WEGTRIP DOOR SICILIË. FASE 2: VAN RAGUSA NAAR TAORMINA

deze tweede fase van onze roadtrip door Sicilië Hij nam ons mee om de zuid- en oostkust van het eiland te verkennen. We passeren grote steden en charmante dorpjes, we bezoeken een natuurreservaat van stranden (waar zelfs flamingo's zijn), we stijgen op naar de kraters van de Etna, we zagen indrukwekkende klassieke ruïnes, we kwamen een legendarisch oor binnen (ja, zoals XD) en we ontmoetten de Inspirerende plek van veel kunstenaars in het verleden, de prachtige Taormina. Zoals je kunt zien, was het een zeer complete tour! We hebben je onze eerste etappe van Palermo tot Ragusa al verteld, hier is het detail van de Tweede fase van de roadtrip door Sicilië.

Op dit moment zijn dit de belangrijkste gegevens:

Stage-informatie

Uitgangspunt: Ragusa
Eindpunt: Taormina
Totaal km: 311 km

dagen: 4-daagse route

♦ Dag 7: Ragusa - Marzamemi (62 km)
♦ Dag 8: Marzamemi - Syracuse (67 km)
♦ Dag 9: Syracuse - Catania (83 km)
♦ Dag 10: Catania - Taormina (99 km)

Huur een auto met de beste kortingen hier

Dag 5Ragusa - Marzamemi

Het bestand van gisteren lijkt een onverwacht geschenk te zijn geweest. De regen gaat door en biedt ons hele chungos momenten. De straten van de steden die we in zuidoostelijke richting kruisen langs de SS115-weg zien eruit als echte torrents, maar hier zijn ze niet snel bang en gaan ze verder met een ononderbroken lijn, met een bocht op 50 meter en met bijna geen zicht.

Een paar kilometer van Ragusa ligt de stad MODICA, beroemd om zijn uitstekende chocolade, omdat het de geboortestad is van Salvatore Quasimodo, Nobelprijs voor literatuur en vanwege zijn strategische positie bovenop een ravijn. Het lijkt veel op Ragusa, maar deze keer zien we geen felle zonnestralen en we vervolgen de reis na een paar minuten stoppen in een uitkijkpunt.

De route van vandaag is kort, we hebben deze zo gepland dat we tijd hadden om te rusten na de bezoeken van de vorige dagen en zie je, de telefoonstapmeter heeft niet veel werk gehad. Opnieuw komen we vroeg op onze bestemming aan, en het regent weer. En nogmaals, de zon komt 's middags op, om eerlijk te zijn, slechts 15 minuten nadat we op straat waren gegaan en verdwaald waren geraakt, maar kijk, we mogen niet klagen. Oké, maar over welke bestemming hebben we het?

van Marzamemi, een klein vissersdorpje, in het noordoostelijke puntje van Sicilië, dat is getransformeerd tot een van de topbestemmingen voor instagramers op de route door Sicilië (hoewel we niet eens een ellendige selfie hebben gemaakt, zal het zijn dat we erg lelijk zijn). Het heeft geen monumentale kathedraal, noch een mooi strand, noch heeft het ruïnes of tempels ... Wat opvalt is de inrichting van de bars, terrassen, deuren of de muren van het plein. Alles lijkt een ideaal scenario voor de gekke mensen van detailfotografie.

Een natte hond die in de zon droogt na het douchen in de regen, houten tafels en stoelen in verschillende kleuren, netten van vissers hier, met de hand geschilderde potten daar ... De waarheid is dat het een speciale charme heeft. Oh, en ook veel dure restaurants. Naast instagramers moet het een vakantieplek zijn voor goede mensen. Maar goed, we zullen altijd de arancini en de pizza's laten snijden.

Trouwens, als je in het hoogseizoen komt, is het centrum van de stad ZTL en moet je buiten parkeren, hoewel het nog steeds een stad met vier straten is en alles dichtbij is.

Dag 6Marzamemi - Syracuse

Marzamemi is een mooi plein, een kleine haven en weinig anders. In de omgeving vindt u echter echt interessante plaatsen, waardoor het een goede uitvalsbasis is voor dagtochten.

Hoewel we, zoals u weet, zijn ondergedompeld in een roadtrip door Sicilië en hier slechts één nacht doorbrengen. ja, we nemen de route naar Syracuse om een ​​van deze sites te passeren. De eerste was de Natuurreservaat Vendicari,een beschermd wetland waar tot 250 verschillende vogelsoorten leven. Onder alle hoogtepunten flamingo, die vanaf de observatieposten gemakkelijk in de lagune te zien fladderen.

Ga naar deNatuurreservaat Vendicari het is simpel Er is een goed bewegwijzerde omweg op de SP19 en u kunt parkeren op de weg die toegang geeft tot het park. Eenmaal te voet is er een wachtpost op de oprit, het goede is dat u gewoon naar uw stad van herkomst vraagt, binnenkomen is gratis. Vanaf daar is er een loopbrug die eerst door twee waarnemingshuizen aan de lagune gaat en vervolgens ongeveer 500 meter naar het strand loopt.

Eenmaal op het strand zijn er wegen zowel naar het noorden als het zuiden, evenwijdig aan de zee, die verschillende punten bereiken. Hoewel, als je niet veel tijd hebt, is het het beste om het pad te maken dat de lagune omringt. We konden het niet meer doen omdat het de tijd was voor het leggen van schildpadeieren en het was gesloten, dus kwamen we ervoor terug.

Een paar kilometer naar het noorden is een andere essentiële en andere halte: de stad Merk ik op. Het is een plaats met een lange geschiedenis, protagonist van epische afleveringen in klassieke legendes en met groot belang in de middeleeuwen. Maar na de hevige aardbeving in 1693 viel alles uit elkaar.

Echter, zoals bij vele gelegenheden, was het een gelegenheid om herboren te worden en een nieuwe stad te creëren, een juweel in Siciliaanse barokstijl, dat later "The Stone Garden" werd genoemd. Onder de gebouwen en stenen paleizen, de kathedraal en zijn enorme trap aan de voorkant, de Palazzo Ducezio dat is de zetel van het stadhuis, de Chiesa di San Carlo waar u naar een panoramisch terras kunt klimmen, de Palazzo Villadorata en zijn karakteristieke balkons, de Fontana d'Ercole of de Porta Reale.

Vanaf hier naar Syracuse is het slechts een uur reizen. Wij, hoewel de dag helemaal niet vergezeld ging, namen de gelegenheid te baat om een ​​deel van de kustweg, door Fontane Bianche. Voor degenen die tijd hebben (en zon), is een optie om de Plemmirio Marine Park. Als het cool is om je snorkelbril op te zetten en tussen kleine vissen te zwemmen, is het een ideale plek. Er zijn kleine drukke baaien en het water is erg helder, ja, er kunnen plaatsen zijn die niet toegankelijk zijn.

We komen aan Syracuse en we schopten het, we toerden door het historische centrum dat eigenlijk een eiland is, Ortigia, verbonden door twee bruggen en we keerden doorweekt terug in een tormentón die op ons viel. Hier vertellen we je de 20 dingen die je kunt zien en doen in Syracuse.

Die nacht rustten we als engelen, in de hoop dat het de volgende dag met zonneschijn wakker zou worden en ons in staat zou stellen een onmisbaar bezoek aan de reis te maken ...

Dag 7Syracuse - Catania

En zo was het, de zon was stralend en we verspilden geen tijd om het te leren kennen Archeologisch park van de Neápolis de Siracusa. We hadden geluk met het weer en vielen samen met de leden van een koor die ook op bezoek waren en begonnen met liedjes in het Oor van Dionysus. Eén pas! Hier vertellen we je hoe je de Neapolis van Syracuse kunt bezoeken.

Op weg naar Catania was er niet veel geschiedenis, dus stopten we bij een klein stadje genaamd brucoli om te eten Het zijn maar twee straten, wand van alledaagse en historische taferelen van de stad en een kasteel dat dateert uit de tijd van de Aragonese overheersing.

In Catania verbleven we slechts één nacht, hoewel misschien, en alleen misschien, het de moeite waard is om op zijn minst een andere te zijn. Nadat we de hele middag hadden geschopt, waren we blij met wat we zagen en zonder het gevoel meer te moeten hebben. De waarheid is dat van alle steden die we hebben gezien, deze misschien het minst enthousiast is. En dat het centrum heel mooi is, he. Dit is allemaal te zien en te doen in Catania.

Dag 8Catania - Taormina

Zoals je op de foto's kunt zien, was de lucht binnen een uur bedekt, even later is er een zon van gerechtigheid ... De waarheid is dat we enigszins verloren zijn in de tijd, de 25% kans op regen die Google ons vertelt, is meestal altijd een 100%! Dus wisselen we van informant en gaan we naar de meest betrouwbare meteoam van het Ministerie van Defensie van Italië. En vooral nu we moeten weten of we al dan niet kunnen genieten van het bezoek aan Etna.

Het web vertelt ons dat we tussen 8 en 14 zon en weinig wind zullen hebben. Ja !! Beklim de Etna En het verkennen van enkele van zijn kraters was een van de must van deze reis, en we waren in staat om het te doen! Het bezoek werd gebracht aan de Rifugio Sapienza, 2.000 meter hoog. Er zijn beestachtige paden en landschappen, maar het is waar dat je kunt blijven klimmen tot 3.000 meter, ja, goed geld betalen. Wij geven u alle informatie om het bezoek aan de Etna hier voor te bereiden.

Hij kwam uit Etna toen Lety een bericht kreeg met de vraag of we het hadden gemerkt ... Wat gemerkt?! Nou ja, dit is aardbeving aarde, en vanmorgen was er een behoorlijk sterke in Catania, waar we waren. Het cijfer was 4,9 en het gebeurde rond 2 uur 's nachts (toen waren er meer dan 50 kleine replica's). Het was dekking in alle Italiaanse digitale kranten ... en wij zonder het te weten!

We volgen de SS114 in noordelijke richting en passeren kleine steden (en dorpen) als giarre of de mooie Naxos, totdat u bereikt Taormina. Dit pittoreske stadje ligt op de top van een berg, en om toegang te krijgen moet je een weg nemen die eerst door de Isola Bella,en stijgt dan tot bijna de top. Het is vrij smal en je moet voorzichtig zijn, maar pas op dat je een klein uitkijkpunt niet halverwege passeert (het is in Via Guardiola Vecchia, we hebben het op de kaart gezet).

Taormina Het is een klein middeleeuws stadje, jarenlang een inspiratiebron voor internationale kunstenaars en schrijvers. Het heeft zijn rol, maar er zijn teveel mensen (velen weten dat het het Saint Tropez van Italië eet, dus stel je de chique rol voor :-p). Hoewel er geen twijfel over bestaat dat het een stop op de weg zou moeten zijn. Dit is allemaal te zien en te doen in Taormina.

De roadtrip op Sicilië loopt ten einde, we hebben al twee van de drie kusten van deze driehoek afgelegd, hoewel we nog steeds moeten genieten van baden en zeer interessante plaatsen ... maar dit is een ander verhaal 😉

Onze aanbevelingen

Huur een auto met de beste kortingen: bit.ly/2xGxOrc

Reisverzekering IATI met een5% korting: bit.ly/29OSvKt

Artikelen over Sicilië

• REISGIDS NAAR SICILIË MET DE AUTO (2 WEKEN)
  • DE BESTE 25 DINGEN OM TE ZIEN EN TE DOEN IN SICILIË
  • WAT TE ETEN IN SICILIË? TYPISCHE SCHOTELS VAN SICILISCHE GASTRONOMIE
  • TIPS VOOR REIZEN NAAR SICILIË (EN NIET VALLEN)
  • WEGTRIP DOOR SICILIË. FASE 3: VAN TAORMINA NAAR PALERMO
  • HOE AAN DE ROTS VAN CEFALÚ KOMEN
  • 15 DINGEN TE ZIEN EN TE DOEN IN CEFALÚ
  • 15 DINGEN OM TE ZIEN EN TE DOEN IN TAORMINA
  • WEGTRIP DOOR SICILIË. FASE 2: VAN RAGUSA NAAR TAORMINA
  • HOE DE ETNA GRATIS EN OP TOUR TE BEZOEKEN
  • 5 RESTAURANTS WAAR TE ETEN IN CATANIA (GOED EN GOEDKOOP)
  • 20 DINGEN OM TE ZIEN EN TE DOEN IN CATANIA
  • ERICE: HOE ER TE KOMEN, HET BESTE ZIEN EN AANBEVOLEN
  • (NIET ZO) KORTE GESCHIEDENIS VAN DE MAFFIA IN ITALIË
  • 20 DINGEN OM TE ZIEN EN TE DOEN IN TRAPANI
  • RESTAURANTS WAAR TE ETEN IN TRAPANI (GOED EN GOEDKOOP)
  • EENDAGSE TOUR NAAR DE EGADA-EILANDEN (FAVIGNANA EN LEVANZO)
  • VANAF DE LUCHTHAVEN NAAR HET CENTRUM VAN PALERMO
  • 20 DINGEN TE ZIEN EN TE DOEN IN PALERMO (SICILIË)
  • 10 RESTAURANTS WAAR TE ETEN IN PALERMO (GOED EN GOEDKOOP)