Met de auto met chauffeur in Bali: Ulun Danu Bratan

Dag 13: BALI: PURA TAMAN AYUN, ULUN DANU BRATAN, CASCADA GIT GIT, DANAU BUYAN EN DANAU TAMBLIGAN, ARROZAL DE JATILOWIH, TANAH LOT

Woensdag 22 juni 2011

Mmm ... vandaag is het iets later, toch? Met deze vraag worden we wakker als het alarm afgaat en inderdaad, we zien dat we gisteravond nauwelijks hebben herinnerd, we hebben het alarm een ​​beetje later ingesteld omdat Tomi ons een beetje respijt heeft gegeven, we hebben een auto met chauffeur in Bali, wat ons vandaag op de weg zal brengen. Maar als de eerste stop van de dag hebben we Pura Ulun Danu Bratan, dat dichter bij Ubud ligt, later opgestaan.
We gingen naar het ontbijt en zoals gewoonlijk, omdat we in Ubud zijn, doen we het rustig aan en corrigeren we de brief 2 keer voordat we beslissen wat we willen ... hoewel we uiteindelijk hetzelfde vragen van de vorige dag.

Wanneer we klaar zijn, is de tijd nog niet gekomen met Tomi en we maken van de gelegenheid gebruik om de e-mail in een van de kamers van het Bebek Tepi Sawah Restaurant & Villas te controleren en ons een beetje te informeren door de krant te lezen.
Zonder te beseffen dat er een half uur voorbijgaat dat we "te veel" hebben en dat we in de auto zitten, deze keer op weg naar Pura Ulun Danu Bratan, de belangrijkste tempel van het koninkrijk van Menwi op Bali.
Eenmaal aangekomen betalen we de toegangsprijs plus de parkeerplaats, die 12.000 roepies is en we vertrekken vol energie om het te ontdekken ...

Pure Taman Ayun. Tour met de auto met chauffeur in Bali

Een van de dingen waar we het meest onder de indruk van zijn Pure Ulun Danu Bratan Het is de grote gracht eromheen en de weinige mensen die we ontmoeten.
We genieten van het bezoek in absolute privacy ...

Pure Taman Ayun

Na dit bezoek aan Pure Ulun Danu Bratan Tomi vertelt ons dat we een korte stop zullen maken bij een restaurant vanwaar je een spectaculair uitzicht hebt op de Pacung-rijstvelden.
Het duurt minder dan 15 minuten om aan te komen en als we dat doen, blijven we met onze mond open voor zo'n landschap!

Rijstlandschappen in Pacung.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Vanaf hier kunnen we alleen maar op weg naar een van de bezoeken die ons meer enthousiast maakt. Laten we hem ontmoeten Pure Ulun Danu Bratan, een van de bekendste afbeeldingen van Bali.
Bij aankomst op de parkeerplaats legt Tomi uit dat we het geluk zullen hebben om een ​​ceremonie te ontmoeten die in deze tempel wordt gehouden, die eens in de 30 jaar plaatsvindt.
We konden geen betere dag kiezen om het te bezoeken !!
We betalen de 22.000 roepies voor de ingang plus de parkeerplaats en we vertrekken zonder meer entertainment naar de ingang.
Zodra je parkeert, kun je de ongewone beweging van een normale dag zien. Overal zijn mensen, gekleed in hun beste kleding en met offerandes.

Het invoeren van Pura Ulun Danu Bratan

Sinds we binnenkwamen, denk ik dat we onze mond niet hebben gesloten van hoe onder de indruk we zijn.
De dag gaat niet teveel vergezeld omdat het bewolkt is en de foto's niet alles markeren wat we zien, maar alles en dat, we zullen deze beelden nooit vergeten.

Pure Ulun Danu Bratan.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Details van de ceremonie

Het idee na dit bezoek was om naar Tabanan te gaan, naar het Kedaton Wings Forest in Bali, maar Tomi vertelt ons dat het een zeer toeristische site is, waarvan we het niet leuk vinden 🙂 en dat hij denkt dat we het kunnen overslaan.
We twijfelen er niet aan en vertellen je dat je de weg rechtstreeks naar de Git Git-waterval kunt nemen. Onderweg stoppen we langs de kant van de weg, waar hij ons een paar makaken leert die zich verzamelen op deze plekken waar toeristen ze voeren ...
Bijna zonder het te beseffen, hoewel het ons veel meer dan een uur kostte, kwamen we aan op de parkeerplaats van de watervallen.

Boek de best beoordeelde tours en excursies in het Spaans van Bali door reizigers:

- Excursie naar de Gili-eilanden
- Meren en tempels van Bedugul en Tanah Lot
- Ten oosten van Bali en de moedertempel van Besakih
- Zuid-Bali, Uluwatu-tempel en Jimbaran
- Culturele route van Batubulan naar Kintamani
- Meer excursies en rondleidingen hier

Daar betalen we de 15.000 roepies die de ingang plus parkeren kosten en we beginnen de iets meer dan een kilometer te reizen die op weg is naar de watervallen.
De weg staat vol met warungs en souvenirwinkels. Het is vrij duidelijk dat het een zeer toeristische plaats is, hoewel we helemaal niet kunnen klagen ... in de hele tijd dat we er zijn, ontmoeten we slechts een paar meer paren toeristen.
Al van ver zien we een stuk van de waterval en van verre maakt het indruk op ons.

Waterval Git Git.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Na een beetje zweten (en dat we nu naar beneden gaan) beginnen we het geluid te horen van het water dat tegen de rotsen botst ... en na een paar meter vinden we dit:

Roger en Tomi besluiten om naar de rivier te gaan en dus wat meer foto's van dichtbij te maken en te profiteren van een tijdje afkoelen.
De waarheid is dat ik mezelf niet wil laten weken en dat ik aan de top blijf kijken hoe ze zich vermaken als kinderen!

soaking

Na iets meer dan een uur daar te zijn, besloten we dat het tijd is om terug te gaan en onze ogen af ​​te wijken telkens we langs de souvenirwinkels gaan en ons eraan herinneren dat we tijd hebben om te winkelen! 🙂

Terugkerend van Git Git.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Het is bijna tijd voor lunch, maar we praten met Tomi en vertellen hem dat we eerst naar een uitkijkpunt gaan om een ​​panoramisch uitzicht op de meren Buyan en Tamblingan te zien.
Zo gezegd en gedaan, we vertrekken ... en hoewel de maag al om zijn dagelijkse rantsoen vraagt, gedragen we ons als kampioenen totdat we het gezichtspunt bereiken en een van de mooiste uitzichten van Bali.

Danau Tamblingan.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Danau Buyan

De twee meren in de rechter- en linkermarges van de foto.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Hier zitten we een tijdje om te rusten en als we zien dat het bijna 3 uur 's middags is, laten we Tomi weten dat we met ons gaan lunchen.
We belandden net als de vorige dagen in een buffetrestaurant, erg toeristisch, maar waar we heel goed eten en waar we na het vechten zoals gewoonlijk met Tomi, desserts en koffie met hem delen.
En eindelijk probeer ik vandaag kokoswater! En ik vind niets leuk ... hahahaha

Kokoswater

Na dit uitstel vertellen we Tomi dat we graag een groentemarkt willen bezoeken in de buurt van waar we zijn.
We willen een beetje mengen met de lokale bevolking en dit is een unieke kans.
We zijn niet te lang, maar genoeg om te genieten van die mix van kleuren en geuren die ons boeit.

GroentemarktTour met de auto met chauffeur in Bali

Chilipepers en aanbieden

We kijken naar de klok en hoe het ons overkomt sinds we binnen zijn Indonesië, de tijd vliegt voorbij.
Dus zonder ons meer te vermaken, zoeken we naar Tomi die wat dingen heeft gekocht, zodat we ze onderweg kunnen testen en op weg gaan naar Jatilowih-rijstvelden.
Onderweg passeren we een stad waar Tomi, vanwege de concentratie van mensen die hij ziet, ons vertelt dat ze zeker een hanengevecht vieren.
Hij vraagt ​​ons of we haar willen zien en een beetje twijfelen, uiteindelijk zeggen we ja.
Na een tijdje wandelen, volgens de aanwijzingen van de lokale bevolking, zijn we achter in de stad, vermengd met honderden mensen die non-stop schreeuwen!
Tomi legt een beetje uit hoe het probleem van hanengevechten gaat en hoewel we 'het onderwerp' helemaal niet delen, waren we echt verbluft toen we de sfeer zagen die rond deze 'show' is gecreëerd

Hanengevecht.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Na een tijdje besloten we uiteindelijk dat het tijd was om te vertrekken.
We steken een goed stuk weg over tot we de rijstvelden van Jatilowih bereiken, wat "echt geweldig" betekent.
We betaalden een ticket van 3000 roepies, dat we al geruime tijd met Tomi hebben besproken. Hij gelooft dat het land veel door prijzen gaat en profiteert van de toerist.
We zeggen u dat, hoewel het waar is, als u echt (zoals u ons bij andere gelegenheden hebt uitgelegd) dit geld wordt geïnvesteerd in de zorg voor erfgoed, wij het als een zeer goed geïnvesteerd geld beschouwen.
We stoppen op een aantal gebieden en worden behoorlijk teleurgesteld. Het is niet wat we hadden verwacht te zien. De oogst is voorbij en nu is alles behoorlijk gelig ... en het ziet er niet uit als het is met die felgroene kleur die we meestal op ansichtkaarten zien.

Jatilowih rijst.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Jatilowih rijst

We stoppen niet te lang omdat we vandaag heel eerlijk gaan als we willen eindigen waar we gepland hebben het te zien zonsondergang in Tanah Lot, dus een beetje meer uitpersend als we van plan zijn, vragen we Tomi nog een laatste bezoek voordat hij ons naar "die grote finale" brengt ... we willen naar Pura Luhur Batukau gaan, een tempel in de heuvels van Gunung Batukau.
We hebben gelezen dat het de meest spirituele tempel van is Bali en van onze reis naar Indonesië, die zonder hinder kan worden bezocht.
En toen we aankwamen, na het aantrekken van de sarong en het reserveren van een donatie van 20.000 roepies voor het vertrek, vinden we een van de mooiste tempels die we tot nu toe hebben gezien ...

Pure Luhur Batukau.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Detail van Pura Luhur Batukau

Wanneer Tomi naar de tijd kijkt, vertelt hij ons dat we ofwel rennen als de kinderen van de wind of we zien het niet zonsondergang in Tanah Lot.
En omdat we niet het tegenovergestelde willen nemen, stappen we in de auto zonder na te denken, maar niet voordat we de sarongs teruggeven en een donatie geven bij de ingang.
Terwijl we weggaan van Pura Luhur Batukau, draaien we ons hoofd om het voor de laatste keer te zien ... of niet ... omdat we op een dag kunnen terugkeren om ervan te genieten met de tijd, met veel meer tijd ...

Pure Luhur Batukau.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Tijdens de reis naar Pura Tanah Lot op Bali, zoals Tomi ons al had gewaarschuwd, vonden we een helse caravan, waar 100 meter reizen 10 minuten auto betekent ... de klok gaat vooruit en we beginnen te beseffen dat alles waar Tomi ons gedurende de dag aan heeft herinnerd waar is !!
“Vandaag is geen dag om je te vermaken… vanmiddag gaan we dat doen bekijk de zonsondergang in Tanah Lot"... en we maken een grapje, we zijn niet gestopt met zeggen" Rustig, tenim temps, arrivarem "(we hebben niet gezegd dat Tomi een beetje Catalaans spreekt en met ons heeft geoefend :))
We komen aan op de parkeerplaats en als een film vertelt Tomi ons om de rugzakken, het statief te nemen en de auto uit te lopen. Hij geeft ons de richting die we moeten uitgaan en vertelt ons om niemand te vermaken!
Dat hij ons komt zoeken zodra hij de auto parkeert.
We hebben geen tijd om erover na te denken en we rennen weg ...
We weten niet goed waar we naartoe gaan, maar we volgen mensen. We stopten om de toegangsprijs te betalen: 20.000 roepies en we bleven rennen. We zien dat de lucht van kleur begint te veranderen.
We komen aan op een esplanade waar we de tempel vooraan zien. Er is geen plaats, er is zelfs geen kloof tussen mensen.
Maar Tomi heeft ons verteld dat we linksaf moeten gaan, een pad moeten volgen en een gebied moeten bereiken van waaruit je het ziet zonsondergang in Tanah Lot Met de zon achter.
En na een andere race vinden we dit:

Zonsondergang in Tanah Lot.Tour met de auto met chauffeur in Bali

Zonsondergang in Tanah Lot

We zijn hier, bijna zonder te bewegen totdat Tomi komt rennen om ons te vinden.
Het vertelt ons dat we op de juiste plaats zijn om het te zien zonsondergang in Tanah Lot, waar hij ons deze zonsondergang wilde laten zien.
Hij verzekert ons dat er normaal gesproken veel wolken zijn en het ziet er niet zo duidelijk uit dat we geluk hebben gehad.
We twijfelen er niet aan, maar we hadden graag met meer tijd willen arriveren en er rustiger van hebben genoten.
We zijn er tot 19:00 uur Vandaag was een zeer lange dag ...

Meer praktische informatie om uw reis naar Bali voor te bereiden

- Gids om een ​​reis naar Bali gratis voor te bereiden
- De beste coffeeshops in Ubud
- Waar te verblijven in Ubud
- 10 essentiële tips voor reizen naar Indonesië

En we keren terug naar de parkeerplaats.
En Tomi vertelt ons dat de terugkeer naar Ubud uit Tanah Lot, het zal ons ongeveer 2 uur kosten ... we kunnen het nauwelijks geloven !!!
We maken de weg terug tussen slapen en wakker, tussen gesprekken en stilte ... maar bovenal denken we dat we een van de meest indrukwekkende reizen maken die we tot nu toe hebben gemaakt.
(En voor de goede orde, we denken altijd hetzelfde over iedereen die we doen. En dat is waar de "gratie" is, dat we altijd enthousiast worden over elke reis, we halen altijd het sap eruit ... laten we gaan waar we ook gaan !!)
En zo bereiken we tussen gedachte en gedachte Ubud.
We vertellen Tomi om ons te laten vallen in Pizza Bagus restaurant, waar we hebben gelezen dat ze de beste pizza's in Ubud maken.
Daar bestelden we een paar pizza's en ze doen er lang over om ons te bedienen. We weten niet of we vandaag behoorlijk moe zijn en het diner niet te veel waarderen, maar de waarheid is dat we het helemaal niet lekker vinden.
Dus na de lunch hebben we het Bebek Tepi Sawah Restaurant & Villas gebeld om ons te komen halen en zoals gisteren denk ik dat hij ons geen tijd heeft gegeven of gepraat ... we zijn gevallen!
Morgen meer ...

Dag 14
BALI - UBUD: MAS - BATUAN: PURA SUSEH EN PURA DASAR - SINGAPADU - KUTA - ONMOGELIJK STRAND - PURA LUHUR ULUWATU