CHRONISCH VAN TWEE NIEUWE RUGZAKKEN DIE IN INDIA WORDEN GELAND

DAG 1 - "Er gaat iets niet", zeiden we achterdochtig ... "er zijn geen mensen, geen lawaai, alles is schoon." Natuurlijk op de metrolijn die de luchthaven met het station verbindt. De echte show begint zodra je uitgaat. En we zagen het. Ga als we het zagen. Natuurlijk was het India dat we verwacht hadden: duizenden mensen die alle kanten op liepen, auto's daar, taxi daar, riksja boven en onder, "waar ga je heen meneer?", "Tuk tuk 'mam?" "Nee, dank u", sprekers en meer sprekers worden gemengd met Indiase Indiase Indiase mobiele muziek die Hindu spreekt, mensen duwen, "Waar kom je vandaan?" "Spanje" "Ah voetbal!", Kijk uit voor de waterpoelen (of wat dan ook), kijk uit voor de fiets, kijk uit voor de fiets, kijk uit voor de rugzak, kijk uit voor de vriend die zichzelf in het verkeer gooit, kijk uit voor de vriendin die elke positie misleidt. En daar waren we, een Spaanse en een Italiaanse hallucinerend en super opgewonden, want wanneer dingen op deze manier beginnen ... hij belooft!

Met een beetje geluk komen we aan in ons hotel en vermijden we sokkenverkopers, kraampjes op straat, jagers, kraampjes waar ze jassen verkopen (die blijkbaar de winter hier is aangekomen, wie zou het zeggen ...) dakloze honden, motorfietsen, auto's (of zijn ze wie ontwijkt ons?) We liggen een paar minuten in bed en gaan eten! Nan, het heerlijke Indiase brood, aardappelen met komijnzaad, kip ticca masala kip en rijst, was ons eerste menu. Mmm! Heerlijk Indiaas eten, pittig, ja. Behoorlijk pittig Nu ja. Laten we slapen dat morgen het echte avontuur begint!

Tip: niets beters om New Delhi te leren kennen dan een lokale rondleiding te maken 🙂 Deze is gratis (hoewel het altijd goed is om een ​​fooi te geven).

DAG 2 - Eerste dingen eerst: eten! Op dit moment is er geen teken van de Delhi-buik, de vervelende eschatologische ziekte die bijna elke man treft die in India aankomt, ook bekend onder de veel minder exotische naam reizigersdiarree. Blij met onze gezonde maag gingen we op pad om deze stad te verkennen die meer dan één bezoeker bang maakt. We lopen naar Connaught place, het zenuwcentrum van de stad, waar we wachtten op een ontspannend plein met verkopers van chai (de typische melkthee hier) en reizigers zoals wij. In plaats daarvan vonden we veel portieken vol winkels, een park vol Indiase koppels en eekhoorns, en veel ... veel drukkers, die ons bijna de ene ochtend verloren hadden en ons van de ene plaats naar de andere brachten. Als ze ons een pint pringaos zagen! En we doen alsof de waarheid ...

"Laten we hier weggaan!" Maar wat een prestatie om een ​​tuktuk te vinden met "normale" prijzen. Gelukkig heeft een beschermengel onder Nirvana ons geholpen en letterlijk de tuktuk-ero gedwongen ons ergens voor een eerlijke prijs te brengen (een paar meter later zou de tuktukero de tuktuk stoppen en opnieuw proberen over de prijs te onderhandelen, maar op geen enkele manier !) We kwamen aan bij het graf van Safdarjang, een prachtig voorbeeld van Mughal-uitvaartkunst waar we voor het eerst contact hadden met deze architectuur die we zo leuk vinden.

Toen gingen we wandelen in wat zij zeggen dat het mooiste park in Delhi is: Lodi Garden. Hier, behalve wandelen tussen bloemen, bomen en koppels (ze gaan naar het park om het neuken te intimideren!), Kun je een paar graven en moskeeën tegenkomen die al in onbruik zijn. De waarheid is dat het een aangename wandeling is, en ook gratis! Natuurlijk, als een oude man met je spreekt in het Castiliaans, ontsnap omdat hij je gaat slaan met een historische charlón!

De laatste stop van de dag was Humayun's Tomb, het meest bezochte monument in Delhi. In feite zagen alle toeristen die we zagen (en weinigen waren) ze hier. Het is indrukwekkend, gigantisch en majestueus. Om het op de een of andere manier te zeggen is de grootvader van Taj Mahal!

In dezelfde behuizing zijn er verschillende zeer mooie gebouwen en tuinen. Met de darmen die 'hongerig' schreeuwden! we gingen voor wat momos (Nepalese knoedels) en een kip met nan en om te slapen. Hoe lang is het leven van de backpacker!

DAG 3 - Laatste dag in Delhi ... de eerste stop is het beroemde Rode Fort, waarvan we niet weten of het erg sterk is, maar zeker heel groot! We zagen het alleen van buitenaf omdat ze ons hadden verteld dat het niet de moeite waard was om de toegangsprijs te betalen. Vanaf hier gaan we met trickshaw naar Jamad Masjid, de grootste moskee in India, en we waren niet de enigen: omdat het vrijdag was en het tijd was voor gebed stuitten we op duizenden gelovigen en wachtten met vreugde in de liederen van de Koran en glimlachten naar elk persoon die ons de pan uit zag kijken: wij waren de enige toeristen.

Ze kijken je hier aan. En veel! Ze zijn erg nieuwsgierig, het uiterlijk stoort je soms, maar het is alleen nodig om een ​​glimlach te schetsen zodat ze je drie keer zo groot terugkrijgt. En misschien ... ze vragen je om een ​​foto 🙂 Zodra het gebed is afgelopen, gaan we door de oostelijke deur, die oorspronkelijk alleen voor de keizer werd geopend en nu alleen op vrijdag wordt geopend. We bezochten de moskee en klommen naar de top van een van de twee minaretten van ongeveer 40 meter (121 trappen) vanwaar er een prachtig uitzicht is op Delhi, het rode fort en de moskee zelf (dat als je een oogje kunt krijgen tussen tussen de hoeveelheid rots die zich daar ophoopt).

Nadat we foto's hadden gemaakt met de lokale bevolking en in het middelpunt van de belangstelling stonden, liepen we richting Chandni Chowk: een verdomde chaos! Ongecontroleerd, gesmokkeld, drukbezocht ... deze straat herbergt straatstalletjes, bazaars, de Digambara Jain-tempel aan het ene uiteinde, een Sikh-tempel in het midden en de Fatehpuri Masjid aan het einde. Vanaf hier, een beetje overweldigd, gingen we naar de meest ontspannende plek die je kunt vinden in Delhi: de Gandi Smriti, de plek waar Gandhi zijn laatste 144 dagen van zijn leven doorbracht voordat hij op 30 januari 1948 werd vermoord. In de tuin Je kunt de laatste stappen volgen die hij heeft gezet, op weg naar zijn gebedsplaats. Het museum heeft een tentoonstelling van foto's en de objecten van de Mahatma, en op de bovenste verdieping bevindt zich een zeer interessant en ietwat freaky interactief museum. We vonden het geweldig, zeker nog een van de dingenWat te zien en te doen in Delhi.

Deze dag ontmoetten we Santhos, een heel aardige trickshaw-chauffeur die ons meenam en ons naar de Gudwara Bangla Sahib-tempel leidde, de grootste Sikh-tempel in de stad. Het is echt indrukwekkend met zijn gouden koepels, de heilige vijver en alle toegewijden die bidden en offers brengen. Hier vertelde Santhos ons meer over India, over hem en zijn gezin. We realiseerden ons dat we altijd voorbij de dingen moeten kijken en dat er achter het stuur niet alleen een bestuurder zit, maar ook een man met een leven dat in veel gevallen zeer opgeofferd is. Als we ons soms niet realiseren hoeveel geluk we hebben! Hopelijk kunnen we hem weer ontmoeten, want het duurt slechts een paar uur in dit land om te begrijpen dat het meest interessante aan India de mensen zijn.

De dag eindigde en na een rondleiding door de stad in tuktuk gingen we eten met spinazie met kaas (palak paneer) en kip biryani en vanaf daar gingen we naar bed met veel gedachten en reflecties ... Het verblijf in Delhi was voorbij, maar bij De volgende dag zou een nieuwe reis beginnen. Deze keer naar het noorden wacht Amritsar op ons ... en India belooft veel!

NUTTIGE INFO

wisselkoers € 1 = 84inr

Hoe van het vliegveld naar de hoofdbazaar te komen? We kozen ervoor om de metro te nemen op de T3 (het kost 150 inr per hoofd) die ons verlaat bij het treinstation "New Delhi Train Station". Vanaf daar kun je naar Main Bazaar lopen door deze instructies te volgen: Bij het New Delhi metrostation zoek je afslag A1, ga de roltrappen op en sla linksaf. Je zult 2 trappen vinden: een die omhoog gaat en een andere die naar beneden gaat. Neem degene die omhoog gaat, blijf lopen en ga de trap af. Zoek naar poort # 1 (poort 1) die je naar de straat brengt. Aan uw rechterhand ziet u een viaduct dat u moet nemen nadat u de straat bent overgestoken. Ga het viaduct op en ga verder naar platform # 1. Hier ziet u de aanwijzingen voor de afslag "Paharganj", die u moet nemen. Eenmaal buiten het station moet u een super drukke straat oversteken en aan de voorkant vindt u de Main Bazaar-straat.

Hoe te bewegen Wij geloven dat de gemakkelijkste manier is met de tuk tuk. Hier zijn enkele indicatieve prijzen van enkele races die we hebben gedaan: Main Bazaar-Red Fort: 80inr Main Bazaar-Old treinstation 130inr Connaught Place-Tomb of Safardanj 120inr Lodi Garden-Tomb of Humayun 50inr Chandi Chowk-Gandhi Smrit-Gudwara Bangla Sahib-Main Bazaar (ongeveer 2-3 uur) 350inr.

Waar te slapen Er zijn veel backpacker accommodatie-opties in Main Bazaar. We verblijven in de Smyle Inn

Waar eten Er zijn verschillende restaurants in dezelfde straat, we probeerden de keuken van Diamonds, Kathmandu en Nirvana restaurant en zonder problemen! Er zijn ook zeer interessante straatkraampjes.

tickets: Dit zijn de kaartjes die we hebben betaald Safardjang Tomb: 100inr Humayun's Tomb: 250inr Jama Masjid: gratis (je moet 300inr betalen per camera, zelfs mobiel, hoewel we 300 uur betalen. Ze proberen je pasta te krijgen dus ga naar de papegaai! minaret je moet 100 inr betalen. Kleed je in een lange broek en t-shirt en je moet je hoofd bedekken Gandi Smriti: gratis Gudwara-tempel: gratis Lodi-tuinen: gratis

Weet jij meer dingen wat te zien en te doen in Delhi ?

Video: You Bet Your Life: Secret Word - Tree Milk Spoon Sky (April 2024).