. Midi-Pyrénées in 4 dagen Veel geschiedenis is een van de vele dingen die we kunnen vinden in Midi-Pyrénées, de grootste regio van Frankrijk, met 8 afdelingen, waar we mooie dorpjes kunnen vinden die in de rotsen hangen.

Dag 4: NICE - MONACO - VILLAFRANCHE-SUR-MER - NICE Zaterdag 12 september 2009 We moeten vroeg opstaan ​​om een ​​van de meest complete dagen van deze reis aan de Côte d'Azur te beginnen. We zullen ontbijten in de lounge van het All Season Hotel in Nice, een goed ontbijt, vrij compleet en dat laadt ons de batterijen op om Monaco op één dag te bezoeken en 's nachts terug te keren naar Nice, omdat we hier weer zullen verblijven, zijnde de Accommodatieprijzen in Monaco bijna onbetaalbaar.

Dag 1: LLORET DE MAR - ARLES (LA PROVENZA) Woensdag 9 september 2009 Vandaag is de dag begonnen met onze 5-daagse vakantie door de Provence en de Franse Rivièra in Frankrijk. In de eerste fase van de reis bezoeken we enkele van de prachtige dorpen van de Provence, zoals Arles, Avignon, Les Baux en Provence en Aux en Provence.

Lees Verder

Dag 3: CANNES - MOUGINS - SAINT PAUL DE VENCE - NICE Vrijdag 11 september 2009 Vandaag zijn we vroeg gaan ontbijten in de lounge in het Oxford Hotel. We hebben een meest complete dag met bezoeken aan Cannes, Mougins, Saint Paul de Vence en eindigen in Nice. Het ontbijt wordt geserveerd op een hotelterras met uitzicht op de patio en is vrij compleet.

Dag 5: NICE - GRASSE - LAS GARGANTAS DE VERDON - LLORET DE MAR Zondag 13 september 2009 Vandaag komen we vroeg terug, zoals we gisteren deden om naar Monaco te gaan en voordat we bagage in de auto laadden, ontbeten we bij Hotel All Mooi seizoen en we gaan op weg naar Grasse in de Provence.

Dag 2: ARLES - AVIGNON - LES BAUX DE PROVENCE - SAINT TROPEZ - CANNES Donderdag 10 september 2009 Vandaag zijn we de dag begonnen met een goed ontbijtbuffet in het Best Western Atrium, onze accommodatie in Arles. We hebben een meest complete dag met de bezoeken van Avignon, Saint-Tropez en tussen het stadje Les Baux de Provence.

Lees Verder

Deze reis naar Parijs in 12 dagen leidde ons om de Franse hoofdstad op een grondige manier te leren kennen tijdens alle dagen dat we er waren. Parijs de poëtische, betoverende, romantische stad waar niets leukers is dan verdwalen in de straten of wandelen langs de oevers van de Seine. We vlogen van Girona naar Parijs in de late avond en gaven ons alleen tijd om naar het hotel te gaan om te rusten om energie op te laden om Parijs in 12 dagen te zien.