Duiken op de Gili-eilanden

Dag 21: LOMBOK: GILI ISLANDS (GILI TRAWANGAN)

Donderdag 30 juni 2011

Vandaag hebben we iets eerder alarm geslagen, waarom Roger om 8 uur 's ochtends in Bubble Dive Center moet zijn voor zijn zeedoop en zijn sessie van duiken op de Gili-eilanden.
We ontbijten bij het buffet (veel soorten), hoewel het in Villa Ombak al alles behalve gepersonaliseerd is.
De ontbijtruimte is enorm en we beginnen de rijen voor de gerechten te zien ... mmm ... we houden hier niet zo van 🙂
Na het ontbijt gaat Roger naar zijn eerste duiken op de Gili-eilanden en ik blijf tussen het zwembad, de hoofdstraat van het eiland, maak wandelingen ... en maak van de gelegenheid gebruik om de boeken te verslinden die ik heb meegenomen op een reis met ons.
Hij arriveert rond 12 uur, enthousiast over de duiken op de Gili-eilanden, vooral met de schildpad die hij naast hem heeft gezien en een van de illusies was die hij hiervoor had reis naar Indonesië.

Roger heeft al bijna niets ontbeten om te duiken, dus
We besloten dat het tijd is om nog een beurt te nemen en te eten. Uiteindelijk zijn we gisteren in het Italiaanse restaurant beland, dat pal naast het hotel ligt.
Na het eten gaan we terug naar onze kamer om meer te rusten dan we al zijn!

Meer praktische informatie om uw reis naar de Gili-eilanden voor te bereiden

- 10 dingen om te doen op de Gili-eilanden
- 10 essentiële plaatsen om te bezoeken in Indonesië
- 10 essentiële tips voor reizen naar Indonesië

Het is te zien dat we tegenwoordig, zoals we gisteren zeiden, niet veel uitleg zullen geven 
'S Middags verlaten we het hotel, klaar om naar de zonsondergang te zoeken, dus gaan we rond een half eiland en maken van de gelegenheid gebruik om enkele foto's te maken ...

Steiger in Gili Trawangan

Eb in Gili Trawangan

Vervoer in Gili Trawangan

Restaurant in Gili Trawangan

En zoals gewoonlijk met indrukwekkende dingen, verrast de zonsondergang ons bijna zonder het te beseffen. Het is geweldig. We zien ernaast de Batur-vulkaan van Bali.

Typische bar in Gili Trawangan waar u de zonsondergang kunt bekijken

Vandaag is de lucht erg helder, dus we zien nog een van deze zonsondergangen waaraan dit land ons gewend is, hoewel we niet kunnen ontkennen dat dit een van de beste is geweest ... het is de moeite waard om bijna het hele eiland rond te gaan ... en als je niet kijkt de foto's:

Zonsondergang in Gili Trawangan

Het zal moeilijk zijn om ze te vergeten.

Laatste weergave van een zonsondergang in Gili Trawangan

Terug naar het drukste deel van de Gili-eilanden, voor het diner, stoppen we bij een bar voor een drankje en maken we tijd tot het moment dat de maag begint te jeuken ...
Voordat we gaan eten, keren we terug naar de Bubble, omdat Roger morgen nog een duik wil nemen.
Hij vroeg om de Padi uit te schakelen, maar hij zou 4 dagen nodig hebben duiken op de Gili-eilanden, ongeveer 5 uur studeren en dan evenveel water geven. Dus besluit hij dat hij het in Spanje gaat halen en hier zal hij genieten van wat hij kan.

Vervoer naar de Gili-eilanden

- Gili-eilanden excursie vanuit Bali

Hierna en bijna elleboogend door de straat van het aantal mensen dat er is, zullen we dineren in de Irish Pub. We zien het behoorlijk vol, dus het geeft ons het vertrouwen dat we het leuk zullen vinden ... en zo is het eten goed , hoewel ik het punt niet helemaal kon vinden. Maar dat is mijn ding ... :)
En vandaag hebben we de dag afgesloten op het terras van onze lumbung van Villa Ombak, kijkend naar de sterren ...

Dag 22
LOMBOK: GILI-EILANDEN (GILI TRAWANGAN)