Kasteel Haut-Koenigsbourg in Frankrijk

Dag 5: Straatsburg - Kasteel Haut-Koenigsbourg - Basel Airport - Barcelona

Vandaag is de laatste dag van onze reis naar de Elzas met Kerstmis, waarop we op weg naar de luchthaven van Basel de Kasteel Haut-Koenigsbourg in Frankrijk, optimaal gebruik makend van de laatste resterende uren van deze reis.
Het alarm gaat weer om 6:00 's ochtends, zoals gisteren toen we afscheid namen van de dorpen van de Elzas om met Kerstmis in Straatsburg aan te komen, en de gelegenheid gebruikten om een ​​beetje van het werk te profiteren voordat we energie opdroegen met een super compleet ontbijt in de Hotel Graffalgar, in een van de meest artistieke zalen waar we ooit zijn geweest.

Een paar minuten over 9 in de ochtend toen we naar de straten van Straatsburg gingen, waarop een buitengewone zon schijnt, maar waar het koud is dat we niet hadden verwacht en dat we momenteel 2 graden onder nul hebben, een temperatuur die nog steeds We hadden deze reis naar de Elzas niet met de auto gezien.

Het idee voordat we naar hem toe gaan Kasteel Haut-Koenigsbourg Het is om te genieten van de eerste uren van de dag in Straatsburg en een aantal van de plaatsen te bezoeken waar we gisteren geen tijd voor hadden. Na een rondleiding door de straten van Straatsburg die ons naar het meest centrale gebied brengen, komen we aan bij de kathedraal waar we een zon vinden die er stralend uitziet op de gevel en ons een spectaculair beeld achterlaat dat we nauwelijks zullen vergeten.

Kathedraal van Straatsburg

Vanaf dit punt van de stad reizen we verder door de straten die op dit moment wakker worden, hoewel alle markten die we reizen nog steeds gesloten zijn omdat ze om 10:00 uur 's ochtends openen, waardoor de straten een lucht hebben die weinig te doen heeft Met wat we gisteren zagen.

Straten van Straatsburg nog half wakker

Vanaf hier naderen we de Plaza Marché Gayot die er op dit tijdstip van de ochtend ook spectaculair uitziet, hoewel het die sfeer heeft verloren die het gisteren het middaglicht gaf toen we hier naderden.

Plaats Marché Gayot

Na een wandeling in dit gebied naderen we de visserswerven een spectaculair gebied, waarin je jezelf omringt met grachten die je rechtstreeks naar Petit Frankrijk brengen.

Fisherman's Wharves met de kathedraal op de achtergrond

Frans Lyceum

De waarheid is dat je geniet Straatsburg Op dit tijdstip van de ochtend is het een ware vreugde. Als je hier bent, raden we aan dat het de tijd van het jaar is, profiteer om vroeg op te staan ​​en de stad te verkennen wanneer er niet zoveel mensen zijn en het wordt gepresenteerd met spectaculaire gala's.

Straatsburg architectuur

Verdwalen in de kanalen die we bereiken st paul's kerk, met een ongelooflijk profiel en meer die op dit moment reflecteren op het kanaal, waardoor we nog een van de beelden achterlaten die we waarschijnlijk het grootste deel van de stad herinneren, heel ver van Kerstmis, maar dat is spectaculair.

St. Paul's Church

Het is bijna 10 uur 's ochtends wanneer we dit gebied verlaten Straatsburg plaatsmaken voor het Plein van de Republiek door de marges van de kanalen die ons op dit moment van de dag een aantal prachtige beelden geven.

Straatsburg

Straatsburgse grachten

De kanalen volgen die we bereiken Petit Frankrijk, een van de gebieden die we het leukste vonden aan Straatsburg en we wilden afscheid nemen nu de markten net zijn geopend en het lijkt erop dat de kerstsfeer waarvan we gisteren het geluk hadden om te leven, opnieuw werd getoond.

Petit France Straatsburg

Met dit bezoek beëindigen we ons verblijf in Straatsburg, naderen we het hotel en halen we onze auto op om de weg terug naar huis te starten, voordat we stoppen bij de Kasteel Haut Koenisgbourg, gelegen in de stad Orschwiller, 61 kilometer van Straatsburg en ongeveer 45 minuten met de auto.
We moeten zeggen dat dit bezoek aanvankelijk onduidelijk was en dat we na het bezoeken van veel kastelen moeten zeggen dat we een beetje sceptici met die we niet te veel weten of klein zijn benoemd. Maar na het waarderen van de tijd die we hebben en zien dat we overgebleven een paar uur hebben we besloten dat de Kasteel Haut-Koenigsbourg Het verdient een kans en kan zo het bezoek beoordelen met kennis van de oorzaak en niet alleen op basis van veronderstellingen.

Meer praktische informatie om uw reis naar de Elzas voor te bereiden

- 10 essentiële plaatsen om te zien in de Elzas
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Straatsburg
- 10 essentiële tips voor reizen naar de Elzas
- De beste gratis rondleidingen in Straatsburg gratis

We zijn hier aangekomen na lange tijd door de berg te zijn opgestegen, omgeven door een bos en meer bochten dan gewenst, waar we uiteindelijk de weg bereikten die toegang geeft tot het kasteel waar we de auto gratis op een van de marges parkeerden .

Schema's Kasteel Haut-Koenigsbourg

Het schema van Kasteel Haut-Koenigsbourg Van november tot februari is het van 09:30 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:30 uur. Van maart tot oktober van 9:00 tot 17:00 uur April, mei en september van 9.15 tot 5.15 uur en van juni tot augustus van 9.15 tot 18.00 uur.
De prijs is 9 euro voor volwassenen

Bij aankomst bij de ingang zien we dat het loket om 12 uur sluit en op dit moment om 13:00 uur weer open gaat, dus we moeten rennen omdat het 11:55 is om kaartjes voor twee personen te kunnen krijgen voor negen euro per persoon.
Met het ticket in de hand hebben we toegang tot de Kasteel Haut-Koenigsbourg met een drieluik alle aangegeven punten volgen omdat we de audiogids niet nemen.

Kasteel Haut-Koenigsbourg

We gaan deKasteel Haut-Koenigsbourg op de begane grond en net door de eerste deur, begonnen we ons te realiseren hoeveel kamers er te bezoeken zijn en de reden waarom ze ons hadden verteld dat het geen bijzonder snel bezoek was. Tel een minimum uur om het te kunnen doen zonder te veel te stoppen of in veel details te stoppen.

Binnenlands Kasteel Haut-Koenigsbourg

Nadat we de begane grond hebben afgelegd, komen we op de eerste verdieping, waar we de kamers kunnen zien waarin het huis zelf was gevestigd, met veel van de kamers met elkaar verbonden.

Kamer op de eerste verdieping van het kasteel Haut-Koenigsbourg

Op deze verdieping vinden we ook de wapenkamer, die toegankelijk is na het doorlopen van enkele galerijen.

Arsenaal van het kasteel van Haut-Koenigsbourg

De waarheid is dat deKasteel Haut-Koenigsbourg Het is een aangenaam en interessant bezoek, hoewel we geloven dat het geen essentieel bezoek is, tenzij u een speciale liefhebber bent van dit soort bezoeken. Wat we wel moeten bevestigen, is dat het laatste deel van het bezoek, waarbij je door de ramen ongelooflijke uitzichten op de omgeving kunt zien, een van de meest interessante punten is.
Als u geen huurauto hebt, kunt u deze tour door de Elzas boeken, inclusief het kasteel uit Straatsburg.

Uitzicht vanaf kasteel Haut-Koenigsbourg

Mist omringt kasteel Haut-Koenigsbourg

We hebben het bezoek aan beëindigdKasteel Haut-Koenigsbourgwanneer het 1:30 's middags is, op welk punt je terug moet naar de Basel luchthaven in het Zwitserse deel, waar we de huurauto in de Elzas moeten inleveren die ons deze dagen van reizen heeft vergezeld.
We zijn ongeveer 90 kilometer van de luchthaven en bijna een uur rijden, dus we verlaten deKasteel Haut-Koenigsbourgmet de bedoeling ergens te stoppen om te eten, iets dat we uiteindelijk doen en geen andere plaats is dan een McDonald's-weg, waar we nog een paar bruine menu's eten voor 23 euro.
Na de lunch en een tijdje rusten, wanneer het bijna 3 uur 's middags is, nemen we de auto weer en gaan we naar de luchthaven Basel / Basel, naar het Zwitserse deel, om onze auto terug te brengen.

We kwamen daar na 4:30 in de middag en na het passeren van het papierwerk, zowel van de terugkeer van de auto als de controle van bagage en paspoorten, die we door de aanslagen in Parijs ontdekten dat ze veel uitgebreider zijn, een paar minuten voor het instappen we komen aan bij de deur, klaar om onze af te maken reis naar de Elzas met Kerstmis.
We begonnen op tijd, zelfs zonder te weten dat dit een van de kortste vluchten zou zijn die naar ons zijn gemaakt en dat is wanneer we gaan zitten metgezel rij Hij vraagt ​​ons of we Street Travellers zijn en ... zonder heel goed te weten hoe (nou ja, ja: non-stop praten, logisch over reizen), hebben we een vlucht van 2 uur doorgebracht alsof ze 10 minuten waren. Cristina meld je je aan voor de volgende vlucht van meer dan 10 uur? Het is dus leuk om te vliegen!

We brengen de volgende twee uur door fronsen door de lucht, alles herzien wat we hebben geleefd en nadenken over alles wat we nog hebben om te leven en dat is dat we over 15 dagen zullen terugkeren om de hemel van de wereld over te steken, dit keer in een tegenovergestelde richting, bereid om een ​​reis naar Guatemala en Honduras te leven waarvan we weten dat het een Einde en start van een onvergetelijk nieuwjaar.
We komen op tijd aan in Barcelona, ​​op welk moment we de VIP-parkeerservice van parkeren bellen en gaan dat in de tijd die nodig is om het ontmoetingspunt te bereiken, de auto al klaar staat voor ons aan de deur van de T2, de terugkeer naar huis en startend om na te denken over de volgende reis ...

En zoals we je Cristina hebben verteld, hebben we de uitdrukking 'Ik ben blij terug te komen van een reis, want zo weet ik dat er nog een zal komen"